Skocz do zawartości

320d Szarpnięcie kierow. podczas uderzenia w pedał hamulca.


mokotown

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie, sprawa dotyczy samoczynnego energicznego obrotu kierownicy podczas "strzału" w pedał hamulca. Inaczej mówiąc gdy chcę energicznie zachamować i uderzam w pedał hamulca kieronica automatycznie robi ruch o pare mm w bok. Walcze z tym już ze 2 lata. Wymieniłem amorki, klocki, tarcze, wachacz lewy, tuleje wachacza oraz regenerowałem maglownice. Nadmienie że byłem u wielu mechaniorów łącznie z polecanymi na forach i żaden mi nie pomógł. Acha cylinderki hamulców tez nie są zapieczone. Może ktoś widział coś takiego , taką czarodziejską usterkę, a może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. Za wszelka pomoc będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówek nie wymieniałem. Ale zawieszenie jest na maksa sztywne. Byłem dziś na stacji diagnostycznej i okazuje się że w początkowej fazie hamowania lewy przód łąpie mi dwa razy mocniej niż prawy. (Właśnie w tą stronę mi ucieka kierownica).Potem się wyrównuje. Może to to. Ma ktoś pomysł co może być przyczyna że mi nie równo łapią hamulce ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowietrzony układ tak jak yoshi pisze

 

sprawdz tez czy od walenia młotkami w tuleje nie posypał sie klocek i z jednej strony nie hamuje bo róznie teraz wymieniaja elementy zawieszenia hehe

 

sprawdz tez płyn wspomagania bo moze jest małe cisnienie i wspomaganie nie trzyma kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

tez mam to samo, sam nie wiem jak długo, bo występuje jedynie gdy lekko lub w ogóle nie trzymasz kiery ...

miałem zeszkliwiony prawie nowy klocek po tym jak kilka dni jeździłem z dość ciepłym kołem

klocek został wyczyszczony, ale przez to jest zapewne cieńszy niż ten po drugiej stronie

dobry powód w moim przypadku?

czy też zapowietrzenie lub zawiecha, tak jak piszecie (z zawieszenia to jedynie drążki stabilizatora wymieniałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówek nie wymieniałem. Ale zawieszenie jest na maksa sztywne. Byłem dziś na stacji diagnostycznej i okazuje się że w początkowej fazie hamowania lewy przód łąpie mi dwa razy mocniej niż prawy. (Właśnie w tą stronę mi ucieka kierownica).Potem się wyrównuje. Może to to. Ma ktoś pomysł co może być przyczyna że mi nie równo łapią hamulce ?

jeżeli zaciski masz w porządku (lekko chodzący tłoczek, prowadnice i klocki w jarzmie) to problem może jeszcze być z rurkami hamulcowymi (zagnieciona lub zapchana) albo modułem abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...
Problem rozwiązany.A więc miły pan z przeglądu po różnych diagnozach zaproponował że będzie w kanale a ja mam jechac i energicznie zahamować :stwierdził po kilku razach że na 200% tylne gumy podtrzymujace wachacze,prawa jest mocno walnięta i kierownica idzie na prawo a lewa kontruje więc kieronica wraca na lewo ,po wymianie gum wszystko ok problem znikł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.