Skocz do zawartości

E39 528i dziwny świst powietrza


Darth_Kaker

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa jest dosyć pilna, bo najprawdopodobniej we wtorek zakupie to auto :)

 

jw. Dźwięk ten dochodzi z silnika na wolnych obrotach, po nawet lekkim dodaniu gazu ustępuje. Sprzedawca mówi że to silniczek krokowy. Już patrzyłem na ceny także jeżeli to tylko to to naprawa droga być nie powinna, ale zastanawiam się czy może to być też coś innego i przez to droższego.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza zasadnicza sprawa, to powiedz sprzedawcy, że w tym samochodzie nie ma silniczka krokowego, co do pytania, trzeba by było osłuchać, nie masz żadnego mechanika, żeby podjechać przed zakupem? Może być to błahostka a może coś bardziej poważnego.

Przyszła mi jeszcze jedna myśl, piszesz, że przy dodaniu gazu sie uspokaja, sprawdż gumę łączącą przepustnicę z przepływomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza zasadnicza sprawa, to powiedz sprzedawcy, że w tym samochodzie nie ma silniczka krokowego, co do pytania, trzeba by było osłuchać, nie masz żadnego mechanika, żeby podjechać przed zakupem? Może być to błahostka a może coś bardziej poważnego.

Przyszła mi jeszcze jedna myśl, piszesz, że przy dodaniu gazu sie uspokaja, sprawdż gumę łączącą przepustnicę z przepływomierzem.

 

jak twierdzisz że tam nie ma silniczka krokowego to chyba nigdy nie miałeś BMW :mad2:

 

a odnośnie świstu to te silniki na wolnych obrotach lekko pogwizdują ale zależy jaki to gwizd. przyczyną może być nieszczelność na dolocie np. rurki od odmy-separatora oleju, nieszczelności przy kolektorze itp

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mechanika, ale on jeździ do tego samego :P a boje się że może coś zataić.

 

No to właśnie taki świst jest jakby coś raczej w dolocie, szczególnie że jest zmieniony na jakis inny, z tego co czytałem to jest to częsta przeróbka, ale nie pamiętam z jakiego silnika.

 

Pogwizduje troszkę to tak, mój kumpel ma taki silnik w E30 to mniej więcej wiem jak pracuje, ale tutaj na wolnych świszczy tak jak by się rękę przykładało do rury odkurzacza.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza zasadnicza sprawa, to powiedz sprzedawcy, że w tym samochodzie nie ma silniczka krokowego, co do pytania, trzeba by było osłuchać, nie masz żadnego mechanika, żeby podjechać przed zakupem? Może być to błahostka a może coś bardziej poważnego.

Przyszła mi jeszcze jedna myśl, piszesz, że przy dodaniu gazu sie uspokaja, sprawdż gumę łączącą przepustnicę z przepływomierzem.

 

jak twierdzisz że tam nie ma silniczka krokowego to chyba nigdy nie miałeś BMW :mad2:

 

a odnośnie świstu to te silniki na wolnych obrotach lekko pogwizdują ale zależy jaki to gwizd. przyczyną może być nieszczelność na dolocie np. rurki od odmy-separatora oleju, nieszczelności przy kolektorze itp

 

To pokaż mi mądralo, ten silniczek krokowy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=11_2195&hg=11&fg=40

 

nr 7 na rysunku

 

no chyba że jak napisał ma starszy kolektor to ma tu nr 17

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=13_0409&hg=13&fg=15

 

 

a tak przy okazji pokaż mi jakiś silnik w BMW który nie ma krokowca

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kolektor z zupełnie innego silnika. Nie jestem peweien ale chyba z E46 3.0 tak mi się wydaje że tak mówił. Ale wygląda podobnie do tego pierwszego.

 

Ok ale wracając, czyli to może być tylko np obejma na krokowym?

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz gościowi niech usunie usterkę i że mu zapłacisz za to jak będzie grało po naprawie to bierz auto.

 

odpowiadając na twoje pytanie wszystko jest możliwe

 

a tak w ogóle to z którego roku to auto, na jednym czy na dwóch vanosach?

PS: w E46 3.0 jest taki sam kolektor jak w E39 2.8 na dwóch vanosach więc nie widzę sensu zmiany

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=11_2195&hg=11&fg=40

 

nr 7 na rysunku

 

no chyba że jak napisał ma starszy kolektor to ma tu nr 17

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD51&mospid=47544&btnr=13_0409&hg=13&fg=15

 

 

a tak przy okazji pokaż mi jakiś silnik w BMW który nie ma krokowca

 

 

Silniczka krokowego to Ty nie widziałeś, troszkę inaczej wygląda to co pokazałeś to jest zawór powietrza dodatkowego, a jak jesteś taki SPEC od BMW to się domyśl jaki silnik BMW nie ma tego "krokowca" :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPECEM nie jestem ani od BMW ani innego jeździwa (choć z mechaniką pojazdową mam do czynienia od 20 lat). w potocznej mowie na ten zawór powietrza dodatkowego mówi się krokowiec

 

myślę że na tym koniec tych wywodów i łapania się za słówka :duh:

 

PS. chociaż do końca nie przekonałeś mnie, że nie działa to na zasadzie silnika impulsowego

 

PS.II. grunt że pomogłeś rozwiązać problem jaki ma kolega przede zakupem :cool2:

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam E39 '97 528 na pojedynczym vanosie i na wolnych obrotach tez mi delikatnie gwizada. Rozmawiałem z serwisem i nie znaleźli żadnej ustarki, a to ponoć normalna praca tego silnika (przed zmianą silnika tez miałem taki lekki pogwizd).
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale tu nie jest lekki :P

 

Mówie, wiem jak pracuje ten silnik, bo mój kumpel go ma i rzeczywiście tak lekko syczy, ale tutaj jest to naprawde głośne.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wcześniej pisałem jeżeli według sprzedającego to pierdoła to niech to zrobi przed sprzedażą i wtedy jak będzie OK to kupuj
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jade sprawdzić :) już raz kupiłem kota w worku, kolejny raz nie chce :P

 

A tutaj zrobiłem takie małe rozeznanie, żeby się dowiedzieć czy to może być coś poważnego.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś?? Napisz co było!

 

Mam E39 '97 528 na pojedynczym vanosie i na wolnych obrotach tez mi delikatnie gwizada. Rozmawiałem z serwisem i nie znaleźli żadnej ustarki, a to ponoć normalna praca tego silnika (przed zmianą silnika tez miałem taki lekki pogwizd).

 

Potwierdzam, w moim 2,8 też na jałowym lekko syczy. Szukałem wady i nie znalazłem, inpa pokazuje tylko defekt wentylatoa, silnik pracuje idealnie na gazie, benzynie, zimnym i gorącym więc stwierdzam, że to Cecha a nie Wada!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A może stety,nie ma co żałowac będzie inna i zapewne bez jakichś defektów.

A może dlatego zrezygnował bo wie doskonale co to jest i ile to kosztuje.A że zacząłeś za bardzo wnikac w problem to się wycofal i szuka jakiegoś "jelenia" któremu wmówi że wystarczy pogłaskac :norty: po pokrywie zaworów i samo ustąpi,a on łyknie to bez wnikania w temat(i będzie glaskał :mrgreen: ).Jest dużo ludzi naiwnych i łatwowiernych.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe nie mówie nie :) ale powiedział że chce młodsze, bo miałabyć zamiana na moją 7 :)

 

Z resztą jak by się okazało że większa naprawa to tez bym sie raczej nie wymienił, bo w mojej już wszystko zrobiłem i nie usmiecha mi się robić znowu to samo w kolejnym aucie :P

Ja nie mówie że szukam igły, tak jak większość w tym kraju, nowe z salonu i darmo :) (tak jak przyjechał gość oglądać moją 7er i powiedział że nie bierze bo ma przebiegu prawie 300k a on szuka poniżej 200k :D, myślałem że umre ze śmiechu 15 lat, limuzyna :D), rozumiem że zawsze będzie coś do roboty, bo nawet w nowych się psuje :P, ale jednak jakiś poziom techniczny musi miec.

 

O naiwności coś wiem :P bo swoją 7 tak kupiłem i buble wyszły. Najważniejsze że się na błedzie nauczyłem, szkoda że swoim :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówimy o tym samym świście powietrza to: Spróbuj na włączonym silniku odkręcić korek oleju lub wyjąć bagnet. Jeśli świst będzie większy (taki gwizd) to najprawdopodobniej masz padnięty separator oleju. Tzw. odma oleju. W ASO kosztuje 50zł, proponuje kupić oryginał. Jest trochę zabawy przy wymianie ale warto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dziwi mnie tylko,że mając E38 chcesz zamienic na E39,bo różnica pomiędzy nimi jest dośc duża oczywiście na korzyśc E38.

Ja będę chciał tylko odwrotnie na E38 z V-ką oczywiście z końca produkcji '01,albo zostanę przy E39 też z końca jak w głowie mi się pomiesza :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.