Skocz do zawartości

najlepszy silnik w bmw e36- czekam na porady;


mlody5959

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

nosze sie z zamiarem zakupu bmw;

nie chce kupowac poki co nowszego modelu, gdyz byloby to moje pierwsze bmw i musze sie troche zapoznac z marka oraz napedem.

chcialbym kupic e36 z silnikiem benzynowym najprawdopodobniej do zagazowania.

szukalem troche, popytalem i kilka razy wyszlo ze 1.8 ma problem z walkami, 1.6 nie bedzie za malo ? 2.0 podobno daje rade i jest stosunkowo odporny na lpg, jest jeszcze 1.9, o ktorym nic nie wiem.

czy ewentualnie szukac jakiegos tds ?

prosze o porady i krotki info od uzytkownikow apropo osiagow i trwalosci danych jednostek.

z gory thx i pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo 2.8 ma podobne spalanie co 1.6 lub 1.8 a jedzie o niebo lepiej :)

 

 

Bajka! A 2.8 może tyle co 3.2? Jeśli szukasz kompromisu między w miarę niskim spalaniem i opłatami a stosunkowo sporą mocą polecam 1.8 is. Myślę że rozsądny wybór dla amatora BMW i żwawej jazdy. Taki właśnie projekt niedługo zaczynam. Oczywiście zawsze będzie mało ale jeżeli przestaniesz zwracać uwagę na koszty i radość z jazdy przełożysz nad wydatki wtedy tylko i wyłącznie 328 a może nawet M co jest moim osobistym marzeniem :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo 2.8 ma podobne spalanie co 1.6 lub 1.8 a jedzie o niebo lepiej :)

hhahah! Kolego rozbawiłeś mnie do łez !

 

po co sie rozdrabniać ... Od razu niech kupuje eMkę ! Idąc twoim torem rozumowania spalanie jak 2.8 a jedzie o nieboooo lepiej ! ...

 

Najlepszym kompomisem bedzie model jak powiedział kolega wyżej 318IS ktory przy litrażu 1.8/1.9 rozwija 140 koni moc w standardzie.

Stosunkowo niskie opłaty i spalanie ;)

Jeśli wybierasz miedzy IS a 2.0 zdecydowanie radzę Ci Isa brać, 2.0 jedynie lepiej brzmi, r6 robi swoje ;)

2.0 ma jedynie 10 koni więcej od Isa ale waży również trochę wiecej ;)

 

Jedyna przewaga 2.0 nad ISem jest właśnie ten dzwięk r6 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dorby silnik to sprawny silnik. Jak na poczatek to 318z silnikiem m43 lub jak trafisz to fajnego IS. Moca nie porażają ale jak ma być to pierwsze BMW to przynajmniej się nauczysz co to tylny napęd. Unikaj silnika M40 1,6 i 1,8 bo raczej cieżko znaleść coś sensownego. M43 (316 i 318 po 93) i m42 i m44 (318is) do gazu jak najbardziej oczywiście polecana sekwencja. 6 garów to inna bajka, do lpg naljepiej jest kupić M50, bo jest to praktycznie pancerny silnik. i racja, jak już to 2,5 a nie 2,0. M52 są wrażliwe na idiotów, wiec kupując musisz go ze 3 razy sprawdzić, by nie wtopić się w jakieś gówno. z tych silników warto kupić 323 lub 328. Ale pamiętjać trzeba ze 328, ma kilka rzeczy które odróżnia je od pozostałych 6garówek (m.in. wydech do którego brak zamienników). Wiec jak liczysz koszty to warto wziac to pod uwagę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No z tym paskiem to nie przesadzzaj, jak sie wymienia na bieżaca to nie ma problemu, ale hydraulika w tym silniku to jakaś pomyłka konstruktorów BMW. Silnik po prostu dla kogoś kto potrzebuje TYLKO przemieszczać się i utrata z 10koni nie jest dla niego zauważalna. Inaczej m42,43,44 to minimum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.8i M43 miał być na początek do nauki miało być na rok potem na dwa teraz jest szósty i nadal jest OK. Zrobiłem ponad 100 000 tyś nawet układ wydechowy jeszcze w oryginale.W przyszłym roku zamierzam jednak przesiąść się na coś mocniejszego może 328 zobaczymy.Jeżdżę na benzynie i następna tęż będzie benzyna,polecam 1,8i M43 jeżeli chodzi o koszty utrzymania oraz spalanie to najlepszy wybór.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey :) , z tym paskiem w M40 jest tak i owak teoretycznie powiniem wytrzymac 3 lata lub 30 tys km

o łańcuchu jak dotąd nie szłyszałem zeby komuś sie zerwał a o pasku tak, może pasek był wadliwy :cry: pomimo ze był nowy, 2 lata krecił się w silniku i nawinał tylko 18,5 tys :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak kupiłem swoje m40 to zminiłem wszystko w rozrządzie (pasek i rolki). I wytrzymał mi 50tyś. Po czym go wymieniłem. Niby BMW zalecało wymianę co 60tyś, ale też słyszałem ze lubią pękać. Mi nie pękło ale wymieniłem dla świetego spokoju po tych 50 tyś.

O łańcuchać pękających ja słyszałem. Co prawda w BMW bardzo rzadko ale się zdarza. Ale jak znam życie wina lezy po stronie urzytkownika (jak najtańszy olej wymienieany raz na 50tyś km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey, :( :( słuchaj jak bedziemy sie tak przekrzykiwac słownie na wzajem to kolega MŁODY nie zdecyduje sie na E36 a on czeka na porady, jaki silnik ma wybrać a on skierował to zapytanie do nas

Ja osobiście gdybym miał teraz wybrać to zdecydowałbym się na napęd łańcuchem, mniejsze ryzyko uszkodzenia silnika w razie W, jezeli Młodemu rozciagnie sie łancuch to on sam jemu o tym sie przypomni bez konieczności liczenia kilometrów.

A co do paska to nie jest wcale powiedziane ze jemu padnie :( powiedzmy np: przy 20 tys km.

Ale chyba zgodzisz się z uzytkownikami E36 M40 że nie jest to najlepsza konstrukcja silnika w gamie E 36-ki :shock:

pozdr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No oczywiście, z całą stanowczościa polecam nowszą konstrukcję M43 niż kupowanie M40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzucę swoje pięć groszy jeżeli kolega będzie jeździł więcej po mieście to polecam 1.8is a jeżeli większość po trasie to 2.0 w górę ponieważ spalanie w trasie w przypadku tych dwóch silników oscyluje na poziomie 8 litrów ,silnik 2.0 jest cichszy przy większych prędkościach. Ogólnie 1.8is bardzo fajnie spisuje się w mieście i nie ma takiego zapotrzebowania na paliwo jak r6 i jest chyba najlepszym wyborem do miasta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja radzę zamknąć temat. Też wyskoczyłeś z takim pytaniem, toż to kij w mrowisko.

 

BTW najlepszy to taki co się nie psuje. A dalej to jeden lubi operę a drugi jak mu nogi śmierdzą.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak kolega pisze, pamiętaj że ten silnik wychodził dopiero po 1993roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówili wcześniej m40 to total porażka, robiłem głowice od spodu zawory gniazda, ale powiedziałem, że góry sie nie tkne!! predzej ją sprzedam, jestem posiadaczem m40 w 1.6 i mam całkowity poglad na sprawe myśle że zwykle 1.8 m43 to dobry wybór... IS'a nie miałem to nie powiem, ale w m43 zostały wyeliminowane głowne wady m40 czyli rozrząd, pasek itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich tematow bylo juz sporo. Wszystkie prowadzily do klotni i do nastepujacych wnioskow:

- najlepszy silnik jest ten, ktory jest w najlepszym stanie;

- w E36 najbardziej polecane silniki to M42/44, czyli 318 is/ti oraz M52B28, czyli 328i, dla Compacta - M52B25 - 323ti (bo 2.8 w nich nie wystepowal),

a najlepiej kupic, o ile oczywiscie kogos stac, cos z S5x, czyli M3.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.