Skocz do zawartości

530D e61 - kolektor ssący


Nick81

Rekomendowane odpowiedzi

Podczepię się pod temat

posiadam 3.0d 231 M57N2 a więc już wzmacniane klapki lecz się rozszczelniły w tym miejscu:

http://images35.fotosik.pl/611/910001a1a2f70769med.jpg

i tak sobie pomyślałem jakby tak je uszczelnić jakimś porządnym sylikonem w tym miejscu, co sądzicie o tym ? czy zda egzamin?

do wyboru zaślepki 6x 32 zł lub sylikon 15 zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeśli tak bardzo chcecie uszczelniać to miejsce , to mogę sprawdzić na swoich wyjętych klapkach (mam nowy kolektor) czy można lekko pogłębić kanałek nadając mu jednocześnie okrągły zarys ,tak by można byłoby wpasować oring. Mam techniczne możliwości by to zrobić. Jak coś z tego wyjdzie załącze zdjęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A tu obiecane rozwiązanie problemu rozszczelnionej klapki 33mm. Pozbywamy się istniejącej uszczelki i wstawiamy oring podobny jak w klapkach 22mm.

Oczywiście jest to rozwiązanie dla klapek w dobrym stanie ,nie planujących w najbliższym czasie podróży do cylindra, a jedynie przeciekających.

http://imageshack.us/photo/my-images/803/zdjcievh.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/827/klapka2.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/713/klapka3.jpg/

Oczywiście wymiarowo jest wszystko dograne ,podobnie jak w zaślepkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu obiecane rozwiązanie problemu rozszczelnionej klapki 33mm. Pozbywamy się istniejącej uszczelki i wstawiamy oring podobny jak w klapkach 22mm.

Oczywiście jest to rozwiązanie dla klapek w dobrym stanie ,nie planujących w najbliższym czasie podróży do cylindra, a jedynie przeciekających.

http://imageshack.us/photo/my-images/803/zdjcievh.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/827/klapka2.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/713/klapka3.jpg/

Oczywiście wymiarowo jest wszystko dograne ,podobnie jak w zaślepkach.

 

jakie wymiary ma ten oring ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak trochę z innej beczki....bo też stoję przed "klapkowym dylemtem" i nie wiem czy usuwać klapki czy kupować nowy kolektor.....

stądy pytanie, czym skutkuje usunięcie klapek? przekłada się to na pracę silnika/osiągi czy coś w ten deseń? bo przecież po coś ktoś je tam wstawił

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam

 

W zestawie zaślepki aluminiowe razem z oryginalnymi nowymi oringami.

 

Cena:

rozmiar 22mm - 20,00 zł

rozmiar 33mm - 25,00 zł

 

Wysyłka GRATIS !!! + upominek dla uczestników forum

 

 

Przed zakupem proszę sprawdzić jakość i ilość komentarzy na allegro, aby mieć pewność że macie do czynienia z profesjonalną firmą, która dostarczy towar spełniający Wasze oczekiwania.

 

 

Zapraszam na allegro http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=5054958,

 

lub do naszą stronę http://www.aditech.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich,

zapraszam osoby zainteresowane do zakupu zaślepek. Wysoka jakość, O-Ringi z Vitonu, darmowa przesyłka kurierska.

Link do przedmiotów: http://allegro.pl/sklep/1475060_tafmet?id=1475060&category=819844

 

Pozdrawiam

TAFMET

_______

Tadeusz Fita

Edytowane przez being
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie....

 

miałem wyciek spod kolektora ssącego 530d 141000 km - w ASO zdjęto kolektor i powiedziano że jeśli klapki będą ok to wymienią same uszczelki... lecz gdy zostałem poproszony do samochodu na pierwszej klapce mechanik pokazał mi spory luz sugerując wymianę kolektora... i tak też zrobiłem, poza tym wymieniono również odmę i uszczelki weży intercoolera.

powiedzieli mi że prawdopodobnie turbina puszcza olej... jak to zdiagnozować ?

Nie odczuwam żadnych niedomagań turbo...

Jeśli będzie sucho to wszystko jest ok ? czy może inaczej się to diagnozuje... koszt turbiny w moim przypadku nie jest jakiś straszny nowa część po rabatach kosztuje 3200zł brutto, wiadomo wolałbym nie wydawać $... ale jeśli zajdzie potrzeba... lubię mieć auto w dobrym stanie więc wolę was zapytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciek milase prawdopodobnie nie z pod kolektora a z pod uszczelniem klapek, tam najczesciej cieknie.

 

turbo moze troche puszczac olej i to jest normalne. jesli natomiast robi to w nadmiarze, no to juz nie jest dobrze.

masz DPFa? jesli go usunales , to latwo byloby zauwazyc jadac za toba, czy bierze olej :mrgreen:

 

mysle ze po prostu mechanik zauwazyl troche oleju w dolocie i zasial panike ze turbo leje. ja bym to olal jesli auto jezdzi OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie.. DPF-a nie wycinałem

 

swoją drogą, wydawało mi się to dziwne bo w poprzedniej 3 litrowej trójce wymieniono mi kolektor w ASO na gwarancji z powodu pocenia się... i nic nie mówili na temat wymiany turbiny...

 

Sam już nie wiem... pożyjemy zobaczymy... dzięki za radę :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.