Skocz do zawartości

"Stuki" przy kręceniu kierownicą


_Gonzo_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dwa dni temu, gdy wyjeżdżałem z posesji poczułem na kierownicy pojedyncze stuknięcie podczas skręcania przy obrocie o ok 90 stopni i niewielki luz na kierownicy, który mnie strasznie irytował.

A wczoraj wyruszyłem w góry na weekend. Wyskoczyłem na trasę, gaz.. a tu samochodu nie mogę w pasie utrzymać, czułem jak mi przodem nosiło na boki, co wiązało się z tym luzem na kierownicy. Dojeżdżam do celu, skręcam na parking, a tu stukanie co 30 stopni skrętu :?

Już mam po weekendzie, chodzę jak struty... :(

Na forum nic konkretnego nie znalazłem,

Podczas googlowania doczytałem, że objawy pasują do padającej maglownicy, przekładni kierowniczej... Piszą, że mogą być też luzy na "krzyzaku".

Czy ktoś z Was się już z takim problemem borykał? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznij od sprawdzenia drążka osiowego. Tam jest przegub kulowy jak sie wybije to masz stuki i lekki luz. Sam raczej tego nie sprawdzisz bo w oryginale są tam manszety plastikowe i ciężko wyczuć czy to tam jest luz więc trzeba je zdjąć. Zacznij od tego plus końcówki drążków też mogły się wybić.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może padać magiel albo łożysko w poduszce amora

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedź na stację dignostyczną to sprawdzą

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie rozumie. Z końcówkami ciężko Tobie uwierzyć a z maglownicą nie ??? Prędzej padnie końcówka czy drążek osiowy niż przekładnia kierownicza. E90 to zwykły samochód a nie prom kosmiczny więc każdy normalny i średnio rozgarnięty mechanik da sobie radę ze sprawdzeniem. Jedź na stację diagnostyczną to sprawdzą a jak nie masz zaufania do mechaników nieautoryzowanych to jedź do ASO BMW i napisz co ci po kolei wymieniali zanim trafili :norty:
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie wróciłem z weekendu, trasa przebiegała podobnie, samochód "pływał", kierownica stukała. Pojechałem prosto na stację diagnostyczną i opowiedziałem diagnostom o problemie... Po dłuższym "trzepaniu" jeden wyszedł z kanału i powiedział: "luzów brak" :?

Drugi przejechał się po parkingu i faktycznie wyczul owo "stukanie" na kierownicy. Kazał zrzucić osłonę spod silnika i przyjechać, żeby maglownicę sprawdzić, bo wszystko zmierza ku niej... Ale ja już się nie będę bawić, jadę prosto na warsztat... Dzwoniłem i powiedział, że regenerowana przekładnia to koszt 1000zl wzwyż. Coś naciąga chyba, bo na alledrogo po 450zł są. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Może łożyska amortyzatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi stukami miałem podobnie ale luzu nie stwierdziłem, zaczęło się od zjechania z krawężnika (niewysokiego więc nie było siły żebym zarył spodem) coś stuknęło i podczas jazdy miałem stukanie przy ruchu kierownicą, dało się wyczuć opór przy każdym stuknięciu. Następnego dnia po odpaleniu skręciłem kierownicą do oporu (kręciłem akurat w drugą stronę niż poprzedniego dnia :) ) i stuki ustały. Po kolejnym tygodniu - dwóch padła pompa wspomagania...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 8 miesięcy temu...
Taki problem mam z autem, wyraźnie wyczuwalny stuk w kierownicy wraz z luzem

 

Dźwięk niesie się mocno jakby z kolumny kierownicy

 

Ktoś coś doradzi ? na co obstawiacie

 

Film :

https://www.youtube.com/watch?v=bh7BSM4UJEY&feature=youtu.be

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Pewnie od tej poduszki kierownicy zaklejonej taśmą :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki problem mam z autem, wyraźnie wyczuwalny stuk w kierownicy wraz z luzem

 

Dźwięk niesie się mocno jakby z kolumny kierownicy

 

Ktoś coś doradzi ? na co obstawiacie

 

Film :

https://www.youtube.com/watch?v=bh7BSM4UJEY&feature=youtu.be

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Pewnie od tej poduszki kierownicy zaklejonej taśmą :duh:

 

Niestety tak wyglądają okazje kupowane od nas polaków...ze stodoły :)))

 

Wracając do luzów to może ktoś coś doradzi i uporał się z podobnymi objawami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak się okaże, że to nie od poduszki :8) to polecam zajrzeć pod auto, pewnie końcówka drążka lub sam drążek, mniej optymistycznie przekładnia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się okaże, że to nie od poduszki :8) to polecam zajrzeć pod auto, pewnie końcówka drążka lub sam drążek, mniej optymistycznie przekładnia.

 

maniek a to może się tak nieść że słychać bardziej w środku niż na zewnątrz ? ja auta nie mam jeszcze u siebie. Chciałem je kupić ale lekko te luzy mnie wystraszyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Cześć.Dołącze sie do tematu :) Może nie stuki w układzie kierowniczym ale... E91 m sport zawieszenie, 2006 320D. Ostatnio wymieniałem zarówki i zauważyłem, że amortyzator rusza mi sie w góre, tzn. w poduszce amortyzatora... Czy to normalne? Czy poduszka czy jak to tam sie zwie do wymiany? Tak to wygląda jak by nie była śruba amoftyzatora w poduszcze dokręcona ale jest :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy normalne ale raczej nie skoro ma luzy to może być wyrąbany. Wracając do tematu stuków gdy się kręci w miejscu to powodują to zbyt słabo dokręcone śruby od maglownicy tak jak na filmiku. U mnie pomogło i stuków juz nie ma :D Widzę że to bardzo częsta przypadłość a w PL nie było rozwiązania na żadnym z forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Niewiem czy normalne ale raczej nie skoro ma luzy to może być wyrąbany. Wracając do tematu stuków gdy się kręci w miejscu to powodują to zbyt słabo dokręcone śruby od maglownicy tak jak na filmiku. U mnie pomogło i stuków juz nie ma :D Widzę że to bardzo częsta przypadłość a w PL nie było rozwiązania na żadnym z forum.

 

Witam,


Chcę wymienić te śruby na nowe, bo mechanik straszy ukeceniem przy dokręcaniu ;) Czy ktoś może mi potwierdzić, że dobrze zlokalizowałem śrubki w katalogu:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6773068-sruba/i52139/sN


Jeśli tak to ile ich kupić - dwie?


Z góy dzięki!

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.