Skocz do zawartości

oryginalny pilot do bramy w lusterku PROBLEM


kupis666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem, mianowicie polegający na tym, że nie mogę w żaden sposób zaprogramować pilota oryginalnego w bmw e60 do swojej automatycznej bramy, z napędem NICE. Pilot sprawdzany na innym modelu, działa. Na moim nie da rady skonfigurować. Jakiś pomysł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czytałeś instrukcje? W zależności od tego jakiego rodzaju jest pilot przy napędzie od brany garażowj (z kodem zmiennym czy satłym) różnie się programuje pilota w lusterku. Przy napędzie NICE oryginalny pilot pewnie jest z kodem zmiennym, więc ten w lusterku trzeba zaprogramować tak jak dla pilotów z kodem zmiennym :mrgreen: .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macio116, czytałem instrukcje 10 razy :) próbowałem programować z pilotem zmiennym i stałym. Bez efektów. Dlatego pisze na forum :) usuwałem pamięć pilota uniwersalnego wbudowanego w lusterko w bmw ale nic to nie dało, dlatego proszę o jakieś rady. Jak mam funkcję, to nie ma sensu nosić dodatkowo przy kluczu od samochodu pilota oryginalnego od bramy nice ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macio116, czytałem instrukcje 10 razy :) próbowałem programować z pilotem zmiennym i stałym. Bez efektów. Dlatego pisze na forum :) usuwałem pamięć pilota uniwersalnego wbudowanego w lusterko w bmw ale nic to nie dało, dlatego proszę o jakieś rady. Jak mam funkcję, to nie ma sensu nosić dodatkowo przy kluczu od samochodu pilota oryginalnego od bramy nice ;)

 

Więc sprawa wygląda tak, albo napęd od bramy w twoim przypadku nie jest kompatybilny z pilotem w lusterku i trzeba dołożyć do bramy radiolinie która jest kompatybilna z pilotem w aucie, albo w lusterku masz pilota nie uniwerslanego tylko takiego który pracuje na częstotliwości 868MHz. W pierszym przypadku sprawa jest prosta. Dokładasz radiolinie komatybilną do bramy i wszytko śmiga. W drugim jest gorzej bo ciężko znaleźć na naszym rynku radiolinie która pracuje na częstotliwości 868MHz. Na naszym rynku radilonie pracują przeważnie na 433,92MHz. Swoją drogą zastanawiam się dlaczego w ASO nie można już kupić lusterka uniwersalnego jako wyposażenie dodatkowe bo jest już wycofane z produkcji a te z częstotliwością 868MHz jest dostępne. 868MHz to raczej na rynek USA :roll: . Zanalazłem coś takiego, zasilne jest z 24V http://www.faac-sklep.pl/Odbiornik_wewnetrzny_RP_868_SLH-214.html , ale działa na 868MHz może jak by dołożył go do napędu bramy :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by się zgadzało bo mam e60 z USA, dlatego może być na innej częstotliwości. W kim razie w jaki sposób można dołożyć ta radiolinie? wtedy reszta pilotów oryginalnych z NICE będzie działała? Bo mam 2 samochody + motor i każdy ma oddzielny pilot, natomiast tylko w e60 mam możliwość podłączenia pod pilot w lusterku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by się zgadzało bo mam e60 z USA, dlatego może być na innej częstotliwości. W kim razie w jaki sposób można dołożyć ta radiolinie? wtedy reszta pilotów oryginalnych z NICE będzie działała? Bo mam 2 samochody + motor i każdy ma oddzielny pilot, natomiast tylko w e60 mam możliwość podłączenia pod pilot w lusterku

 

Sprawdź, na jakiej częstotliwości działa ten model, na którym udało ci się połączyć. Jak już będziesz wiedział to szukaj radiolinii z pilotem lub bez bo oryginale piloty NICE i tak będą działać :cool2: . Radiolinie podłącza się do centralki od napędu, działają i stare piloty i nowe, jeśli kupisz radiolinie z pilotami. Najlepiej pogadaj z kimś, kto zakłada napędy lub alarmy na obiektach to ci podłączy tą radiolinię do twojego napędu NICE.

PS. Najważniejsze, aby znaleźć radiolinie taką, która będzie działać z pilotem w lusterku i żeby była zasilana z 24V, bo z tego, co kojarzę to napędy NICE mają zasilanie 24V wychodzące z centralki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiadywałem się dzisiaj u znajomego jaki koszt byłby takiej usługi, to zdecydowałem że zostane przy pilocie oryginalnym NICE :) po "znajomości" wymiana centrali + nowe piloty z zaprogramowaniem 900zł. Wolę dołożyć i kupić lampy poliftowe bo mi sie podobają ; )

 

P.S. chyba że jest możliwość zmiany częstotliwości z USA na europe przez komputerowe programy diagnostyczne? (np inpa, dis, ncs)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiadywałem się dzisiaj u znajomego jaki koszt byłby takiej usługi, to zdecydowałem że zostane przy pilocie oryginalnym NICE :) po "znajomości" wymiana centrali + nowe piloty z zaprogramowaniem 900zł. Wolę dołożyć i kupić lampy poliftowe bo mi sie podobają ; )

 

P.S. chyba że jest możliwość zmiany częstotliwości z USA na europe przez komputerowe programy diagnostyczne? (np inpa, dis, ncs)?

 

Nie musisz wymieniać centrali. Dokładasz do napędu (starej oryginalnej centrali) odpowiednią radiolinię. Koszt podstawowej radiolini z 2 pilotami to ok 130zł. No chyba że ta z odpowiednią częstotliwością będzie więcej kosztować. Myślę że max 350zł. Możesz kupić bez pilotów będzie taniej. Piloty NICE i tak będą działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Nie chce zakladac nowego tematu, wiec zadam pytanie tutaj.

 

Jak skasowac ustawienia pilota?

W instrukacji napisane jest ze trzeba:

 

"Nacisnąć oba zewnętrzne przyciski pamięci 1 przez ok. 20 sekund, póki nie zacznie migać lampka kontrolna 2. Skasowano zapisy trzech przycisków pamięci 1"

 

O jakie znowu "oba zewnętrzne przyciski pamięci 1" autorowi chodzi, jak ja w lusterku mam 3 przyciski i diode?! tzn ze mam przycisnac wszystkie 3 na raz? czy moze dwa pierwsze? a moze dwa ostatnie? Czy ktos opanowal u siebie tajemnicza sztuke programowania tego pilota?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakladac nowego tematu, wiec zadam pytanie tutaj.

 

Jak skasowac ustawienia pilota?

W instrukacji napisane jest ze trzeba:

 

"Nacisnąć oba zewnętrzne przyciski pamięci 1 przez ok. 20 sekund, póki nie zacznie migać lampka kontrolna 2. Skasowano zapisy trzech przycisków pamięci 1"

 

O jakie znowu "oba zewnętrzne przyciski pamięci 1" autorowi chodzi, jak ja w lusterku mam 3 przyciski i diode?! tzn ze mam przycisnac wszystkie 3 na raz? czy moze dwa pierwsze? a moze dwa ostatnie? Czy ktos opanowal u siebie tajemnicza sztuke programowania tego pilota?

 

Pozdrawiam.

 

zewnętrzne = pierwszy i trzeci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, no tak tego nie interpretowalem z tym pierwszym i trzecim dzieki:) jutro bede sie z tym bawil

 

A co do:

A panowie jak zaprogramować pilota w lusterku (E61-EU) do bramy NICE ze zmiennym kodem? Szukałem ale w instrukcji jest tylko dla bram z kodem stałym :(

 

To zobacz to (w drugiej czesci masz o pilocie ze zmiennym kodem), z barma NICE powinno zadzialac:

 

Pilot oryginalny ze stałym kodem

1. Kluczyk zapłonu w położeniu 2

2. Podczas pierwszego użycia: Nacisnąć oba

zewnętrzne przyciski pamięci 1 przez ok.

20 sekund, póki nie zacznie migać lampka

kontrolna 2. Skasowano zapisy trzech

przycisków pamięci 1

3. Oryginalnego pilota trzymać w odległości od

5 cm do 20 cm od przycisków pamięci 1.

Konieczna odległość pomiędzy

pilotem oryginalnym a przyciskami

pamięci 1 zależna jest od systemu

zastosowanego w oryginalnym pilocie.<

4. Nacisnąć równocześnie przycisk nadawczy

oryginalnego pilota i wybrany przycisk

pamięci 1 pilota uniwersalnego. Lampka

kontrolna 2 szybko pulsuje. Gdy lampka

kontrolna 2 szybko pulsuje, puścić oba

przyciski. Jeśli lampka kontrolna 2 nie

pulsuje szybko po 15 sekundach, należy

zmienić odległość

5. W celu zaprogramowania sygnałem z innych

oryginalnych pilotów powtórzyć czynności 3

i 4.

Odpowiedni przycisk pamięci 1 jest teraz

zaprogramowany sygnałem oryginalnego pilota.

Urządzenie można obsługiwać, gdy kluczyk

zapłonu znajduje się w położeniu 2.

 

Jeśli po ponownym zaprogramowaniu

urządzenia nie da się obsługiwać, proszę

sprawdzić, czy oryginalny pilot nie jest

wyposażony w system kodów zmiennych. W tym

celu albo sprawdzić w instrukcji oryginalnego

pilota albo przytrzymać wciśnięty

zaprogramowany przycisk pamięci 1

uniwersalnego pilota. Jeśli lampka kontrolna 2

uniwersalnego pilota przez chwilę miga szybko a

następnie pali się przez ok. 2 sekundy, wówczas

oryginalny pilot wyposażony jest w system

kodów zmiennych. W przypadku systemu kodów

zmiennych należy zaprogramować przyciski

pamięci 1 tak jak opisano w punkcie Pilot z

kodem zmiennym.<

 

Pilot z kodem zmiennym

W celu zaprogramowania pilota uniwersalnego

należy skorzystać z instrukcji obcego

urządzenia. Należy zasięgnąć tam informacji na

temat możliwości synchronizacji.

Podczas programowania sygnałem pilota ze

zmiennym kodem należy przestrzegać

dodatkowych poniższych wskazówek:

Druga osoba ułatwi programowanie.<

1. Samochód ustawić w zasięgu sterowanego

zdalnie urządzenia obcego

2. Proszę zaprogramować pilota

uniwersalnego jak opisano poprzednio w

punkcie Pilot oryginalny ze stałym kodem

3. Zlokalizować przycisk na nadajniku obcego

urządzenia, np. na napędzie

4. Nacisnąć przycisk na nadajniku obcego

urządzenia. Po wykonaniu kroku 4

pozostanie ok. 30 sekund na wykonanie

kroku 5

5. Zaprogramowany przycisk pamięci 1 pilota

uniwersalnego nacisnąć trzy razy.

Odpowiedni przycisk pamięci 1 jest teraz

zaprogramowany sygnałem oryginalnego pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co działa komuś z NICE?

 

Kolego a na jakiej częstotliwości działa twoje lusterko 434MHZ czy 868MHZ? Tu nie chodzi tylko o producenta, ale też o częstotliwość. Jak nie wiesz na jakiej to podaj nr katalogowy ze swojego lusterka to ci powiem. Lusterka z rynku USA nie będą działać na naszym rynku bo tam jest z tego co pamiętam 315MHZ, ale tego raczej jest mało. Jak masz lusterko fabryczne i auto z rynku europejskiego to masz 434MHZ lub 868MHZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego lusterko mam fabryczne europa i działa na 868MHZ.POZDR

 

Jeśli jesteś pewien, że masz 868MHZ, chociaż przy 2004r to mało prawdopodobne. To proponuje dołożyć do automatu bramy radiolinie najlepiej firmy Sommer. Jest na 100% kompatybilna z lusterkami homlink 868MHZ. Najlepiej wejdź sobie na tą stronę http://www.sommer-polska.com.pl/index.php?site=aktualnosci&dzial=10 poczytaj i zadzwoń do nich jak będziesz miał wątpliwości :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co działa komuś z NICE?

 

Kolego a na jakiej częstotliwości działa twoje lusterko 434MHZ czy 868MHZ? Tu nie chodzi tylko o producenta, ale też o częstotliwość. Jak nie wiesz na jakiej to podaj nr katalogowy ze swojego lusterka to ci powiem. Lusterka z rynku USA nie będą działać na naszym rynku bo tam jest z tego co pamiętam 315MHZ, ale tego raczej jest mało. Jak masz lusterko fabryczne i auto z rynku europejskiego to masz 434MHZ lub 868MHZ.

 

 

kolego to nr z lusterka z tyłu E11 015313 e11 02 pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego lusterko mam fabryczne europa i działa na 868MHZ.POZDR

 

Jeśli jesteś pewien, że masz 868MHZ, chociaż przy 2004r to mało prawdopodobne. To proponuje dołożyć do automatu bramy radiolinie najlepiej firmy Sommer. Jest na 100% kompatybilna z lusterkami homlink 868MHZ. Najlepiej wejdź sobie na tą stronę http://www.sommer-polska.com.pl/index.php?site=aktualnosci&dzial=10 poczytaj i zadzwoń do nich jak będziesz miał wątpliwości :cool2: .

Macio ten system Sommer jest sprawdzony? Wydaje się ciekawa opcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego lusterko mam fabryczne europa i działa na 868MHZ.POZDR

 

Jeśli jesteś pewien, że masz 868MHZ, chociaż przy 2004r to mało prawdopodobne. To proponuje dołożyć do automatu bramy radiolinie najlepiej firmy Sommer. Jest na 100% kompatybilna z lusterkami homlink 868MHZ. Najlepiej wejdź sobie na tą stronę http://www.sommer-polska.com.pl/index.php?site=aktualnosci&dzial=10 poczytaj i zadzwoń do nich jak będziesz miał wątpliwości :cool2: .

Macio ten system Sommer jest sprawdzony? Wydaje się ciekawa opcja...

 

Siemka skoovron. Z tego co kojaże to ty kupiłeś 868MHZ. Sommer jest pewniakiem dla tych lusterek. Zarówno 868MHZ jak i 434MHZ. Oczywiście dla 868 jest inna radiolinia a dla 434 inna. Można do nich zadzwonić to podpowiedzą co jak dla odpowiedniej radiolini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

odgrzeję kotleta


jestem po montażu lusterka wewnętrznego z fotochromem i pilotem (434MHz). Udało mi się poprawnie zaprogramować pilota do bramy (garaż wspólny) ale brama otwiera się tylko za pierwszym razem, kolejne próby są bezskuteczne. Czy to oznacza że brama jest z kodem zmiennym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.