Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam to auto od stycznia .. spalił się żarnik w prawym xenonie więc wymiana - zdejmuję gumę, wyjmuję palnik a tu zdziwko, w środku poprzedni właściciel umieścił złożony w kostkę arkusz papieru. Po co ? Otóż reflektor się rusza (jego wewnętrzna część z soczewką) i jest tym papierem usztywniony. Drugi też się rusza , ale niej i tam nie ma papieru no i rusza się mniej. Czy mieliście podobny kłopot? Czy coś można wymienić?
Opublikowano

Podejrzewam, że masz uszkodzone regulatory od ustawiania w pionie i poziomie snopu światła. Regulatory są zrobione ze strasznie kruchego plastiku i łamią/kruszą się bardzo łatwo. Na forum jest sporo tematów odnośnie regulatorów.

Pzdr.

Opublikowano
Ja tez od zakupu(4latka) mam ten problem z soczewka po stronie pasazera,z tym że mi to nie przeszkadza poniewaz ona się rusza tylko jak ja nią poruszam,natomiast podczas jazdy nie ma żadnego kłopotu.Swieci z dobrą wysokością moge regulować i na badaniach wszystko wychodzi OK.W moim przypadku rusza się ona na boki prawo- lewo.Cos pewnie utindolone jest ale skoro świeci i reguluje się,a podczas jazdy nic nie rusza sie to nie będe nic kombinował.Jak masz kolego jak ja to zostaw to w spokoju,lepiej nie ruszać bo zacznie śmierdzieć.Chyba ze u ciebie telepie się podczas jazdy albo nie reguluje się.POzdr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Regulatory są zrobione ze strasznie kruchego plastiku i łamią/kruszą się bardzo łatwo.

Widziałem na allegro regulatory zrobione z aluminium,chyba nawet do wersji polift.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Można takie aluminiowe kupić bez problemu, nawet nie za jakąś straszną cenę.

Problemem jest tylko rozłożenie lampy gdyż po lifcie jest już szkło przednie klejone, opalarka odpada bo klosz plastikowy, można jedynie minimalnie podgrzać i lekko, powoli odrywać szkło, odcinając je pokolei dookoła ostrym nożem.

Opublikowano
Opalarka wcale nie odpada... Robiłem to jakiś miesiąc temu z użyciem opalarki i bez problemów... Tworzywo z jakiego wykonane są reflektory nie jest aż tak łatwo topliwe jak się wydaje, a po podgrzaniu ten klej ma konsystencje gumy do żucia, tak że jak się powoli i równomiernie podważa i wyciąga z zatrzasków to w jakieś 10 minut idzie to rozkleić...
Opublikowano

U mnie działa i co ciekawe nawet reguluje wysokość automatem, więc chyba nie będę ruszał. Jest tylko jeden szczegół - ta papierowa kulka (patent poprzedniego właściciela) - zapakowałem ją tam tak jak była tylko że się zastanawiam jaka panuje temperatura na zewnątrz soczewki (a w środku zespołu reflektora) czy to się aby nie zajmie?

Rozumiem że nie ma szans na naprawę tych regulatorów w wersji po lifcie bez rozklejania reflektora? wiem że już ktoś pisał że tak ale też ktoś napisał na tym forum że aby wymienić xenon trzeba wyjąć lampę i trwa to kilkadziesiąt minut - co nie koniecznie okazało się prawdą - bo dwa żarniki zmienia się w minut 15. Więc może ktoś wymieniał taki regulator?

Opublikowano
Bez rozklejania raczej się nie da. Przynajmniej jak to naprawiałem to jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak dałoby się to zrobić z tak ograniczonym dostępem. Nie mówiąc już o tym, że nowe regulatory przed założeniem warto "dotrzeć" tzn gdybyśmy je zakręcili takie jak przychodzą w przesyłce z allegro to śruba obraca się w nich tak ciężko, że ryzykujemy zerwaniem tej plastikowej nakładki regulującej. Dlatego gdy to robiłem to wyciągnąłem jedna z tych śrub (należy ściągnąć tą plastikową pokrętkę regulującą, ja w sumie nie musiałem bo miałem 1 obluzowaną i klej nie trzymał), zakręcić do uchwytu wiertarki czy tam wkrętarki i ostrożnie wykonać po parę wkręceń i wykręceń śruby w regulatory. Spowoduje to, że łatwiej będzie ustawić reflektory bez ryzyka zerwania pokrętek, a zdjętą wcześniej pokrętkę osadzamy na kleju. Z własnego doświadczenie twierdzę, że lepiej nie regulować reflektorów tym plasticzkiem na imbus tylko nasadką 10 mm bezpośrednio za pokrętkę. Wracając do samej wymiany regulatorów to ja przy okazji poprawiłem sobie światełka, oddałem odbłyśniki świateł mijania do położenia nowej powłoki galwanicznej bo ta stara po 9 latach jest już taka sobie. Uwaga nie należy dotykać odblaskowych elementów nawet szmatką czy chusteczką bo powłoka refleksyjna jest bardzo ale to bardzo wrażliwa. Przy okazji warto sobie umyć i przepolerować klosze. Lampy składałem na czarnym sylikonie technicznym i od tej chwili ani razu nie mam ich zaparowanych, wyglądają super a świecą o niebo lepiej niż przed a i cieszy świadomość, że rozprawiłem się z problemem na ładnych parę lat :D
Opublikowano
Witam !! Ja wymieniałem regulatory miesiąc temu 2002 r. xenon po lifcie i jest możliwość wymiany bez rozklejania pierwsza lampa zajeła mi 2,5 h z drugą załatwiłem w 1h. trzeba troszke się pomęczyć ale jest to możliwe.
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów

Czy ktoś zna namiary do speców od regeneracji xenonów (wymiana regulatorów i odbłysk, polerowanie lamp)?

Chodzi o woj. Mazowieckie.

Podobno 200 zł od sztuki w modelu E39 po FL

Opublikowano
Ibrachim jeżeli chodzi o jakieś naprawy w naszym województwie to kicha jak nic.Szwagier szukał nawet w małopolskim dobrych zenków i nic-zależało mu bo ma dużo tirów i trzeba o oświetlenie dbać.Tak też wysyła zawsze reflektory od wozów jak i od swoich buniek do Poznania.Ta firma dla wszystkich jest znana,nie będe pisał jaka.Zazwyczaj schodzi z tym 3.5dnia z przesyłkami.No ale rozumiesz, ma zawsze na podmianke w samochodach,moze sobie pozwolić na wysyłanie.Wiem ze robia super i dośc przystepnie.Tyle moge poradzić,u nas nie szukaj nic ale to nic,nawet Kraków odpada.POzdr
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Jeżeli któryś z szanownych kolegów jest zainteresowany kompleksową naprawą, tj. wymianą regulatorów, czyszczeniem soczewek, lamp od środka, naprawą wypalonych odbłyśników za soczewką - zazwyczaj są w połowie czarne i matowe, polerką kloszy oraz uszczelnieniem i udrożnieniem kanałów odpowietrzających, nasmarowaniem śrub do ustawienia poziomu zero oraz ustawieniem wysokości i kierunku świateł... to zapraszam do Olkusza między Krakowem, a Katowicami. Zakres i koszty należy partycypować :) :)

Zdarza się, że uszkodzony jest także odbłyśnik, tym razem ten na rogu lampy - jego również wymieniałem.

 

Mogę również oczywiście doradzić, podesłać jakieś foty z moich przygód z lampkami z E39.

Nie moc będzie z Wami!

 

Pozdrawiam, Michał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.