Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Krótko zwięźle, mam dobre nieklekoczące M20 w wąskiej 87 rok z nową wiązką? sądze bo komputer 3rzędy pinów i nowsze gniazdo diag.

Jako że auto bardzo zdrowe i coraz mniej ich chciałem je przyjemnie zrobić, ale na razie brak środków na M50.

 

Na wejscie, wiem jaka różnica jest miedzy Etą a Setą, Eta + b20 / Seta + b25

 

Co potrzebuje żeby zrobic połączenie? wystarczy mi sam dół ety? kupić gdzieś blok z tłokami itp? i tyle czy coś więcej mi trzeba?

zazwyczaj w internecie pytają ludzie jak mają ete co potrzebują, i wtedy trzeba więcej gratów od M20. a w tym moim przypadku jak jest? bo jeśli wystarczy tyle to małym kosztem można kilka(dziesiąt) kucy uzyskać.

 

i jesli ktoś w temacie jest to jaki jest przyrost? dojdzie do tych 160-180 ? bez kombinowania z komputerem?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
siemano. sam sledze tematy bo chce zrobic to samo u siebie. jak dzwonilem kiedys do kumatego koleszki w sprawie bloku od starej ety to podpowiedzial mi jeszcze cos o wtryskach i pompie od m20b25. mowi ze jest poprawa do zwyklego osprzetu od b20 - jest na you tube filmik w ktorym koles pisze ze ma tylko sam dol od ety i nic wiecej.. jezdzi to tak...
,,pozdr
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
podobno najlepsza glowica to ta z koncowka 731. bo najwieksze kanaly ma., mowa o glowicy na ete,
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
czy ktos jezdzi na forum taka hybryda.. i moze scigal sie z e30 m20b25 i jak to wypada w wyscigu.. pozdr
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
Cześć miałem plan cośtakiego zrobić i coś niecoś wiem o mechanice moze komuś się to przyda, fachowo to się nazywa STROCKER czyt (stroker) innymi słowa zwiększenie pojemności, jak byś wstawił do m20 b25 słupek bez głowicy i osprzętu od ETY to na mój gust (jeśli słupek zdrowy od ety) przyrost mocy do 20 kucy czyli takie m52b28 wciągnąć powinieneś. tak ze potrzeba ci wtryski od b25 komp pompa taka sama i powinno być git. Hym nie wiem jak z głowicą ostatnio byłem świadkiem jak wkładali głowi od b20 do b25 i chodzi.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
wlasnie kupilem blok od ety z 86r plus komplet nowych uszczelek wraz z regeneracja glowicy .. zobaczymy czy to zadziala pozdr;)
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
jeszcze pare dni.. palca polamalem u lewej reki i brakuje mi pare zl do dokonczenia.. :( pierdoly kupic - plyn chlodniczy swiece paski filtry. olej juz kupilem 10w60 castrola :8) po 10 wyplata to ruszam i jakos to ogarne.. jak to mape pod wieksze wtryski.. rozwin wypowiedz
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie chodzi o to by dokłąnide dostroić komputer. bo ten od b25 czyt od ety nie da tych efektów jak precyzyjne strojenie na Hamowni pod nowe parametry.
Opublikowano
ja zmieniam sam eprom czyli pamiec komputera w których jest zwiekrzona dawka paliwa powietrza... niestety nie mam hamowni ale mapy które modyfikuje to sprawdzone gotowce stworzone przez firmy tuningowe typu alpina acschnitzer hardge... w wiekrzosci przypadków sie swietnie sprawuja
Opublikowano
siemano. sam sledze tematy bo chce zrobic to samo u siebie. jak dzwonilem kiedys do kumatego koleszki w sprawie bloku od starej ety to podpowiedzial mi jeszcze cos o wtryskach i pompie od m20b25. mowi ze jest poprawa do zwyklego osprzetu od b20 - jest na you tube filmik w ktorym koles pisze ze ma tylko sam dol od ety i nic wiecej.. jezdzi to tak...
,,pozdr

 

 

tak to moją byłą m20b20 robiłem bez problemu

 

Cześć miałem plan cośtakiego zrobić i coś niecoś wiem o mechanice moze komuś się to przyda, fachowo to się nazywa STROCKER czyt (stroker) innymi słowa zwiększenie pojemności, jak byś wstawił do m20 b25 słupek bez głowicy i osprzętu od ETY to na mój gust (jeśli słupek zdrowy od ety) przyrost mocy do 20 kucy czyli takie m52b28 wciągnąć powinieneś. tak ze potrzeba ci wtryski od b25 komp pompa taka sama i powinno być git. Hym nie wiem jak z głowicą ostatnio byłem świadkiem jak wkładali głowi od b20 do b25 i chodzi.

 

widziałeś to czy powielasz kolejną internetową bujdę?? jak to wyliczyłeś że będzie 20KM więcej??

bez ruszenia głowicy, wałka, dolotu i zasilania oraz sterowania silnikiem nie ma opcji na 170KM, 200 to już dobry wyczyn

jeśli twierdzisz że jest inaczej to podaj konkrety, jakiś wykres itp

nie wspominam o kosztach które będą nieporównywalnie większe od włożenia M52B28 a dogonić ten silnik nie będzie łatwo, bo jest bardzo mocny w całym zakresie obrotów

pa są m20 co mają ponad 200KM bez doładowania, ale to już konkretne mody wchodzą w grę, silniki w tym setupie kręcą się do 8500 obrotów, a do czegoś takiego trzeba i w rozrządzie podłubać

 

lepiej chyba zrobić remont B25 i porządnie go wystroić i wtedy te 180KM powinno być realne, do tego odpowiedni dyfer i mamy bardzo szybkie auto

Opublikowano
rycha poniosło troche :) przypominam ze piszemy tu o modyfikacji m20b20 wiadomo ze najlepiej swapowac ale gdyby kazdy miał takie pdejscie to stało by sie nudne pozatym kolega ma juz graty potrzebne do złozenia tak ze tylko czekam na efekty
Opublikowano
cz. Pod jaki komputer zmieniasz ten eprom..chyba mowisz o motronikach.. moja bmw jest na l jetroniku.. stary typ - aparat w bloku i komputer 2 rzedowy chyba.. wiem ze na motroniku nie wystrojonym moze nie byc to.. a u mnie?.. sie okaze..nie wiem sam.. jak cos by nie bylo tak to wstawie kompa od 323 i ewentualnie wtryskiwacze od 2.5.. ten od 323 podaje dawke pod pojemnosc 2.3 i 150 koni a nie 2.0 125..oba nie potrzebuja sygnalu z sond lambda bo ich nie maja seryjnie.. moze byc to samo a moze byc lepiej.. nie wiem nigdzie o tym nie pisza.. robie w ciemno.. jak odpali to sprawdze osiagami ze zdrowa 2.5 m20 e30 kombi pozdr :8)
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
i nie zapomnij jak już złożysz stroke'a na secie pojechać na hamownię i pokazać wykres czy faktycznie jest 200 kucy do ogarnięcia bo niby duzo ludzi ma takie hybrydy a wykresu jeszcze nie było
Opublikowano
nie bedzie 200 kucy.. bo ja to skladam na czapce od b20 .. gdyby to byla glowica od b25 i kolektor dolotowy wydechowy to moze .. nie wiem
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
kurcze nie przewidziałem tego ze masz stary typ m20 i komp jest jak w m10 ja w swojej 87 miałem nowsze m20 te z głowica 731 w takim razie komp z 323 i wtryski cie ratuja co do 200kucy z m20 jest to realne z m20b25 i 2.7 supereta wiec nie mylmy pojec
Opublikowano
no wiec tak. dzisiaj zaczalem zakladac glowice i napotkalem problem w postaci stykajacych sie zaworow z tlokiem.. mianowicie znak na wale i znak na glowicy nie pokrywaja sie z tym co sie dzieje tak naprawde w srodku komory spalania.. po porownaniu bloku od 2 litry z tym 2.7 ewidentnie roznica polega na tym ze tloki 1 oraz 6 w 2 litrowym bloku sa w GMP ustawione na kresce -znaku na wale podczas gdy reszta 2 3 4 5 tlok sa rowniutko razem w rzedzie.. w tym etowskim 2.7 po ustawieniu na znaku na wale -kresce 2 i 5 sa w GMP reszta jest rozbiezna.. po ustawieniu tego 2.7 tak jak 2 litrowego wszystko byloby dobrze gdyby nie fakt ze kolko od paska alternatora to mocowane na wal ma miejsce na czujnik poilozenia walu ktory nie bedzie prawidlowo pokazywal polozenia... trzeba to bedzie przerobic.. takze jesli chodzi o to ze pasowac bedzie plug n play to wlasnie zaczyna to byc obalane..
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
wiec tak silnik zlozony lecz nie chodzi dobrze zauwazylem ze rozrzad sie przestawil o 1 lub zeby i ogolnie nie moge dojsc do ladu z zaplonem.. jakie moga byc przyczyny przestawionego rozrzadu o 1 czy 2 zeby w m20 .. czy tloki dotykaka juz wtedy zaworow i krzywia je.. auto pali ale nie chce sie wkrecic na obroty strzela w dolot co chwile pali od razu ale drzy silnik i nie chce sie wkrecic.. boje sie ze zawory mogly sie pogiac od tego ze przeskoczyl.. dzis juz ciemno .. jutro bede od rana walczyl.. mam nadzieje ze to tylko zaplon i jutro z powrotem ustawie pasek..
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
pierwsze odpalenie ideal.. git chodzila.. zaczalem odpowietrzac uklad i poprawiac bzdury.. no i pozniej ciezko palic zaczela , zdjalem pokrywe rozrzadu i patrze ze o 1 lub 2 zeby przestawione.. ale boje sie czy zawory sie nie pogiely od przestawienia o 2 zeby bo o 1 chyba nie
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano

Cześć,

a możesz powiedzieć jak sobie poradziłeś z tą rozbieżnością znaków przy ustawianiu rozrządu o której pisałeś we wtorek?

Czy może ustawiłeś GMP na pierwszym cylindrze w bloku 2.7 (tak jak jest w 2.0) pomijając znaki na wale i przeniosłeś mocowanie czujnika położenia wału, czy coś jeszcze innego wykombinowałeś??

Pytam, ponieważ waham się pomiędzy kupnem m20B25, a m20B27( i też przełożyć głowicę z m20B20)

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może słabo pasek napiołeś? Sprawdzałeś przed opaleniem czy wał kreci i nie ma kolizji?
Opublikowano
nie nie bylo kolizji.. sprawdzalem nawet czy jak zakrece walem iles tam razy to powtarzalem to zawsze na znakach wracalo i sie pokrywalo
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
tak nabilem nowy znak i zrobilem tloki tak jak w 2 litrowce.. wszystko idealnie.. pierwsze odpalenie bylo git auto chodzilo i krecilo ok.. tylko teraz cos nie tak.. a kolo pasowe przerobilem w ten sposob ze wywiercilem nowy otwor na ten wypust w wale i przestawilem na srubach..
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
glowicy od 2 litry nie zalozysz na 2.5.. chyba ze tloki begziesz frezowal.. a innego nic nie moglem wymyslic wiec zrobilem tak.. obie zebatki w blokach byly identyczne tzn mialy po 24 zeby wiec przestawic pasek i nabic nowy znak nie bylo trudno.. a mialem tez opcje zeszlifowania tewgo wypustu na wale lecz wygral prostrzy i mniej druciarski sposob zrobienia otworu nowego.. prawie oryginal jest :mrgreen:
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.