Skocz do zawartości

E39 530d sedan, zepsuty amortyzator - wymieniać komplet?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Podczas ostatniego powrotu do domu, jadąc piekną A18 w naszym kraju wjechałem w ogromnego garba na łączeniu asfaltu z betonową nawierzchnia. Niestety nie widziałem tego wyboju (słońce troche dawało po oczach), a prędkość była znaczna, właściwie to samochodem nawet znacznie zarzuciło. Przedni lewy amortyzator nie przetrzymał uderzenia i nawalił... Samochodem zaczęło bujać na nierównościach na autostradzie, a na zakrętach na których są garby samochód tak jakby podskakuje i wyrzuca go na zewtnąrz... Chodzi mi czy o to, czy powinno się wymieniać komplet amortyzatorów, czy można pojedyńczą sztukę? Oraz jakiej firmy amortyzatory kupić? Myślałem nad Sachs albo Bilstein. A i z tak uszkodzonym amortyzatorem przejechałem jeszczez jakieś 80 km do domu, to do informacji na pytanie czy trzeba wymieniać oba amortyzatory...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Oryginalnie jaki jest montowany? Jaką firmą warto się jeszcze zainteresować?

oryginalne Sachsa i jak nie masz skłonności samobójczych to przy tym silniku tylko takie

w innych nawet nowych zdażają się oberwania kielicha trzymająsego sprężynę czego następstwem często jest rozcięcie opony

co do wymiany dwóch albo jednego to ja osobiście nie jestem przeciwnikiem wymiany jednego ale skąd będziesz miał gwarancję że kupiony będzie miał podobną siłę tłumienia

musiałbyś pierw dać swój sprawdzić i następnie szukać od kogoś co zagwarantuje że przed demontażem był sprawdzony i ma tyle a tyle procent

no i pierw sprawdzić jakiej marki masz

ja tak sprzedałem swojego Sachsa bo miał 66% siły i gość miał taki przypadek jak Twój i do dziś na tym jeździ

oczywiście wszyskie warsztaty powiedzą że tylko para szczególnie jak u nich je kupisz

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zapomnialem napisac ze zalozylem nowy komplet Sachs. Jezdzi sie kapitalnie :D

I jedno pytanie... Czy po wymianie amortyzatorow nalezy ustawiac zbieznosc?

Opublikowano
podepnę się pod temat bo muszę też wymienić amorki i zastanawiam się nad firmą Meyle(jest tego dużo na niemieckim ebayu i pytanko czy ktoś już jeżdzi na takowyc i jak one sie sprawdzają dzięki i pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Generalnie po wymianie amortyzatorów nie trzeba ustawiać geometrii... jednak biorąc pod uwagę stan naszych dróg, myślę, że kontrola (i ewentualne skorygowanie) geometrii raz na rok lub dwa się przyda :/
Kai
Opublikowano
Ja trz myslauem kupie Meyle jest tansze jak w bmw kupilem lozyska do kol z przodu 2 x Meyle 140€ 1 x BMW 210 € wiec kupilem Meyle . Z autem do mechanika zeby wymienil jak przyszlem odebrac auto to mechanik mi pokazau co kupilem kolo mialo luzy okolo 2 cm. tym autem neszl wogule jechac a wiac wymiana spowrotem na stare kture mialy joz 322000 km. i do BMW nowe lozyska 420 € i auto chodzi jak nowe . Ja juz nigdy nie kupie czesci z firmy Meyle .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.