Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

na zimnym silniku trochę szarpie mi przy zmianie biegu, a niezależnie od tego czasami nie przerzuca z 4 na 5

na tip-tronicu przeskakuje bez problemu na D i S nie zawsze...

Na komputerze wyszły nast błędy:

 

Diagnostyka sterowników BMW Sterowanie skrzyni biegów:

054 - kontrola 4 biegu, open circuit

106 - usterka nieznana

019 - skok magnet poz. dźwigni wybier. earth short

 

Diagnostyka sterowników BMW Zestaw wskaźników:

141 - Sygnał z autom. skrzyni, nieprawidłowy zakres roboczy

 

czy to moduł od skrzyni pada, czy coś poważniejszego?

Opublikowano

na początek zapytam o przebieg auta i kiedy był zmieniany olej w skrzyni?

- na zimnym to jest w zimie(silne mrozy) czasem trochę szarpnie(normalne-gęsty olej) pierwsze 2-3 zmiany.

- na S nie przerzuci Ci na 5-ty bieg bo skrzynia pracuje tylko na 4 biegach

- a tak przy okazji w BMW nie ma tip-tronica tylko step-tronic.

 

proponuję posprawdzać kostki przy sterowniku i przy skrzyni i sprawdzić stan oleju i jego poziom oraz zrobić reset adaptacji sterownika skrzyni.

 

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

właśnie olej wymieniałem niedawno przy 245 tys. z nadzieją, że to coś pomoże, niestety nie pomogło...

tak na zimnym, teraz w zimie, po wymianie oleju już mniej odczuwalne były szarpnięcia.

Gdzie ten starownik jest umieszczony w 528i, bo jeden mówił że przy skrzyni gdzieś inny mówi, że gdzieś pod maską...

Opublikowano

sterownik skrzyni jest obok ECU silnika czyli pod prawym filtrem powietrza do wentylacji kabiny pod maską. zdejmij filtr i pod plastikową pokrywą przykręconą na 4 ampule są dwa sterowniki jeden ECU silnika drugi sterownik skrzyni.

W skrzyni po zdjęciu miski też jest tzw. "sterownik" - zespół sterujący z zaworami, który załącza poszczególne biegi i tam też są wtyczki. może tam coś nie łączy ale mało prawdopodobne- może uszkodzona jest któraś z cewek sterujących.

na początek spróbuj zrobić reset adaptacji skrzyni - wciśnij pedał gazu do oporu włącz zapłon trzymając wciśnięty gaz (nie odpalaj auta) trzymaj tak przez 30 sekund i następnie wyłącz zapłon. po tym zabiegu sterownik zostanie zresetowany.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

niestety RESET nic nie pomógł, wymiana sterownika na drugi o takim samym nr. też nie...

 

ale zauważyłem inną rzecz, natomiast to, że dzieje się tak, tylko podczas dynamicznej jazdy czyli troche mocniej wciśnięty pedał ale nie do końca.

przy spokojnym przyspieszaniu przerzuca normalnie... teraz już sam nie wiem, co to może być?

Opublikowano
Powinny być w ASB czujniki prędkości obrotowej. Jeden na wałku wejściowym, drugi na wyjściu, może z nimi jest coś nie tak. Myślę jednak że chodzi o uszkodzenie mechaniczne, lub zużycie skrzyni... tarczki, tłoki, pompa lub cokolwiek. Wiem że łatwo dawać rady typu "jedź do kogoś kto się na tym zna", ale ASB to złożony mechanizm elektryczno-mechaniczno-chydrauliczny i ciężko jest cokolwiek wywnioskować. Czasem poprostu nie damy rady sami :cool2:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

ten blad 054 to chyba jest Gear 4 Incorrect ratio, a nie open circuit

a z tego by wynikalo ze tarczki od tego biegu chyba sie koncza, jesli przed wymiana oleju bylo podobnie to generalnie nie wyglada to dobrze

 

edit:

chociaz moze klamie, bo duzo jest tego w sieci i zalezne od wersji sterownika chyba, ale poszukaj jeszcze

http://www.scribd.com/doc/1703639/BMW-ERROR-CODES -- tutaj cos jest o tym MUX injection rate = DDE sending faulty injection rate signal, ale dla A5S 310Z (5HP-18) - EGS 7.XX

generalnie google Twoim przyjacielem

Opublikowano
niestety RESET nic nie pomógł, wymiana sterownika na drugi o takim samym nr. też nie...

 

ale zauważyłem inną rzecz, natomiast to, że dzieje się tak, tylko podczas dynamicznej jazdy czyli troche mocniej wciśnięty pedał ale nie do końca.

przy spokojnym przyspieszaniu przerzuca normalnie... teraz już sam nie wiem, co to może być?

Również mam taki objaw, byłem u skrzyniarza, podobnież to właśnie od tych czujek prędkości, w tym tygodniu ma mi je wymienić i zobaczymy co i jak, napiszę tu. Niedroga sprawa, i dobrze żeby to było to ;) Też masz tak, że na zimnym silniku nawet jak ostro ciśniesz to wrzuca normalnie, a szarpać zaczyna jak już trochę pojeździsz? U mnie to już na tyle mocno szarpie, że na rozgrzanym silniku mi ciągle po szarpnięciu tryb serwisowy wskakuje ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Również mam taki objaw, byłem u skrzyniarza, podobnież to właśnie od tych czujek prędkości, w tym tygodniu ma mi je wymienić i zobaczymy co i jak, napiszę tu. Niedroga sprawa, i dobrze żeby to było to ;) Też masz tak, że na zimnym silniku nawet jak ostro ciśniesz to wrzuca normalnie, a szarpać zaczyna jak już trochę pojeździsz? U mnie to już na tyle mocno szarpie, że na rozgrzanym silniku mi ciągle po szarpnięciu tryb serwisowy wskakuje ;)

 

Szarpało trochę na zimnym jak było zimniej, przed wymianą oleju, teraz już jest ok.

Na zimnym jak depnę mocniej to ciągnie do końca i dopiero przerzuca, przy spokojnej jeździe przerzuca normalnie, na step-tronicu wszystko wchodzi bez zarzutu i płynnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.