Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chyba że miał lakierowane słupki (bardzo zły znak :twisted: ) =] Jak nie masz bardzo niskiego profilu opony to nabij 2.3-2.5 bara i będzie ok. Im niższy profil tym większe ciśnienie

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Chyba że miał lakierowane słupki (bardzo zły znak :twisted: ) =] Jak nie masz bardzo niskiego profilu opony to nabij 2.3-2.5 bara i będzie ok. Im niższy profil tym większe ciśnienie

 

I takie wartosci masz na slupku? Bo ja mam 2.0 i 2.1 i tyle pompuje.

Opublikowano

nie tylko profil ale i szerokosc opony ma znaczenie, a i rozmiar samej felgi :p

u mnie np przy dieslu BMW dopuszczalo oponki 195/65 R15 i przy takich przod ma miec 2.0 a tyl 2.3

przy innych sa inne wartosci...

i tak jak kolega pisze, powienienes miec tabliczke na slupku przy fotelu kierowcy :D

Opublikowano
Chyba że miał lakierowane słupki (bardzo zły znak :twisted: ) =] Jak nie masz bardzo niskiego profilu opony to nabij 2.3-2.5 bara i będzie ok. Im niższy profil tym większe ciśnienie

 

I takie wartosci masz na slupku? Bo ja mam 2.0 i 2.1 i tyle pompuje.

A bo te zalecane wartości od silnika zależą, lżejsze auto masz. A nawet nie sprawdzałem u siebie ile mam nabić prawidłowo. Znajomy oponiarz mi mówił że mam nabijać 2.3-2.5 i tak nabijam ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

520 touring na pusto według instrukcji przód 2.1 tył 2.4. Przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku przód 2.5 tył 3.0.

 

Z moich doświadczeń mogę powiedzieć, że lepiej ładować więcej niż podawane minimum. Od paru lat zarówno w piątce jak i w siódemie ładowałem dolną wartość ciśnienia (na pusto - czyli od 1 do 4 osób) i to zarówno do letnich jak i zimowych. Jeżdżę albo sam albo góra z 2 dodatkowymi osobami, ciężkich bagaży nie wożę. I na wszystkich używanych oponach zauważam, że zużywają się brzegi, a środki mają więcej bieżnika co ewidentnie wskazuje na niedobór ciśnienia.

 

Dlatego od pewnego czasu pompuję wartości będące połową wyznaczonych limitów dla auta pustego i załadowanego - czyli przód 2.3 tył 2.7 i takie polecam. Opony zgodnie z instrukcją 225/60 R15. Do zimówek 205/65 R15 ładuję więcej - przód 2.5 tył 2.9.

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano
Na tabliczkach podane sa wartosci nominalne. Lepiej pompowac 0,1-0,2 wiecej. Wszystko zalezy jednak od stylu jazdy obciazenia auta oraz rozmiaru opony a nawet od tego czy jest to opona letnia czy zimowa. Im wyzsze cisnienie tym mniejsze spalanie ale do granicy po ktorej opona zaczyna sie oksztalcac i nierownomiernie scierac.
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
u siebie na 205/65/15 pompuję 2.2 przód 2.3 tył i jest ok jak miałem 2.1 z przodu to cięło mi opone na zewnątrz

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.