Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co wiem to nie (ale jeśli źle pisze to mnie poprawcie) . Za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy znajdujący się pod kolektorem ssącym (generalnie trzeba zdjąć kolektor ssący aby się do niego dostać)

Jeśli falują Ci obroty (lub się na przykład zawieszają) to duże prawdopodobieństwo że to jest przyczyną.

Jeśli silnik na wolnych się dławi to znaczy, że przyczyna leży gdzie indziej niż w zbyt niskich obrotach...

Opublikowano
...Za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy znajdujący się pod kolektorem ssącym (generalnie trzeba zdjąć kolektor ssący aby się do niego dostać)

...

 

Nie trzeba zdejmować kolektora. Należy odkręcić przepustnicę i dostęp jest wystarczający - aczkolwiek działanie nieco po omacku - jednak dostęp jest!!! Dobre światło i wystarczy zdjąć przepustnicę.

Opublikowano

Hej

 

Na twoim miejscu nie ryzykowalbym istawien silniczkiem krokowym bo pozniej moze byc prblem zeby to dobrze zestroic 0 troche praktyki to wymaga. Moze warto podjechac do mechanika ? Koszt bedzie nieduzy, a nerwow brak.

 

pozdro

Opublikowano

Kolego WielkiX - może się mylę, ale wydaje mi się że piszesz głupoty :norty:

Co można ustawić w silniczku krokowym??

Jedyna rzecz jaką można z nim zrobić to go wyczyścić w środku, i nic tam się nie "zestraja". Mechanik wymieni Ci pół dolotu, albo stwierdzi że ten typ tak ma.

 

Na przepustnicy, gdzie dochodzi linka jest taka plastikowa śrubka, na lince. I tą śrubką da się odrobinę podciągnąć gaz. U mnie w e36 tak było, a tam miałem ten sam silnik co autor tematu.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Dokładnie. Można go sobie tylko wyczyścić jeśli obroty się np. zawieszają ale podnieść wolnych obrotów chyba się nie d
Opublikowano
Dzięki panowie. Silniczek krokowy jest prosty jak "budowa cepa" i można ewentualnie go delikatnie wyczyścić - mechanik zbędny, kasa w kieszeni. Miałem kiedyś Mazdę na wtrysku wielopunktowym i tam pod zaślepką była śruba regulacyjna obrotów, oprócz naciągu linki. Ap ropo mechanika - gdybym chciał do niego pojechać to nie było by tematu na forum. Mechanik to ostateczność! Przepraszam mechaników ale to polska zaradność a wszyscy wiedzą, że trzeba dużo warsztatów odwiedzić aby jeden nam pomógł
Opublikowano

Jest jak jest. 80% mechaników albo nie ma pojęcia co robi, albo po prostu czegoś nie umie naprawić, nie oszukujmy się, nie każdy jest alfą i omegą i nie każdy potrafi naprawić każde auto jakie tylko do niego przyjedzie. Pomijam już rzeźbiarzy, bo ci są najgorsi, wszystko można przecież zrobić za pomocą młotka, taśmy izolacyjnej i drutu :wink: Mało jest ludzi którzy naprawiają coś z pasją, dlatego ja osobiście uważam że najlepiej jak najwięcej w swoim aucie robić samemu, co osobiście praktykuje, a do mechanika jadę tylko po specjalistyczne naprawy których sam nie jestem w stanie wykonać z powodu braku narzędzi.

Pomijam już fakt że sam z wykształcenia i zamiłowania jestem mechanikiem pojazdów samochodowych :norty:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego Kamil F - czy glupoty ? chyba nie - ja nie mowie o wyjeciu silniczka i wlaniu czegos do niego i wylaniu - tylko o otwarciu i porzadnym wyczyszczeniu - co przy zlym zlozeniu spowoduje zmiane w poziomie obrotow

 

Pozdro

Opublikowano
Do wyjęcia silniczka krokowego,nawet i przepustnicy ściągać nie trzeba.Wywalić tylko filtr powietrza z przepławką oraz gumową rurą do przepustnicy-i można działać.Już to przerabiałem.Pozdrowionka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.