Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam, mam mały choć uciążliwy prolem,

W trakcie delikatnego chamowania kierownica wpada mi w drgania, na początku obstawiałem dość mocno zużyte tarcze hamulcowe, więc wymieniłem na nowe Boscha tarcze i klocki. Po skręceniu wszystkiego do kupy problem ustał, po zrobieniu paru kilometrów zaczęło się to samo wręcz identyczny objaw, tuleje wahacza mam roczne i nie wykazują pęknięć, na zimowych kołach było identycznie, drążki kierownicze nie wykazują luzów.

Jest jakaś domowa metoda na sprawdzenie i ustalenie usterki??

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
Opublikowano
popraw póki nikt nie widział :duh: :) a co do tematu to mam to samo... u mnie najprawdopodobniej tueje wahacza i jeden drążek kierowniczy ma juz luz delikatny
Opublikowano
Jedyny domowy sposób na sprawdzenie to kontrola czy tarcze się nie zwichrowały. Zrób sobie uchwyt z pisakiem (wykorzystaj np imadlo) przyłoż prostopadle do tarczy i sprawdź kręcąc tarczą jakie jest odchylenie. Jesli będzie, tarcze do reklamacji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
popraw póki nikt nie widział :duh: :) a co do tematu to mam to samo... u mnie najprawdopodobniej tueje wahacza i jeden drążek kierowniczy ma juz luz delikatny

Zamyślony chodzę :mad2:

 

Co do tarcz Jakubie , wykluczam je całkowicie problem jest identyczny jak przed wymianą na nowe pozatym nie miałem ostrych hamowań.

Obstawiam wahacze które przeżyły wojnę między Daszyną a Łęczycą przez ostatnie pół roku.

Pozdrawiam
Opublikowano

Proponuję jednak sprawdzić tarcze, póki możesz reklamowac.

Ja kiedyś zwichrowałem tarcze na 1 kałuży. Rozumiem że drgania są przy delikatnym hamowaniu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmieniłem prawy wahacz, wygladal juz slabo, niestety nic to nie dalo.

Jeśli to nie tarcze to co jest do licha?? co ciekawe przy 60km/h brak drgan , przy 140km/h brak drgan, 100km/h delikatnie dotykam hamulca i lata kierownica no i czuc ze cos z przodu jest nie tak.

Może końcówki drążków??

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie ustąpiło po wymianie wahaczy - sworznie miały już porządne luzy.

Może wymienić lewy wahacz?? tylko co jak to nic nie da , znowu 350 w plecy :cry2:

Obstawiam drążki ale na oko wygladaja dobrze :mad2:

aha na zimowkach bylo to samo, no moze troszke slabiej latala ta kierownica

Pozdrawiam
Opublikowano
Może wymienić lewy wahacz?? tylko co jak to nic nie da , znowu 350 w plecy :cry2:

Obstawiam drążki ale na oko wygladaja dobrze :mad2:

aha na zimowkach bylo to samo, no moze troszke slabiej latala ta kierownica

 

hmm może podjedź na stacje diagnostyczną? 20zł i będziesz dokładnie wiedział gdzie jest jakiś luz... a jak masz luz na sworzniach to czy teraz czy później i tak cię czeka wymiana :) ja w swojej byłej 330d wymieniłem wahacze na Meyle HD z wymiennymi sworzniami, tak że dopóki wahacz się całkiem nie zegnie to będzie go można "reperować".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Byłem u mechanika, jedyny luz jaki stwierdził to na lewym wahaczu (sworzeń zewnętrzny) - twierdzi też żebym przetoczył tarcze

Co ciekawe po tym jak szarpał kołem na wszystkie strony jak sprawdzał gdzie jest luz , robiłem próby do 100km/h i delikatnie hamulec (chciałem pokazać kumplowi jak lata kierak) i co ?? NIC zero drgań zero szarpnięcia, głupi już jestem

Jedyne wytłumaczenie że jak szarpał tym kołem na podniesionym aucie to gdzieś się skasował luz i obiaw ustąpił, zapewne jutro jak będę jechał do roboty to po paru hamowaniach wszystko znowu będzie latało.

Jutro wymieniam lewy wahacz i dam znać czy pomogło.

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmieniłem lewy wahacz, zamieniłem koła tył na przód i dalej to samo!!!

Jakub zostało mi przetoczenie nowiutkich tarcz boscha, przekonamy się czy miałeś racje, jeśli tak to stawiam dużego browara.

Tylko nie wiem gdzie dać do przetoczenia.

Pozdrawiam
Opublikowano
Zmieniłem lewy wahacz, zamieniłem koła tył na przód i dalej to samo!!!

Jakub zostało mi przetoczenie nowiutkich tarcz boscha, przekonamy się czy miałeś racje, jeśli tak to stawiam dużego browara.

Tylko nie wiem gdzie dać do przetoczenia.

 

 

Do Bogucina, jest tu taki mały warsztat....

tylko jeśli to sa nowe tarcze i przetoczysz to z reklamacji nici.

Opublikowano

Kolego

 

a może przekładnia kierownicza?

/...objaw , że przy podniesionym kole - nic , zero luzów - to by się potwierdzało.

 

Napisz , który rocznik / ile na budziku km?

 

Przekładnia wytrzymuje , ok. 200tys.km , ja tak miałem właśnie przy tym przebiegu .

 

Po wymianie , OK

panta rei
Opublikowano (edytowane)
A sprawdzałeś czy koła dobrze wyważone albo na zimowych felgach(może odpadła któryś ciężarek) jeśli takowe posiadasz, miałem podobną przypadłość przy lekkim hamowaniu biła kierownica jak się nacisnęło mocniej było w miarę ok. Po zamianie na koła letnie wszystko OK, po prostu zimówki miałem pokrzywione Edytowane przez maciek06
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zimókech było to samo na letnich zmieniałem przód na tył i to samo, przetoczę tarcze bo juz wiecej pomysłów nie mam, tarcze i klocki nowe może 2000 km mają
Pozdrawiam
Opublikowano
99% stawiam na wadę opon. Pracowałem na wulkanizacji i większość takich przypadków to było coś nie tak z oponami lub felgi. Najprawdopodobniej masz zchamowane opony. a to że po przekładce przód tył nie przeszło to nie świadczy o tym że są dobre bo drgania z tyłu tez się przenoszą na kierownice. Jedź na wulkanizację i niech Ci sprawdzą opony. Nie kosztuje to napewno tyle co wahacz i tarcze. A przed wymianą tarczy też miałeś takie objawy??
Opublikowano
Zhamowane opony? Z ABS-em?

A masz je od nowości?? Jak nie zchamowane to pękły druty.

Opublikowano
Zhamowane opony? Z ABS-em?

A masz je od nowości?? Jak nie zchamowane to pękły druty.

 

No ale wtedy by drgały przy normalnej jeździe a nie tylko przy delikatnym hamowaniu .

Opublikowano

Wiesz co różne są objawy pęknięcia drutów. Jeżeli troche dopiero poszły to nie będzie drgało przy jeździe.

Jaką to masz firmę tych opon?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na zimówkach miałem to samo na letnich i zamieniałem tył na przód i ciągle to samo!! no raczej nie popękały druty we wszystkich.

Jak przetocze tarcze to napiszę słówko.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.