Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zgodnie z baza z bmw-klubu wychodzi, ze jest to 170Nm@4000rpm.

Dla wersji z katalizatorem 163Nm@4300rpm

Czyli pokrywa sie to z tym co napisal dUSk.

Fajna baza, zwlaszcza ta w accesie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To znaczy ze od 4tys obr zaczynamy wchodzić w 170nm

 

Nie, to znaczy, że przy 4krpm jest moment maksymalny, poniżej i powyżej 4krpm jest mniejszy :) Powyżej maleje wolniej, niż poniżej :)

Kai
Opublikowano
W e30, 320 silnik M20 z 1989r jaki jest moment obrotowy i przy jakich obrotach jest on najwiekszy.

 

moment w tym aucie jest beznadziejny - wiem bo takie mialem, zle sie wyprzedza i ciezko jezdzi po miescie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
W e30, 320 silnik M20 z 1989r jaki jest moment obrotowy i przy jakich obrotach jest on najwiekszy.

 

moment w tym aucie jest beznadziejny - wiem bo takie mialem, zle sie wyprzedza i ciezko jezdzi po miescie.

 

Chodzi mi tu o zarkres nm gdyz startuje w KJS a czy ten samochód do wyprzedzania jest dobry czy do dachowania to o to nie pytałem. Troche panowie mi zamieszaliscie w tych maleje rośnie . Moze inaczej , kiedy lepiej zmienic bieg by caly czas miec max moment był.

Opublikowano
. Moze inaczej , kiedy lepiej zmienic bieg by caly czas miec max moment był.

Pilnuj zeby przy zmianie na wyzszy bieg obroty nie spadaly znaczaco ponizej 4tys obr. W praktyce wyglada to mniej wiecej tak ze na kazdym biegu bedziesz musial pociagnac praktycznie do konca mozliwych obrotow

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Troche panowie mi zamieszaliscie w tych maleje rośnie .

To dla jasności (w przypadku Twojego silnika):

- w zakresie od 0 do 4000 obr/min moment obrotowy rośnie

- przy 4000 obr/min moment obr osiąga maksimum (170 Nm)

- powyżej 4000 obr/min moment obrotowy zaczyna spadać.

 

Natomiast maksymalną moc (129 KM) masz przy 6000 obr/min.

Więc najlepsze przyspieszenie uzyskasz w zakresie między 4000 a 6000 obr/min.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Dokładnie tak jak koledzy piszą :cool2: nie schodź poniżej 4 tyś!!! a wtedy zrobi się ciekawie. do 3 tyś tym silnikiem jeździsz jak po bajpasach ale w miare ekonomicznie, między 3-4 już jako tako ciągnie, ale przy 4 tyś, nagle dostaje mocnego kopa i duużo szybciej się wkręca.

 

Możesz zmienić też tanio chipa :) fajerwerków nie będzie, ale przesunie ci odcięcie do 7100 obr/min :twisted: :roll2:

Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czyli od 4 do 6 tys obr to 129 kM jak jeszcze są .

Felix, czytaj uważniej co napisałem ja i inni koledzy... :roll:

 

Maksymalny moment obrotowy masz przy 4000 obr/min. W każdym innym miejscu obrotów moment jest mniejszy.

 

Maksymalną moc masz przy 6000 obr/min. W kazdym innym miejscu obrotów moc jest mniejsza niż 129 KM.

 

 

Czyli - najlepsze osiągi/elastyczność Twój samochód będzie miał między 4000 a 6000 obr/min. Co wcale nie znaczy że moc 129 KM jest między 4000 a 6000 obr.

 

 

Jaśniej już chyba nie potrafię... :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Moment obrotowy i moc czesto rysuje sie na wykresie. Jesli moment rosnie od zera to osiaga swoje maximum przy 4000 obr/m a potem spada , natomiast rosnaca moc ma swoje maximum przy 6000 obr/m.

W zwiazku z tym warto trzymac obroty zawsze powyżej 4000

Tak na chłopski rozum - moment służy do rozpedzania samochodu. Moc do uzyskiwania maksymalnych predkosci na poszczególnych biegach.

Ja akurat jezdze m20b20 od miesiaca i kurcze tez czasami mam wrazenie ze jest zamulony wrecz. Ale po miescie mozna jezdzic spokojnie do 3500 rpm. Jesli sie chce przycisną cóż trzeba poczekac na 4500 rpm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powyżej maleje wolniej, niż poniżej :)

 

Poniżej nie maleje, lecz rośnie :wink:

 

Ogólnie to tak, zależy z której strony patrzeć...

Ja jesteś na górce i patrzysz w dół, to charakterystyka spada, a jak jesteś u podnóża górki i patrzysz przed siebie, to rośnie :)

Ogólnie chodziło nam o to samo.... :)

Kai
Opublikowano

Myśle że przesunięcie odcinki do 7k nie wiele zmieni.

Jak przekręci do 5500 - 6000 i zmieni bieg to spadnie mu lekko powyżej (nie poniżej, bo wtedy dopiero dochodzimy do max Nm mając również małą moc)4k (tu nie pamiętam dokładnych obrotów)... więc nie ma sensu kręcić wysoko bo nic to nie da, skoro elastyczność jest w zakresie 4-6k. - OD max moment DO maks moc.

Biegi trzeba zmieniać tak żeby po wrzuceniu następnego, obroty wchodziły w max Nm lub lekko powyżej. Nie ma sensu ciągnąć powyżej Max KM... powyżej tej wartości, mało że mamy mniejszą moc, mniejszy Nm to jeszcze silnik można rozwalić.

 

W wartości max Nm auto zrobi największego zrywa, przy zmianie biegu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zniesienie ograniczenia obrotów maksymalnych bez grzebania w mechanice mija się kompletnie z sensem. Jak opisał kolega powyżej... dokładnie tak.

Jeżeli ktoś sobie podwyższy obroty mocy maksymalnej - wtedy tak... tylko, że taka zmiana wymaga ingerencji mechanicznej.

Kai
Opublikowano
Powyżej maleje wolniej, niż poniżej :)

 

Poniżej nie maleje, lecz rośnie :wink:

 

Ogólnie to tak, zależy z której strony patrzeć...

Ja jesteś na górce i patrzysz w dół, to charakterystyka spada, a jak jesteś u podnóża górki i patrzysz przed siebie, to rośnie :)

Ogólnie chodziło nam o to samo.... :)

 

Ogólnie to tak :wink: Poniżej wklejam wykres zagazowanej 320 kolegi z forum:] Tak edukacyjnie dla Felixa :D Może to nie jest najlepszy przykład ale coś jest :8)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.fil-max.pl/bmw/hamownia.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.