Skocz do zawartości

E61 Zestaw naprawczy hydr. klapy instrukcja str. 4


jahec

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Paczuszki odebrane

 

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/20170328_074646_zpsx7cvfjcm.jpg

 

Ps. Poczta też dzisiaj poszła.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Instrukcja montażu

Zaleca sie przeczytanie kompletnej instrukcji przed rozpoczęciem montażu kitu naprawczego.

Z racji ze samochód musi zostać otwarty przez min. jedna godzinę z otwarta klapa bagażnika zaleca sie wszystkim którzy parkują pod lampa znalezienie odpowiedniego miejsca.

Klej który zostaje zastosowany powinien być użyty w temperaturze powyżej 15°C

Za szkody spowodowane montażem kitu naprawczego nie ponosimy odpowiedzialności.

 

Czas potrzebny do montażu - Montaż w dwóch etapach

Dzień 1: Przyklejenie folii ochronnej: czas montażu 15 min., jeśli przyklejasz na mokro min. 24h (w tym czasie nie musi być otwarty bagażnik)

Dzień 2: Przyklejenie mocowania: czas montażu 10 min. po przyklejeniu klapa bagażnika musi być otwarta przez kolejna godzine.

 

 

Narzędzia i przedmioty pomocnicze.

- Kit naprawczy

- Taśma klejąca lub izolacyjna

- Płyn do mycia szyb i ściereczki papierowe

- Towot oraz patyczki do mycia uszów

- mały śrubokręt

- pojemnik na wodę z płynem do naczyń

- Sztanga teleskopowa do podtrzymania klapy bagażnika o długości 2m

 

 

Kit naprawczy:

- Uchwyt z tworzywa sztucznego z wkładką piankową

- Folia ochronna

- superglue

0b4f3dd831f8c5af.jpg

 

1. Dzień 1:

Wsparta i otwarta klapa bagażnika.

 

1073ceb0791b0f52.jpg

 

 

2. Odciągnąć gumowa uszczelkę w kierunku środka bagaznika, aby uzyskać miejsce w rynience

 

eafbd14708ad871d.jpg

 

95322fb95317ae51.jpg

 

3. Ściągnąć cylinder hydrauliczny z trzpienia kulistego opierając go delikatnie o rynienkę. Aby uniknąć uszkodzeń zaleca sie zabezpieczenie tego miejsca taśmą.

 

4daa9b6e6fe512cf.jpg

 

4. Rynienkę, głównie miejsce zaznaczone na żółto dokładnie wyczyścić. To miejsce musi być wolne od tłuszczów, sylikonów i kurzu. Do tego można użyć płynu do mycia szyb.

 

2aa090c320676652.jpg

 

7d2d6c992644ea8b.jpg

 

 

 

5. Jeśli gniazdo trzpienia kulistego jet skorodowane zaleca sie wyczyszczenie go i nasmarowanie smarem przy pomocy patyczków do uszow

 

09b4014f3783b4b0.jpg

 

 

6. Przyklejenie folii ochronnej. Jak zwykle folie ochronna można przykleić na sucho lub na mokro.

 

Czasami zdarza się że folia odpada razem z zestawem naprawczym. Folia służy tylko do ochrony laku w razie gdyby ktoś chciał usunąć zestaw bez śladu. Można kleić bez folii ochronnej.

 

ff721b57d53f4984.jpg

 

d810f5a7d1d87b33.jpg

 

Klejenie na sucho

(+) Krotki czas

(-) brak możliwości korygowania pozycji.

 

- ściągnąć papier ochronny z folii

- Przykleić folie na pokazane miejsce tak, aby górny kant kończył się na spawie rynienki (zaznaczony na niebiesko) a bok kończył się pod uszczelka (zaznaczone na zielono). Na zakończenie mocno docisnąć.

 

Klejenie na mokro:

(+) Korygowanie pozycji jest możliwe przez długi czas

(-) Czas schnięcia to mniej więcej 24 h.

 

- dodać odrobinę płynu do mycia naczyń do pojemnika z woda

- Miejsce przeznaczone na folie porządnie zmoczyć woda z płynem

- ściągnąć papier ochronny z folii

- Zamoczyć całkowicie folie w wodzie z płynem

- Przykleić folie na pokazane miejsce strona z klejem tak, aby górny kant kończył się na spawie rynienki (zaznaczony na niebiesko) a bok kończył się pod uszczelka (zaznaczone na zielono). Na zakończenie mocno docisnąć.

- następnie dobrze przycisnąć tak, aby wycisnąć wodę znajdująca się miedzy folia a karoseria, na koniec osuszyć ręcznikiem papierowym.

- Folia początkowo będzie się ślizgać na wodzie dla tego jest konieczne odczekanie 24 h, aby klej mógł porządnie połączyć się z karoseria

 

Uwaga: Całkowita moc klejąca zostaje osiągnięta po 24 h. Nawet jeśli kleicie na sucho lepiej poczekać 24 h i dopiero po tym czasie wykonywać kolejne punkty instrukcji.

W czasie schnięcia kleju bagażnik nie musi być koniecznie otwarty. Wystarczy założyć cylinder hydrauliczny na trzpień i usunąć taśmę z uszczelki i zamknąć ostrożnie bagażnik.

 

 

Dzien 2

7. Po wyschnięciu folii powtarzamy punkt 2 instrukcji

 

 

eafbd14708ad871d.jpg

 

95322fb95317ae51.jpg

 

 

8. Następnie obklejamy taśmą cale miejsce zaznaczone na żółto, aby ochronić uszczelkę przed kontaktem z klejem superglu.

 

2aa090c320676652.jpg

 

 

9. Powłokę uchwytu z tworzywa sztucznego oraz folie ochronna czyścimy płynem do szyb.

 

Zalecenie: Zanim nałożymy klej na uchwyt z tworzywa sztucznego zaleca sie wykonanie punktu 11 oraz 12 na sucho, czyli bez użycia kleju, aby nabrać wprawy przed końcowym montażem.

 

7d2d6c992644ea8b.jpg

 

 

10. Superglu nakładamy w formie linijek tak jak jest to pokazane na obrazku. Na jeden uchwyt potrzebne będzie mniej więcej 3/4 tubki.

 

wskazówki:

- Kleić w temperaturze >15°C w innym wypadku nie może być zagwarantowane poprawne związanie kleju.

- Im więcej kleju tym dłuższy czas schnięcia, za mała ilość kleju nie gwarantuje poprawnego kontaktu.

 

8599deba0a714685.jpg

 

 

11. Łapaiemy uchwyt po bokach a śrubokrętem dociskamy do wcześniej wysmarowanej powierzchni klejem tak, aby zmniejszyć objętość białej gąbki.

Następnie zjeżdżamy uchwytem plastikowym po cylindrze hydraulicznym tak, aby cala powierzchnia znajdowała się na folii ochronnej.

Nierówności w odstępie uchwytu do karoserii nie są wskazane.

daa625d87c6ba5e4.jpg

 

91b936d2b88cf5d0.jpg

 

 

12.

- Pozycja wstępna wychodzi automatycznie z formy budowy uchwytu plastikowego

- Środek uchwytu plastikowego jest mniej więcej 5mm przeniesiona od osi obrotowej trzpienia kulistego

- Uchwyt plastikowy powinien zostać zamontowany mniej więcej 2mm od uszczelki klapy.

 

Ważne: Klejem superglu trzeba szybko pracować, zbyt częste poprawianie pozycji prowadzi do złego połączenia kleju.

 

daa625d87c6ba5e4.jpg

 

0177303d302ddb46.jpg

 

 

13. Klej powinien dobrze wyschnąć. Zostawić otwarta klapę bagażnika na przynajmniej 1h, zanim ja zamkniemy (im dłużej tym lepiej), aby klej uzyskał moc wiążącą.

Autor instrukcji czekał 2h, zanim zamkną bagażnik i dopiero po 24h dopiero otworzyć.

Jeśli chcecie, aby klej szybciej wysechł można położyć wilgotna szmatkę do przyspieszenia procesu.

 

 

 

098161e59315588e.jpg

 

 

Podziekowania dla Georga z e60-forum.de który opracował tą instrukcję jak i wykonał projekt Kitu naprawczego i zamówił go dla was

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przesyłka do mnie dotarła.

Wszystko jak na zdjęciach powyżej.

 

Czekam na ciepłe dni i będę montował.

 

Polecam zamawiać.

 

 

Szukam jeszcze rozwiązania na drugi koniec siłownika bo tez siedzi u mnie na słowo honoru.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po drugiej stronie nowy trzpień i siłownik.

 

 

Chodzi mi o drugi koniec tego samego siłownika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Mogę ci załatwić. Płatność PayPal (przelew podobno za dużo kosztuje) łącznie z przesyłką 31€

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Odgrzewam trochę temat. Mam taki problem z hydrauliczną klapą w E61. Przy każdorazowym otwarciu klapy siłownik nie chce dźwignąć klapy od samego dołu tzn. trzeba ją ręcznie unieść na około 20 cm i dopiero siłownik ciągnie ją do samej góry. Może ktoś ma jakieś pomysły o co może chodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Hej. Będę zamawiał jedna sztukę, ktoś jeszcze?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
W sobotę zamawiam zestawy, jeśli ktoś jest jeszcze zainteresowany to pw

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odgrzewam trochę temat. Mam taki problem z hydrauliczną klapą w E61. Przy każdorazowym otwarciu klapy siłownik nie chce dźwignąć klapy od samego dołu tzn. trzeba ją ręcznie unieść na około 20 cm i dopiero siłownik ciągnie ją do samej góry. Może ktoś ma jakieś pomysły o co może chodzić.


Mam ten sam problem, zamek puszcza klape i prawie od razu ją domyka, klapa nie podnosi się nawet na centymetr, trzeba podnieść ją recznie na ok 20cm w tedy otwiera się i zamyka bez problemu, męczę się z tym już ponad rok. Wymieniłem czujnik w podsufitce, prawy siłownik ale to nic nie pomogło, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Czy to może być wina pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom jest ok. Przy zakupie samochodu okazało się że właśnie siłownik wypadł z tej "kulki" i się trochę wygioł, kupiłem więc cały zestaw tj. pompa + siłownik + przewody, czujnik itp. Po zamontowaniu wszystkiego okazało się że trzeba klapę unieść trochę ręcznie żeby się otworzyła, sprzedawca zapewniał że wcześniej wszystko chodziło dobrze..... Przy montażu odczepiane były przewody od pompy myślałem więc że może układ jest zapowietrzony ale przeczytałem gdzieś że sam się odpowietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczesciej zapieka sie pierscien zabezpieczajacy w silowniku (ma ksztalt ksiezyca) i z czasem zjada (scina ostrymi krawedziami) sworzen kulowy. Wystarczy dbac (smarowanie) a nic nie bedzie. Ja tez przerobilem ten temat, nowy sworzen, nowy pierscien, wszystko dziala jak nalezy juz od 4 lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy problem wystąpił od początku jak zamontowałeś drugi zestaw? Ja bym mimo wszystko stawiał na kompresor i zamontował twój stary.


Stan płynu powinien być do (+) w zbiorniku wyrównawczym trzymając pompę w pionie z otworem dopelniajacym u góry.

Po kilku otwarciach i zamknieciach układ jest od powietrzny i musisz sprawdzić stan płynu hydraulicznego.


Sprawdź czy pompa nie poci się przy kwadratowym spodzie. Wtedy jest uszczelka do wymiany i Pompa powinna chodzić jak nowa


http://i.nfhost.me/images/2018/03/13/20180226_174008.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Bady123


Sprawdź wentyl zwrotny czy nie puszcza, jak wybudujesz siłownik pod naciskiem nie powinno nic lecieć


Dzisiaj wymieniłem płyn w siłowniku i miałem okazję się pobawić :wink:

http://i.nfhost.me/images/2018/03/16/20180316_185909.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie,

znalazlem ten watek dzisiaj. Poczytalem tez o tym zestawie naprawczym. z drukarki 3D. Speed1211 Czy moglbys mi powiedziec, czy po tych kilku miesiacach uzytkowania wszystki dziala jak nalezy? No i czy generalnie jest jeszcze jakas szansa zamowienia 1 sztuki takiego zestawu dla mnie?

Pech chcial ze po wymianie sruby z trzpieniem bardziej wyrobilo sie gniazdo i co jakis czas wypada


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam


Chciał bym podpiąć się pod temat bo mój siłownik wypadł i wcisnął się w otwór z przewodami i niestety przy próbie otwarcia (siłowej) wygięłem koniec z gniazdem i płyn wyleciał właśnie tym końcem. Mam już 2gi siłownik sprawny ale 1 z przewodów jest pękniety u mnie są całe. Tylko jak je wymienić. Czy da się je odkręcić jakoś z siłownika? No i jestem też zainteresowany nabyciem tego zestawu z drukarki 3d do zabezpieczenia na przyszlość siłownika przed takimi wypadkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam to już dość długo zamontowane i działa bezbłędnie.

Pozwoliłem sobie jedynie na dwie drobne modyfikacje.

Zamiast załączonego kleju zastosowałem bardzo mocną taśmę dwustronną co znacznie upraszcza zamontowanie.

No i dałem tam troszeczkę smaru żeby się ten element nie wycierał.

Mam to już od ponad roku.

Polecam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to bardzo się cieszę. Dziwilem się trochę że nie było żadnych pozytywnych opinii ale brak negatywnej też mówił za siebie (była tylko jedna ze dopadło z folią ochronna)


Napisz jakiej taśmy użyłeś

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zastosowałem taśmę dwustronną stosowaną do montażu listew producenta WURTH.

Jest ona ekstremalnie mocna o czym już nie pierwszy raz się przekonałem

Przykładowo aluminiowy próg w wejściu do sklepu przyklejony tą taśmą do płytek trzyma już 12 lat i nie myśli puścić pomimo , że sporo ludzi po nim chodzi czasem zaczepiając o niego butem.

Jedyny minus to cena.

Myślę też , że w tym przypadku można spokojnie zastosować taśmę dwustronną APP. Jest tańsza.

Też da radę.

Nie polecam taśm dwustronnych z zieloną blendą powszechnie spotykanych w sklepach motoryzacyjnych . To szajs.

Podstawa to wyczyszczenie i odtłuszczenie.


Jest jeszcze taśma dwustronna bezbarwna do zastosowania na zewnątrz < tesa lub jej podobne> Ale mają one tą wadę , że dosłownie po dotknięciu do czystej powierzchni są już nie do oderwania co nie pozwala nawet na minimalne korekty położenia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.