Skocz do zawartości

E60 non stop ciepłe powietrze na przednia szybe


FRANZ80

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko mi w to uwierzyc zeby tylko w E60tce wymyslili brak mozliwości zmiany temperatury nawiewu na przednią szybe. W chłodne dni jak ustawie na grzanie to na szybe leci wrzatek a inne kratki lekko ciepłe powietrze, jak włącze klime to na szybe nadal leci ciepłe powietrze a z innych kratek zimne.

 

Tak jest w E60?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam problem- jak w temacie- non stop na szybe wieje ciepłe lub gorące powietrze :( , nawet przy włączonej klimie.

 

Prosze o pomoc, podpowiedz.

 

Z góry dzieki.

 

co wskazuje czujnik temperatury zewnętrznej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj zaobserwowałem to samo u siebie - i zauważyłem ze wraz ze wzrostem temp. zewnętrznej leci coraz bardziej chłodne.

Rano leciało ciepłe (przy temp. zewn. +10*C)

 

USTAWIENIA SĄ OK - poprawne

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączenie klimy wcale nie oznacza, że musi lecieć zimne powietrze. Zimą lub w chłodne dni po włączeniu klimy załączy się i chłodzenie i grzanie na raz a wszystko to żeby powietrze było suche i odparowało szyby.

 

Włącz ustawienia manualne: nawiew na szybę, włączona klima i ustawiona minimalna temperatura. Powinno dmuchać chłodem chyba, że na dworze zimniej niż 15 stopni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba po to jest klimatronik aby przy raz załączonej klimie i np. +11*C za oknem i 17*C w kabinie nam grzał do ustawionych np. 21*C a gdy wzejdzie słońce i na zewnątrz się zrobi 23*C a w kabinie 27*C to przeszedł w tryb chłodzenia!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frodo - niby tak ;) po to klimatronik - ale w trybie ręcznym (z AUTO korzystam zazwyczaj w długiej trasie) skoro ustawione jest na chłodne powietrze a z kratek na tułów leci zimne a na szybę ciepłe - to jak na mój gust coś jest nie halo.

Jeśli na zewnątrz jest zimno to i w środku auta również ;) (po nocy) po to są czujniki i teoretycznie powinien w jakiś sposób "dogrzać" do powiedzmy +20*C temepraturę w aucie (zadana na pokrętłach). Nie sądzę by jednym wylotem - na szybę nagrzał samochód. Chyba że to jest automatyczne grzanie szyby przedniej które przy niskich temp. się uaktywnia by ona nie parowała. To ok.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba po to jest klimatronik aby przy raz załączonej klimie i np. +11*C za oknem i 17*C w kabinie nam grzał do ustawionych np. 21*C a gdy wzejdzie słońce i na zewnątrz się zrobi 23*C a w kabinie 27*C to przeszedł w tryb chłodzenia!!!

Moim zdaniem jest jak Frodo napisal,tak samo ma kolega w Audi A6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy moim zdaniem tak ma być!!!!Zapewne w I-drive macie ustawione wloty centralne na zimny nadmuch (te kreseczki) i wtedy podczas grzania zawsze poleci tam chłodniejsze powietrze niż z innych wlotów (szyba, nogi).U żony w aucie też jak ustawię wlot centralny na zimne to mogę przy -15*C grzać całe auto a tam i tak poleci lodowate z zewnątrz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Czołem Wszystkim.

 

Walczę z "wiatrakami" :? , już powoli wymiękam.

Kupiłem samochód BMW E60 525i '05 pół roku temu, jedyny zarejestrowany błąd to ten od elektrozaworu nagrzewnicy.

Objawy : Od strony pasażera na szybę i nogi dmucha gorącym powietrzem, a u kierowcy ok . Nadmuch centralny również u pasażera inaczej działa niż po stronie drivera.

W między czasie dodałem LPG , i mechaniki wymienił elektrozawór ale ogrzewanie dalej bez zmian.

Mechanik (mocno ogarnięty) mówił że prawdopodobnie panel, kupiłem pierwszy z alledrogo okazało się że numer inny i dalej to samo, później drugi i sytuacja z nawiewami jest odwrotna. U kierowcy grzeje , a u pasażera zimne.

 

Zastanawiam się czy kupiłem uszkodzone panele , czy może problem jest w innym miejscu.

 

Dodatkowo zauważyłem że przy mrozach nawiew na nogi grzał tyko przy wyższych obrotach.

Temat idrive ogarnąłem , wiem jak działa.

 

Bardzo proszę o pomoc - Pozdrawiam Jenot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Co to za elektrozawór? Przymierzam się do uporania z zimnym powietrzem w nawiewach na tylną kanapę więc zbieram info...

Edit.

OK. Już widzę...

686x484

3 - Zawór wodny

Poszukuje wszelkich materiałów o bmw e60/e61, filmów, poradników, artykułów, zdjęć, plików, tapet...itp ... Jeśli ktoś z was ma ciekawe materiały proszę o info na pw (po weryfikacji wrzucę na bloga z dopiskiem twojego niku). Z góry dzięki.

Link do bloga patrz obok - moja strona www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Pytanie do wszystkich a w szczególności do Jenota. Czy po wymianie elektrozaworu góra i dół wieje na zimno? Strasznie jest to męczące w gorące dni, że nie można włączyć zimnego nawiewu na nogi. Przejrzałem różne tematy i spotkałem się z odpowiedziami że ten typ tak ma. Więc jak to w końcu jest z tymi nawiewami....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

odkopię temat...

Mam podobny problem, tzn bez względu jaką temp nastawię w iDrive to z nawiewu na szybę leci zawsze gorące powietrze.

Czy to będzie kwestia wymiany elektrozaworu, a może tylko jakiś zestaw naprawczy...?

Link podany w temacie odnosi się do wersji pre lci, a gdzie ten zawór jest umieszczony w N47 LCI? mile widziane jakieś foto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też szukalem rozwiązania po różnych forach polskich i zagranicznych i widocznie tak ma być. Nie zmienisz tego, tak inżynierowie BMW sobie wymyślili że nawiew na szybę zawsze dmucha ciepłym lub bardzo ciepłym powietrzem. Może da się to jakoś przeprogramować, ale nie znalazłem żadnego tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, jakbym nie ustawiał to zawsze na szybę leci ciepłe powietrze. Z włączoną klimą to samo.

Samochód kupiłem na początku grudnia i nie wiem jak sprawa będzie wyglądała jak będzie na dworze +20 stopni. Gdzieś czytałem, że wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz na szybę leci coraz to chłodniejsze powietrze ale tego na razie nie sprawdzę.

Ja elektrozawory wyciągałem na stół i wszystko czyściłem bo nie działały. Po złożeniu zawory zaczęły chodzić ale po tym na szybę też leciało ciepłe powietrze.

a gdzie ten zawór jest umieszczony w N47 LCI? mile widziane jakieś foto...

A ten zawór jest umieszczony nad prawą podłużnicą stojąc od przodu samochodu. Pompka do obiegu wody jest przykręcona do podłużnicy a nad nią jest ten zawór. Widać od razu jak się spojrzy pod maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inżynierowie BMW sobie wymyślili że nawiew na szybę zawsze dmucha ciepłym lub bardzo ciepłym powietrzem.

Nawet w lecie przy 30 stopniach gdy się ustawi nawiew na szybę przednią i nogi, razem z klimą to też czuć ciepłe powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja elektrozawory wyciągałem na stół i wszystko czyściłem bo nie działały. Po złożeniu zawory zaczęły chodzić ale po tym na szybę też leciało ciepłe powietrze.

rozumiem że ta operacja nic nie zmieniła w kwestii temp powietrza na szybę...

 

Nawet w lecie przy 30 stopniach gdy się ustawi nawiew na szybę przednią i nogi, razem z klimą to też czuć ciepłe powietrze?

no to by oznaczało totalną porażkę inżynierów bmw, tylko skończony idiota mógłby coś takiego zaprojektować, że w chwili chłodzenia wnętrza auta leci z nawiewu cieple, czy też po prostu nie zimne powietrze... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.