Skocz do zawartości

318i - zamek kierowcy otwiera się kluczykiem ale nie zamyka.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

kupiłem e36 318i m43. Samochód posiada "niby" autoalarm i z kompletem kluczyków dostałem jakichś pilocik, który nie wiem do czego służy (troche wyeksploatowany i nie wygląda na seryjny) a gdy na niego naciskam to z samochodu słychać krótki dzwięk (takie piknięcie) gdzieś z pod maski i na tym sie kończy. Nie wiem w ogóle jak on działa. Nie o ten problem mi chodziło, ale nie wiedziałem czy to istotne więc napisałem. Problem tkwi w tym, że nie mogę zamknąć samochodu kluczykiem od stony kierowcy ( ale otworzyć da się normalnie. Po prostu gdy próbuje zamknąć drzwi nie mogę wogóle przekręcić kluczyka w prawo, a w lewo gdy otwieram nie ma żadnego problemu). Od strony pasażera normalnie kluczykiem zamykam i otwieram cały samochód (wszystkie drzwi). Nie wiem w czym może tkwić problem!? liczę na jakieś rady od znawców marki i ludzi którzy mieli taki problem lub znają się na rzeczy.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez kszyhu
Opublikowano

aha. dzieki za info.

A jak wygląda sprawa kluczyka, po wymianie tego wkładu będe musiał używać innego klucza do drzwi kierowcy?:/ czy to wymienia się tylko jakąś tam konkretną część?

Opublikowano
Jeśli kluczyk nie jest bardzo wyrobiony to gość który zajmuje się kluczykami i wkładkami powinien dać radę dorobić wkładkę do kluczyka
Opublikowano

Aha. No mam 3 klucze w tym jeden taki (jakby) plastikowy i on nie wygląda na używany. A metalowe to takie sobie - jak u większości chyba.

a w kwestii dorabiania wkładu to rozumiem, że każdy punkt dorabiania kluczy się tego podejmie tak? W każdym bądź razie pojeżdzę i popytam.

Jak już wspominałem mam już zainstalowany alarm w aucie i się zastanawiałem czy jest sens kupować wkładkę czy dołożyć centralkę na pilota.

Nie wiem czy dałoby się w ogóle skumulować to wszystko razem żeby to jakoś współdziałało. Znowu bym miał 2 piloty przy kluczykach i kombinował z nimi na przemian. A może założyć nowy cały system (Alarm+centralny)? Może zakładał ktoś z was i orientował się w cenach?

Opublikowano
Zajedź z tym kluczem do punktu dorabiania kluczy 60zł i po kłopocie ja miałem to samo chcieli mi pół auta wymienić dorobiłem klucz , przerzuciłem mobilłajzę i wszystko jest ok. Mogłem otwierać i zamykać tylko od strony pasażera od strony kierowcy klucz wchodził ale nie szło go obrócić teraz wszystko jest dobrze (klucz masz z czterech stron frezowany u mnie jeden frez był wytarty i robił koło d...). Sprawdź może masz to samo
Opublikowano
no właśnie z tego co pamiętam to próbowałem każdym kluczem (2metale+plastik) z tym samym rezultatem. Więc byłby dziwny zbieg okoliczności gdyby wszystkie klucze były tak zjechane a do tego ten jeden zamek byłby taki wybredny. No ale sprawdzę jutro jeszcze raz a nóż będzie cud :)
Opublikowano
moja odwierała się tylko jednym kluczem i tylko drzwi pasażera też wydawało mi się to głupie ale dorobił mi ślusarz klucz i otwierają się wszystkie zamki bez problemu. Za dorobienie wkładki chcieli 450zł a za klucz zapłaciłem 60 i wszystko ok.
Opublikowano

Witam , podłączę sie do tematu , bo nie chce kolejny raz zakładać o tym samym tematu.

 

Przeczytałem większość tematów na temat odbijającego zamka i też mam ten problem. Raz zamyka centralny, raz nie zamyka, jeżeli chodzi o przewody w klapie bagażnika, to fakt były troche poprzecierane i odarte z izolacji , więc zostały zalutowane na nowo i zaizolowane, jednak to nic nie dało. Przez przypadek odkryłem, że jeżeli przycisnę tylnie lewe drzwi i wtedy zamknę centralny , to wszystko się ładnie zamyka ( choć czasami ciężko znaleźć odpowiednie miejsce do wciśnięcia). W takim wypadku czy wystarczy wymiana krańcówek , czy też chodzi o siłownik, bądź jakiś czujnik ? pozdrawiam

Opublikowano
Witam , podłączę sie do tematu , bo nie chce kolejny raz zakładać o tym samym tematu.

Co prawda nie o tym samym ale masz plusa za niezakładanie nowego tematu :cool2: . Proponuję jeszcze sprawdzić wiązkę wchodzacą w tylne lewe drzwi

Opublikowano
Sprwadzałem wiązke ,z zewnątrz jest całą, co do krancowki, to przycisnieta reka nie dziala ,a miejsce gdzie sie zamyka ( kawalek plastiku/gumy) jest troche wytarte , jest na nim jakby minimalne gniecenie. Lecz ciagle jak dobrze przycisne drzwi to wtedy centralny zamek dziala.
Opublikowano
Zamknij zamek w drzwiach tylko zostaw je otwarte dociśnij krańcówkę palcem i wtedy zamknij, jeśli się zamknie to albo wymień krańcówkę albo przyklej na drzwi coś co pomoże wcisnąć krańcówkę głębiej
Opublikowano

macaco o samych krańcówkach też masz na forum dużo postów. ;)

 

 

Ale nie koniecznie na drzwi trzeba coś doklejać. Na krańcówce gdy wytrze się ten jopek, też można coś dokleić. Ja tak zrobiłem, wziąłem kawałek gąbki i na super glue. :mrgreen: Miało być tymczasowo, do póki nie znajdę w miarę konkretnej krańcówki i ... jeżdżę tak grubo ponad 2 lata. Patent druciarski, ale działa - oczywiście krańcówki nie musiałem zmieniać. :8) :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.