Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów

 

Wiem że było sporo juz o chłodzeniu w naszych betonach ale ja mam jakieś dziwne objawy których wcześniej nie widziałem

po pierwsze - wskazówka temp tańczy raz w prawo poza pion raz do piony zazwyczaj po włączeniu kilmy

po drugie , chłodnica gorąca górny wąż gorący dolny wąż zimny wszystkie twarde , zbiorniczek gorący

po trzecie wisko zmienione na Behr nowe można zatrzymać ręką

po czwarte went klimy zapier.... na najwyższych obrotach

 

teraz pytanie czy to jakiś czujnik wprowadza mnie w błąd czy wisko , bo nie dość że da sie je ręką zatrzymac to jeszcze jest mokre od oleju najprawdopodobniej z wnętrza bo to dość gęsty olej

 

proszę weteranów betek o poradę .

 

dzieki

Opublikowano
no ale termostat chyba puścił płyn na chłodnice bo chłodnica i zbiorniczek wyrównawczy są gorące ,
Opublikowano
z tego co czytałem to chłodnica i wąż górny są gorące gdy termostat jest sprawny czyli tak powinno być , co innego martwi mnie visco bo zawsze można je zatrzymać bez problemów nie mówiąc juz o słyszeniu podmuchów przy jego załączeniu , a silnik temp silnika wzrasta i spada gdyby to byl termostat to by sie przegrzal i już chyba ze sie myle
Opublikowano
jesli masz odpowietrzony uklad, to wymien termostat, mozesz tez wymienic wisko jesli brakuje Ci tego do pelni szczescia
Opublikowano
Hej, jeżeli chłodnica jest zapowietrzona to jak visko ma zadziałać bez owiewania go ciepłym powietrzem. Sam napisałeś, że dolny wąż jest zimny. Twarde węże to ciśnienie w układzie, czyli zapowietrzony. Albo od wymiany któregoś elementu w układzie chłodzenia i nieodpowietrzone albo uszczelka pod głowicą ma przedmuchy do układu chłodzenia.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
całkiem możliwe , odpowietrzałem już w sposób taki że na zimnym silniku uruchomiłem nadumuch na max , załączyłem ciepłe powietrze , i poodkręcałem dwa odpowietrzniki nad termostatem i nad zbiorniczkiem typ czarny , płyn leci , brak bąbelków wiec może to chłodnica zatkana, wcześniej wymianiałem górny wąż z plastiokowymi koncówkami tam gdzie jest odpowietrznik , odpowietrzałem może to i wina zapowieetrzenia dziwi mnie fakt że silnik jest gorący , ciepło aż bucha z pod maski a dolny waż jest zimny .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem tego zdania jak i koledzy,że termostat za mało otwiera.W większości dni u mnie też górny jest gorący, ale dolny jest tylko ciepły.Ale jak termostat otworzy się więcej to dolny też robi się gorący.Jak miałem zepsuty termostat to też temperatura mi skakała tyle że w drugą stronę czyli silnik schładzał się za mocno.Po wyjęciu termostatu okazało się,że się zaciął w pozycji otwartej wtedy obydwa węże były gorące.

Może byc też druga opcja-zatkana chłodnica.Brak dostatecznego przepływu sprawia niedostateczne chłodzenie i obieg płynu na małym obiegu.

Ale po pierwsze zmienił bym wisco na sprawne które załącza się kiedy potrzeba i bez wycieków oleju(olej we wisco jest odpowiedzialny za jego właściwą pracę).

Przy włączaniu klimy może temperatura spadac bo załącza się wtedy wentylator klimy i schładza chłodnicę.Więc może to tylko wisco.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
całkiem możliwe , odpowietrzałem już w sposób taki że na zimnym silniku uruchomiłem nadumuch na max , załączyłem ciepłe powietrze , i poodkręcałem dwa odpowietrzniki nad termostatem i nad zbiorniczkiem typ czarny , płyn leci , brak bąbelków wiec może to chłodnica zatkana, wcześniej wymianiałem górny wąż z plastiokowymi koncówkami tam gdzie jest odpowietrznik , odpowietrzałem może to i wina zapowieetrzenia dziwi mnie fakt że silnik jest gorący , ciepło aż bucha z pod maski a dolny waż jest zimny .

tak to sie odpowietrza poloneza a nie bmw poszukaj jest duzo tematów o odpowietrzaniu

 

Hej, jeżeli chłodnica jest zapowietrzona to jak visko ma zadziałać bez owiewania go ciepłym powietrzem. Sam napisałeś, że dolny wąż jest zimny. Twarde węże to ciśnienie w układzie, czyli zapowietrzony.

i tu sie nie zgodze bmw ma cisnieniowy układ chlodzenia weze mają byc twarde cały czas okolo 2barów jest w srodku .Oba weze gorny i dolny maja byc gorące jak temp wskoczy na pion :8)

 

zanim zaczniesz cos robic dobrze odpowietrz układ pozniej kombinuj

zajrzyj tutaj jak odpowietrzyc viewtopic.php?f=72&t=142052&start=15

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
całkiem możliwe , odpowietrzałem już w sposób taki że na zimnym silniku uruchomiłem nadumuch na max , załączyłem ciepłe powietrze , i poodkręcałem dwa odpowietrzniki nad termostatem i nad zbiorniczkiem typ czarny , płyn leci , brak bąbelków wiec może to chłodnica zatkana, wcześniej wymianiałem górny wąż z plastiokowymi koncówkami tam gdzie jest odpowietrznik , odpowietrzałem może to i wina zapowieetrzenia dziwi mnie fakt że silnik jest gorący , ciepło aż bucha z pod maski a dolny waż jest zimny .

tak to sie odpowietrza poloneza a nie bmw poszukaj jest duzo tematów o odpowietrzaniu

 

Hej, jeżeli chłodnica jest zapowietrzona to jak visko ma zadziałać bez owiewania go ciepłym powietrzem. Sam napisałeś, że dolny wąż jest zimny. Twarde węże to ciśnienie w układzie, czyli zapowietrzony.

i tu sie nie zgodze bmw ma cisnieniowy układ chlodzenia weze mają byc twarde cały czas okolo 2barów jest w srodku .Oba weze gorny i dolny maja byc gorące jak temp wskoczy na pion :8)

 

zanim zaczniesz cos robic dobrze odpowietrz układ pozniej kombinuj

zajrzyj tutaj jak odpowietrzyc viewtopic.php?f=72&t=142052&start=15

 

Hej kolego, ciśnienie jest mniejsze niż dwa bary, węże są mięciutkie. Jeżeli są twarde to ciśnienie jest dużo większe. Zobacz jak masz u siebie w aucie, oba węże można spokojnie ścisnąć ręką, jak auto jest nagrzane. Natomiast oba węże muszą być gorące. Różnica temperatury na wlocie chłodnicy, a wylocie to zawsze około 7 stopni, także dla ręki to jest zawsze gorąco.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Hej kolego, ciśnienie jest mniejsze niż dwa bary, węże są mięciutkie....

 

napompuj sobie cos 2 bary i powiedz ze to jest mieciutkie :)

jak bedzie wyzsze niz 2 bary korek powinien puscic jak jest sprawny

Opublikowano (edytowane)
Zobacz jak masz u siebie w aucie, oba węże można spokojnie ścisnąć ręką, jak auto jest nagrzane.

u mnie weze są twarde w aucie tez :mrgreen: opone w rowerze napompowana do 2 barów tez zegniesz

(ogolnie chodzi o to ze ma byc cisnienie w srodku czy to jest 1,5bara czy 2 )

Edytowane przez godzill

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Hej, czy ja napisałem, że tam jest dwa bary. Dwa bary to masz jak jest koniec czerwonego pola i wtedy puszcza korek. Poza tym chłopaki zapraszam do aut, zobacznie jakie macie twarde węże.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

siema

 

zregenerowałem visco teraz na zimnym silniku wentylaotr zie włacza i wichura smiga z pod maski przez jakies 10 sek. , układ odpowietrzony już był ale dla wszystkiego zrobiłem to raz jeszcze , tj, samochód stał na wzniesieniu odkreciłem zbiorniczek na zimnym silniku , ogrzewanie na ful i zalewałem zbiorniczek płynem z zadnego z odpowietrzników nie poszło powietrze tylko strumienie płynu. Sytuacja sie powtarza wiec w korku temp sie trzyma dopiero jak zasuwam 160 km/h wskazówka leci na prawo i wraca i znowu leci . Wiec zostało mi tylko wymienic termostat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.