Skocz do zawartości

Wąski_E30

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 320i 1988
    E46 320D 1998
    E83 3.0D 2006
  • Lokalizacja
    Mława

Osiągnięcia Wąski_E30

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. To ja już nie wiem co zrobiłem, ale mam hw:C1 sw:53 data: 28/04, a pozostałe moduły z 06 roku. No i 5 błędów: A0A2, A092, 950A, 9609, 9509. Popróbuję jeszcze z resetem, bo może coś nie tak robię. Dzięki za sugestie i podpowiedzi.
  2. Cześć, dzięki za poradę, ale u mnie to nie zadziała. ABS już ogarnąłem i jest ok. Co do szyberdachu, to okazało się, że przez mój błąd zmieniłem oprogramowanie, wgrywając z E46. Niby działa, ale ma 5 błędów. Także ponawiam prośbę o plik FSW_PSW.MAN z E83 z panoramicznym szyberdachem najlepiej z okolicy 2006r. Mam też program BMW Scaner 140 i dzięki niemu jestem w stanie wyodrębnić plik tylko od szyberdachu. Teraz już porobiłem kopię tego co mam, to mogę próbować. Mądry Wąski po szkodzie....
  3. Witam, potrzebuję plik FSW_PSW.MAN do X3 z 2006r kod produkcji PD51 z panoramicznym dachem. Byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś byłby mi w stanie przesłać ten plik, a jeszcze lepiej gdyby chciało się któremuś z pomcnych forumowiczów zrobić jeszcze dodatkowo kopię z poszczególnych modułów, konkretnie ABS i panoramicznego dachu w postaci pliku "Coding data". Niestety ucząc się obsługi kompa nie zrobiłem kopi zapasowej i w trakcie kodowania wystąpił błąd i skasowało mi oprogramowanie ABS i Panoramy. Mam kopię z poszczególnych modółów, ale akurat z dachu i ABS nie zrobiłem. Posiadam moduł z E46, to planuję wykorzystać go jako nośnik danych do tej mojej kombinacji. Może z Waszą pomocą się uda, a jeśli nie, to trzeba będzie szukać ratunku u fachowców. Tak się dzieje jak człowiek przesiada się z tak zaawansowanej elektronicznie E30 na proste E83 :D Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc...
  4. Cześć, nie jestem pewien, ale w akrylu jest do 100, a jak baza i lakier bezbarwny, to do 150 mikronów.
  5. witam, u mnie jest poza skrzynką bezpieczników. Są dwa przekaźniki z plastikową pokrywką i jeden z nich jest od pompy paliwa. A zasilanie pompy następuje dopiero po załączeniu rozrusznika.
  6. Cześć, rozgrzewasz auto przez ok 3km, to masz włączone ssanie tzn. wydłużoną długość wtrysku, to i benzyny więcej zużywa. Tak ja myślę, ale może ktoś ma inny pomysł.
  7. A ja coś kojarzę, że jak zdjąłem listwy to chyba w samym zderzaku mam prostokątne otwory. Jak uda mi się dziś dotrzeć do garażu to jeszcze się upewnię.
  8. to super, że i Tobie się udało :D a napisz jak możesz jaki masz teraz dyfer?? Ja chciałem wybrać się na hamownię, ale budę mam w rozsypce i wstyd :cry: Ale już ją wybebyszyłem i powolutku będę reanimował i przywracał do czasów świetności (oby tylko żona funduszów mi nie ograniczyła :D
  9. Niestety fotostory z przeróbek nie będzie, bo fotek nie robiłem. Co do hamowni to bardzo mnie kusi sprawdzić, ale narazie budżet mam ograniczony, a chciałbym jeszcze kompa i przepływkę od 2,5 założyć. (wstyd się przyznać, ale narazie jeżdże na przepływce od paska :( Tak głowica od 2.0 "731" z powiększonymi kanałami dolotowymi. A kompresję masz dobrą?? Zawory w głowicy są ok? Gniazda zaworowe nie wystukane?? U mnie naprawdę jest rewelka. Jestem bardzo zadowolony.
  10. Cieszy mnie, że jeszcze ten temat nie umarł i są zainteresowani takimi modyfikacjami. A więc tak, miałem silnik m20b20 i kupiłem m20b27 (ETA) i oba silniki rozebrałem na części. Z b27 wziąłem blok z wałem i tłokami i założyłem głowicę od b20. rozrząd jest taki sam w obu silnikach, więc ustawiłem na znaki i założyłem pasek. Po dwukrotnym obrocie wału upewniłem się, że nic się z niczym nie spotyka. Następnie trzeba było załozyć koło pasowe (te na wał) z B20 (bez żadnych przeróbek, wszystko jak w orginale) i umocować czujnik obrotu wału (wszystkie śrubki mają już przygotowane miejsce w bloku, nic nie trzeba zmieniać, czy nawiercać). Pompę wody z B20 (bo w ecie jest inaczej zbiorniczek wyrównawczy podłączony i pompy się różnią). Koło zamachowe zostawiłem od b20, bo te z b27 jest grubsze (ma znaczniki dla czujników i skrzynia getarg 240 by nie pasowała), tarczę i docisk również z b20. Kolektor ssący wraz z wtryskami założyłem od b25 (akurat taki miałem, a ma on większą średnicę przepustnicy niż b20 i b27). Komputer i instalacja została od b20, ale pewnie z kompem i przepływką z b25 byłoby jeszcze lepiej, ale to przyszłość:) Skrzynię biegów zostawiłem od b20 (u mnie jest to getarg 240 i gdy chciałem założyć tą od ety (getarg 260 mogę sprzedać :), to musiałbym zmieniać wybierak i skracać wał napędowy). Po złożeniu zostawiłem dyfer 4.10. Wrażenia z pierwszej jazdy były super, ale okazało się, że z tym dyfrem pierwszy bieg jest zbędny. Teraz założyłem dyfer 3.38 i jestem bardzo zadowolony. Obroty przy 120km/h ok 3tyś. Koła mam 205/55/15. Byłem na wakacjach z rodziną (komplet pasażerów i bagażu) i na trasie spaliła 10,5l/100km LPG. Co prawda bez jakichś zbędnych i próżnych wyprzedzań. Na jednopasmówce prędkość od 80 do 100km/h, na ekspresówce do 140km/h. Ps. Mam nadzieję że dość jasno opisałem te kombinacje. Jeśli czegoś nie dopisałem zainteresowani mogą pisać, postaram się pomóc.
  11. Wąski_E30

    BMW E30 M20

    Cześć, nie wiem czy Ci pomogę, ale odłącz pompę paliwa, po tym jak autko zgaśnie i jeszcze raz spróbuj uruchomić silnik. Mi jak padł regulator ciśnienia na listwie wtryskowej, to zalewała i też miałem problem z odpalaniem. I wtedy jak wyłączyłam pompę paliwa, to ciśnienie na listwie spadało i zapalała. I jak już silnik pracował, to przy załączonej pompie kulał, a jak ją odłączałem, to wyrównywał obroty na kilka sekund i jak znów zaczynał kuleć, to na chwilę załączałem pompę i znów chodził równo. Po wymianie regulatora było ok.
  12. Witam ponownie, uruchomiłem w końcu silnik po tych wszystkich kombinacjach i jak narazie chodzi jak należy. nie mogę narazie sprawdzić jak się zachowuje na drodze, bo nie mam przeglądu. Ale dziś go uruchomiłem i po wyjechaniu z garażu pozytywnie mnie zaskoczył. Skrzynię zostawiłem od B20 i dyfer narazie mam S4.10. I tak co zaobserwowałem po krótkiej przejażdżce, to różnica jest kolosalna. zbiera się praktycznie z ok 1000 obrotów. Na drugim biegu,jak koła się toczą z ok 1000 obrotów, wciskam gaz i po chwili już koła buksują (na żwirze co prawda, ale z B20 to musiałbym co najmniej ze 3000 obrotów mieć i strzelić ze sprzęgła, żeby na dwójce zabuksował). Narazie to tyle. Jak zrobię przegląd, to zobaczę zachowanie na drodze, a jak będę miał nadwyżkę kasy, to na hamownię się wybiorę. Pozdro :) Ps. Trochę tak dziwnie to opisałem, ale jak będę miał więcej czasu, to napisze dokładnie co i jak mam skompletowane.
  13. Cześć, Popróbuj delikatnie odkręcać lub zdjąć fajkę z tego kabla. U mnie jak kupiłem nowe kable, to fajkę zdejmowałem. Kumpel w sklepie mi ten trik pokazał :D Nie wiem tylko czy u wszystkich producentów tak można.
  14. i jak, co stwierdził mechanik??
  15. to chyba dół od super ety wziął skoro głowica od b25, poprawcie mnie jeśli się mylę, ale moim zdaniem jakby na etę z wklęsłymi tłokami założyć głowicę od b25 to by chyba kompresja spadła.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.