Skocz do zawartości

2.0d Kolektor ssący


Andrzej62

Rekomendowane odpowiedzi

Andrzeju, ja nie mam interesu aby coś Ci udowadniać. Mam 3d i wiem dokładnie jak jest u mnie, to mi wystarczy. Skoro zostałeś poinformowany przez ASO, że u Ciebie klapki są z tworzywa to widocznie tak jest. Nie spotkałem się wcześniej z taką informacją więc nie dowierzam. Są doniesienia na forach o uszkodzonych silnikach 2d (w nowych 1jedynkach) z powodu "urwanej klapki". Staram się dociec prawdy raczej w Twoim niż swoim interesie. Patrząc na kolektor (faktycznie od 3d) nie mogę sobie wyobrazić, że klapki mogłyby być z tworzywa. Czyli co, ich ośka też? Z tego co się orientuje nie sama klapka powoduje spustoszenie ale właśnie śrubka/nit który ją mocuje do ośki. Z mojej strony EOT. Pozostawiam Cie sam na sam z tą rozterką, a może nie bo Ty masz pewność, że są plastikowe. Powodzenia i szerokości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Andrzeju, ja nie mam interesu aby coś Ci udowadniać. Mam 3d i wiem dokładnie jak jest u mnie, to mi wystarczy. Skoro zostałeś poinformowany przez ASO, że u Ciebie klapki są z tworzywa to widocznie tak jest. Nie spotkałem się wcześniej z taką informacją więc nie dowierzam. Są doniesienia na forach o uszkodzonych silnikach 2d (w nowych 1jedynkach) z powodu "urwanej klapki". Staram się dociec prawdy raczej w Twoim niż swoim interesie. Patrząc na kolektor (faktycznie od 3d) nie mogę sobie wyobrazić, że klapki mogłyby być z tworzywa. Czyli co, ich ośka też? Z tego co się orientuje nie sama klapka powoduje spustoszenie ale właśnie śrubka/nit który ją mocuje do ośki. Z mojej strony EOT. Pozostawiam Cie sam na sam z tą rozterką, a może nie bo Ty masz pewność, że są plastikowe. Powodzenia i szerokości.

 

pszyman po raz trzeci Tobie pisze że nie czytasz dokładnie postów , przynajmniej moich.Nie było by już teraz tej nie potrzebnej dyskusji po innych już to chyba nudzi . Opinie i opisy przedstawione o moim kolektorze nie opieram wyłącznie na informacji z ASO , pisałem że kolektor wymontowałem i czyściłem tak że jest to przede wszystkim moja opinia . Mimo swojego wieku nie mam problemów z wzrokiem . Jak również nie mam żadnego interesu żeby kogokolwiek wprowadzać w błąd ,wręcz przeciwnie myślę że moje opisane doświadczenie może się komuś przydać , jak również przekonywać do faktów niedowiarków . Mnie z kolei dziwi że Ciebie iż są lepsze , nowsze konstrukcje . Przepraszam ,nie chcę Cię urazić ,ale dalsza dyskusja z Tobą na ten temat nie ma sensu ,o faktach się nie dyskutuje .

Pozdrawiam i też życzę wszystkiego najlepszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdyby ktoś potrzebował foto relację z zabiegu usuwania klapek z kolektora ssącego to tu jest fajnie pokazane na BMW E60 530d : http://forums.5series.net/topic/70452-removing-the-swirl-flaps-in-a-diesel-engine/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Tydzień temu kupiłem BMW 530d E60, na przeglądzie przed zakupem w serwisie BMW Sikora w Mikołowie, serwismen zauważył lekki wyciek oleju z kolektora ssącego. Powiedział, że wypadałoby go wymienić. Napiszcie mi, czy poniższe ceny są ok i czy można to zrobić gdzieś taniej, ale też solidnie:

BMW Sikora Mikołów - kolektor 2016 zł, wymiana 442 zł

BMW Misiak Kraków - kolektor 2016 zł, wymiana 420 zł

BMW M-Cars Kraków - kolektor 2016 zł, wymiana 491 zł.

Oprócz tego mam jeszcze mały problem, gdyż narzeczona regulując fotel pasażera odpięła chyba czujnik od poduszki powietrznej i wyskoczył na komputerze błąd "Front passangers airbags faulty". Udało mi się to wszystko ładnie powpinać, ale błąd nie zniknął. Muszę z tym jechać gdzieś na komputer, żeby usunęli błąd z komputera. Znacie jakiś dobry serwis w Krakowie, który to zrobi za jakieś normalne pieniądze? W serwisie BMW mówią od 230-300 zł.

 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd sam nie zniknie. Zapytaj czy jest ktoś z Twojej okolicy z fejsem, zrobi Ci to po koleżeńsku za browara no chyba, że jest bardziej przedsiębiorczy to za 50 zeta. Kasowanie błędu w ASO za 250 PLN jak dla mnie to jakaś pomyłka

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam.

Jako nowy użytkownik bmw 520d chciałbym się zapytać jak to jest z tymi klapkami w kolektorze ssącym w 2.0d 163km 2007. Czytałem to forum przez ostatnie kilka dni i niestety nic konkretnego na temat klapek i tego silnika wszystko dotyczy 525,530 lub 535. Wszyscy piszą że trzeba to usunąć ale w sumie nikt tego nie robił przynajmniej nie znalazłem. Jeśli ktoś to robił prosze o podzielenie się doświadczeniem chyba że tutaj w tym silniku już nie trzeba tego robić.

Pozdrawiam

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W tych silnikach niby klapki są poprawione a ostatnio kolega który ma E60 520d 163 KM z 06 roku ściągną kolektor i jedna klapka trzymała się dosłownie na włosku, tak że sam widzisz jak to jest, trzeba albo kupić nowy kolektor albo wywalić klapki tak jak w linku który podałem na poprzedniej stronie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jako nowy użytkownik bmw 520d chciałbym się zapytać jak to jest z tymi klapkami w kolektorze ssącym w 2.0d 163km 2007. Czytałem to forum przez ostatnie kilka dni i niestety nic konkretnego na temat klapek i tego silnika wszystko dotyczy 525,530 lub 535. Wszyscy piszą że trzeba to usunąć ale w sumie nikt tego nie robił przynajmniej nie znalazłem. Jeśli ktoś to robił prosze o podzielenie się doświadczeniem chyba że tutaj w tym silniku już nie trzeba tego robić.

Pozdrawiam

 

ja mam usunięte, nie czuje żadnej różnicy w jeździe a śpie spokojnie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. W najbliższym czasie jak znajdę wolną chwile to również to zrobię z tego względu, że czeka mnie długa droga no i może jeszcze odme wymienię bo raczej nie była wymieniana. A tak na marginesie co wg was jest lepsze zaślepianie klapek swirfle flaps czy gwintowanie i wkręcanie śrubek? A jeśli chodzi o zaślepki to orientujecie się jakia średnica u mnie będzie 22mm czy 33mm?

Pozdro

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh a ja oddawałem auto 2.0 N47 177 KM z 11.2007r do Auto Molskiego w Ostrołęce i dostałem info że w tych silnikach absolutnie nie trzeba wymieniać/wyciągać klapek kolektora....

Zapytałem więc czy Pan który to stwierdza jest gotów zaryzykować swoją rękę za owe zdanie, powiedział że po wyjęciu i sprawdzeniu stanu kolektora, klapek, odmy itd.. wszystko jest w jak najlepszym stanie i żebym nic nie zmieniał... - eh a tu na forum widzę, że dalej są problemy ..i co tu robić ? Dodam, że przebieg ori 147tys z kompletną historią serwisowania co 30tyś km .. i jestem w kropce..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również pełna historia serwisowa bmw 148 tys km tylko silnik 163 konny i ja się szykuje na następny weekend z wyrzuceniem klapek tylko zaślepki muszę zamówić. Dla świętego spokoju.. Pozdro
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach niby klapki są poprawione a ostatnio kolega który ma E60 520d 163 KM z 06 roku ściągną kolektor i jedna klapka trzymała się dosłownie na włosku, tak że sam widzisz jak to jest, trzeba albo kupić nowy kolektor albo wywalić klapki tak jak w linku który podałem na poprzedniej stronie.

A Ty guzior2 widzę , że masz silnik jak u mnie, czy Ty wyrzucałeś klapki u siebie??

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W tych silnikach niby klapki są poprawione a ostatnio kolega który ma E60 520d 163 KM z 06 roku ściągną kolektor i jedna klapka trzymała się dosłownie na włosku, tak że sam widzisz jak to jest, trzeba albo kupić nowy kolektor albo wywalić klapki tak jak w linku który podałem na poprzedniej stronie.

A Ty guzior2 widzę , że masz silnik jak u mnie, czy Ty wyrzucałeś klapki u siebie??

 

Nie wyrzucałem ale jak się dowiedziałem od kolegi że jego klapka na 4 cylindrze ledwo się trzymała to zamówiłem zaślepki i będę zakładał je w tym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach niby klapki są poprawione a ostatnio kolega który ma E60 520d 163 KM z 06 roku ściągną kolektor i jedna klapka trzymała się dosłownie na włosku, tak że sam widzisz jak to jest, trzeba albo kupić nowy kolektor albo wywalić klapki tak jak w linku który podałem na poprzedniej stronie.

A Ty guzior2 widzę , że masz silnik jak u mnie, czy Ty wyrzucałeś klapki u siebie??

 

Nie wyrzucałem ale jak się dowiedziałem od kolegi że jego klapka na 4 cylindrze ledwo się trzymała to zamówiłem zaślepki i będę zakładał je w tym tygodniu.

Jak zrobisz to przede mną daj znać jak Ci poszło i jak wyglądały klapki u Ciebie.

pzdr

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Klapki zdemontowane i założone zaślepki, akurat u mnie były w bardzo dobrym stanie ale i tak postanowiłem nie ryzykować bo różnie bywa.

 

http://img23.imageshack.us/img23/1894/sam0875kopiowanie.jpg

 

http://img846.imageshack.us/img846/4618/sam0876kopiowanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

EGR był czyszczony 3 miesiace temu ale nie był bardzo brudny i podobnie kolektor tak że nie czysciłem go nawet. Cała operacja przebiegła sprawnie z wyjątkiem jednego wężyka który nie chciał zejść z króćca bo był przyklejony do niego i się urwał co widać na zdjęciu ale długość była ok. i został założony z powrotem, zajęło to ok 1 godziny ale to dzieki mojemu koledze który miał już doświadczenie w ściąganiu kolektora w tym silniku, z resztą więcej pracy on wykonał, ja byłem jak by pomagierem :)

 

Ps. Różnicy raczej nie czuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja dziś jestem po zabiegu usuwania klapek i przy okazji czyszcenia egr a było troche nagaru a i jeszcze wymieniłem filtry. Chciałem wymienić odmę ale nie mogłem znaleźć. Przy następnej okazji ją wymienię i wyczyszczę elektrozaworki od egr i turbo tylko czy ktoś sie orientuje i mógłby opisać dokładnie gdzie zaworek od turbo sie znajduje?

Poza tym żadnych róznić nie zauważyłem a to chyba dobrze.

pzdr

 

P.S. Zauważyłem jedną zmianę na lepsze tzn przyodpalaniu silnika gdzy jest zimny zniknęło delikatne falowanie obrotów i jakby lekko ciszej silnik chodził, jeśli chodzi o moc to bez zauważalnej różnicy

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.