Skocz do zawartości

320d wymiana termostatu EGR


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem po wymianie termostatu EGR, postanowiłem go wymienić bo spotkałem się z tym że raz temp osiągneła tylko 78-80°.

Przed wymianą temp przeważnie osiągała 84-86°. Po wymianie też w okolicach 84-86°więc wymiana chyba nie wiele dała, chyba że jest możliwość że ten termostat się już przycinał.

Dodam jeszcze że temp na postoju maleje. Pytanie czy wszystko jest i nie potrzebnie przeżywam czy wymiana termostatu głównego załatwi sprawę ? bo jeśli temp po wymianie będzie taka sama to szkoda pieniędzy i czasu. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

termostaty i temperatury to temat rzeka, każdy ma inne odczyty temperatury ale fakt że powinny oscylować w okolicach 90 stopni, jest szkoła że termostaty najlepiej kupić w serwisie, ja najpierw wymieniłem główny który okazał się dobry a dopiero potem egr i dopiero wszystko wróciło do normy, Ty zachowałeś dobrą kolejność ale jak masz DPF i będziesz miał za niską temp. silnika procedura wypalania się nie uruchomi (min 75c) różnica temp. +- 5 stopni nie ma generalnie na nic wpływu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat z nadwornego sklepu Behra tyle że ze zdrapanym znaczkiem BMW, wiec z nim wszystko dobrze. Poza tym gdyby było coś źle nie trzymałby nawet tych 85°.

Trzeba na bieżąco monitorować temp, ale czy to normalne że na postoju maleje temp?

U mnie maleje ,też wymieniłem ter.egr ma temp. otwarcia około 70 i do takiej mam spadki wniosek że główny jest otwarty i nie trzyma czyli do wymiany może u Ciebie jest podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termostatów, to zamawiałem teraz z allegro 3 termostaty Mahle (na niektórych aukcjach są takie same w opakowaniu Mahle/Behr) : główny i Egr do E61 525d, oraz termostat Egr do E39 530d.

Term. EGR są na 99% oryginalne, tzn mają zeszlifowane numery bmw. Term główny do E61 525d (też w opakowaniu Mahle) nie miał żadnych numerów tylko napis "Made in Italy".

Termostaty zostały założone do E61 i temperatura zaczęła trzymać ok, tak około 90'C (wiadomo w zależności od stylu jazdy).

Pamiętajcie że temperatura otwarcia termostatu głównego w dieslach bmw, to przeważnie 88'C - i takiej temperatury należy oczekiwać.

Moje termostaty po około 4,5 roku od wymiany (oryginały), w trasie przy temp ok 5'C, trzymają ok 87'C.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, właśnie przed chwilą wróciłem do domku, zrobiłem 15 km trasę z racji tego że na drodze śnieg, warunki nie pozwoliły mi przekroczyć 2 tyś obrotów a raczej oscylowały ok 1.600 obrotów i 3 bieg czasami 4. temp jaką uzyskałem max to 82 przeważnie 80. Czy przy takiej jeździe powinna dojść do 90° +/- 5° ?? Zauważyłem też jakby od 60 się wolniej nagrzewał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w moim bmw e90 temperatura oscyluje w granicach 60 stopni... Dopiero dzisiaj to "odkryłem'' po przez to ukryte menu. Jest to wina termostatów, czy jeszcze czegoś innego? Bo z tego co tu wyczytałem, to chyba nikt nie osiągnął takiej temperatury..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zacząć od EGR, ale tak naprawdę szkoda na to czasu i optymalnie to wymienić wszystko za jednym zamachem. Miałem kiedyś podobnie w E91, z tym że miałem temp ok 75'C. Wymieniałem po kolei i oba poprawiły temp każdy po ok 7-8'C.

 

Gdyby tylko termostat EGR był walnięty, to silnik trzymał by co najmniej 70'C.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Co do termostatów, to zamawiałem teraz z allegro 3 termostaty Mahle (na niektórych aukcjach są takie same w opakowaniu Mahle/Behr) : główny i Egr do E61 525d, oraz termostat Egr do E39 530d.

Term. EGR są na 99% oryginalne, tzn mają zeszlifowane numery bmw. Term główny do E61 525d (też w opakowaniu Mahle) nie miał żadnych numerów tylko napis "Made in Italy".

Jak to jest z tymi termostatami Mahle? Również zamówiłem główny Mahle i pudełko jest oryginalne z hologramem i symbolami, a na obudowie nie ma żadnych numerów poza napisem "ITALY". Sporo ich się sprzedaje, to może ktoś jeszcze się na ten temat wypowie? Są one o jakąś połowę droższe niż jakieś noname. Termostat EGR miał wszystkie symbole tylko logo BMW zeszlifowane, w przypadku głównego wygląda to tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny od Mehle/Behr ma tylko napis "Made in Italy", a termostat EGR ma numery oraz zeszlifowane logo i numery Bmw.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na termostacie do E90 z pudełka Mahle z etykietą z numerem termostatu i hologramem jest tylko napis "ITALY", ale na zdjęciach różnych sprzedawców wygląda to tak samo.

Przykład z aukcji:

http://pics.tinypic.pl/i/00755/97qc2gxah1d7_t.jpg http://images.tinypic.pl/i/00755/sio3lg73715q_t.jpg

Zdjęcia zapożyczone z Allegro.

Widziałem jeszcze z pomarańczowych pudełkach, ale bardziej dostępne są w niebieskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy nadszedł i na mnie czas z wymianą termostatów... Mianowicie sprawdziłem temperaturę w ukrytym menu i niestety trzyma w czasie jazdy tylko 60C jak stoje tem rośnie jak jadę znów spada do 60... Wymieniłem wczoraj termostat EGR ale to nic nie dało więc jutro zamawiam też główny. Pytanie jest takie mam DPF nic się z nim nie dzieje tzn żadna kontrolka się nie świeci ale po zagłębieniu się w temat możliwe że mam zapchany DPF ? tzn przez to że temp. nie osiąga 75 C pewnie się nie wypala ? Czy jednak jak byłby zapchany to jakieś kontrolki o tym świadczą ? aha jeszcze jedno pytanie kiedy powinien włączyć się wentylator bo na postoju temperaturę łapie 96C a wentylator dalej się nie włącza :/ chyba że to wina termostatu głównego którego jeszcze nie wymieniałem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wentylator włącza się przy około 97 stopniach, przy niskich temperaturach otoczenia może nawet trochę później.

 

Dopóki nie masz jakichś oznak zapchania filtra to nie masz się czym przejmować.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę się z tym że skoro dpf się nie "pali " to nic się nie dzieje i nie ma czym się przejmować, sprawdź czy nie przybywa oleju na bagnecie, i oceń mniej więcej od jakiego czasu możesz jeździć z nie wypalonym, u mnie był zabity że auto słabo jechało a nie generował żadnych błędów, pamiętaj by mieć przy wypalaniu pow. 1/4 baku paliwa, a prędkość do wypalania wystarczy ok 65-85 km/h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.