Skocz do zawartości

530d nie pali (2550 rail pressure control at start)


ar_w

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Mam problem, jak zapewne się domyślacie.

 

Ale do rzeczy. W dzień przed usterką zapaliła, ale kręciła dość długo. Nastepnego dnia nie odpalila i tak jest do dzisiaj.

INPA pokazuje taki błąd: http://thumbnails35.imagebam.com/12365/51db5a123649111.jpg

 

Podobno usterką mogą być lejące wtryski, albo zawór regulacji ciśnienia przy pompie wysokiego ciśnienia.

 

Nie tak dawno wtryski badałem korekcjami i były w normie max ±1.2 (wiec raczej małe prawdopodobieństwo, że zaczeły nagle lać?)

Czy ten zawór to element nr 20: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=13_0802&hg=13&fg=15 ?

Aha, jakby był uszkodzony ten zawór, to czy przypadkiem INPA nie powinna pokazać dodatkowych błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy dni temu wymieniłem koledze taki regulator w pompie cr. W jego dieslu zaciął się na 5% otwarcia i na wolnych obrotach pompa ładowała 1150 bar.Silnik pracował jakby dzięcioł siedział w środku. Sprawdź jaki jest stopień otwarcia regulatora przy wolnych obrotach powinien mieć 19% +/- 0.2. A cisnienie powinno być 368 bar.Jeżeli po odpaleniu silnik pracuje prawidłowo a masz komunikat z układu wtryskowego może to być wina czujnika.Najlepiej pojedź do kogoś na dobrą diagnostykę.Ja robiłem diagnostykę DISem i szybko to rozkminiłem. U ciebie to wygląda że ciśnienie jest za niskie więc albo zaciął sie na otwarciu albo pompa nie daje rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisniag: czytaj dokładniej.

 

Silnik mi _nie odpala_, kreci rozrusznik, ale nie pali. Po 4-5 sekundach kręcenia zaksztusi się malusieńko i dalej kupa.

 

Zapowiada się coraz ciekawiej.

Może zapytam z tej strony:

 

1) Za co odpowiada zawór regulacji ciśnienia? W sensie jaki on ma udział w momencie rozruchu silnika?

2) Możliwym byłoby to, że kilka wtrysków leje na tyle, ze w ukladzie common rail nie ma dostatecznego ciśnienia do odpalenia?

3) Czy jesli padlaby pompa CR, byłyby jakieś ślady wycieków paliwa widoczne wokół niej?

 

Więc przypomnę, ze nie tak dawno mierzone korekcje wtrysków były dobre, silnik nigdy nie sprawiał problemów: brak drgawek, ciągnął jak burza, brak niespodzianek na trasie typu wyłączenie silnika przy wyprzedzaniu, spalanie paliwa ksiazkowe, brak chmury dymu przy depnieciu, zawsze zapalał.

 

Jedyny problem jaki miałem opisałem tu: viewtopic.php?f=72&t=134798

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagram ci film dzisiaj jak zachowuje się układ wtryskowy w momencie rozruchu i pracy silnika zaraz po rozruchu z różnymi prędkościami obrotowymi.

1.Gdy silnik pracuje.

2. Live data dla M57

 

Z tego co zauważyłem to w momencie rozruchu regulator jest całkowicie zamknięty i po odpaleniu ustawia się do zadanej przez DDE pozycji.U ciebie może być tak że jest zacięty w pozycji otwartej i pompa nie wytwarza ciśnienia wymaganego do uzyskania wtrysku. Zmierz prąd który płynie do regulatora od DDE i porównaj z tym co jest na filmie przed rozruchem jeżeli wartośc jest taka sama to na bank padł regulator.

Lub ma przedmuch przez usczelnienie.Trudno mi powiedzieć skąd wzięła się ta rysa ma króćcu za uszczelkami. :doh: Paliwo ją wypłukało???

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4f9aa7001373033.html

Edytowane przez wisniag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisniag: nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak bardzo mi pomogles.

 

Powiedz mi, czy stosunkowo latwo sie dostac do tego regulatora?

Słyszałem, ze trzeba zdejmowac kolektor ssący, ale jak zdejme go, to nie uruchomie samochodu, zeby zmierzyć prąd. Moze jest gdzies miejsce, w ktorym mógłbym się wpiąc z miliamperomierzem? Np. przy sterowniku DDE, pytanie tylko gdzie.

 

 

Dzieki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki.

Tak jak patrzę, to w momencie trzymania na zapłonie przed uruchomieniem idzie pełny prąd na regulator. Czyli wynikałoby, że brak prądu na regulator powoduje, ze jest on otwarty, a ponad 1 amper zamyka go.

 

Więc albo się zaciął, albo jest przerwa w obwodzie (ale przerwę zarejestruje pewnie ECU i pokaże INPA błąd - o ile sie nie myle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla sprawdzenia jak działa przeprowadzę sekcję starego który mam w warsztacie.

Zrobię fotki i wyjaśnimy sprawę regulacji ciśnienia.

Tu jest schemat instalacji z regulatorem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9200052c7cc11b62.html

Wtyczka X2413 DDE http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b320bfc200771182.html

Złącze X6053 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cea7292798c7fbcc.html

Edytowane przez wisniag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisniag:

Do czego jest złącze X6053 i X6011? Nie ma ich na załączonym schemacie.

 

Kojarzysz może, czy czujnik ciśnienia na listwie CR może stracić szczelność? Bo jak patrze na RealOEM, to ten czujnik ma swój zestaw naprawczy (jakieś tulejki, uszczelki, itp)

Tak pytam, coby zawęzić pole poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej pojedź do kogoś kto diagnozuje DIS-em.Zrób fotki z diagnostyki to ci pomogę.A te żłącza są na schemacie.Poleć na schemacie po kablach regulatora w górę i w dół to znajdziesz.Nawet jeżeli czujnik jest uszkodzony to samochód będzie zapalał i będzie jeździł tylko mocy mu będzie brakowało.Wymień regulator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie ten błąd jest właśnie od tego zaworu. Tłumacząc na polski jest to błąd regulacji ciśnienia na listwie podczas rozruchu, czyli dokładnie tego co robi ten zawór. Jeśli więc wiązka od tego regulatora jest ok to wychodzi że musi być coś z tym zaworem. Montowany jest na 2 śruby można by więc spróbować go wyciągnąć i zobaczyć jak się zachowuje podczas rozruchu(o ile oczywiście jego wyjecie nie spowoduje jakiejś nieszczelności w układzie pompy CR).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh: Czytaj uważnie wisniag. Nie napisałem odpalić tylko zobaczyć jak regulator zachowuje się podczas rozruchu.

Jak chcesz uszczelnić otwór w pompie w miejscu po regulatorze by paliwo nie wypłynęło na zewnątrz przy cisnieniu 368 bar-ów??? Inaczej regulator nie zacznie regulacji bo przy rozruchu jest zamknięty i nie pracuje.Załączy sie dopiero po rozruchu.

Zachęcam do obejrzenia schematu pracy pompy CP1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk. Przelewał już całkiem w stronę powrotu paliwa.

A jeszcze nie tak dawno korekcje byly w normie i nie kopcił, więc teoria korekcji ma się nijak do szczelności wtrysków, co mnie przez cały czas myliło.

 

Problem był juz znacznie wczesniej, temat "530d ociężały zapłon". Także jeśli rozruch w waszych autkach trwa nieco dluzej na cieplo, to radzę już zaczac sprawdzac wtryski, bo wam auto zrobi kuku, jak mi.

 

Regulator ciśnienia, z tego co mi mówił mechs, pada bardzo rzadko, on może z całej historii swojej pracy wymienił ze 2. Wtryski notorycznie, z kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez w którymś poście o zapalaniu pisałem ze to wtrysk.Miałem ten sam numer i popieram arw-jak tylko ocięzale zapala na ciepłym trzeba sprawdzic czy którys wtrysk nie leje.Łatwo się to robi nawet w domowych warunkach.Zdejmujemy przelew z wtrysku i kręcimy silnikiem,jeżeli poleci sporo wachy przelewem pewniak że wtrysk do roboty lub wymiany.U mnie padł na 2gim cyl. i mechanior mówił że często nie wie dlaczego padają na drugim cyl.POzdr wszystkich.

PS miło ze temat się pomyślnie zakończył..ale ile cie kosztowała naprawa wtrysku.MNie 190euro z robotą.

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurna, u mnie tez na drugim :shock: (jesli liczymy cylindry od przodu)

U mnie 760zł z robotą + uszczelki pod kolektor (88zł) + wymieniony regulator (379zł)

 

 

Koszt dość spory, efekt bezcenny. Silnik pracuje jak złoto. Równiusieńko, ani drgnie.

Pamietam, ze czasami mi lekko falowały obroty, tylko nie wiem, czy to kwesta lejącego wtrysku, czy regulator już tez szlag trafiał.

 

 

PS. Problem z wtryskiem mialem juz zaraz po zakupie auta - też cieżej zapalał na ciepłym. Olałem to, po kilku tankowaniach polską gnojówą go przytkało, bo sie poprawiło na jakieś 35tyś km i po 40tyś wtrysk całkiem zdechł. Takze fenomen, jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sie potwierdza że to jakiś defekcik bunii,ten drugi cylinderek.On własnie mówił że na tym pada wtrysk,ale czemu? :?:

Koszty takie same,ale prawda że autko ozyło :norty: .U mnie tez pomału ,pomału,palił gorzej ,dłuzej kręciłem az niespodzianka-siadam a bunia kreci i nic :mad2: ,telefon po pomoc(chociaz u mnie za darmoche)i do mechaniora.Diagnoza i dwa dni na naprawe wtrysku.Do tej pory chodzi,tylko chciałbym wiedziec czemu drugi cylinder-paliwo u mnie w ES raczej czysciutkie.POdzr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj odżyło. Pamiętam, ze mialem momenty, w ktorych brakowalo mocy jakoś. Widocznie cisnienie uciekalo wtryskiem czy coś i ECU mniej paliwa dawkowalo. Jeszcze musze to potwierdzic po dluzszej trasie.

 

U mnie z tym wtryskiem troche inaczej. Zaraz po zakupie pojawil mi sie ociezały zapłon. Po chwili sie naprawiło i unormowało przez kolejne 35tyś km (może to zasługa polskiej gnojówki). Od tego momentu znow ciezej palila i po 5tyś padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Ten sam problem ten sam błąd,wymiana czujnika przy pompie CR pomogła.Ten błąd określa wiele przyczyn,tez myślałem ze wtrysk,dobrze ze miałem stary czujnik ze starej pompy podmiana okazała się sukcesem,skończył się tez problem z falującymi obrotami,z którymi walczyłem parę lat.Także na wiele babka wróżyła,chybił trafił.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.