Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Andrzeju, ja nie mam interesu aby coś Ci udowadniać. Mam 3d i wiem dokładnie jak jest u mnie, to mi wystarczy. Skoro zostałeś poinformowany przez ASO, że u Ciebie klapki są z tworzywa to widocznie tak jest. Nie spotkałem się wcześniej z taką informacją więc nie dowierzam. Są doniesienia na forach o uszkodzonych silnikach 2d (w nowych 1jedynkach) z powodu "urwanej klapki". Staram się dociec prawdy raczej w Twoim niż swoim interesie. Patrząc na kolektor (faktycznie od 3d) nie mogę sobie wyobrazić, że klapki mogłyby być z tworzywa. Czyli co, ich ośka też? Z tego co się orientuje nie sama klapka powoduje spustoszenie ale właśnie śrubka/nit który ją mocuje do ośki. Z mojej strony EOT. Pozostawiam Cie sam na sam z tą rozterką, a może nie bo Ty masz pewność, że są plastikowe. Powodzenia i szerokości.
  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Andrzeju, ja nie mam interesu aby coś Ci udowadniać. Mam 3d i wiem dokładnie jak jest u mnie, to mi wystarczy. Skoro zostałeś poinformowany przez ASO, że u Ciebie klapki są z tworzywa to widocznie tak jest. Nie spotkałem się wcześniej z taką informacją więc nie dowierzam. Są doniesienia na forach o uszkodzonych silnikach 2d (w nowych 1jedynkach) z powodu "urwanej klapki". Staram się dociec prawdy raczej w Twoim niż swoim interesie. Patrząc na kolektor (faktycznie od 3d) nie mogę sobie wyobrazić, że klapki mogłyby być z tworzywa. Czyli co, ich ośka też? Z tego co się orientuje nie sama klapka powoduje spustoszenie ale właśnie śrubka/nit który ją mocuje do ośki. Z mojej strony EOT. Pozostawiam Cie sam na sam z tą rozterką, a może nie bo Ty masz pewność, że są plastikowe. Powodzenia i szerokości.

 

pszyman po raz trzeci Tobie pisze że nie czytasz dokładnie postów , przynajmniej moich.Nie było by już teraz tej nie potrzebnej dyskusji po innych już to chyba nudzi . Opinie i opisy przedstawione o moim kolektorze nie opieram wyłącznie na informacji z ASO , pisałem że kolektor wymontowałem i czyściłem tak że jest to przede wszystkim moja opinia . Mimo swojego wieku nie mam problemów z wzrokiem . Jak również nie mam żadnego interesu żeby kogokolwiek wprowadzać w błąd ,wręcz przeciwnie myślę że moje opisane doświadczenie może się komuś przydać , jak również przekonywać do faktów niedowiarków . Mnie z kolei dziwi że Ciebie iż są lepsze , nowsze konstrukcje . Przepraszam ,nie chcę Cię urazić ,ale dalsza dyskusja z Tobą na ten temat nie ma sensu ,o faktach się nie dyskutuje .

Pozdrawiam i też życzę wszystkiego najlepszego

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Tydzień temu kupiłem BMW 530d E60, na przeglądzie przed zakupem w serwisie BMW Sikora w Mikołowie, serwismen zauważył lekki wyciek oleju z kolektora ssącego. Powiedział, że wypadałoby go wymienić. Napiszcie mi, czy poniższe ceny są ok i czy można to zrobić gdzieś taniej, ale też solidnie:

BMW Sikora Mikołów - kolektor 2016 zł, wymiana 442 zł

BMW Misiak Kraków - kolektor 2016 zł, wymiana 420 zł

BMW M-Cars Kraków - kolektor 2016 zł, wymiana 491 zł.

Oprócz tego mam jeszcze mały problem, gdyż narzeczona regulując fotel pasażera odpięła chyba czujnik od poduszki powietrznej i wyskoczył na komputerze błąd "Front passangers airbags faulty". Udało mi się to wszystko ładnie powpinać, ale błąd nie zniknął. Muszę z tym jechać gdzieś na komputer, żeby usunęli błąd z komputera. Znacie jakiś dobry serwis w Krakowie, który to zrobi za jakieś normalne pieniądze? W serwisie BMW mówią od 230-300 zł.

 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź,

Pozdrawiam

Opublikowano
błąd sam nie zniknie. Zapytaj czy jest ktoś z Twojej okolicy z fejsem, zrobi Ci to po koleżeńsku za browara no chyba, że jest bardziej przedsiębiorczy to za 50 zeta. Kasowanie błędu w ASO za 250 PLN jak dla mnie to jakaś pomyłka

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Jako nowy użytkownik bmw 520d chciałbym się zapytać jak to jest z tymi klapkami w kolektorze ssącym w 2.0d 163km 2007. Czytałem to forum przez ostatnie kilka dni i niestety nic konkretnego na temat klapek i tego silnika wszystko dotyczy 525,530 lub 535. Wszyscy piszą że trzeba to usunąć ale w sumie nikt tego nie robił przynajmniej nie znalazłem. Jeśli ktoś to robił prosze o podzielenie się doświadczeniem chyba że tutaj w tym silniku już nie trzeba tego robić.

Pozdrawiam

..pasja to moje życie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tych silnikach niby klapki są poprawione a ostatnio kolega który ma E60 520d 163 KM z 06 roku ściągną kolektor i jedna klapka trzymała się dosłownie na włosku, tak że sam widzisz jak to jest, trzeba albo kupić nowy kolektor albo wywalić klapki tak jak w linku który podałem na poprzedniej stronie.
Opublikowano
Witam.

Jako nowy użytkownik bmw 520d chciałbym się zapytać jak to jest z tymi klapkami w kolektorze ssącym w 2.0d 163km 2007. Czytałem to forum przez ostatnie kilka dni i niestety nic konkretnego na temat klapek i tego silnika wszystko dotyczy 525,530 lub 535. Wszyscy piszą że trzeba to usunąć ale w sumie nikt tego nie robił przynajmniej nie znalazłem. Jeśli ktoś to robił prosze o podzielenie się doświadczeniem chyba że tutaj w tym silniku już nie trzeba tego robić.

Pozdrawiam

 

ja mam usunięte, nie czuje żadnej różnicy w jeździe a śpie spokojnie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. W najbliższym czasie jak znajdę wolną chwile to również to zrobię z tego względu, że czeka mnie długa droga no i może jeszcze odme wymienię bo raczej nie była wymieniana. A tak na marginesie co wg was jest lepsze zaślepianie klapek swirfle flaps czy gwintowanie i wkręcanie śrubek? A jeśli chodzi o zaślepki to orientujecie się jakia średnica u mnie będzie 22mm czy 33mm?

Pozdro

..pasja to moje życie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepiej zaślepki wsadzić a rozmiar to 22 mm.
Opublikowano

eh a ja oddawałem auto 2.0 N47 177 KM z 11.2007r do Auto Molskiego w Ostrołęce i dostałem info że w tych silnikach absolutnie nie trzeba wymieniać/wyciągać klapek kolektora....

Zapytałem więc czy Pan który to stwierdza jest gotów zaryzykować swoją rękę za owe zdanie, powiedział że po wyjęciu i sprawdzeniu stanu kolektora, klapek, odmy itd.. wszystko jest w jak najlepszym stanie i żebym nic nie zmieniał... - eh a tu na forum widzę, że dalej są problemy ..i co tu robić ? Dodam, że przebieg ori 147tys z kompletną historią serwisowania co 30tyś km .. i jestem w kropce..

Opublikowano
U mnie również pełna historia serwisowa bmw 148 tys km tylko silnik 163 konny i ja się szykuje na następny weekend z wyrzuceniem klapek tylko zaślepki muszę zamówić. Dla świętego spokoju.. Pozdro
..pasja to moje życie..
Opublikowano
W tych silnikach niby klapki są poprawione a ostatnio kolega który ma E60 520d 163 KM z 06 roku ściągną kolektor i jedna klapka trzymała się dosłownie na włosku, tak że sam widzisz jak to jest, trzeba albo kupić nowy kolektor albo wywalić klapki tak jak w linku który podałem na poprzedniej stronie.

A Ty guzior2 widzę , że masz silnik jak u mnie, czy Ty wyrzucałeś klapki u siebie??

..pasja to moje życie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tych silnikach niby klapki są poprawione a ostatnio kolega który ma E60 520d 163 KM z 06 roku ściągną kolektor i jedna klapka trzymała się dosłownie na włosku, tak że sam widzisz jak to jest, trzeba albo kupić nowy kolektor albo wywalić klapki tak jak w linku który podałem na poprzedniej stronie.

A Ty guzior2 widzę , że masz silnik jak u mnie, czy Ty wyrzucałeś klapki u siebie??

 

Nie wyrzucałem ale jak się dowiedziałem od kolegi że jego klapka na 4 cylindrze ledwo się trzymała to zamówiłem zaślepki i będę zakładał je w tym tygodniu.

Opublikowano
W tych silnikach niby klapki są poprawione a ostatnio kolega który ma E60 520d 163 KM z 06 roku ściągną kolektor i jedna klapka trzymała się dosłownie na włosku, tak że sam widzisz jak to jest, trzeba albo kupić nowy kolektor albo wywalić klapki tak jak w linku który podałem na poprzedniej stronie.

A Ty guzior2 widzę , że masz silnik jak u mnie, czy Ty wyrzucałeś klapki u siebie??

 

Nie wyrzucałem ale jak się dowiedziałem od kolegi że jego klapka na 4 cylindrze ledwo się trzymała to zamówiłem zaślepki i będę zakładał je w tym tygodniu.

Jak zrobisz to przede mną daj znać jak Ci poszło i jak wyglądały klapki u Ciebie.

pzdr

..pasja to moje życie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klapki zdemontowane i założone zaślepki, akurat u mnie były w bardzo dobrym stanie ale i tak postanowiłem nie ryzykować bo różnie bywa.

 

http://img23.imageshack.us/img23/1894/sam0875kopiowanie.jpg

 

http://img846.imageshack.us/img846/4618/sam0876kopiowanie.jpg

Opublikowano

operacja się udała jak widac, długo Ci to zajeło czasu, jakas dczuwalna różnica, czyścileś egr i kolektor przy okazji?

pozdo.

..pasja to moje życie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EGR był czyszczony 3 miesiace temu ale nie był bardzo brudny i podobnie kolektor tak że nie czysciłem go nawet. Cała operacja przebiegła sprawnie z wyjątkiem jednego wężyka który nie chciał zejść z króćca bo był przyklejony do niego i się urwał co widać na zdjęciu ale długość była ok. i został założony z powrotem, zajęło to ok 1 godziny ale to dzieki mojemu koledze który miał już doświadczenie w ściąganiu kolektora w tym silniku, z resztą więcej pracy on wykonał, ja byłem jak by pomagierem :)

 

Ps. Różnicy raczej nie czuję.

Opublikowano

Witam.

Ja dziś jestem po zabiegu usuwania klapek i przy okazji czyszcenia egr a było troche nagaru a i jeszcze wymieniłem filtry. Chciałem wymienić odmę ale nie mogłem znaleźć. Przy następnej okazji ją wymienię i wyczyszczę elektrozaworki od egr i turbo tylko czy ktoś sie orientuje i mógłby opisać dokładnie gdzie zaworek od turbo sie znajduje?

Poza tym żadnych róznić nie zauważyłem a to chyba dobrze.

pzdr

 

P.S. Zauważyłem jedną zmianę na lepsze tzn przyodpalaniu silnika gdzy jest zimny zniknęło delikatne falowanie obrotów i jakby lekko ciszej silnik chodził, jeśli chodzi o moc to bez zauważalnej różnicy

..pasja to moje życie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym silniku nie ma zaworu sterującego turbiną ponieważ jest sterowana elektronicznie.
Opublikowano
Dzięki za info. Jedna rzecz mniej do rozbierania
..pasja to moje życie..
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Odnośnie tych klapków ;-) to mój mech powiedział że do 2005 roku były metalowe a od 2006 ponoc z plastyku i że nawet jak się urwiom to się nic nie stanie strasznego .... a wy co na to ??
Opublikowano
Ale sprawdzałem osobiście teraz przy wymianie śiwec żarowych że faktycznie sa plastikowe a nie metalowe heh więc nawet jak się urwią to nie narobią takich szkód jak te poprzednie co nie ??
Opublikowano

mylisz się, każde ciało obce robi sieczkę w cylindrze.

Sama śrubka z ośki klapki potrafi się wprasować się w tłok albo powędrować dalej i uszkodzić np. wirnik turbosprężarki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.