witam, temat widze stary, ale na przyszlosc dla wszystkich którzy maja z tym problem, twarde weze, nadmierne cisnienie, jezeli auto nie ma gazu to najczesciej jest powod wycieku z ukladu chlodzenia, nie ze zborniczka wyrownawczego tylko z chlodnicy,weza lub jakiejs uszczelki, jezeli z zewnatrz nie widac skad cieknie i czy w ogole cieknie to mam na to sposob, kuluje tekture budowlana ktora sie zabezpiecza podlogi przed malowaniem, trzeba sobie zalatwic garaz na jedna noc, od znajomego czy sasiada jak ktos nie ma swojego tak jak ja, rozkladam tekture zostawiam auto na noc, a rano patrze gdzie jest plama po plynie i nad nia szukam wycieku.dlaczego powodem jest nieszczelnosc? proste, jezeli z zamknietego ukladu chlodzenia ubedzie plynu to robi sie wolne miejsce dla powietrza, tworzy sie pecherz w ktorym gromadzi sie para, a jak para to sisnienie, stad trarde weze, a rosnaca i opadajaca temperatura to wina tego ze jak jest powietrze ktore sie rozpreza i wypycha wode do zbiorniczka wyrownawczego to wtedy jest mniej wody i blok sie nadmiernie nagrzewa bo nie ma co go chlodzic, ale co jakis czas cisnienie przepchnie trocze zimnej wody z chlodnicy do silnika i dlatego nagle temperatura spada i tak w kolko macieja.wiem to z autopsji bo mialem taki przypadek, wymienilem termostat bo myslalem ze nie puszcza ale problem powrocil, szukam wycieku i okazalo sie ze sie saczy woda na wezu od nagrzewnicy, stan w zbiorniczku byl ok a mimo to temp skakala, nie dzialalo ogrzewanie i auto nie przelaczalo sie na gaz, temperatura silnika ponad norme a parownik i nagrzewnica zimna bo akurat przed tymi razem spietymi obwodami mialem pecherz ktory zablokowal mi obieg.tak jak w CO jak grzejnik sie zapowietrzy i niby pompka wymusza obieg a grzejnik zimny. a sposob z tektura ciezki do zastosowania zima jak auto oklejone to jak sie przez noc wszystko roztopi to cala tektura mokra:) pozdrawiam.