Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jakie wchodzą żarówki w podświetlenie zegarów ? Elektryk założył mi 5W ale starszna kicha - prawie nic nie widać mimo przekręcenia ściemniacza na max jasność.

 

Pozdro

Opublikowano
Elegancko, sam muszę się za to zabrać u siebie, pytanie tylko czy jest opcja wyjęcia zegarów bez ściągania kierownicy?? :roll:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak wyciagniesz kierownice na maxa i zablokujesz to powinny wyjsc bez problemu.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
Jak wyciagniesz kierownice na maxa i zablokujesz to powinny wyjsc bez problemu.

Tak nie pójdzie :P Kierownicą trzeba zakręcić z zegarami żeby wyszło. Robiłem to niedawno i nie da rady przez kierownicę ani max. wyciągniętej.

Opublikowano
odkręcasz zegary,wyciągasz kierownice na max,górną część zegarów tam gdzie wkręca się 2 śrubki wsuwasz w górną część kierownicy i przekręcasz nią w lewo i liczni elegancko wyskakuje robiłem to wielokrotnie jak zacząłem kombinować z podświetleniem
Nie maszyna a technika zrobi z Ciebie zawodnika
Opublikowano

Tak jak koledzy mówią - liczniki wychodzą przy skręceniu kierały w lewo.

 

Proponuję wpierw zarzucić na nie jakąś szmatę albo czymś owinąć, co by nie zrobić na szybce buby manetką od kierunków :mrgreen:

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano

Czyli pewnie u mnie potencjometr zdechl bo mimo zarowek 5w nie ma porownania ze zdjeciem adama.

 

Czy jego objawem moze byc wlasnie ciemniejsze oswietlenie (ale tylko zegarow - reszta tak jak wczesniej swieci) elektryk powiedzial ze na sciemniacz szlo zwarcie

 

Pozdro

Opublikowano
Tylko zegary podlegają potencjometrowi a ten możliwe że się "ślizga" w jedną stronę, nie dociąga na max lub tak jak mówi elektryk. Reszta to kontrolki i muszą być zawsze widoczne.
Opublikowano
Chyba, że koledze chodzi o resztę oświetlenia konsoli - bo sterowanie nawiewem z tego co pamiętam też się ściemnia przy kręceniu potencjometrem. Wtedy wychodziłoby na to, że to w samych licznikach coś nie tak (spadek napięcia czy coś takiego).
http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano

Gizbern - a moglo sie cos uszkodzic w licznikach podczas zwarcia na sciemniaczu ? Zarowki w licznikach dzialaja - reszta konsoli tez reaguje na sciemnianie a swieci dosc jasno, kontrolki dobrze widoczne na zegarach. Wskazniki tez dzialaja jak wczesniej.

 

Pytanie czy Uszkodzony potencjometr moglby dawac takie objawy tylko na podswietleniu cyferblatow i wskazowek na zegarach ? No kurcze chyba nie wsadzili tam hujowych zarowek - mowili ze standard w5w

 

Pozdro

Opublikowano

Cholera go wie, mogło coś w licznikach paść (jakaś elektronika) i żarówki za małe napięcie dostają. Jak masz możliwość to zmierz jakimś multimetrem ile V na te żarówki przychodzi.

 

Inna sprawa, że powinny być W3W jak już ktoś napisał, a nie w5w. Tu widzę dwie potencjalne opcje:

1. Żarówki są za silne i coś się przytopiło / nadpaliło / zadymiło (jakieś plastiki albo kolorowe przesłonki) i teraz przez to licznik jest ciemniejszy.

2. Żarówki są za silne i zadziałało jakieś zabezpieczenie prądowe (tu już gdybam), umieszczone w celu zapobiegania sytuacjom z pkt. 1 :) Przez to żarówki mogą świecić słabiej.

 

Edit:

Wcześniejszy post adambxxx pokazuje, że pkt. 2 nie ma jednak zastosowania :D Żarówki będą świecić z normalną siłą, co nie wyklucza tego, że z czasem może się tam coś popsuć od podwyższonej temperatury.

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano
ja u siebie mam w5w niby świecące na niebiesko nic się nie nadpala bynajmniej nie zauważyłem od oryginału różni się tylko to że wskazówki są podświetlone nie silnie na pomarańczowo a wyglądają jak by były podświetlane na biało
Nie maszyna a technika zrobi z Ciebie zawodnika
Opublikowano
Mnie tylko ciekawi czy moje grzebanie w zegarach nie jest przyczyną braku ładowania - zapalała się kontrolka od absu i hamulca, nic o braku ładowania nie świeciło a nowy akumulator się skończył...
Opublikowano

@adambxxx - może to off-top teraz trochę ale miałem taki przypadek w siódemie.

 

Kontrolka ładowania się nie zapalała, a ładowania nie było. Okazało się, że padła dioda w alternatorze. Nie wiem czy ładowanie zapala się tylko przy walniętym regulatorze napięcia, w każdym bądź razie u mnie był sprawny, a z powodu tych diod nie miałem żadnego sygnału. Już aku chciałem do gwarancji oddawać, że mi zdychał co chwila :)

 

Zwykły pomiar woltomierzem prawdę ci powie co do ładowania :mrgreen:

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.