Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie oprócz twardego zawieszenia jest ono obecnie na maksa podniesione, i komunikat informuje mnie o przeciążeniu ha.

Szukałem ale nie mogłem znaleźć na forum podobnego przypadku, za bardzo nie wiem ja się do tego zabrać, czy wspomniane gruszki na pierwszy ogień brać czy może porostu wyregulować płyn i pompa są ok sprawdzałem.

Opublikowano
Na początek opuść zawieszenie jak będzie dalej twarde to zobacz, jaki masz płyn w wspomaganiu czy czerwony atf czy zielony jak masz czerwony to wymień go na zielony
Opublikowano
Tył auta amortyzuje (ugina się) jak normalny amortyzator czy jest twardy/sztywny jak deska? Pod dużym obciążeniem(5 osób i ładunek) może być słychać taki dźwięk, ale przy normalnym obciążeniu nie powinno. O dźwięku świadczy praca nivomatu(pewnie wydaje Ci się, że "syczy" gruszka po stronie pasażera jednak po tamtej stonie jest nivomat- ten regulator z fotki poniżej), który to próbuje podnieść tył(wypoziomować do ustawionej wysokości). Możliwe że masz źle ustawioną wysokość. Spróbuj opuścić tył jeżeli jest wysoko.

 

http://i149.photobucket.com/albums/s44/pawik83/5.jpg

Tutaj znalazłem fotkę która ukazuje, mechanizm regulacji. Na stabilizatorze zamocowane cięgno (nr 5 na rysunku ) wystarczy popuścić dwie śrubki(bodajże klucz 10) i pobawić się tym cięgnem przy zapalonym aucie. Przesuwając cięgno w tylną stronę auta lub w przednią, auto powinno opaść/podnieść się(nie pamiętam, kiedy opada a kiedy podnosi się). Spróbuj metodą prób i bledów(nie bój się niczego nie uszkodzisz). Opadanie trwa szybciej niż podnoszenie. Operacje wykonuje się na zapalonym silniku.

 

U mnie tak stoi tył a amortyzuje jak zwykły amortyzator(przed wymianą była kompletna deska)

 

http://images35.fotosik.pl/180/b14a7143403db40emed.jpg

 

pozdr

 

Siedziałem wczoraj pod samochodem i w cholerę nie mogłem znaleźć tego cięgna do regulacji.

Ma być po stronie pasażera (prawa) z tyłu czy z przodu??

Opublikowano
Teraz ci nie powiem bo nie pamiętam ale on jest dobrze widoczny idź po pręciku oznaczony numerem 1 i musi być
Opublikowano (edytowane)

u mnie płyn jest bardziej brązowy, niż czerwony albo zielony :(

w instrukcji po polsku piszą: "Stosować bezwzględnie Pentosin CHF 11S, a w razie jego braku LHM". Udało mi się znaleźć LHM Plus(19zl/l). I pytanie, czy to też będzie ok? Pentosin drogi (55zl/l) jakbym chciał cały wymienić...

 

w E34 2 litry starczą

serio tak mało? przecież ten płyn jest w zbiorniku, przewodach pod całym samochodem, w gruszkach i "amortyzatorach" na oko bym powiedział, że z 10l bedzie. A w ogole jak wymienić ten płyn? Ze zbiorniczka można zciągnąć, ale z reszty układu??

Edytowane przez ziege
Opublikowano
Co do płynu to może być zamiennik ja dałem bodajże 30 zł za litr jakiś zamiennik od mercedesa. A co do ilości to wchodzi 2 litry
Opublikowano
ale 2 litry do zbiornika, czy do całego układu? wymieniałeś cały płyn? Jeśli tak, to możesz napisać jak? Np. jak go wypompowałeś z amortyzatorów? :)
Opublikowano
Ja zrobiłem tak opuściłem całkowicie auto odkręciłem wężyk od pompy wspomagania odkręciłem odpowietrznik na tym regulatorze i trochę po naciskał mi druga osoba auto tak żeby wyleciało wszystko i zalałem a I jeszcze jedno w zbiorniczku od wspomagania jest filierek wyczyść go ( znajduje się ona na samym dnie)
Opublikowano

NIVO Działa!! Wczoraj opuściłem tylne zawieszenie i problem z brakiem amortyzacji ustąpił komunikat o przeciążeniu też już się nie pojawia.

 

Tyle że to malutkie cięgno z rysunku (nr 5) nie chciało się przestawić i użyłem do regulacji element z (nr 2) zdecydowanie łatwiej poszło,

a i ostatnia uwaga zawieszenie opuszcza się naprawdę szybko więc uwaga na głowę :D

Opublikowano

Znalazłem w sam naprawiam E34 tylko w angielskiej wersji dokładne dane co do wysokości

 

wysokości tył po angielsku

 

51 in rims sedan Turing

standard 522mm 522mm

sport 513mm 507mm

M-Technic 512mm NA

 

TRX 390 rims

standard 526mm 526mm

sport 517mm 511mm

M-technic 527mm NA

 

TRX 415 rims

standard 536mm 536mm

sport 527mm 521mm

M-technic 526mm NA

 

Ustawianie tył

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-07/22f5e913/e34 tył.jpg.html

 

Ustawienie przodu

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-07/2440b6e5/e34 p.jpg.html

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Masakra z tym nivo:(

znowu mi nie trzyma jednej wysokości albo mogę mieć ustawione na najniższym poziomie albo maksymalnie podniesione a wtedy płyn mi wycieka z regulatora!!

Ogólnie mogę regulować poziom ale podczas jazdy od razu się podnosi chyba że zostawię na najniższym poziomie wtedy zostaje na swoim miejscu,

Reasumując problem powinien tkwić w regulatorze wysokości bo reszta działa a płyn oczywiście (zielony)....

może jakieś sugestie od kolegów po podobnych przejściach??

Opublikowano

Może regulator, a może obejma jest odwrócona "do góry nogami" ? A może ta obejma uderza w brzeg kanału wału,bo jest przesunięta w lewo na stabilizatorze? Do tego była zaciśnięta na płacie farby z rdzą? To wszystko musi być zgrane idealnie,opis precyzyjnego ustawienia jest w Bentleyu.

Zacząłbym od zakupienia oryginalnej obejmy (groszowa sprawa) i jej wymiany połączonej z oczyszczeniem stabilizatora.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Do dupy, nie znalazłem tam nic o nivo w dziale tylnego zawieszenia. Jest zwykły zawias...

W dziale 330-8 są podane wymiary ale do zwykłego zawiasu..

Jeśli ktoś zna tego manuala to prosze podac w któym dokładnie dziale jest o nivo, ustawianiu itp..

Opublikowano
Do dupy, nie znalazłem tam nic o nivo w dziale tylnego zawieszenia. Jest zwykły zawias...

W dziale 330-8 są podane wymiary ale do zwykłego zawiasu..

Jeśli ktoś zna tego manuala to prosze podac w któym dokładnie dziale jest o nivo, ustawianiu itp..

 

370 kolego, nie czytałeś całości. A propos Twojego postu w innym dziale, masz uszkodzone nivo, gdzieś się rozszczelnia, ponieważ czy silnik chodzi, czy nie, wysokość powinna być taka sama.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Dzięki, później skminiłem ale już nie pisałem że znalazłem;) Jutro jadę na kanał popatrzeć co tam piszczy w nivo..
Opublikowano
Ha Ha, poluzowałem obejmę i był podniesiony na maksa.. obniżyłem go maksymalnie, pojechałem na kanał bez miarki;)(to się poprawi). Jest delikatny wyciek przy regulatorze.. Ale efekt jest nie do opisania, przejeżdżałem przez tory kolejowe i prawie nie czułem że po nich przejechałem.. Normalnie zaczął amortyzować.. Także problem tkwił w regulacji, acha i już nie podnosi się po włączeniu silnika.. Stoi w jednej pozycji..Musze tylko wymienić płyn bo kiedyś się pomyliłem i do pełna dolałem oleju silnikowego;) Jestem ciekaw czy mógł więcej palić jak cały czas 120 barów mu pompowało..
Opublikowano

370 kolego, nie czytałeś całości. A propos Twojego postu w innym dziale, masz uszkodzone nivo, gdzieś się rozszczelnia, ponieważ czy silnik chodzi, czy nie, wysokość powinna być taka sama.

 

macie dział 370 w Bentleyu? ja mam 340 a potem 400 od razu... :(

Opublikowano
A to ciekawe, w "moim" Bentleyu opis LAD czyli NIVO jest w dziale 330 Rear Suspension, a ściślej 330-10 Self-levelling Suspension (LAD)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.