Skocz do zawartości

Jak wymienić taśmę kierownicy w E39


pasio1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam u mnie w mieście nie ma szpecy od BMW potrzebuję wymienić taśmę kierownicy w BMW E39 1998r . Może ktoś ma gotowe recepty na wymianę tej taśmy lub opis jak to zrobić bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję Pozdrawaim !!
Witam wszystkich mołośników BMW !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ją kupowałem koleś mówił że trzeba zrobić 3,5 obrotu w lewo i w prawo i ustalić środek i dopiero przykręcić . A według ciebie taśma po wyjęciu ma już ustalony środek ????? Bo co by było jeśli taśmę wyjmiemy na skręconych kołach ona ma pewnie jakieś ząbki prowadzące .
Witam wszystkich mołośników BMW !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z kontrolką SRS? Po wyjęciu poduchy nie wyskoczy błąd SRS? Może dla wszelkiej wielkiej odłączyć aku przed demontażem?

pasio1 Demontuj na wyprostowanych kołach i będzie ok.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ty jesteś tempy burak

zdejmij kiere to będziesz wiedział jak

napisałem ci prosto i wyraźnie a ty dalej nie łapiesz

oddaj auto do warsztatu jak z ciebie taka pierdoła jest.

 

 

Zgadza się że taśmy nie da się włożyć źle bo poprostu inaczej nie pasuje. Tylko autor postu pyta jak sprawdzić czy równo jest zwinięta (czy ma tyle samo zwojów z jednej i z drugiej strony), przecież nie wiadomo czy jak ktoś ją wykręcał z auta to miał koła prosto, czy np. kierownicę skręconą o 360st.

 

p.s. Za nazwanie kolegi "tępym burakiem" powinni usunąć ciebie z tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. Za nazwanie kolegi "tępym burakiem" powinni usunąć ciebie z tego forum.

 

Z forum to pół biedy: z podpisu wynika, że Kolega michal9986 to lepszy spec od elektroniki :-)... A przy takim podejściu (nie każdy musi się znać na samochodach) to musi mieć niezłe problemy w utrzymywaniu poprawnych relacji z ewentualnymi klientami...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialo byc o tasmie... :nienie:

A kolega Michal jest wysoce niesympatyczny :!:

 

Nie dziw się... przyjechał chłopaczyna do stolycy ze 6 m-cy temu z jakiejś podhrubieszowskiej wsi :norty: i myśli, że jest pępkiem świata... Jeszcze kilka lat, a może nabierze ogłady...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ty jesteś tempy burak

zdejmij kiere to będziesz wiedział jak

napisałem ci prosto i wyraźnie a ty dalej nie łapiesz

oddaj auto do warsztatu jak z ciebie taka pierdoła jest.

 

 

Kolego robiłem gorsze od tego rzeczy napszykład naprawiłem sobie modół LCM i sam np: wymieniałem chłodnicę klimy a ty faktycznie nie umiesz czytać i opisać jak to zrobić :duh: !!! Bo kloega Jerry zrozumiał o co mi chodziło cytuje (przecież nie wiadomo czy jak ktoś ją wykręcał z auta to miał koła prosto, czy np. kierownicę skręconą o 360st.) A mam taśmę w rękach i faktycznie po twoim opisie założyłbym ją żle bo środek taśmy da się obracać i trzeba go wypośrodkować żeby nie zerwać taśmy przy skręcie kierownicą .

Witam wszystkich mołośników BMW !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Wymiana taśmy pod kierownicą jest bardzo prosta. Ustawiamy koła w pozycji na wprost. Odłączamy akumulator żeby poduszka nie wystrzeliła, zdejmujemy osłony plastykowe kierownicy ostrożnie żeby nie połamać zatrzasków, zwalniamy zacisk ustawienia kierownicy pociągamy do siebie i na dół, blokujemy, odłączamy złącze pod kierownicą, teraz odkręcamy torxem poduszkę dwie śruby, odkręcamy kierownicę, przed zdjęciem kierownicy warto zaznaczyć położenie w jakim była założona aby założyć tak samo. Po zdjęciu kierownicy mamy dostęp do taśmy i przełączników kierunkowskazów i wycieraczki. Odkręcamy cztery śruby na imbus i mamy w rękach taśmę przełączniki można łatwo zdemontować zwracając uwagę na zatrzaski. Co się dotyczy samej taśmy to zasada jest prosta, taśma ma w środku zatrzask metalowy który nie pozwoli na przekręcenie jej do okoła. Żeby ją obrócić trzeba trzymać palcem i obracać w jednym kierunku aż do oporu robiąc to delikatnie. Następnie obracamy w przeciwnym kierunku do końca licząc obroty jest ich nie całe 8. Teraz przekręcamy o połowę i mamy ustawiony środek taśmy i puszczamy zapadkę, w stosunku do zakładania na kierownicy powinna być na dole. Następnie poprzykręcać wszystko w odwrotnej kolejności. I nie ma obawy że przy skręcani kierownicą taśma się urwie. Ja pokusiłem się dalej, a mianowicie rozebrałem taśmę na drobne, bo niby była zepsuta. Okazało się że to bzdura, w taśmie było tyle smaru że pozlepiały się wszystkie blaszki na połączeniu taśmy (2 taśmy ze ścieżkami i 2 taśmy prowadzące - grubsza folia) są pozlepiane. Poczyściłem wszystko, przemierzyłem miernikiem. i złożyłem tak jak było. Choć powiem że ze złożeniem trochę się nagłówkowałem. Ale teraz jest to dla mnie bardzo prosta rzecz. I takim sposobem taśma wróciła do sprawności i działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • 1 rok później...
Wymiana taśmy pod kierownicą jest bardzo prosta. Ustawiamy koła w pozycji na wprost. Odłączamy akumulator żeby poduszka nie wystrzeliła, zdejmujemy osłony plastykowe kierownicy ostrożnie żeby nie połamać zatrzasków, zwalniamy zacisk ustawienia kierownicy pociągamy do siebie i na dół, blokujemy, odłączamy złącze pod kierownicą, teraz odkręcamy torxem poduszkę dwie śruby, odkręcamy kierownicę, przed zdjęciem kierownicy warto zaznaczyć położenie w jakim była założona aby założyć tak samo. Po zdjęciu kierownicy mamy dostęp do taśmy i przełączników kierunkowskazów i wycieraczki. Odkręcamy cztery śruby na imbus i mamy w rękach taśmę przełączniki można łatwo zdemontować zwracając uwagę na zatrzaski. Co się dotyczy samej taśmy to zasada jest prosta, taśma ma w środku zatrzask metalowy który nie pozwoli na przekręcenie jej do okoła. Żeby ją obrócić trzeba trzymać palcem i obracać w jednym kierunku aż do oporu robiąc to delikatnie. Następnie obracamy w przeciwnym kierunku do końca licząc obroty jest ich nie całe 8. Teraz przekręcamy o połowę i mamy ustawiony środek taśmy i puszczamy zapadkę, w stosunku do zakładania na kierownicy powinna być na dole. Następnie poprzykręcać wszystko w odwrotnej kolejności. I nie ma obawy że przy skręcani kierownicą taśma się urwie. Ja pokusiłem się dalej, a mianowicie rozebrałem taśmę na drobne, bo niby była zepsuta. Okazało się że to bzdura, w taśmie było tyle smaru że pozlepiały się wszystkie blaszki na połączeniu taśmy (2 taśmy ze ścieżkami i 2 taśmy prowadzące - grubsza folia) są pozlepiane. Poczyściłem wszystko, przemierzyłem miernikiem. i złożyłem tak jak było. Choć powiem że ze złożeniem trochę się nagłówkowałem. Ale teraz jest to dla mnie bardzo prosta rzecz. I takim sposobem taśma wróciła do sprawności i działa.

 

dziś podczas naprawy manetki kierunkowskazów, przez przypadek rozebrałem właśnie "taśmę na drobne"- taśma cała się rozwinęła. Jakoś to poskładałem- działa. Kierownicą można kręcić w jedną i w drugą, jednakże mam jakieś nieodprate wrażenie że nie do końca poskładałem to właściwie. Czy ktoś mógłby podzielić się wiedzą jak to ma być złożone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.