Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , jest ktoś z okolic Elbląga kto mógłby pomóc mi przy kodowaniu i podłączeniu tych kabelków ?

Mam halogeny H7, kupiłem lusterko lci LED ec dla i te kabelki wtyczki z ASO które były wymienione w którymś poscie że będą potrzebne. Niemam laptopa żeby zakodować auto

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mam i ja. Chciałem zrobić to już dawno, ale prawie 300zł za lusterko mi się nie widziało, by mieć tę funkcję - uznałem, że aż tyle to chyba warte nie jest 😄 Ale ostatnio udało mi się dorwać lusterko z okrągłą kamerą za 90zł, więc stwierdziłem, że za tyle to już mogę sie pobawić 😉

Mam E91 LCI 2009 i miałem zwykły fotochrom EC. Lusterka EC/FLA chodziły własnie w kwotach bliskich 300zł. Czytałem tu w wątku, że nie mając alarmu, lusterka EC/FLA/LED działają bezproblemowo, bo dioda alarmu ma osobną wiązkę, więc gdy trafiło się takie lusterko, to postanowiłem je kupić.

 

Wpiąłem sie w FZD - uciąłem trochę izolacji na przewodzie, skręciłem kabelki i dodatkowo spiąłem to ściskaną złączką, pin wyjąłem z wtyczki FZD, przełozyłem termokurcz z klejem i pin włożyłem spowrotem do wtyczki. Zanim złożyłem całość do kupy, odpaliłem ISTĘ i puściłem test całego auta. ISTA pięknie od razu wykryła moduł FLA, więc zacząłem składanie i po wszystkim zabrałem sie za kodowanie.

 

Dodany kod $5AC do FA. $5AC pojawiło się na liście wyposażenia w ISTA.

Nastepnie przekodowane pustym MANem moduły CAS, KOMBI, NFRM oraz FLA.

Mam u siebie navi Business z jednostką M-ASK II więc w module MASK opcja LONGDISTANCELIGHT ustawiona na aktiv. 

 

Wykonałem test INPĄ, moduł FLA wysyła sygnał do włączenia i wyłączenia długich, jednak gdy uruchamiałem tryb demo, to mimo postepowania zgodnie z instrukcją długie sie nie uruchamiały i tu mam 2 teorie - albo test sie nie uruchamiał (bo INPA nie dawała żadnego potwierdzenia że test jest aktywny) albo problemem było to, że praktycznie prosto w przednią szybę świeciło słońce i pomimo zakrywania kamery gdzies bokiem, przez obudowę jednak przebijały się jakieś skrawki światła i kamera to wykrywała. Także przy jakiejś najbliższej okazji jazdy nocnej to przetestuję 😉 

 

IMG_20250316_104941.thumb.jpg.d0adda8b2de186a3bbe0b900d1b9e1e4.jpg

IMG_20250316_111316.thumb.jpg.8d12c5a1b76efc6167a17e45e0c0a02a.jpg

Opublikowano

Sorki że odgrzewam kotleta ale mam problem z asystentem drogowym, wymieniałem podsufitkę i wyskoczyły mi dwa piny odpowiadające za asystenta i nie działa 

IMG_3595.png

Opublikowano

Same nie wyskoczyły 😉 Chyba, że mają uszkodzone zapadki. 

Zielony - pin 1

Pomarańczowy z zielonym paskiem - pin 2

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 17.03.2025 o 09:12, KucaQ napisał(a):

Także przy jakiejś najbliższej okazji jazdy nocnej to przetestuję 😉 

No więc wnioski po testach asystenta.

 

Zalety:

- 90% aut jadących z naprzeciwka wykrywa na tyle szybko, że kierowcy nawet nie zdąży jeszcze oślepić, sam pewnie jeszcze przez 1-2 sek jechałbym na długich, pozostałe 10% aut wyłapuje z niewielkim opóźnieniem, kierowcy rzeczywiście mogą zostać oślepieni, ale gdy ja mam już rękę na manetce by manualnie wyłączyć długie, to asystent robi już to sam

- na krętych odcinkach system działa rewelacyjnie, wyłapuje auta które są za zakrętami 50-60°

- przełączanie na długie po wyminięciu auta z naprzeciwka działa tak samo szybko, jak robiłem to dotychczas ręcznie, tj w momencie gdy auto jest akurat obok mnie

 

Wada w zasadzie jest tylko jedna - gdy auto przed nami oddali się na więcej niż ca. 500m (liczone po słupkach) kamera przestaje "widzieć" jego tylne światła i odpala długie, bez znaczenia czy tylne światła są mocne czy słabe, z kolei podczas ostatniej trasy gdy miałem centralnie przed sobą farmę wiatraków, która była spokojnie parę km przede mną, asystent za cholerę nie chciał odpalić długich, bo czerwone lampki na wiatrakach najwidoczniej identyfikował jako tylne światła.

 

Ogólne wrażenie bardzo pozytywne, nie sądziłem że może to działać aż tak dobrze. Asystent nie wariuje jak zobaczy latarnię, czesto nawet nie wyłącza długich gdy wjedzie się w obszar zabudowany. Odbicia od znaków drogowych również nie powodują żadnych anomalii, a w przypadku ciężarówek zza wzniesień to rzekłbym że wykrywa je 50/50 - czasem wyłapie obrysówki na górze kabiny, czasem nie. Ale jeszcze ani razu nie zdarzyło mi się, żeby ktokolwiek mi mrugnął. Asystent startuje powyżej 50km/h i wyłącza się poniżej 35km/h.

Czytając ten temat pewnie nie byłbym tak zadowolony gdybym zamontował lusterko z kwadratową kamerą.

 

Polecam retrofit każdemu. Koszt niski a satysfakcja wysoka 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.