Skocz do zawartości

czy wybrac BMW ?


sat

Rekomendowane odpowiedzi

limex77

 

Jak długo masz swoją E39? Bo wiesz 6tys na serwisowanie to zależy od okresu użytkowania, bo 6tys w rok to dużo, ale w 3lata to nie tak dużo.

 

A odnośnie zawieszeń, to jak często trzeba je robić? Tak przeglądam teraz allegro i sklep czescidobmw.pl i widzę, że robiąc zawieszenie w moim przypadku chyba bardziej opłaci się kupować części Meyle, są prawie 100zł tańsze na każdy wachacz, a opinię na forum mają niezłą (był niedawno temat jakie wahacze kupować).

Oczywiście Lemforder jest jeszcze lepszy, ale przy moim przebiegu 10-12tys rocznie, jak wymienię wachacze na Mayle, to rok spokojnie wytrzymają albo 2 lub więcej. W Mercedesie wymieniłem wszystko na Lemfordera i po roku zawiecha taka sama jak zaraz po wymianie.

Tak więc najdroższe w tych silnikach to są świece, jednak te 250-300trzeba liczyć, ale przy moim przebiegu to też raz na 2lata się wymieni, 150zł rocznie na świece to nie duża kasa.

 

A Vanos? Na forum wyczytałem, że sporo silników zwłaszcza po zakupie auta ma problem z Vanosem, tzn nie tyle problem co uszczelki lecą i pojawia się luz, który objawia się klepaniem. Na necie znalazłem tutorial jak zregenerować Vanosa tj. wymienić w nim uszczelki i podtoczyć taką tulejkę dystansującą łożysko, czy to trwale naprawia Vanos?? Czy tylko chwilowo go wycisza np. przed sprzedaniem auta. Jest temat o Vanosie ale nikt mi nie odp na to pytanie, więc może tu ktoś da odp.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sierpniu będzie 2 lata (pierwszy właściciel w Polsce - dwóch w Szwajcarii)

w momencie zakupu auto miało 170 tkm a teraz ma 214 tkm.

czeka mnie jeszcze wymiana tuleji w tylnej belce czyli 4 razy 170 pln - mam nadzieję że w tym miesiącu się zrobi. :lol:

 

Vanosa nie ruszałem choć czasami leciutko "zagra"(na prawdę trzeba się wsłuchać) przy schodzeniu z obrotów na jałowym - w INPIE pokazuje że vanosy pracują OK.

Brat ma silnik M54 2.5 z przebiegiem ok. 70tkm mniejszym i mam wrażenie że czasami u niego trochę głośniej słychać vanosy ale nie jest to coś niepokojącego.

 

Zawias zrobiłem na częściach Febi w ubiegłym roku( wahacze przód 1000PLN plus łączniki przód i tył 180 PLN i po ok. 20tkm lata bez problemów ustawienie geometrii (przód i tył) 200 PLN.

 

a odnośnie kosztów olej wymieniam co 10-12tkm koszt po rabatach 200PLN + filtr oleju 30 PLN, świeczki wymieniłem 1000km temu, bo były wymieniane przy przebiegu 164tkm (książka + faktura) koszt po rabatach 200 PLN, filtry kabinowe 150 PLN, w moim przypadku wymieniłem olej+filtr+uszczelka w skrzyni 400PLN, olej w dyfrze - 65PLN, płyn hamulcowy - 40 pln, klocki tył 100 PLN, klocki przód 150 PLN plus 60 PLN za toczenie tarcz (przy następnej wymianie tarcze też pójdą), poduszki Nivo tył 2 razy 650 PLN, 3 czujniki ABS 270 PLN sztuka, moduł ABS 1500 PLN, do tego Instalacja gazowa, opony zimowe, felgi 17" na lato plus opony.

Plus parę pierdół czujnik wału, czujnik wałka na wydechu, drewno w środku zmieniłem na czarne.

 

ogólnie nie jest źle :D

 

a jeszcze drobnostka czyli paliwo przy mojej jeździe średnie spalanie gazu 13,5-14l (moim zdaniem rewelacja) do tego trochę benzyny (czyli jakieś 100-200 PLN miesięcznie) plus jakieś 6-7 zbiorników gazu po 100 PLN to do tej pory (o q....wa aż sam się zdziwiłem bo do tej pory nie liczyłem) 19 miesięcy po średnio 800 PLN to jakieś 15 200 PLN - niezłe auto by kupił :duh:

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm odnośnie tych świec jeszcze, czemu wszyscy polecają V-Line 30?? Według strony NGK do silników M52 B28 w E39 zalecane są świece V-Line 20. Czy oni źle podają czy co? No bo skoro tak piszą na stronie, to podejrzewam, że jeśli pojechałbym do sklepu i poprosił świeczki NGK do E39 2.8 to by mi dali według katalogu NGK świece V-Line 20, o co tutaj chodzi?

 

 

limex77

U ciebie Vanos nie klepie z tego co piszesz, ale w niektórych silnikach klepie i to wyraźnie i na 100% nadaje się do regeneracji, chodzi mi o to, czy jakbym znalazł do kupienia E39 2.8 z lekko klepiącym Vanosem, to warto to kupić, oczywiście sprawdzając ciśnienia w cylindrach itp itd żeby nie wpakować się w szrota, ale gdyby silnik miał dobre ciśnienie i był w przyzwoitym stanie ale Vanos klepie to czy jak go zregeneruję (koszt podobno około 400-450zł części) to jest to długotrwałe naprawienie Vanosa czy po regeneracji przejadę kilka tys km i znowu zacznie klepać.

 

 

P.S. kolejne pytanie odnośnie Vanosa, czym się różni silnik z jednym i z dwoma Vanosami?? Chodzi mi o charakterystykę pracy/jazdy, czy ma inny przebieg momentu obrotowego np. z 2 Vanosami ma wyższy moment przy 2tys obr niż z 1 Vanosem itp itd. Bo na rynku wtórnym dostępne są silniki 2.8 z 1 i 2 Vanosami, ale nie wiem czym to się różni i czy warto np. szukać docelowo silnika na 2 Vanosach czy jest to bez różnicy tak na prawdę.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mojego na dwóch vanosach idą świece NGK BKR6EQUP czyli nr 30. a do silnika na jednym vanosie tak jak piszesz NGK nr 20

 

Dwa vanosy BMW wprowadziło od 08.98r. aby zmniejszyć emisję spalin na niższych obrotach a co za tym idzie (podobno) spalanie czy jest jakaś różnica w przebiegu momentu to szczerze nie wiem. z wypowiedzi znajomych którzy mają lub mieli auta na jednym vanosie to podobno te silniki są żywotniejsze i trochę lepiej ciągną z dołu ale ile w tym prawdy :lol: życie pokarze. Ja na swoje dwa voanosy nie narzekam - dają radę :lol:

 

Auto na jednym vanosie będzie starsze i prawdopodobnie będzie miało większy przebieg no i naprawa pojedynczego vanosa bardziej skomplikowana.

 

Czy kupiłbym auto z grzechoczącym vanosem - chyba nie, szukałbym auta w dobrym stanie i ewentualnie wyłożył trochę więcej pieniędzy aby autem jeździć a nie co raz wstawiać do mechanika albo sam grzebać.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-co do świec to musisz sprawdzić jakie powinienes mieć najlepiej na tej stronce http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/ i tam Ci wyjdzie jaka swieca powinna byc stosowana,u mnie np ma być NGK BKR6EQUP a ona kosztuje od 40zł za szt (w serwisie około 80zł tyle że z napisem BMW chyba) a często nawet sporo więcej.

2-czujnik ABS jak wymienisz to powinien byc spokój jesli to bedzie oryginał,ale pamietaj że masz ich 4 ( i nie wiem czy wiesz o istnieniu tzw. czujników zuzycia klocków które trzeba wymieniac jak klocki troche za długo przeciągniesz,no ale to akurat koszt około 30zł za szt),pozatym bardzo częstą usterką jest moduł ABS,bo praktycznie w każdej starszej E39 to pada predzej czy później (koszt naprawy około 250-300zł)

3-termostat u mnie jest zintegrowany więc musze wymienić od razu obudowe razem z termostatem a że układ chłodzenia w BMW do żelaznych nie należy trzeba stosować tylko coś markowego i w moim przypadku to koszt około 250zł (w serwisie co prawda do motoru 2,8 powiedzieli 500zł)

 

Ps.ja absolutnie Cię nie zniechęcam do BMW bo auto fajne,jesli znajdziesz zadbany model,masz minimum smykałki do mechaniki podstawowej,masz znajomych posiadaczy BMW (dostęp do forum jest tutaj na wagę złota),to smiało kupuj i się ciesz autkiem.

Osobiscie dla mnie E39 jest trochę awaryjne ale ja wczesniej miałem japonce (prawdziwe,starsze,klepane tylko w japan) a tam nic za cholerę nie chciało się psuć (MEGA BEZAWARYJNOŚĆ) Xedosa 6

zamieniłem na E39 większe auto,długo żałowałem rozstania z X6 no ale teraz rozsądek zwycięża (komfort,przestrzeń,bezpieczeństo,100 razy lepsze wyposażenie),po zatym sprzedałem X6 bratu więc mi mniej szkoda bo był mega zadbany.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim życiu jeździęłm około 40 markami - od Merca do 126 p. Jeszcze nigdy za to nie jeździłem czymś tak wybitnym jak moja E39. Komfort z jazdy jest niesłychany, radość z prowadzenia nie do przecenienie.

Nie zmienia to jednak faktu, że w żaden inny samochód nie wsadziłem tyle, co w Buńkę. Nie jest to jednak wina BMW, ale primo: poprzedniego właściciela, który nie dbał o samochód, secundo: moja, bo zaufałem i nie sprawdziłem przed zakupem. Na dzień dzisiejszy po pół roku walki zamykam temat napraw i tylko rozkoszuję się jazdą. Warto było!

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NetSerwer

A ile wpakowałeś w naprawy?? Ja po zakupie Merca zrobiłem generalkę zawieszenia szczelniałem silnik i w ogóle mega dużo rzeczy wymieniałem bo kompletny wydech tarcze i klocki łożyska itp itd, po prostu gość od którego kupiłem był cwany i zużył auto na tyle, że jeszcze nie było za bardzo słychać zawieszenia łożysk itp itd, ale w ciągu 3-4 miesięcy od zakupu zaczęło się sypać;/

 

Co do japończyków to do mnie nie przemawiają, niestety ja jestem przyzwyczajony do niemieckich aut i dla mnie w aucie musi być przede wszystkim przestrzeń komfort i ładne wnętrze, uwielbiam drewniane dekory wykończeniowe, np. takie w ciemnym machoniu, po prostu bajka, przeglądając ogłoszenia E39 to jak jest nawet średnio wypasione wnętrze bez skóry ale z dekorami drewnianymi to wygląda przyjemnie i fajnie, a jak jest full wypas ale zamiast dekorów są srebrne czy czarne listwy to niestety czegoś tam jakby brakuje.

 

 

schabo78

Z tego co już wyczytałem w tym temacie i nie tylko, to E39 po lifcie jest sporo droższe w utrzymaniu niż auta z przed liftingu, tyczy się to bardzo wielu rzeczy jak termostaty zintegrowane, drogie świece i parę innych kwiatków, no ale niestety im nowsze auto tym droższe w utrzymaniu.

 

A jak jest z kontrolą trakcji w E39? Każda miała kontrolę trakcji? chodzi konkretnie o 2.8, bo może w innych wersjach silnikowych nie było to tak powszechne, bo co patrzę na allegro to piszą, że auto ma kontrolę trakcji.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wszystkie e39 miały trakcje.Moja 525d ma ten bajer,pomaga bardzo na mokrej nawierzchni,śliskiej.Swego razu moja zona wyłączyła nie wiedzac co to jest,ładnie ją obróciło na zakręcie przy około 80km/h.Była zdziwiona na amen.Ja też spróbowałem i potwierdzam,lekko mokra nawierzchnia,łuk drogi,opony mogą być dobre a bunia przy moich 177KM zagłupieje driftem tak że mozna wydzwonic.Dobra rzecz.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie się obawiam tych początkowych nawet wkładów finansowych , tej usterkowosci , u siebie w aucie wymienilem akumulator alternator i klocki hamulcowe z przodu w ciagu dwoch lat od kupienia auta,

napisze tak, jazda jazdą, lecz dla mnie wazna jest mala awaryjnosc, dobre wykonczenie no i dosc niskie koszta eksploatacji (nie wyskaujcie mi z tym bym kupil dacie czy chu* wie co jeszcze) mam pare typow aut tylko i wsrod nich wybiore ten ktory najblizej jet moejemu wzorcowi, a teraz skupilem sie na bmw bo reszte w miare znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sat

Jeśli szukasz bezawaryjnego auta i taniego w utrzymaniu to kup W124. Sam mam teraz takie auto i na prawdę jest to fura nie do zarżnięcia. Pasją do motoryzacji i do Mercedesów zaraził mnie mój tata, przez 8lat miał W124 2.3 benzyna z 1989r, sam miałem okazję jeździć tym autem przez 3miesiące po zdaniu prawka, ale sprzedaliśmy go bo miał mega duży przebieg i zaczynał silnik siadać, w momencie sprzedaży miał przejechane jakieś 550-600tys km i to nie jest żadna ściema, mój tata kupił to auto z przebiegiem blisko 300tys ( 9 lat temu, a do dziś na aukcjach piszą, że przebieg 160tys :mrgreen: ), jeździł nim dużo w trasy bo to było auto firmowe/do pracy no i taki przebieg się uzbierał.

Ja mam młodsze 2.2 benzyna z 93r i kupiłem odremontowałem trochę i żadnej awarii przez ponad 1.5roku;)

 

BMW to nie jest auto ani tanie w utrzymaniu, anie ekonomiczne ani nie jest najbardziej bezawaryjnym autem, z tego co tu czytam to lubią się psuć pierdółki, rzadziej poważne awarie. Koszty nie są małe ale są do przełknięcia, ja przewertowałem już setki stron o tym modelu i stwierdzam, że kupię E39, raz się żyje i można spróbować:)

 

Auta nie kupuje się na 10lat, nie bierze się z nim ślubu, jak się nie spodoba i koszty eksploatacji będą zbyt wysokie to zawsze można sprzedać.

 

Ja się napaliłem na BMW, zaczynam gromadzić fundusze i niedługo sprzedam mercedesa, zobaczymy czy wyjdzie mi ta zmiana na dobre czy na złe, jak na złe to za pół roku sprzedam BMW i kupię W124 ale nie E220 o mocy 150KM tylko E320 o mocy 220KM :) Bo słaby silnik to największa wada mojego merca, gdyby to było E320 to nawet nie myślałbym o sprzedaży pewnie:)

 

 

P.S. Odnośnie kontroli trakcji, to według tego co pisane było w tym wątku viewtopic.php?f=72&t=96564&start=15

wszystkie E39 miały ASC + T, a opcjonalnie DSC:)

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pantrawa

Na auto będę miał około 19-20tys, chyba że jakiś bonusowy biznes się trafi to może z 22.

Myślę, że 20tys powinno starczyć na godny uwagi egzemplarz z w miarę dobrym wypasem, rocznik w zasadzie mi obojętny bo interesuje mnie faktyczny stan auta, chyba że były jakieś zmiany między 95 a 98r to chętnie się dowiem o tym:)

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KamillODH

Ja u siebie zmieniłem silnik, sprzęgło, zawieszenie z przodu (tego akurat nie musiałem, ale mnie "sportowe" wnerwiało), lambdę, chłodnicę, pompę wody, termostat, czujniki ABS, felgi i opony, sporo dupereli w stylu siłowniczek, lineczka, regulatorki, blaszki i sprężynki... Wszystko razem dało mi ... następną BMW!!! Ale podkreślam: to nie wina BMW jako takiego, ale zaniedbania poprzedniego właściciela tego właśnie egzemplaża!

Na dzień dzisiejszy samochód jest w doskonałym stanie i na markowych częściach. Czeka mnie jeszcze pompa nivo (ma mała sprawność i pompuje mnie czasem minutę...), pewnie jakiś wahacz z przodu i za jakiś czas może jeszcze skrzynia (jestem pedantem w samochodzie, jak mi tylko coś lekko skrzypi idzie od razu do wymiany!). Niejeden by z tym jeździł, ale nie ja. Poza tym takie praktyki doprowadzają do sytuacji, kiedy super BMW bez potrzeby wkładu własnego trzyma się na ptasią kupę...

Jeśli szukasz oszczędności i boisz się inwestycji na dzień dobry to kup proste, NOWE auto. Każdy używany samochód to inwestycja - płyny, rozrząd jeśli na pasku, jakieś pierdoły... A E39 mają wzięcie, a dobego egzemplarza mało kto chce się pozbyć, bo i po co!!!

PS. Według Auto Świat największa "wada" BMW serii 5 do duże koszty utrzymania samochodu w idealnym stanie i spirala kosztów, jeśli się coś zaniedba. Piątki to samochody klasy średniej - wyższej, a luksus (rewelacyjny w tym samochodzie!) zawsze kosztuje.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie, mam auto ok roku 01 no i w przeciągu dwoch lat - alternator, klocki z przodu, akumulator i dwie świece, reszta to zwykla eksploatacja(plyny filtry) , przeraża mnie ilośc usterek od razu na początku po kupnie ;/ przyjemnosc z jazdy moge czerpac z malucha nawet, wiec to dla mnie sprawa drugorzędna, liczy się bezawaryjnosc i malo kłopotliwa eksploatacja, tak czytam i chyba jednak odpuszcze sobie tą markę, nie to że zła brzydka itd. lecz jak będę miał kasę to tylko kupie BMW z salonu, nigdy uzywki,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie miały ASC+T,były najpierw bez "T"

A wiesz może w od którego roku było ASC+T??

Zależy mi na ASC+T i chciałbym je mieć w swoim aucie.

Albo może jak sprawdzić czy w aucie jest ASC czy ASC+T? Pomijając metodą sprawdzenia tego w praktyce, może z VINu się da rozkodwać w necie albo jakoś po roczniku można to zdiagnozować. Wiadomo, że przy zakupie auta pewnie będę podróżował po Polsce i raczej na słowo sprzedawcy nie będę wierzył bo każdy powie, że ma ASC+T licząc na to, że się nie poznam i kupię.

W przypadku Merca można w necie VIN rozkodować i wychodzi wszystko, najdrobniejsze szczegóły i cała lista wyposażenia, w BMW na razie nie znalazłem takiego dekodera w necie.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat od zamknięcia, jednak to nie auto dla mnie, użytkownicy którzy nie są ślepo zapatrzeni w tę markę wyjaśnili mi trochę spraw,

pozdrawiam i żegnam

dzięki za pomoc wszystkim :) dodam że bardzo mili tu są forumowicze BMW i pomocni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.