Skocz do zawartości

530d - elektrozaworek od turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Yo.

Codziennie rano mam twardy pedal hamulca przed odpaleniem silnika, nawet po pracy po 8-10h rownież twardniał. Wniosek wydaje się prosty - ucieka gdzies podciśnienie.

Dobralem sie do elektrozawroka od turbo bo i tak wg live data INPY wartość doładowania była niezgodna z wartością nadaną i rzeczywiście - przepuszcza zasysajac ustami powietrze z króćca - z jednego i drugiego, a niepodłączony zaworek powinien być teoretycznie zatkany. Wychodziłoby na to, ze po uruchomieniu silnika, cięgno gruszki już się cofa i chrzani geometrie turbo, skoro przepuszcza zaworek. Podobnie może być z zaworem EGR, bo i da się odczuć, że silnik delikatnie żabkuje czasami ruszając z wolnych obrotów. Czy tak ma być z tą nieszczelnością i lekkim cofnięciem się cięgna już od samego startu silnika ?

 

Jak on powinien działać prawidłowo? Probuje go sprawdzić amatorsko i mi się coś nie udaje (bo być może jest uszkodzony, albo o czymś nie wiem..)

Zaworek ma 3 króćce:

- jeden zasłonięty słynnym filterkiem, dla obiegu cisnienia atmosferycznego - czyli dla upuszczenia wytworzonego podcisnienia w gruszce turbo. Ale ja tu dmucham, zasysam i nic... zarowno przy podlaczonym zaworku pod 12V jak i bez.

- drugi oznaczony VAC - ma iść do pompy podcisnienia - ale tutaj zasysajac ustami czuje taki sam opor niezaleznie czy zapodam 12V czy nie.

- trzeci oznaczony OUT - polaczenie z gruszką - zasysam i przepuszcza jakby był nieszczelny, ale zapodając 12V przepuszcza swobodnie.

 

Wychodziłoby na to, że wężyki są podłączone odwrotnie? I dlaczego nie ma żadnego przepływu od króćca z filterkiem ?

 

Dołączam zdjęcie:

http://thumbnails17.imagebam.com/14602/2ec9eb146019166.jpg

Edytowane przez ar_w
Opublikowano
ar_w2 kolego ja musze posprawdzać w swojej jak to wygląda z tym dmuchaniem i ssaniem krućców,ale jedno jest pewne w mojej że po odpaleniu ten siłowniczek się cofa.Turbine miałem naprawianą tydzień temu i wszystko jest wyregulowane idealnie,więc siłowniczek od łopatek tak się zachowuje po odpaleniu.Jak sprawdze te twoje sugestie z podciśnieniem ,podepne do tematu.POzdr :wink:
Opublikowano

ar_w, masz oryginalne wężyki przy tym zaworku ? (w sensie niezmieniane)

Nie wiem co prawda, który gdzie idzie ale jeżeli miałoby to jakoś pomóc to u mnie jeden wężyk jest cały czarny i jest przyczepiony najwyżej, drugi mam czarno-niebieski jest przyczepiony w miejsce "out".

 

Swoją drogą - dlaczego zawór od turbo ma wpływ na pedał hamulca i co rozumiesz przez "twardy" ? Zupełnie na sztywno ?

Opublikowano

Tak, docelowo są jak u Ciebie. Na zdjeciu węzyk jest wpiety tymczasowo, dla prób.

 

Z hamulcem... Jak wyłączysz silnik i nacisniesz kilka razy pedal, to robi sie twardy, prawda? Na skutek utraty już nie tłoczonego podciśnienia do serwa.

Tak samo jest tu - gasze silnik, pedał jest nietknięty, wsiadam po kilku h do auta i zawsze jakos odpalam na hamulcu, żeby się nie staczał (ręczny słaby ;>) i zastaję twardy pedał. Po odpaleniu silnika robi się natychmiast miekki.

Więc z racji, ze podcisnienie do turbo jest na wspolnej magistrali z serwem, utrata podcisnienia przez nieszczelnosć gdziekolwiek w tej magistrali - skutkuje twardym pedałem. Albo mi serwo pada.

Opublikowano
Heh w sumie dobrze wiedzieć jak te układy są zależne od siebie :] Ale z tego co rozumiem, to masz manualną skrzynię, więc u mnie sprawa z samym pedałem hamulca troszeczkę inaczej wygląda ;)
Opublikowano

ar_w: u mnie pod odpaleniu silnika siłownik od gruchy turbo także wykonuje ruch - z tego co pamiętam - to także się chowa. Tak więc jest to normalne zachowanie.

Pzdr.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

witam

Proszę o pomoc czy elektrozawór podciśnienia o nr 2247906 i 7796634 to to samo? Wyglądem różnią się odrobinę.

 

http://allegro.pl/bmw-1-3-5-6-7-x3-x5-x6-zawor-podcisnienia-2247906-i1905150326.html

http://allegro.pl/bmw-1-3-5-6-7-x3-x5-x6-zawor-podcisnienia-7796634-i1905150327.html

 

Kupiłem inny zawór niż w moim aucie (prawdopodobnie był uszkodzony) wszystko sprawdzone wężyki ,przepływka, egr, elektrozaworki czyszczone a auto bardzo kiepsko reagowało na gaz. Teraz po wymianie na zaworek o innych nr reaguje od razu ale po 1-2 sekundach ciąg wyraźnie maleje i po kolejnych 2s ciągnie do końca jak należy, ale i tak to o wiele lepsze jak z zaworkiem fabrycznym ten chyba wcale nie działał bo zanim auto w ogóle zaczęło jechać na 4 czy 5 biegu po wciśnięciu gazu do oporu przy 2tys obrotów to mijało jakieś 3-4 sekundy. Teraz reaguje od razu z tym że po chwili wyraź traci ciąg i potem już leci, teraz pytanie czy to wina zaworka o innych numerach???

Opublikowano
Yo.

Codziennie rano mam twardy pedal hamulca przed odpaleniem silnika, nawet po pracy po 8-10h rownież twardniał. Wniosek wydaje się prosty - ucieka gdzies podciśnienie.

Dobralem sie do elektrozawroka od turbo bo i tak wg live data INPY wartość doładowania była niezgodna z wartością nadaną i rzeczywiście - przepuszcza zasysajac ustami powietrze z króćca - z jednego i drugiego, a niepodłączony zaworek powinien być teoretycznie zatkany. Wychodziłoby na to, ze po uruchomieniu silnika, cięgno gruszki już się cofa i chrzani geometrie turbo, skoro przepuszcza zaworek. Podobnie może być z zaworem EGR, bo i da się odczuć, że silnik delikatnie żabkuje czasami ruszając z wolnych obrotów. Czy tak ma być z tą nieszczelnością i lekkim cofnięciem się cięgna już od samego startu silnika ?

 

Mam dokładnie to samo. Kupiłem nawet nowy elektrozawór, jednak tak jak u kolegi post wyżej jest on troszkę inny niż oryginał, ale samochód chodzi nieco lepiej.

Dalej natomiast twardnieje pedał hamulca i szarpie przy ruszaniu bez gazu. Na jutro umówiłem się u znajomego mechanika, pierwotnie mieliśmy zająć się gruszką i cięgnem ( problem szarpanego przyspieszania) ale teraz skupię swoją także na dokładnym (kolejnym) sprawdzeniu podciśnienia - być może pompa już nie domaga.

Kombinuję już dosyć długo z niedoborem mocy, wczoraj założyłem na próbę stary elektrozaworek, auto jest bardziej ospałe, a podczas normalnej jazdy ekonomizer wychyla się dużo bardziej..

 

witam

Proszę o pomoc czy elektrozawór podciśnienia o nr 2247906 i 7796634 to to samo? Wyglądem różnią się odrobinę.

 

http://allegro.pl/bmw-1-3-5-6-7-x3-x5-x ... 50326.html

http://allegro.pl/bmw-1-3-5-6-7-x3-x5-x ... 50327.html

 

Kupiłem inny zawór niż w moim aucie (prawdopodobnie był uszkodzony) wszystko sprawdzone wężyki ,przepływka, egr, elektrozaworki czyszczone a auto bardzo kiepsko reagowało na gaz. Teraz po wymianie na zaworek o innych nr reaguje od razu ale po 1-2 sekundach ciąg wyraźnie maleje i po kolejnych 2s ciągnie do końca jak należy, ale i tak to o wiele lepsze jak z zaworkiem fabrycznym ten chyba wcale nie działał bo zanim auto w ogóle zaczęło jechać na 4 czy 5 biegu po wciśnięciu gazu do oporu przy 2tys obrotów to mijało jakieś 3-4 sekundy. Teraz reaguje od razu z tym że po chwili wyraź traci ciąg i potem już leci, teraz pytanie czy to wina zaworka o innych numerach???

 

Niektórzy mówią że to samo ale numery ma inne, u mnie po założeniu też auto lepiej chodzi, ale przerywa podczas przyspieszania. Być może jednak tamten był zapchany i nie ciągnął prawie wcale, a gdy nowy działa prawidłowo blokuje go przycinająca się gruszka..

Opublikowano

ja nie mam problemu z hamulcem i nie wiem co może go powodaować szukalbym problemu w wakupompie

w moim aucie na poprzednim zaworku nic nie szarpało i jak juz zaczęła ciągnąć to było ok do końca z tym że po wciśnięciu gazu można bylo odpalić faje i dopiero szła...

na niższych biegach 123 nie czuc tak tego efektu

Opublikowano

Ja co prawda też przed odpaleniem silnika mam zawsze twardy pedał (automat). Ale mnie się wydaje, prawie - na 99% - jestem pewien, że zawór działa tak:

http://thumbnails41.imagebam.com/16076/6049fe160751077.jpg

Nabazgrane na szybko ale wydaje się być logiczne.

Bardziej łopatologicznie odcinane jest napięcie, które dostarczane jest do cewki elektromagnesu w zaworze.

 

P.S.

Sorry, że oryginał taki duży, ale mało czasu było na rysowanie i zabawę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.