Skocz do zawartości

gdzie podłączyć światła dzienne w e90


kamil321

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a jak sprawdzić czy mam owy moduł u siebie autko z maja 2007 wiec pewnie nie ale warto oblukać. inpą lub disem sprawdzę czy można organoleptycznie jakoś ?

 

Organoleptyczne też ;) Ale jak masz np. INPA to wejdź w moduł świateł i zobacz jaka wersja, tam będzie pisać. Ostatni E90 jaki kodowałem z 2007 też był gdzieś z połowy roku i miał jeszcze FRM, ale to nie reguła, lepiej sprawdzić (na module też powinno na naklejce pisać [zawsze jest też nr części i po niej też powinieneś dojść jaki to])

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich z ciekawości zadzwoniłem do serwisu Sikora w Mikołowie o światła do jazdy dziennej do mojej e90 2006r czyli przed liftem, miły pan powiedział że nie ma problemu i po podaniu vinu prześle mi kosztorys na maila. Koszt 1258zł w tym 619zł częsci nr kat.63302184000 reszta robocizna prace nieskatalogowane

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie udalo mi sie aktywowac swiatla dzienne . Wiec jakby ktos potrzebowal na terenie Krakowa , to zapraszam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich z ciekawości zadzwoniłem do serwisu Sikora w Mikołowie o światła do jazdy dziennej do mojej e90 2006r czyli przed liftem, miły pan powiedział że nie ma problemu i po podaniu vinu prześle mi kosztorys na maila. Koszt 1258zł w tym 619zł częsci nr kat.63302184000 reszta robocizna prace nieskatalogowane

 

Z ciekawości wrzuciłem ten numer produktu do realoem i wrzuca, że pasuje do wszystkiego od E38 do F11.

Google znajduje nam znamy z innych modeli aut zestaw (philipsa bodajże) - http://www.e46fanatics.de/scheinwerfer-rueckleuchten-ae/21518-original-bmw-nachruestsatz-led-tagfahrlicht-fuer-unseren-e46.html

Do dostania znacznie taniej niż 619 zł - http://www.langer.de/net/index.php?option=com_content&task=view&id=25529&Itemid=1438 czy też na allegro.

Tak więc wszystkim posiadaczom pre-LCI pozostaje dalej czekać :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem takie LED'y w BMW to kupa :duh: . To jest domena Audi i innych Vagow + tico , maluch, poldi , fiat...itp itd. Mi sie to osobiscie w Bawarce nie widzi. Albo ringi albo drogowe na 20% tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze dla porównania wrzucam zdjęcie dziennych z długich w e87:

 

http://img641.imageshack.us/img641/3587/dzienne.th.jpg

 

Moim zdaniem takie LED'y w BMW to kupa :duh: . To jest domena Audi i innych Vagow + tico , maluch, poldi , fiat...itp itd. Mi sie to osobiscie w Bawarce nie widzi. Albo ringi albo drogowe na 20% tyle.

 

Jakiś czas jeździłem na "home mede" ringach led, niestety trochę za słabo świeciły więc chciałem zrobić mocniejsze. Byłem w trakcie zakładania nowych diod 16W i przez przypadek trafiłem na inny ciekawy patent na na światła światła dzienne - w halogenach. Produkt helli, zintegrowane halogeny i światła przeciwmgłowe. Na początku lipca wrzucę zdjęcia z montażu i efekt finalny. Póki co lampy już leżą i czekają na chwilę wolnego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hella

Kod produktu: 1N0 010 294-001

 

Lampy chcę umieścić za oryginalnymi szkłami halogenów - ze względów estetycznych. Niestety te światła helli mają klosze na wprost, a w e87 potrzebne są ze szkiełkiem pod kątem. Pomysł podłapałem z forum megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje się być to ciekawe rozwiązanie. Nie trzeba szpecić auta żadnymi płaskimi diodami pod zderzakiem a ta lampa co pokazałeś wygląda prawie jak orginał. Trzeba tylko znależć rozwiazanie jak osadzić to w zderzaku. Na szczęście ja mam oryginalne zaslepki dla wersji bez przednich halogenów i zawsze będzie można z tego skorzystać.

 

1. zastanawiam się jak to się podłacza.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://hella-online.code-x.de/uploads/anhaenge/171_15/J00154_TFL_Broschuere_PL.pdf

 

Zastanawia mnie dlaczego Hella nie wprowadzi czegoś na wzór DRL jak np. do Golfa, Astry i do innych modeli - czyli montaż w miejsce halogenów. W BMW jakby nie patrzeć najlepiej z dostępnych przez Hella wypadają te ledowe paski :roll: ale mnie osobiście się to nie podoba.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj aktywowalem koledze artuj swiatla do jazdy dziennej i nie mam pojecia gdzie Wam te swiatla za mocno swieca ? Wg mnie swieca normalnie tak jak swiecic powinny dzienne . Maja byc widoczne z daleka i sa . :cool2: .

Porownywalem na moim i jego samochodzie swieca podobnie i wg mnie sa OK . Moze nie wygladaj oszalamiajaco ale oszczedzaja te nieszczesne zarowki z tylu , zarniki xenonow i przedewszytkim odblysniki ktore w Naszych lampach sa nie demontowalne ... (tzn sa na to sposoby ale trzeba sie nagimnastykowac).

Zaleta jest jeszcze taka ze sa to Ori swiatla a nie dorobki w postaci paskow ktore psuja i lamia konwencje tych legendarnych juz Ringiow BMW . :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, wielkie podziękowania dla kolegi mmcv :D Dodatkowo dodam, że z poziomu I-Drive można zmienić czułość czujnika zmierzchu. Tak więc przełączenie na światła mijania może odbyć się już nawet przy pochmurnej pogodzie. Różne są reakcje ludzie na to że postojówki z tyłu się nie świecą. W słoneczny dzień i tak ledwo je widać, gorzej jak jest właśnie pochmurno.

 

Jak dla mnie prócz wyglądu same plusy. Zalatuje lekko Audi, ale skoro fabryka przewidziała takie rozwiązanie to dlaczego z niego nie skorzystać? Zwłaszcza że to żadna trwała ingerencja i można się rozmyślić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm czekajcie bo ja już się zapętliłem :roll:

 

Mam Bi-Xenon skrętny, w I-Drive mam ustawione światła do jazdy dziennej - tzn. przełącznik mam non stop włączony na max w prawo - kiedy uruchamiam auto światła się zapalają - kiedy gaszę - światła się wyłączają (mowa o światłach mijania czyli xenonie)

 

I teraz pytanie jak to będzie działać w momencie zakodowania świateł długich jako DRL? Wtedy przełącznik ma być ustawiony na auto? Ale będą działały wtedy światła skrętne :roll: :| bo już się pogubiłem :mad2:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po kolei. Mam Bi-xenon skrętny + czujnik zmierzchu.

 

Przed modyfikacją:

Ustatione w I-Drive światła do jazdy dziennej.

W pozycji Auto - światła mijania świecą się cały czas po przekręceniu zapłonu. Po przejściu na pozycję "0" nie świeci się nic, można się przełączyć na światła pozycyjne - w tym również przy zapłonie.

 

Po modyfikacji:

Przy włączonym zapłonie, światła drogowe świecą się jako dziennie ma 20% mocy. W pozycji "0" świecą się dalej, nie da się również przełączyć na światła postojowe. W trybie Auto światła dzienne przełączają się na mijania na podstawie pomiaru z czujnika zmierzchu. Można również wymusić światła mijania przekręcając pokrętło skrajnie w prawo. Przy światłach dziennych nie świeci się podświetlanie we wnętrzu pojazdu, w tym podświetlenie zegarów.

 

Dodatkowo, próbując puścić "blinka" światłami przy tych do jazdy dziennej, światła drogowe zapalają się na pełnej mocy. Po puszczeniu manetki przygasają ponownie do tych 20%.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez artuj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda bardzo podobnie do tych jak na linku, który już był chyba tutaj gdzieś podany - http://www.carpediemdiag.npx.pl/photogallery.php?photo_id=12 - Najlepiej zobaczyć na żywo. Nic nie razi po oczach a samochód jest świetnie widoczny, moim zdaniem lepiej niż na xenonie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że halogen poddawany "ściemnianiu" będzie żył maks. 50% życia dla tradycyjnego obciążenia :|

 

obciążenie prądowe też jest większe niż z ksenona, dla mnie modyfikacja :cool2: ale lekko bez wyraźnego zrozumienia... może koszta wymiany źródeł będą niższe ale nie za dużo + czas na wymianę, którą też w minutę się nie zrobi...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że halogen poddawany "ściemnianiu" będzie żył maks. 50% życia dla tradycyjnego obciążenia(...)

 

Tylko jeżeli będzie ściemniony zbyt dużo i temperatura będzie za niska dla uzyskania cyklu halogenowego. Będzie jednak temu towarzyszyć czernienie bańki. Wystarczy na chwilę podać pełne napięcie i wszystko wróci do normy. Przy takim ściemnieniu jak w BMW cały proces powinien ulec spowolnieniu i można się nawet spodziewać wydłużenia żywotności żarówek. Gdyby było inaczej, różni producenci nie korzystaliby z tego rozwiązania bo byłoby bez sensu. To tyle teorii, pożyjemy, zobaczymy.

 

Tak naprawdę to chodzi mi o żywotność samej lampy i pracujących cały czas silniczków sterujących poziomowaniem oraz skrętem soczewki. Tym co mają czarny lakier, spodoba się jeszcze fakt nie uruchamiania spryskiwaczy reflektorów bez potrzeby. Wymiana lampy czy jej naprawa może być kosztowna i problematyczna, na tym opieram swoją kalkulację na +.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam włączone dzienne gdzieś od 1,5 roku i jeszcze żarówki nie wymieniałem, nie zauważyłem też, spadku mocy świecenia.

Dokladnie... :cool2: , pytalem wczesniej elektryka co mysli o takim rozwiazaniu , nie powinno byc z tym zadnego problemu . Swiatla dlugie w takim wypadku i tak masz na xenonie (BI-XENON) wiec nawet jakby sie odblysnik lekko wypalil to nie odczujesz tego (pomijam to ile tak naprawde jezdzi sie na dlugich ...) . Mysle ze nie po to ktos tak wymyslil zeby z tego nie korzystac. Wiadomo ze ledy sa bardziej cool and trendy ale po cos mamy te DRL'e i nie ma co na sile robic z Bety AUDI z paskami :nienie: .

Mnie osobiscie jak widze BMW z paskami w zderzakach oblewa pot bo wyglada to troche komicznie... Jak LEDY to tylko Ringach !!.

Jak zamontuje swoje nowe LEDy do Ringow to wysle fotke co i jak .Jesli beda swiecic wystarczajaco mocno wtedy jeden klik w IDrive system i mozna deaktywowac DRL. Narazie kompletuje oprawki bo poprzedni wlasciciel auta uznal ze nie sa do niczego potrzebne i je wypier :mad2: :mad2: a zarowke pozycyjna zastapil czyms czego nazwac nie potrafie... Swiecilo to nawet wmiare ale juz sie spalilo i denerwuje moje oczy / i poczucie estetyki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

A ja dzisiaj widziałem E90 z ledami koło przeciwmgielnych i nawet fajnie to na żywo wyglądało :

 

http://i.pbase.com/g1/70/394770/2/127770970.E9D4ebcp.jpg

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem ze DRL po zakodowaniu świecą OK to Natek krzyczał że za mocno... a tymczasem widać że u wszystkich świeci OK!!

jeżdżę tak od 3 tygodni, nikt mi nie mrygał że oślepiam, policja nie zatrzymała, PRZEGLĄD przeszedłem wiec uważam że jest ok

 

a czy wygląda dziwnie?? nie wiem... moim zdaniem wygląda inaczej :wink:

pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie dziwnie to wygląda E90, które jest z natury ładnym autkiem, oszpecone przez paski z ledami w zderzakach :duh: :mad2: :mad2: Widuje kilka takich codziennie jak do pracy mykam. Ale podejrzewam, że to desperaci, którzy nie wiedzieli o orginalnej opcji DRL. Kodowałem już kilka aut na DRL dla ludzi, którzy mówili, że już mieli zakładać dokładane DRL, a tu się dowiedzieli o orginalnej opcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.