Skocz do zawartości

Jakie koło pasowe


mokipera

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem E91 320D. W przedzakupowym przeglądzie w Bawaria Motors w Katowicach zalecili mi wymianę koła pasowego. I faktycznie, chyba jest to niezbędne. Samochód ma minimalne, minimalne drgania. W zasadzie to niczego nie odczuwam, ale po pierwszej dłuższej trasie w lewej ręce (trzymam nią kierownicę) miałem takie dziwne mrowienie. We wcześniejszych samochodach takich objawów nie było. Gość z BM Motors potwierdził, że może to być od mikrowibracji przenoszonych na kierownicę. Zatem koło pasowe do wymiany.

 

I teraz pytanie:

W ofercie jest oryginał za 1020 zł (ta sama cena w ASO i u niezależnych) i znalazłem też w necie zamiennik marki Corteco za 510 zł. Sprzedawca zapewnia, że to ta sama linia, którą BMW daje na pierwszy montaż. No i teraz nie wiem co brać. 510 zł piechotą nie chodzi, z drugiej strony chcę aby auto było bez zarzutu.

 

Co radzicie? Czy ktoś z Was miał może do czynienia z kołem pasowym Corteco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z kilkoma osobami montującymi zamienniki "na pierwszy montaż" i 2 z 3 osób powiedziało, że niestety musieli od razu wymienić koło, bo wpadało w wibracje, a 3ci zrobił na kole 30 tys km.

 

Też wymieniałem w swoim E91 niedawno przy okazji grubszego przeglądu (wywalenie wszystkiego, co może być zużyte) i poszedł oryginał bez zastanawiania się.

Edytowane przez Zodiac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jeszcze trzeba wymienić przy okazji wymiany koła pasowego??

Wypisali mi co jeszcze:

- śruba duża wału (19,77 zł)

- podkładka śruby koła pasowego (24,51 zł)

To wszystko.

 

W BM Motors gość powiedział, że warto przy okazji spojrzeć na poduszki silnika i skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wymieniałem w swoim E91 niedawno przy okazji grubszego przeglądu (wywalenie wszystkiego, co może być zużyte) i poszedł zamiennik bez zastanawiania się.

Odczułeś różnicę po przesiadce na oryginał?

 

Pomyliłem się pisząc - z pośpiechu - założyłem oryginał (z oryginału zużytego). Róznica przed i po - zniknęły wibracje.

 

Ja robiłem wszystkie rzeczy w BMCars w Mysłowicach. Przy okazji: czyszczenie dolotu, odma, serwis olejowy, wszystkie filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

 

Ja u siebie zmieniałem na LJM Fahrzeugteile. Takie też zdiąłem, koło jest wyważane do tego ma nabite logo BMW. Oczywiście kupiłem do tego nową śrube + podkładke.

 

pozdrawiam

Seb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem koło i też wybrałem taniej Corteco - przejechałem ok 10kkm i się rozsypało... kupiłem oryginał w FUSie cena ok 1100PLN

polecam tylko ori :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem koło i też wybrałem taniej Corteco - przejechałem ok 10kkm i się rozsypało... kupiłem oryginał w FUSie cena ok 1100PLN

polecam tylko ori :cool2:

 

Kto wymieniał Ci to koło?

Reklamowałeś?

 

 

Corteco robi dla BMW, w pudełki Febi jest też Corteco, w pudełku BMW jest też Corteco tyle, że dodatkowo ma nabity znaczek BMW, firma Corteco to wiodący producent takich elementów jak uszczelniacze, poduszki silnika, koła pasowe i inne.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK, tylko że nie słyszałem jeszcze, by ktoś polecał w przypadku koła pasowego inne rozwiązanie, niż oryginał - nawet mój serwis też go zalecał.

 

Nie jest to wygórowana kwota, a koła nie wymienia się co 3 miesiące, żeby oszczędzać i ryzykować ponowną wizytę po 10k km. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem koło i też wybrałem taniej Corteco - przejechałem ok 10kkm i się rozsypało... kupiłem oryginał w FUSie cena ok 1100PLN

polecam tylko ori :cool2:

 

Kto wymieniał Ci to koło?

Reklamowałeś?

 

 

Corteco robi dla BMW, w pudełki Febi jest też Corteco, w pudełku BMW jest też Corteco tyle, że dodatkowo ma nabity znaczek BMW, firma Corteco to wiodący producent takich elementów jak uszczelniacze, poduszki silnika, koła pasowe i inne.

 

Pzdr.

 

Robiłem w b.dobrym warsztacie w Piasecznie. Koło oddałem i reklamacja została uznana (zwrot kasy ok 500PLN) odrazu kupiłem z BMW FUS ori i jest inna jazda! Cieżko mi jest powiedzieć, że są identyczne bo jakośc wykonania jest znacznie inna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem koło i też wybrałem taniej Corteco - przejechałem ok 10kkm i się rozsypało... kupiłem oryginał w FUSie cena ok 1100PLN

polecam tylko ori :cool2:

 

Kto wymieniał Ci to koło?

Reklamowałeś?

 

 

Corteco robi dla BMW, w pudełki Febi jest też Corteco, w pudełku BMW jest też Corteco tyle, że dodatkowo ma nabity znaczek BMW, firma Corteco to wiodący producent takich elementów jak uszczelniacze, poduszki silnika, koła pasowe i inne.

 

Pzdr.

 

Robiłem w b.dobrym warsztacie w Piasecznie. Koło oddałem i reklamacja została uznana (zwrot kasy ok 500PLN) odrazu kupiłem z BMW FUS ori i jest inna jazda! Cieżko mi jest powiedzieć, że są identyczne bo jakośc wykonania jest znacznie inna

 

 

500zł jak na Corteco to mało, może to jakaś chińska podróba była i dlatego się rozpadła. Grunt, że uznali reklamację.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, biorę oryginał. To w sumie ważna część dla komfortu jazdy i nie będę eksperymentował. Tym bardziej, że BM Motors powiedzieli mi, że dają gwarancję na robotę w przypadku oryginału, a w przypadku zamiennika nie.

 

 

Taa a co mają powiedzieć. MUSZĄ dać gwarancję na wysztko co robią i tyle w temacie. Nie ma czegoś takiego jak nie dajemy gwarancji.. No ale.. zastrasznie klienta to najlepsze co może być :norty:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie,

 

Panowie krotkie pytanie,

 

Jak widzicie na zdjęciu ta metalowa srebrna część wchodzi na wał. Zdjąłem u siebie koło pasowe bo myślałem że znów coś nie halo i ta część została na wale. Udało mi się ją wydłubać i założyć inne koło w którym jest identyczny przypadek. Czy to normalne ?

 

http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/92/34/76/1492347649

 

Po zdjeciu koła pasowego, widać takie lekkie wcięcie na wale, na kole pasowym jednak nic nie odstaje co mogło by niby wchodzić to wcięcie. :P Mam nadzieje ze wyrazilem sie w miare jasno hehe

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

niechcę zakładać nowego tematu. W mojej e91 odczułem że silnik stał się głośniejszy i zauważyłem że w drgania wpadły plastiki na silniku zwłaszcza ten co jest przed motorem i trzymie rurę dolotową powietrza. Jak ją przytrzymię ręką to jest dużo ciszej.

Teraz skąd takie drgania ? wtryski są w wmiarę w normie bo je kontroluję. Sprzęgło zamach robione 50kkm w de więc wykluczam, jedynie co koło pasowe ma raczej nakulane 240kkm bo na fakturach nie widzę żeby było wymieniane. Lub poduszki pod silnikiem miały by też wpływ na to ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.