Skocz do zawartości

E39 kombi 530D 03/99 Amortyzatory do M-Technic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Wg VIN mam u siebie S227A SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz.

 

Sprężyna pneumatyczna lewa 1 37121095081 $187.40

Sprężyna pneumatyczna prawa 1 37121095082 $187.40

Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz.

S227A=Tak

 

I teraz moje pytanie jest takie, jakie amortyzatory polecacie żeby kupił, bo zastanawiam się na dwoma firmami, ale nie wiem, które są lepsze MONROE lub SACHS z tego, co znalazłem w ETK to musze mieć amortyzatory o takich numerach:

 

Amortyzator przedni 2 10/1999 31311096865 $364.09

Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz.S227A=Tak

 

Amortyzator tylny 2 33521094057 $283.45

Zawieszenie samopoziomujące Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz.

S220A=Tak

S227A=Tak

 

Jeszcze jak ktoś by miał numer, ETK sprężyn na przód to bardzo by mi to pomogło, bo musze wymienić całe zawieszenie.

 

Bo z tego, co się domyślam to chyba nie mogę wstawić zwykłych amortyzatorów na przód i tył, jeżeli mam zawieszenie S227A Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz. ???

 

Jeżeli możecie to podajcie numery zamienników oryginalnych amortyzatorów. :?:

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :D

Opublikowano

witam,

 

Normalne nie będą pasować – sportowe są dużo grubsze.

2 lata temu zmieniałem amory z przodu – wtedy dostępne były tylko Monroe Sport, 2 sportowe w cenie 4 „normalnych”.

Jestem zadowolony, po ok. 45 tys km na badaniu technicznym są jak nowe :cool2:

 

pozdrawiam

Opublikowano

Monroe Sport - na fakturze symbol E4624

kupowałem w normalnym sklepie motoryzacyjnym, i tak wszyscy zamawiają z katalogu, w sie 2009 cena 440 / szt. :oops:

Opublikowano (edytowane)
Sachs Advantage lub Bilstein B8.

Sachs'y wypluły olej po 3 tyś. km.

 

 

A czemu tak mało przejechałes na Sachs'y tylko 3 tys?? Moze posiadały wade fabryczna.

 

A tego to ja nie wiem, na pewno coś było z nimi nie tak.

Nie wiem jak Monroe się sprawuje, ale dobrzy spece od BMW mi je odradzili, tak jak i Sachsa z resztą. Nie posłuchałem i wyszło jak wyszło. Jak zawsze wszystko rozbija się o fundusze, te co kolega podał wyżej dziwnie tanie. Sachs to około 650PLN/szt., Bilstein 800PLN/szt., Koni jeszcze więcej.

Co do odczuć subiektywnych, Sachsy póki były dobre nie różniły się charakterystyką od oryginału, Bilstein jest zdecydowanie twardszy.

 

P.S.

Coś nie "halo" z tymi amortyzatorami Monroe, w katalogu do serii 5 (r. 99) jest tylko 528i oraz 540i, więc jeśli kolega coś dobrał to chyba raczej do benzyny nie diesla. Jeśli się mylę proszę sprostować. W moim roczniku też do żadnego diesla nie ma.

Edytowane przez mecenass
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem jak w zawieszeniu M,bo u siebie mam zwykłe.

Z przodu są założone Monroe(gazowe) i już z 60 tk i nie dzieje się nic.Kiedyś wymieniałem w Seacie Toledo(olejowe) i nie było z nimi problemów,z tego co wiem jeżdżą do tej pory(będzie ze 3 lata).

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

te co kolega podał wyżej dziwnie tanie. Sachs to około 650PLN/szt., Bilstein 800PLN/szt., Koni jeszcze więcej.

 

to było 2 lata temu, może dobrą zniżkę dostałem :wink:

ile kosztują teraz nie wiem, jak na razie są OK, choć rozwalić na jakiejś dziurze nie trudno...

Opublikowano
Ja miałem taki sam przypadek, żadne inne nie pasowały tylko SACHS. Jestem bardzo zadowolony z ich użytkowania, zapłaciłem za przód 1.600 za kpl i za tył 1.400 kpl. Dostałem 2 lata gwarancji na amorki i przelatały aż miło myślę że zrobiłem na nich ok. 70.000 km i dalej latam. Polecam szczerze SACHS

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.