Skocz do zawartości

Forum przekopane czy ta metoda na sprawdz. VISCO


schabo78

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

U mnie też stało a potem nagle przestało :mrgreen: .

Widocznie termostaty psują się w przeciągu sekundy.Pół zimy śmigałem z otwartym termostatem,nie miałem czasu zrobić, a i trochę też bałem się ruszać w -20*C żeby się coś nie spierdzieliło lub jeszcze gorzej i nie jeździc jak Eskimos.Termostat wymieniony na oryginał (jak się okazało,ori to Behr)na termostacie nabite jest 80*C,silnik nagrzewa bardzo szybko i najważniejsze,że stoi w pionie.Fakt za termostat zapłaciłem okrągłą 100-kę,ale co się nie robi dla "Biało-niebieskiego śmigła".

Co do visco to u mnie też nie słychać w czasie jazdy jak zapina,czuc trochę na postoju takie delikatne bujnięcie w momencie załączenia.Większy odgłos pracy visco w silnikach benzynowych wynika z obrotów silnika jakie są osiągane,a jak wiadomo "dizelek" kręci się dużo niżej.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(jak się okazało,ori to Behr)na termostacie nabite jest 80*C,silnik nagrzewa bardzo szybko i najważniejsze,że stoi w pionie.Fakt za termostat zapłaciłem okrągłą 100-kę,ale co się nie robi dla "Biało-niebieskiego śmigła".

Cześć CIHY,frajda i zmiana jest.Ja kupiłem ori BMW ale robi to behr,miałem nabite 88st, ja płaciłem 180PL,widziałem że tak chodzą na groszu.Wazne że zrobione,masz racje z tym zdechł--bo zdechł nagle jak pisałem wyżej.POzdr

PS.niech moc klekota będzie z tobą :cool2:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Był zamontowany Behr i taki też polecono mi w sklepie,na tym starym był nabity znaczek BMW.Niektórzy mówią,że oryginał to Wahler co jest nieprawdą.

PS.niech moc klekota będzie z tobą :cool2:

I wzajemnie :wink:

Chociaż to co mam to taka alternatywa w miarę taniego jeżdżenia.Moją miłością była,jest i będzie E34 ///M5 i przyjdzie dzień kiedy będzie moja i tylko moja.

Sorry,trochę nie na temat,ale musiałem.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wzajemnie :wink:

Chociaż to co mam to taka alternatywa w miarę taniego jeżdżenia.Moją miłością była,jest i będzie E34 ///M5 i przyjdzie dzień kiedy będzie moja i tylko moja.

Sorry,trochę nie na temat,ale musiałem.

Masz podobne gusta i marzenia.Ja myśle kupić sobie do kolekcji M5 może Alpine,do wygodnej jazdy e65,67 z motorkiem 740d,745dV8,ale na bank zostawie obecną sentymentalną 525d.Tak miałbym w kolekcji 525d,e67,M5-- do pielęgnowania,oglądania,jazdy,wycieczek,ale to przyszłosć i koszty jednakże dopne swego i sie pochwale kiedyś.

PS. oczywiście lagune którą mam tez zostawie bo to prezent i jest jak nowa.POzdr

Tez sorki za off topic,chciałem się koledze wymarzyć :mrgreen:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kolego, jeszcze nie tak dawno koledzy w innym poście sugerowali ci że masz termostat do wymiany. Pisałeś że po 18km czasami wskazówka nie stoi w pionie ale tak ma być a jak ktoś ma inaczej to znaczy że butuje swoje auto. Co prawda nie brałem udziału w tej dyskusji ale zapamiętałęm "18km i silnik zimny ale to normalne".

Co skłoniło ciebie do wymiany tych termostatów?

A to było tak: pojechałem sobie w zeszłym tygodniu w nocy po żone(30km w jedna strone),a tu wskazówka zbuntowała sie i poszła za daleko,nie patrzyłem w testy,ale była sporo za pionem.Jechałem bardzo spokojnie i nagle termostat otworzył i temp spadła poniżej pionu.Jadąc dalej pinda była praktycznie pionowo,ale w testach nie było jak zawsze 80-87st tylko tym razem wahała sie 67-78st mniej wiecej.Więc według ciebie co się stało--według mnie termostat najpierw sie zawiesił,a pózniej dziad go zaraził,czyli zdechł.Zrobiłem zamówienie w Silesii i przysłali ekspresem.Założone i jest jeszcze lepiej niz było w testach,czyli 89-93st.Termostat miał wybite 88 ale komp pokazuje j/w.Drugi wymieniłem dla świętego spokoju,tak tez mi koledzy poradzili--bo bywa że założysz główny a temp bez zmian i trzeba zamawiać znowu do EGR-u.Poprawa jest,dziwi mnie czemu tak nagle zdechł bez wczesniejszych objawów na liczniku i w testach :roll:

Szarpałem się wtedy z jednym kolegą,bo miałem wtedy w testach i na blacie ok,zrobiło się bum i zdechł(ma takie prawo)--a może ten kolega mnie przeklął :twisted: POzdr

PS autko śmiga dzień w dzień ma prawo mu sie coś odmienić.Nie wiem ile minęło od tamtego tematu :roll:

 

Rzeczywiście było to dośc dawno, ale ciekawi mnie kto miał wtedy rację. Tzn. po jakim teraz ( wymiana termostatów) dystansie wskazówka stoi w pionie, czy dalej po tych 18km, czy może znacznie szybciej jak sugerowali koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście było to dośc dawno, ale ciekawi mnie kto miał wtedy rację. Tzn. po jakim teraz ( wymiana termostatów) dystansie wskazówka stoi w pionie, czy dalej po tych 18km, czy może znacznie szybciej jak sugerowali koledzy?

Czy nie może być jednego dnia bez jakiegoś pijarowskiego człowieka :?:

Coś mi się wydaje że albo pijesz do mnie zbierasz punkty :roll: :?: ,albo ci się nudzi :?: ,albo mnie nie lubisz :?: ,albo porostu chcesz wiedzieć czy jest w pionie po ujechaniu 2km.Masz zepsuty termo że tak dopytujesz,prowokujesz mnie tylko nie wiem do czego :roll: Dlaczego zainteresowani w tamtym temacie nie angażuja sie :norty: :?:

Dla twojej ciekawości zrobiłem próbe dziś i po przejechaniu 14km rano,miał temp w teście 78st(już się zagotował i pluł płomieniem przez nawiew,turbina była czerwona,z tłumnika szły iskry,ukręcił sie wentylator klimy,bo wcześniej odleciało visco. :evil: Z tego pogrubionego tekstu wysnuj sam wniosek czy jest róznica temperatur przed i po.Porównaj z tamtym tematem.

BTW musze chyba coś sprawdzić u znajomego względem czegoś/kogoś :twisted: Już sobie przypomniałem z kim odbyło się to dochodzenie,tylko z jednym kolegom(arturo e39)

nie jestes od pouczania a ciagle to robisz i straszysz wszystkich tym Moderem i Adminem jak by mieli przyjsc i kogos zbic za to ze niezapoznali sie z regulaminem , nie kazdy tak jak ty siedzi cale dnie przed kompem, sa ciekawsze zajecia
-ten kolega coś mnie nie kocha bawi się ze mna tak jak ty zaczynasz.Zobacz skad wziołem jego wypowiedż viewtopic.php?f=72&t=156697 -fajny temat

PS.jest taka poprawa że trzyma temperature,ale nie zagrzewa się szybciej :cool2:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Proszę kolegów o spokój "napijcie się,dajcie sobie buzi,spokój niech będzie no"(cytat z filmu pt. Zmiennicy).

U mnie przy takiej ciepłej pogodzie jaką mamy po przejechaniu ok. 4 kilometrów mam już pion,bardzo wolno się wystudza(czasami po 8-10 godzinach postoju jeszcze dygnie wskazówka po przekręceniu kluczyka) i w czasie jazdy nawet nie drgnie na milimetr.

Dlatego po wymianie termostatu jestem bardzo zadowolony.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też CIHY jestem zadowolony po co mnie prowokuje ten koleszka Jerry,przyjżyj sie odkad wczoraj dałem info że zmieniłem termostat,depcze mi po piętach jak wojownik z tamtego tematu viewtopic.php?f=72&t=156697 - arturo e39 też coś chciał od termostatu,potem się odszczekał w tym linku.Nie może być dobrze jak miedzy nami klekotami :mrgreen: . trzeba się z tym liczyć : rozmowa kontrolowana,rozmowa kontrolowana - z jakiego :?: :?: :norty:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście było to dośc dawno, ale ciekawi mnie kto miał wtedy rację. Tzn. po jakim teraz ( wymiana termostatów) dystansie wskazówka stoi w pionie, czy dalej po tych 18km, czy może znacznie szybciej jak sugerowali koledzy?

Czy nie może być jednego dnia bez jakiegoś pijarowskiego człowieka :?:

Coś mi się wydaje że albo pijesz do mnie zbierasz punkty :roll: :?: ,albo ci się nudzi :?: ,albo mnie nie lubisz :?: ,albo porostu chcesz wiedzieć czy jest w pionie po ujechaniu 2km.Masz zepsuty termo że tak dopytujesz,prowokujesz mnie tylko nie wiem do czego :roll: Dlaczego zainteresowani w tamtym temacie nie angażuja sie :norty: :?:

Dla twojej ciekawości zrobiłem próbe dziś i po przejechaniu 14km rano,miał temp w teście 78st(już się zagotował i pluł płomieniem przez nawiew,turbina była czerwona,z tłumnika szły iskry,ukręcił sie wentylator klimy,bo wcześniej odleciało visco. :evil: Z tego pogrubionego tekstu wysnuj sam wniosek czy jest róznica temperatur przed i po.Porównaj z tamtym tematem.

BTW musze chyba coś sprawdzić u znajomego względem czegoś/kogoś :twisted: Już sobie przypomniałem z kim odbyło się to dochodzenie,tylko z jednym kolegom(arturo e39)

nie jestes od pouczania a ciagle to robisz i straszysz wszystkich tym Moderem i Adminem jak by mieli przyjsc i kogos zbic za to ze niezapoznali sie z regulaminem , nie kazdy tak jak ty siedzi cale dnie przed kompem, sa ciekawsze zajecia
-ten kolega coś mnie nie kocha bawi się ze mna tak jak ty zaczynasz.Zobacz skad wziołem jego wypowiedż viewtopic.php?f=72&t=156697 -fajny temat

PS.jest taka poprawa że trzyma temperature,ale nie zagrzewa się szybciej :cool2:

 

Chyba kolego mnie źle zrozumiałeś - jestem jak najbardziej pokojowo nastawiony do ciebie (choćby ze względu na aktywność na forum i chęć udzielania pomocy innym).

Wystarczyło napisać tylko to co jest po "ps".

Interesuje mnie temat nagrzewania 525d ponieważ planuje zakup takiego auta dla żony - tylko że ona ma 6km do roboty i po paru godzinach spowrotem. Jeśli na takim dystansie te auto nie nagrzeje się nawet do połowy pomimo posiadania webasto to szkoda auta. Sam jeżdżę benzyyną a tu wiadomo temperatura to inna bajka.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dogadaliśmy sie :handshake: Nie lubie prześladowania,nie ładu i podjudzania--a tak sie to szykowało,ale koniec trzeba to zakopać :cool2: .BTW:Te 6km twojej żony to szczerze z przekonaniem mówie że chyba głupi pomysł 525d,wiem że bardzo fajny silniczek(ekonomiczny)ale to mówie z ręka na sercu to będzie dobrze jak złapie na tym odcinku jakieś 75st.Aż jutro zobacze i powiem ci,teraz jak mam na 100% pewniaka termo to mnie to ciekawi co pokaze test.Miedzy nami OK :cool2:

Prośba:nie przypominaj mi tego koleszki co mocował sie o termostat i w tym linku co ma bana.(mam palpitacje ale poczekamy)

POzdr i 3mka :handshake: Dam znać jutro

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dogadaliśmy sie :handshake: Nie lubie prześladowania,nie ładu i podjudzania--a tak sie to szykowało,ale koniec trzeba to zakopać :cool2: .BTW:Te 6km twojej żony to szczerze z przekonaniem mówie że chyba głupi pomysł 525d,wiem że bardzo fajny silniczek(ekonomiczny)ale to mówie z ręka na sercu to będzie dobrze jak złapie na tym odcinku jakieś 75st.Aż jutro zobacze i powiem ci,teraz jak mam na 100% pewniaka termo to mnie to ciekawi co pokaze test.Miedzy nami OK :cool2:

Prośba:nie przypominaj mi tego koleszki co mocował sie o termostat i w tym linku co ma bana.(mam palpitacje ale poczekamy)

POzdr i 3mka :handshake: Dam znać jutro

 

:handshake:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerry tylko z ciekawości sprawdziłem dziś po południu(stała od wczoraj) i tak jak się spodziewałem jechałem normalnie(ani ostro,ani delikatnie)na zewnatrz było 26st i po ujechaniu 8km miała w teście 69st,a na liczniku wskazówka dochodziła do tej kreski pomiędzy pionem a minimum,natomiast jak miałem 11km temp w testach była 76st,zawróciłem i jak miałem 14km pokazała 84st a po 22km 90-91st.Czyli jednak nie nagrzewa sie szybiej,natomiast trzyma 88-92st- super.Ja jestem zadowolony z tego ze sie nie otwiera wcześniej,ale jednak potrzebuje swoje zeby złapać pełne dogrzanie.Zauwazyłem też ze jak niby próbuje na wyższych obrotach wcale szybciej nie rosnie temp.,ponieważ schładza sie z predkoscią i tych kilosów piernikiem ubywa.BTW nie wiem co musiałbym zrobić zeby po 4-5km miała w pionie lub choćby siedemdziesiąt pare stopni :roll: -chyba tylko na manual i piła na 2,3. :mrgreen: POzdr

PS musisz przemyśleć z takim zakupem dla swojej połówki,ale przecież normalnie jezdząc nic jej nie zaszkodzi,a co jakiś czas trasa mała--to dobre dla turbiaków.

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie apropo założonego wątku mojego,chyba jednak coś nie tak u mnie z viscozą bo mam identyczne objawy jak tu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=81643 ,po zatym nawet w te upały po 30 stopni w miescie visco nie słyszę żeby chodziło a za to wentylator klimy często się włącza(przy nie uruchomionej klimie oczywiście).

Powiedzcie jak to w końcu ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego no to masz problemik,całe visco do wymiany,jeżeli jest jak mówisz.Powinno wraz ze wzrostem temp. pracować szybciej,ono ma jak gdyby sprzęgło termoczułe,które pod napływem ciepłego powietrza z kasety chłodnic ,bardziej zaciska zam wentylator i pracuje bardziej cyklicznie wobec obrotów wałka pompy.Znakiem tego padło co to ustrojstwo,co nie jest niczym nadzwyczajnym.Musisz sie zakręcić za dobrym śmigłem visco,bo to nie jest zbyt zdrowe dla wentylatora żeby zapinalał za dwoje-a tym bardziej jak dojdzie śnieżynka :norty: POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak stoisz przed autem to kostka jest po lewej przy ryglu maski, ale nie wiem czy teraz nie jest za chlodno na takie testy i w sumie masz jakis problem z autem poza tym ze cos Ci sie wydaje?

jak wszytsko jest ok, to wisko zalacza sie b. rzadko i w sumie jest to dosc uciazliwe, bo jak dodasz mocno gazu to wiatrak moze sie rozleciec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.