Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

No i mamy początek wojny Dieslowców z Gazikami! Kto pierwszy rzuci kamień? Kto nadstawi policzek? :mad2:

Słabo mi... :duh:

Po jakiego się kogoś pytać co kupić, skoro samemu się wie najlepiej? Jedź chłopie i kup sobie diesla, najlepiej za max 15 000 PLN i to takiego w idealnym stanie, od pierwszego właściciela, niebitego, niewymagającego wkładu własnego, 10-latka z przebiegiem 170 000 km, w M-pakiecie, skórze, automacie, full-opcji, podgrzewaniem kierownicy, masażem w fotelach, Navi 16/9, roletami, 12 poduszkami powietrznymi ... i co tam jeszcze :cool2:

Bądź jednym z nas i PISZ! Pisz o wszystkich Twoich problemach, bolączkach, rozterkach... Bo na pewno Ci ich nie braknie :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie.

kazdy szuka żeby kupić najtaniej, nie oszukujmy się ;). Co do policzka, to sprzeczki co jest lepsze uważam za bezcelowe - kazdy bierze co mu pasuje - to jak z telefonami. Jeden woli HTC HD2, a drugiemu wystarczy nokia 3109c i tego sie nie komentuje.

prosiłem tylko o wstępne przejrzenie oferty, bo we wczesniejszych postach widziałem szczegółowe rostrząsanie ofert, no i pytałem czy ktoś zna te auta - w końcu jest tu pewnie sporo ludzi z Warszawki i Wroc.

Nie odkryje tez ameryki mówiąc że każdy i tak zrobi jak uważa - wtopiłem jednak kilka aut temu bo nie słuchałem starszych stażem i dlatego pytałem. Może z moich wypowiedzi to nie wynika, ale naprawdę wziąłem do siebie Wasze uwagi i postaram się zrobić z nich użytek - za to WIELKI DZIĘKI!!!

W przypadku problemów w Waszych autach z elementami przednich foteli lub potrzebie podpięcia do kompa to służe w zamian pomocą - to drugie to hobby, to pierwsze to praca dla VW od ładnych kilku lat...

Pozdrawiam.

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, spoko :cool2:

Nie chodzi o nerwy, tylko mną trochę trząchnęło z tym "puszczaniem gazów", bo to jedno to akurat nie "gust", ale - sorki - brak doświadczenia. :nienie:

A co do zakupu BMW, to niestety ale kłania się zasada "płace za jakość". W zasadzie każda okazja to wtopa, choć też nie każdy drogi zakup idzie w parze z zadowoleniem...

Trzymam kciuki za Twój wybór i życzę żebyś był zadowolony co najmniej tak samo jak ja :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hejo.

Tak do wiadomości - 3 tyg temu, po 3 miesięcznym poszukiwaniu mam dokładnie to co chciałem (brak skórki i navi - papę się dołoży). autko piękne i teraz w pełni rozumiem co w nich widzieliście :)

 

Pozdrawiam poszukiwaczy i zalecam cierpliwość. Mogą minąć dłuuuugie dni, tygodni i miesiące zanim znajdziecie coś wartego zainteresowania.

 

do zobaczenia na drodze :)

 

rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolgo :handshake:

UNREAD_POSTprzez beaver79 » 08 Maj 2011 13:37

Hejo.

Tak do wiadomości - 3 tyg temu, po 3 miesięcznym poszukiwaniu mam dokładnie to co chciałem (brak skórki i navi - papę się dołoży). autko piękne i teraz w pełni rozumiem co w nich widzieliście :)

---FOTKI nie łaska,pochwal się :norty:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników tego forum i z góry przepraszam jeśli temat się powtórzy ale zależy mi na "świeżych" opiniach.

 

O BMW wiem niestety nie wiele, sam miałem monedo i oktavie więc niestety moja wiedza jest uboga.

 

Przymierzam się do zakupu BMW E39 535i M62 B35, rocznik 96-99 w sedanie, chciałbym już pod koniec maja stać się posiadaczem tego wyjątkowego auta.

Auta które mnie interesują mają przebiegi 190k - 250k, modele z lpg i bez, są manualne skrzynie oraz automatyczne.

 

Mam obawy że trafie na tzw. "miłośnika BMW", który po zachodzie słońca jedzie na plac żeby pokręcić bączki. Zresztą jak pytałem jednego sprzedającego czy robił jakieś udziwnienia z autem to usłyszałem odpowiedź: Panie po to się kupuje auta z takim silnikiem- żal... :shock:

Oczywiście pewność 100% nigdy mieć nie będę czy auto było na swój sposób "szanowane" czy nie, ale czy jest możliwość jakoś tego zweryfikowania. Rozumiem, że każdemu zdarzyło się to kiedyś robić ale bez przesady.

Chciałbym pójść bardziej w stronę automatu i tu moje obawy a propo właśnie bączków- ile takich "zabaw" może wytrzymać taka skrzynia, boje się, że jak kupie auto to będę musiał odrazu remenotwać skrzynie zamiast cieszyć się jazdą.

 

Jak sprawa z wymianą rozrządu, czy ten silnik jest na łancuchu czy na pasku, czy jest dwumasa - jak często wymieniać te elementy.

 

Bardzo proszę o wasze opinie na temat tego auta - skrzynia biegów, osiągi, praca na gazie, przebiegi, sprawy eksploatacyjne, co jest najczęstszą usterką tego silnika i podzespołów... wszystko co może mi się przydać przy wyborze auta.

 

Druga sprawa czy możecie mi wskazać na co zwrócić uwagę przy zakupie?

 

Z góry dziękuje za wyrozumiałość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam właśnie takie autko od trzech lat i jak na razie nie zamierzam zmieniać.Skrzynia automatyczna chodzi bardzo ładnie.Rozrząd oczywiście jest na łańcuchach ale w moim przypadku wymagał wymiany z powodu uszkodzenia ślizgu głównego.Ktoś po prostu kiedyś tam majstrował.W zeszłym roku udało mi się przegrzać silnik z powodu uszkodzonego reduktora LPG,co skutkowało wymianą uszczelek pod głowicami.Nie jest to autko tanie w naprawie ale myślę,że nie każdy ma takiego pecha aby przegrzać motorek.Ogólnie z gazem nie ma problemów.Pali w mieście 18-20,a trasa 13-15 LPG.Przy normalnym eksploatowaniu silnik ten powinien chodzić bardzo długo i jest jednym z mniej awaryjnych.Ma on duży zapas mocy i na codzień się jej nie wykorzystuje,więc ma lżej i nie jest tak przesilony jak mniejsze silniki.Największą wadą używanego samochodu jest jego poprzedni właściciel.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tematów o zakupie 540i jest od GROMA!!! Na forum są TONY WIEDZY, wystarczy POSZUKAĆ!!! :search:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pomożesz mi znaleźć jakiś temat, nie wiem jak użyc tej szukajki żeby znaleźć te setki tematów.

 

wpisuje zakup e39 , czy kupei itd... albo trafiam na ogloszenia albo na jeden i ten sam temat... nie wiem po jakiej frazie mam szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego wpisz "zakup 540".

Z wyszukiwarką na forum to jak z poszukiwaniem auta - trzeba czasami troszkę opcji posprawdzać, popróbować...

W jednym z tematów obszernie się rozpisałem i wybacz, ale nie będę tego powtarzał co tydzień, gdy wychodzi podobny temat.

ps. 535i i 540i to prawie to samo.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzalem sie do zakupu 4.4 ale nie wyszlo. Mam nadzieje ze moja odrobina wiedzy Ci sie przyda.

 

do wrzesnia 98 ten silnik wychodzil bez vanosa- radze Ci szukac wlasnie takiego. 4.4 jest szybszy, pali podobnie, utrzymanie kosztuje podobnie, wystepuje w 6 biegowym manualu. Kupujac automat masz wieksza szanse trafic na niezakatowany silnik. Jednak jesli ktos lubil dokazywac, to o ile automat oszczedzi silnik, to wezmie konsekwencje wyglupow na siebie. Niestety, skrzynie te potrafia wysypac sie bez ostrzezenia, przez co ja polecam manual, szczegolnie 6-biegow z 4.4. Silniki po wrzesniu 98 maja vanos, ktory kosztuje ok 5 tys zl w aso, wymiana wymaga specjalistycznych narzedzi i nie powinno sie tego bagatelizowac. Objawem niesprawnosci, jest klepanie, ktore przy duzym zuzyciu przypomina prace diesla :oops: Rozrzad w poliftowym silniku ASO zaleca zmieniac po 200 tys km, wiec nalezaloby to brac pod uwage. Kolejna kosztowna czescia jest alternator chlodzony ciecza, drogi i nie nadaje sie do regeneracji. Standardowe usterki to odkrecajaca sie pompa oleju (trzeba sprawdzic), obligatoryjnie doma i uszczelki pod klawiatura do wymiany.

 

Co do reszty czesci, to zawias, hamulce itp sa nieco inne niz w wersjach r6. Oczywiscie mamy o 2 cewki i swiece wiecej. W razie roboty glowic, przegrzania itp powaznych usterek, koszt jest wyraznie wiekszy, ale nie trafia sie to co roku. Bardziej martwia mnie opinie, ze w takiej warszawie nie ma mechanika, ktory na prawde dobrze ogarnia silniki v8 :/

 

Spalanie od 10 do 25l, z czego nalezy sie nastawic na 12-18l, przy automacie troche wiecej.

 

Generalnie auto musi byc na prawde w idealnym stanie, a wlasciciel nie moze zalowac kasy na serwis, bo inaczej kiszka. Niestety w takim wypadku auto podwaja swoja wartosc bardzo szybko i trzeba miec tego swiadomosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silniki po wrzesniu 98 maja vanos, ktory kosztuje ok 5 tys zl w aso, wymiana wymaga specjalistycznych narzedzi i nie powinno sie tego bagatelizowac. Objawem niesprawnosci, jest klepanie, ktore przy duzym zuzyciu przypomina prace diesla :oops:

Zajechać VANOS to też sztuka... :roll:

Rozrzad w poliftowym silniku ASO zaleca zmieniac po 200 tys km

Zmieniasz rozrząd? :shock:

Spalanie od 10 do 25l, z czego nalezy sie nastawic na 12-18l, przy automacie troche wiecej.

Spalanie zależy od wielu czynników. Na przykład silniki z VANOS'em palą znacznie mniej, to nie tylko moja obserwacja.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli już wszystko wiem... albo poszukam w bardzo dobrym stanie ( bedzie to pewnie graniczyl z cudem) 535 lub pokusze się o 540... pytanie tylko czy vanos czy nie...

Dzieki za porady... jak już znajde odpowiedni model to dam znać na forum abyście mogli rzucić swoim okiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Przejedż się 525 albo 530d i choroba na benzyniaka ci minie :lol:

Przejedź się 525i albo 530i i choroba na ropniaka ci minie :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przejedż się 525 albo 530d i choroba na benzyniaka ci minie :lol:

Przejedź się 525i albo 530i i choroba na ropniaka ci minie :cool2:

 

od niedawna mam e39 530d, nie zamienilbym tego na zadnego benzyniaka, MOMENT OBROTOWY oraz dzwiek - OBŁĘDNE (podczas jazdy, przyspieszania etc) a i wiru w baku nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze smigalem dieslem, ale przy obecnych cenach zdecydowalem sie na 528 + lpg. Faktycznie momentem to ten silnik nie powala, ale jesli o dzwiek chodzi, to pisanie, ze diesel ma obledny dzwiek jest nie na miejscu :lol:

 

Rozwazalem zakup 530d ale po pierwsze silnik ten pali calkiem sporo. O ile znajomy, ktory czasem uzytkowal moja 325 tds potrafil zejsc do 6-7l, to mi zawsze wychodzilo 10-11l. Obawialem sie ze przy 3.0d byloby podobnie (wyraznie wiecej niz ma wiekszosc userow). Kolejna sprawa to koszty napraw- diesel jest drozszy. Bolaczki TDSa sa mi znane, chocby wtryski mozna bylo naprawic stosunkowo tanio, to w 3.0d to juz jest znacznie drozsza zabawa. Przbieg diesla jest zwykle znacznie wyzszy niz benzyny. Jak ktos kupuje nowe auto w dieslu, to musi robic roczny przebieg przynajmniej 20 tys km. Jest mala szansa, ze wlasciciel ulegl typowo polskiej "modzie na diesla" mimo malych przebiegow. Ostatnia sprawa to cena zakupu. Benzynka (nawet z gazem) jest tansza od diesla. Ceny paliwa spowodwaly, ze najbardziej "oplaca" sie LPG.

 

Jesli chodzi o typowe usterki, to w m52b28 z tego co czytam warto TYLKO dbac o uklad chlodzenia. Zestaw naprawczy vanosa jest tani i mozna go zamontowac we wlasnym zakresie.

 

W 3.0d mamy chocby kosztowne klapki w kolektorze, czesto czytam o "zagadkowych" spadkach mocy. Silnik jest ogolnie udany i latwo go podrasowac, ale mimo to wyleczylem sie z diesla, choc mozliwe ze to sie zmieni :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

co sądzicie o tym aucie http://allegro.pl/show_item.php?item=1587775014

 

Kupiłem Forda Mondeo i to jest jednak inna liga, także chce wrócić do porządnej marki, gościu z BMW jest chętny na zamianę, może za bardzo chętny? :twisted:

 

To co sam zauważyłem to fakt, że kierownica jest zmieniona. Nalepka z przebiegiem jest, ale też nie wydaje się jakaś wiarygodna. Auta ma pewnie nalatane minimum 250-300 tys, nie ma się co oszukiwać.

 

Cena jest w sumie niska, ale widzę, że te auta są dość tanie, tym bardziej w to trzeba włożyć jakieś 4.000 PLN a 18% akcyzy, także cena trochę wzrasta. Przyznam, że na zdjęciach wygląda bardzo dobrze, nie wiem czy kontrolka inspekcja się świeci, czy jest zasygnalizowane przy przekręceniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Przejedż się 525 albo 530d i choroba na benzyniaka ci minie :lol:

Przejedź się 525i albo 530i i choroba na ropniaka ci minie :cool2:

 

od niedawna mam e39 530d, nie zamienilbym tego na zadnego benzyniaka, MOMENT OBROTOWY oraz dzwiek - OBŁĘDNE (podczas jazdy, przyspieszania etc) a i wiru w baku nie ma :)

Gratuluję koledze zakupu! :cool2:

Pamiętajmy jednak, że osiągi "benzyniak" o tej samej pojemności zawsze ma lepsze. Ja często podróżuję i lubię prędkość - dźwięku traktora przez 13h bym nie zniósł, także pozostanę przy benzynce.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.