Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Małe pytanko. Czy wentylator powinien sie cały czas kręcic? Czy on nie powinien stać? Sprawdzałem na wyłaczonym silniku i jest rozłączone choć kręci się z pewnum oporem koło wentylatora. Wydaje mi się ze przez to mi się nie dogrzewa i mam chłód w aucie. Czy jakbym psiknął WD-40 na łączenie pompy z wetylatorem to by coś pomogło?
Opublikowano
wentylator powinien sie cały czas krecic , z tym ,że gdy silnik sie nagrzeje i visco sie zblokuje,kreci sie on rzecz jasna szybciej. Jesli chodzi o niedogrzewanie to raczej wina termostatu.
Opublikowano

Do jakiego 316 - M40 czy też M43?

Do M43 kosztuje ponad 140pln a do M40 pewnie max do 70pln.

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
dzięki panowie. dzis kupuje i przekładam. dam rade sam czy musze jechac do warsztatu?

 

Poziom trudności łatwo-średni. Czyli jeżeli kiedykolwiek sam dziubałeś w samochodzie z sukcesami, to tutaj też dasz radę. Tylko nie zapomnij o starannym odpowietrzeniu układu chłodzenia po wymianie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Jak jeszcze jest z tym visco, jak silnich jest zapalony to one sie krecia ale da sie je zatrzymac reka. Tak powinno byc? Czytalem gdzien jakis topic i "chyba" ktos napisal ze moze sie spalic jak na dluzej sie je przytrzyma?
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::
Opublikowano
Jak jeszcze jest z tym visco, jak silnich jest zapalony to one sie krecia ale da sie je zatrzymac reka. Tak powinno byc? Czytalem gdzien jakis topic i "chyba" ktos napisal ze moze sie spalic jak na dluzej sie je przytrzyma?

 

:duh: Tyle razy już o tym było... :duh:

 

Chyba czas na mały wykład :mrgreen:

 

Praca wisko bezpośrednio nie ma nic wspólnego z temperaturą płynu chłodzącego. Pośrednio ma.

 

Wisko reaguje na zmiany temperatury powietrza przepływającego przez chłodnicę. Specjalny płyn, który jest wewnątrz wisko gęstnieje wraz ze wzrostem temperatury. A wtedy zaczyna płynnie, mięciutko przenosić napęd z koła pasowego na wentylator. Na tej samej zasadzie jak przekładnia hydrokinetyczna między silnikiem a skrzynią, w automatiku.

 

Dlatego też lepiej nie przysłaniać chłodnicy na zimę.

W ten sposób zmniejsza się przepływ powietrza przez chłodnicę i wsko nie zadziała, gdy będzie potrzebne (w przeciwieństwie do wentylatora elektrycznego sterowanego czujnikiem mierzącym temperaturę płynu).

 

Bezwładność płynu w wisko sprawia, że wentylator kręci się też przy zimnym silniku. W pierwszych sekundach po odpaleniu, zanim płyn wewnątrz wisko się rozbełta, potrafi kręcić się szybko. (Analogicznie do automatika, który nawet bez dodawania gazu pełza).

 

W porównaniu do wisko, wentylator elektryczny działa o wiele mniej precyzyjnie, kompromisowo. Włącza się dopiero przy dość dużym wzroście temperatury i po włączeniu schładza silnik trochę na zapas;.

 

Płynność działania, niemal natychmiastowa reakcja na zmiany temperatury i prostota budowy są największymi zaletami wisko.

 

- Nie potrzebuje prądu, ani do pracy, ani do sterowania.

- Żadne inne urządzenie nie potrafi równie dobrze utrzymywać optymalnej temperatury silnika na stałym wyrównanym poziomie.

 

Intensywność pracy wisko zmienia się bezstopniowo, dokładnie według potrzeb silnika w konkretnym momencie :!: Wystarczy, że latem wyjedziesz z cienia lasu na otwartą wygrzaną przestrzeń, a ono przyspieszy w ciągu kilkunastu sekund, gdy tylko odczuje wzrost temperatury powietrza przepływającego przez chłodnicę :!: :cool2:

 

Niestety, ta płynność działania wisko utrudnia sprawdzenie, czy działa czy nie.

 

Można przyjąć, że im bardziej rozgrzany silnik, tym oporniej obraca się wentylator (po wyłączeniu silnika). Ale nawet sprawne wisko NIGDY nie zaprzęgli się z napędem na sztywno :!: Opór przy próbie obracania wentylatora będzie bardzo duży, ale da się pokonać.

 

Nie róbcie eksperymentów z zatrzymywaniem wisko w czasie pracy silnika. Takie próby nie są miarodajne. Po za tym szkoda narażać paluchy, albo wentylator. Jest plastikowy i może pęknąć, gdy będziecie mu wtryniać patyk między łopatki. Ukruszycie łopatkę, będzie niewyważony. Do wyrzucenia :!:

 

Jedynym pewnym wyznacznikiem sprawności wisko są wskazania temperatury.

 

Jeżeli stoisz w korku, przez kilkanaście minut, a temperatura silnika podnosi się symbolicznie, albo wcale, możesz spokojnie przyjąć, że wisko działa.

 

Jeżeli wskazówkę temperatury ciągnie na czerwone pole, to wisko jest pierwszym podejrzanym.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
dzięki panowie. dzis kupuje i przekładam. dam rade sam czy musze jechac do warsztatu?

 

316i E36

witam Very Happy

-odkręć korek wlewu płynu do chłodnicy i odpowietrznik obok niego[śrubokętem]

-podstaw miskę pod chłodnicę i odkręć korek spustowy u dołu chłodnicy[jest z tej samej strony co wlew]

-odkręć obudowę termostatu [prowadzi do niej wąż który zaczyna się u dołu głowicy]

-zmień termostat i przykręć obudowę

-nie zakręcaj odpowietrznika na chłodnicy[tego obok wlewu]

-odkręć drugi odpowietrznik który znajduje się na obudowie termostatu

-nalewaj płyn aż do momentu kiedy z otworów odpowietrzających będzie płynąć woda bez powietrza

-zakręć odpowietrzniki i wlew

ja dawałem 34 zeta za termo.pozdro

klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Nie wiem dlaczego wszystkie produkty które są tańsze niż w ASO niektórzy uważają za podróbki.

 

Kupowałem ostatnio trzy termostaty wszystkie firmy (nie pamiętam zbytnio jak się piszę jej nazwę :8) ) Wahler, takie jak były oryginalnie montowane.

M10 - około 80 zł (miałem oryginała z 87 roku :norty: )

M40 - około 40 zł

M51 - około 90 zł

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.