Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za info, ale dwie rzeczy nie pasują mi... automat i kombi... Ja wiem że to rzecz gustu, ale uparłem się (w zasadzie to moja gorsza połowa), że ma to być manual w sedanie. A ja jako że jestem z tych troszkę powalonych, to auto musi być spasione prawie w maxie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i słusznie.

 

automat zabija to auto.

 

u mnie wymogiem był turas (rodzina i parkowanie żony;p)

 

pojechałem najpierw po 3-4 automaty i płakać mi się chciało... 530d w automacie nie jedzie w porównaniu do manuala.

no i zrezygnowałem z luksusu na rzecz mechania wajchą ;p

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, w sumie to moja piekna ma całe 8km w jedna stronę do pracy :? leniuch może jest fajny, ale do kiedy mam zdolność machania rekoma i obsługi nogami będę śmigał manualem, a inna sprawa to jak dla mnie jeden element mniej do popsucia :) Sam śmigam octavią służbowo prawie 100tys km rocznie, to nie wyobrażam sobie już automatu...

No nie wiem, może to tylko ja jestem dziwny... A co do kombi, to osobiście bym się zdecydował, no ale moja nie chce i już... Dzieciaki w wózkach nie jeżdzą to o tyle sedan da rade. Jest czas na szukanie to szukam :) Napaliłem się na tego wyżej co pokazałem, zabrać go do ASO i zobaczyć co w trawie piszczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieciekawa sprawa to automat który się często sypał przy niutkach 3.0d ;p

dodatkowo różnica jest kolosalna.

 

co do mojej 5ki - to marzył mi sie sedan ;p - pomimo niepraktyczności przy np. wózku ;)

żona oglądając kombi na fotkach - powiedziała SEDAN :) no to już byłem zadowolony.

 

w okolicy jednak wyskoczyła dobrze zapowiadająca się 530d touring w automacie.

pojechałem oglądnąć i żona stwierdziła że może być kombi - bo na żywo wygląda lepiej niż na fotach.

 

co do różnic to sama teraz woli kombi i nawet parkuje tyłem - więc to zdecydowanie na +.

 

jak miałem e39 w sedanie - to mówiła że tyłu nie czuje i parkowała przodem... a wiadomo długim przodem niewygodnie ;)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w manualnu sypie się dwumas.. Koło się zamyka. W benzynie manual mile widziany, ale w takim dieslu nie wyobrażam sobie manuala. Mówisz że zamula? Podejrzewam, że jak by się tak zmierzyć to i tak być był w plecy z przyśpieszeniem. W automacie wciskasz pedał gazu i to auto cały czas ciągnie a ty będziesz się pałować w dieslu żeby co chwilę zmienić bieg. To nie stary automat że zamula auto. Tutaj jest niekorzyść 0,2sek do 100km/h i podejrzewam że nie chodzi o konstrukcję skrzyni a masę automatu w jakimś stopniu. Ogólnie osiągi są praktycznie identyczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A w manualnu sypie się dwumas.

Po ilu set tysiącach kilometrów?

Manual to za karę dla tych , co nie byli grzeczni.

Nieprawda.To zależy od tego co kto woli. Mam jedno i drugie i nie przeszkadza mi to. Nie widzę wyższości jednym nad drugim.

 

 

Wszystko w temacie.

 

PS.W nowym wydaniu BMW Trend's jest dość obszerny artykuł dotyczący E39 i jego kupna.Polecam.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ilu set tysiącach kilometrów?

.

Zależy od jazdy. 3.0d wstaje dość szybko, a na bardzo niskich obrotach dla ludzi może być rakietą jeśli się ze słabego auta przesiedli. Uwierz że szybko można rozwalić. Ale pisałem to głównie z przekąsem, bo i ta i ta skrzynia przecież może się sypnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3Lata jezdzilem 530d automatem mam tez 330D manuala i roznicy kolosalnej niema manual a automat nie dramatyzujcie sprawny automat bedzie sie spisywal bardzo dobrze i bedzie ladnie i szybko zmieniac biegi :) a koszty sa bardzo podobne sprzeglo plus dwumas to jakies 2500zl a remont skrzyni z 3000zl i skrzynia po remoncie dluzej pojezdzi niz sprzeglo z dwumasa... kilka razy zle ruszysz i moze sie rozleciec a przy 3.0d latwo dwumas wywalic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Jak pisałem leniwce są po to by jeździć, ale to ja chce kontrolować samochód a nie on mnie i nie chodzi mi o 0,2s do setki, a np. o wyprzedzanie, gdzie nikt mi nie wmówi że większą pewność wyprzedania będę miał w automacie. Jeśli dobrze pamiętam manual jest 6 biegowy, to elastyczność skrzyni jest dużo wieksza niż automatu. Ja po prostu jestem tradycjonalistą i nawet jak dwumas padnie to da o sobie wcześniej znac, czego o automacie powiedzieć nie można. Wybieram 525 czy 530d (tak 525d biorę tez pod uwagę, bo wyglądają na sensowniejsze w odsprzedaży niż 530d), nie ze względu na to by ganiac to auto po 240km/h codziennie, ale dla pewności w manewrach i nie zależy mi ze pali 2l więcej niż 520d.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli dobrze pamiętam manual jest 6 biegowy

 

Tylko w silnikach V8, reszta to 5b.

Nie bardzo łapie co rozumiesz przez pewność wyprzedzania z konkretnym typem skrzyni?

W automacie pakujesz tyle gazu ile chcesz, a skrzynia sama dobierze sobie takie przełożenie na którym najlepiej auto poleci.

Nie róbmy już z tych skrzyń jakiś upośledzonych gratów. :roll:

Ja po prostu jestem tradycjonalistą i nawet jak dwumas padnie to da o sobie wcześniej znac, czego o automacie powiedzieć nie można.

I tu też byś się zdziwił, nie jednego zaskoczyło rozwalone sprzęgło czy dwumas. To się zdarza tak samo jak usterka automatu.

Automaty też nie umierają tak ot, "pyk" i skrzynia leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w manualnu sypie się dwumas.. Koło się zamyka. W benzynie manual mile widziany, ale w takim dieslu nie wyobrażam sobie manuala. Mówisz że zamula? Podejrzewam, że jak by się tak zmierzyć to i tak być był w plecy z przyśpieszeniem. W automacie wciskasz pedał gazu i to auto cały czas ciągnie a ty będziesz się pałować w dieslu żeby co chwilę zmienić bieg. To nie stary automat że zamula auto. Tutaj jest niekorzyść 0,2sek do 100km/h i podejrzewam że nie chodzi o konstrukcję skrzyni a masę automatu w jakimś stopniu. Ogólnie osiągi są praktycznie identyczne.

 

Jak nie masz pojęcia o czym piszesz... to nie pisz wcale...

 

czy jeździłeś jednym i drugim że piszesz takie herezje? to nie jest STARY automat? super hiper skrzynia GM (aka. Opel) ?

 

ujmę to tak 530d objeżdża jak dziecko na skuterze 330dA... wystarczy zamiast odniesienie do 0.2 sec?

 

masa automatu? co masz na mysli? ja do mojej 530d wsadze na tyl sasiada 110kg a ty za kiere 530da wsadz 11 latke i - i tak moja pojdzie przodem... wiec przytyk masy jest absurdem...

 

na koniec mojej wypowiedzi po raz kolejny poproszę Cię żebyś nie wypowiadał się w tematach w których Twoja wiedza ogranicza się do teorii....

 

pzdr

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej mówię że nie jest to prymitywna skrzynia. To nie amerykański 3-4biegowiec. 330da nie da rady manualowi w 5er? Chyba nie widziales danych tych aut. Bo to ze ci się w mieście spod świateł dogodnic takie auto o niczym nie świadczy.

 

Moja wiedza ogranicza się do teorii? Pijesz do swojego filtra filtrona i tandetnego oleju oleju którego za wszelką cenę nie chciałeś zmienić? Bo nic innego mi nie przychodzi do głowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest proste.'

 

Czy jeździłeś i jednym i drugim autem?

tak się składa że 3 znajomych ma e46, z czego 2 - 330da

 

i sprawdzane wielokrotnie 330da < 530d < 330d

 

skrzynie GM - nie wytrzymywały momentu i to akurat jest fakt.

co do szybkości... to też nie przesadzajmy... może to nie jest skrzynia z paska 1.9 tdi ale to szybkiego automatu brakuje jej bardzo dużo ...

 

co do oleju, to tak jak wspominałem wcześniej. - mam inny pogląd niż Ty i pewne obawy związane z powrotem do wyższego oleju.

Co do filtrona - temat zakończony - nie są to złe filtry a akurat że w tym aucie źle wypadają - nie uważam za wielką niewiedzę z mojej strony.

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opieram się na danych katalogowych a nie ścigania się spod świateł bo takie dane w tak starych autach i przy różnych kierowcach i różnym zużyciu aut są najbardziej prawdziwe. Jak sobie dogoniles trójke która ma lepsze osiągi od 5 nawet w automacie to albo brakowało umiejętności kierowcy albo auto nie było sprawne lub było wymeczone życiem. Innej opcji nie ma.

 

Nikt nie mówił ze to jest niewiedza tylko Cię poinformował i tyle. Zrobiłeś po swojemu nie wiem dlaczego, ale to Twoje auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg danych katalogowych 530da niewiele ustępuje 530d, dla touringa jest to 8,3 i 8,9s do 100kmh, oraz 29,3 i 30,2s na 1 km. Dla limuzyny jest podobnie 8,1 i 8,4s oraz 28,8 i 29,6s. Prędkości max są takie same dla obu skrzyń, także różnica wagi to tylko 10 kg. Wszystkie te dane dla silnika 184 KM. Ponieważ 330da jest autem dużo lżejszym jego parametry będą zdecydowanie lepsze niż dla e39. 530d na podstawie tych danych może być szybsze od 330da tylko wtedy, gdy z nim jest coś nie tak, ale to nie zależy od rodzaju skrzyni, lecz raczej od kondycji silnika i kierowcy. ASB GM wcale nie jest zła i nie zabija tego silnika, to brednie. Poza tym jakby te skrzynie byłyby takie złe, to powiedz mi dlaczego w przyrodzie występuje zdecydowanie więcej 530da niż 530d?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boah po co te dyskusje ?

Manual jest lepszy od automatu tym bardziej z tamtych czasow,

szybciej zmienia, redukujemy kiedy tego potrzeujemy duzo szybciej,

i mamy wplyw na bieg na ktorym smigamy,

 

Wiadomo ze w dzisiejszyych czasach automatyka jest taka juz ze bym powiedzial dzisiejsze automaty maja jezeli chodzi o predkosc zmiany biegow przewage,

ale nie te o ktorych jest mowa.

 

Wiec raz jeszcze jezeli chodzi o te 2 skrzynie

 

Manual > Automat

Automatem nie trzeba zmieniac biegow i tyle jego przewagi,

 

Nie wiem jak dla was dla mnie zmiana biegow to jak hamowanie w momecie przeszkody na drodze robie to bo zawsze robilem i jest to czyms normlanym

Ktos kto ma problemy albo uwaza zmiane biegow za wielkie utrudnienia i mowi/ twierdzi ze przez to automat jest lepszy ... no nie wiem

widocznie nie ma radosci z prowadzenia auta skoro zmiana biegow to takie utrudnienia.

No ale co ja sie dziwie ludzie tu nie wiedza jak olej sprawdzac a ja wymagam by mieli radosc ze zmiany biegow i posiadania tym samym całkowitej kontroli nad jednostka która prowadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opieram się na danych katalogowych a nie ścigania się spod świateł bo takie dane w tak starych autach i przy różnych kierowcach i różnym zużyciu aut są najbardziej prawdziwe. Jak sobie dogoniles trójke która ma lepsze osiągi od 5 nawet w automacie to albo brakowało umiejętności kierowcy albo auto nie było sprawne lub było wymeczone życiem. Innej opcji nie ma.

 

Nikt nie mówił ze to jest niewiedza tylko Cię poinformował i tyle. Zrobiłeś po swojemu nie wiem dlaczego, ale to Twoje auto.

 

 

wg danych katalogowych 530da niewiele ustępuje 530d, dla touringa jest to 8,3 i 8,9s do 100kmh, oraz 29,3 i 30,2s na 1 km. Dla limuzyny jest podobnie 8,1 i 8,4s oraz 28,8 i 29,6s. Prędkości max są takie same dla obu skrzyń, także różnica wagi to tylko 10 kg. Wszystkie te dane dla silnika 184 KM. Ponieważ 330da jest autem dużo lżejszym jego parametry będą zdecydowanie lepsze niż dla e39. 530d na podstawie tych danych może być szybsze od 330da tylko wtedy, gdy z nim jest coś nie tak, ale to nie zależy od rodzaju skrzyni, lecz raczej od kondycji silnika i kierowcy. ASB GM wcale nie jest zła i nie zabija tego silnika, to brednie. Poza tym jakby te skrzynie byłyby takie złe, to powiedz mi dlaczego w przyrodzie występuje zdecydowanie więcej 530da niż 530d?

 

 

wg katalogu 330da 184km jest lepsze o 0,1 sec do 100km od 530d manu.

 

uważam że 0.1 sec różnicy można nadrobić dobrą zmianą biegów... w automacie natomiast niestety nie zrobimy niczego szybciej.

 

przy 530d a 530da 0.6 sec do 100 to jest zabicie auta już wg statystyk... nie mówiąc już o realiach.

 

co do "musi być nie tak" - to jest wszystko ok ... jeździłem wieloma 3.0d a manu i automatach... i uczciwie uważam że ta skrzynia ZABIJA to auto.

 

sory jeszcze ZFy jakoś działały... tyle że ich deo 3.0d nie dawali

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co nadrobisz jak katalogowo jest tak podane? Czyli producenci podawali dane przy nieumiejętnym zmienianiu biegów? jest lepsze katalogowo i tyle. Z tego co patrzyłem to więcej niż 0,1sek, ale to nie ważne. Przyśpieszenie ma trójka lepsze w automacie niż piątka w manualu przy identycznych silnikach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co ja sie dziwie ludzie tu nie wiedza jak olej sprawdzac a ja wymagam by mieli radosc ze zmiany biegow i posiadania tym samym całkowitej kontroli nad jednostka która prowadza.
Tu sie z Tobą zgodze.Tematy typu prawidłowa ilośc płynu chłodniczego to kupa śmiechu i tyle,na egzaminie do prawa jazdy trzeba to umieć.A do tego na forum wychodzą o wiele śmieszniejsze rzeczy,ostatno był temat na końcu którego wyszło że gaz montują ludzie bogaci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co nadrobisz jak katalogowo jest tak podane? Czyli producenci podawali dane przy nieumiejętnym zmienianiu biegów? jest lepsze katalogowo i tyle. Z tego co patrzyłem to więcej niż 0,1sek, ale to nie ważne. Przyśpieszenie ma trójka lepsze w automacie niż piątka w manualu przy identycznych silnikach.

 

 

katalog przy automacie jest opcją maksymalną ... natomiast katalog przy manualu średnią wyciągniętą z kilkukrotnie powtarzanego testu.

 

z tego co patrzyłeś to musiałeś źle popatrzeć.

 

530d touring przedlift do 330dA touring przedlift. 0.1 sec

 

 

 

+ teraz znalazłem coś ciekawego 0.2 sec na korzyść 530d turasa:

Osiągi BMW E46 330dA TOURING

Prędkość maksymalna: 225 km/h

Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 8.30 s.

 

Osiągi BMW E39 530d TOURING

Prędkość maksymalna: 227 km/h

Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 8.10 s.

 

http://nowy.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/e39_2-ed_touring/238/e39_530d_touring.html

http://nowy.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-ed_touring/308/e46_330da_touring.html

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.