Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema!

 

Mam takie pytanie , problem , ponieważ ostatnio padła mi pompka paliwa i musiałem ją wywalać i przylutować kabel , zrobiłem to i wszystko git , tylko wydaje mi się , że kontrolka od rezerwy nie działa , jak można ją sprawdzić czy może się spaliła ? A jak nie to co mogłem źle złożyć w baku , że nie pokazuje tej rezerwy ? Stan benzyny pokazuje , chodź tej benzyny jest mało jak przekręcam stacyjke to się podnosi trochę , ale jest na polu rezerwy

 

Pozdro

Sebo

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Opublikowano
Też mnie ta rezerwa moja denerwuje czasem się świeci żeby za jakiś czas zgasnąć i znowu się zapalić... tak wogóle przy jakim stanie paliwa świeci się rezerwa?? zaleje paliwa za 100 zł pojeżdzę trochę wskazówka jest koło dwudziestki a za chwile pali się rezerwa...
Opublikowano
A rusza się igła na wskaźniku? Jeśli nie chcesz rozbierać zegarów to weź paliwo do kanistra i jeźdź do oporu. Jeśli się nie zapala to może być żarówka lub czujnik albo gubi impuls po drodze. Zapalać się powinno gdy zostaje około 8l paliwa.
Opublikowano
Napisałem przecież , że wskaźnik się rusza tyle , że tam w baku dość mało jest , bo wywalałem pompkę i ten cały pływak i może coś tam się gdzieś zawiesiło ? Co z tamtych elegemntów jest odpowiedzialne za rezerwe ? Bo coś z tym musiało się stać , bo wskazywać wskazuje tą benzynę , nie da rady jakoś przez złącze diagnostyczne czy coś wymusić zapalenie się kontrolki rezerwy ?

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Opublikowano
Jeżeli chcecie sprawdzić czy lampka rezerwy się nie przepaliła to chyba najprościej zrobić test zegarów.
Brokatrot Metallic
Opublikowano

Na zegarach masz dwa bolce- ten po lewej jest do kasowania przebiegu dziennego, a po prawej jest jeszcze drugi. Wkładasz kluczyk do stacyjki, trzymasz parę sekund ten bolec po prawej i nie puszczając go przekręcasz kluczyk w poz. 2 i za moment powinien się włączyć test zegarów. Wtedy już możesz puścić ten bolec i obserwować kontrolki itd. Test zegarów ma za zadanie pokazać sprawność liczników. Wszystkie wskazówki- prędkościomierza , obrotomierza, temperatury i ilości benzyny powinny odchylić się maksymalnie w prawo, choć odnośnie obrotomierza i prędkościomierza to nie reguła gdyż mogą ci się odchylić np do połowy (u mnie prędkość leci na 130, a obroty na 3,5k, a podczas jazdy bez problemu prędkość i obroty lecą wyżej). W różnych betach jest różnie. Podczas testu zegarów możesz także zobaczyć czy wszystkie kontrolki świecą (m.in rezerwa).

 

 

te cyfry wyświetlające się na liczniku to kolejno: (tu cytuję kolegę Maru)

 

1 - wew.nr.BMW,

2 - nr wtyczki kodującej,

3 - liczba K wew. dane BMW,

4 - nr podwozia,

5 - wersja oprogramowania,

6 - wew. indeks przeprowadzonych zmian.

Jeżeli chodzi o pkt (4) to te cyfry powinny się zgadzać z końcówką numeru wbitego w dowód rejestracyjny

 

na filmiku który podałem są jakieś inne zegary (pewnie nowsze od moich) ja mam takie:

http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/76/74/77/1476747711

i te cyfry wyświetlają się w miejscu gdzie na zdj. pisze "Geschw 28,8 km/h"

 

Mam nadzieję, że wszystko jasne :cool2:

Brokatrot Metallic
Opublikowano
Zegary na filmiku są np. w modelu 518 i 520 (co ciekawe, u mnie nie ma możliwości kontroli zegarów). Ty masz 525.
Opublikowano

Kurcze ale niestety na filmiku nie świeci się kontrolka rezerwy to raczej mi nic nie da ...

 

Nie wiecie Panowie , czy pompka z TDS'a będzie pasowała tzn wydajność itp do benzyniaka ? Bo budowa jest identyczna !

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Opublikowano
Napisałem przecież , że wskaźnik się rusza tyle , że tam w baku dość mało jest , bo wywalałem pompkę i ten cały pływak i może coś tam się gdzieś zawiesiło ? Co z tamtych elegemntów jest odpowiedzialne za rezerwe ? Bo coś z tym musiało się stać , bo wskazywać wskazuje tą benzynę , nie da rady jakoś przez złącze diagnostyczne czy coś wymusić zapalenie się kontrolki rezerwy ?

 

Dobrze kombinujesz, to ten pływak jest odpowiedzialny za kontrolkę rezerwy i wskaźnik paliwa,jak paliwa jest mało to opada i daje impuls(masę) na kontrolkę która się zapala.Być może pływak się zawiesza, lub nie ma przejścia na kontrolkę.Mało prawdopodobne jest że to lampka w tablicy się spaliła.

Opublikowano

Dzięki Panowie , sprawdzałem przez test i kontrolka świeci , czyli pewnie coś z pływakiem , muszę tam zajrzeć

 

Pozdrawiam

Sebo

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Opublikowano

Hej,

 

Jeśli chodzi o wskaźnik paliwa to z licznika do zbiornika idą 3 piny(+2 w kostce do pompy paliwa, razem 5). Jeden jest od świecenia rezerwy i dwa do badania zapełnienia zbiornika (przez opór w pływaku). U mnie czasem zawiesza się pływak i wskazania potrafią zupełnie nie zgadzać się z prawdą. Rezerwa zaświeca się kiedy pływak zacznie dotykać dna tuby ( przynajmniej w zbiorniku metalowym) i łączyć z masą(oczywiście nie ze zbiornikiem tylko wewnątrz). Postaram się dzisiaj wieczorem wysłać Ci parametry z książki serwisowej dotyczącej oporu jaki powinieneś mieć w kostce tzn. trzebabyłoby wyciągnąć pływak i sprawdzać opór w pinach kostki zmieniając jego ustawienia.

Co do samej rezerwy to podejrzewam, że podczas instalacji pompy naderwałeś przewód przy pływaku lub samej kostce. Przy zawieszonym pływaku miałbyś też zawieszone wskazania wskazówki co odpada (z opisu).

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie po odpaleniu auta rezerwa świeci się przez kilka sekund niezależnie od stanu paliwa(mam te zegary z filmiku).

 

Pozdrowienia!

Maciek

Opublikowano

Nie ma potrzeby wysyłania tych danych , ponieważ pewnie się pływak zawiesił , albo jakiś kabelek czy coś , na pewno nic poważnego dlatego dam radę jakoś sam ;)

 

Tylko powiedzcie mi może , czy pompka z Diesla będzie chodziła w benzyniaku ? Jej wydajność i ciśnienie będą podobne/takie same ? Ponieważ jak teraz bym już ją wyjmował to bym założył od diesla bo mam pewną sprawną , ta niby też jest sprawna , ale kabelek ostatnio mi się odkręcił i dokręcałem i zerwałem gwint i przylutowałem , dlatego przy tym wyjmowaniu chciałbym wsadzić od diesla bo mam 100% sprawną oryginalną od Opla ( buydowa identyko taka sama ) i mieć spokój że nic mi się nie odlutuje ;)

 

Pozdro

Sebo

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Opublikowano

Co do pompki to nie wiem. Jeszcze kwestia tego czy z biegiem czasu taka pompka się nie zatrze lub czy benzyna nie rozpuści membrany...

Jaki masz zbiornik? plastikowy czy metalowy?

 

Co do lutowania to pamiętaj że przewodzenie stykowe jest zawsze lepsze niż lutowanie... (czego czasem niestety nie da się uniknąć)

Opublikowano

Heh najlepsze jest to ze u mnie jest tylko jeden bolec, ten po lewej stronie od kasowania kilometrow.

Czyli co, nie mam mozliwosci zrobienia tego testu zegarow?

Opublikowano

Jak nie masz bolca , to chyba jest jakaś kombinacja pedałami itp tak mi szwagier mówił , ale nie wiem ile w tym prawdy

 

Zbiornik u mnie jest plastikowy , a jakie to ma znaczenie ? Wiem właśnie , że lutowe jest kiepskie, dlatego chciałbym to wywalić i wsadzić to co mam pewniaka , ale to pompka od diesla i sam nie mam pojęcia a nikt konkretnie mi nie powiedział na ten temat czy zakładać czy nie :mad2:

 

Pozdro

Sebo

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Opublikowano

KONTROLA ZEGARÓW 520 24v!!

Ustawiamy klucz w stacyjce na pozycji I. Wciskamy przycisk z zegarów (trzymamy wciśnięty) i lekko popychamy klucz w kierunku pozycji II (można go nawet przekręcić do pozycji II). Voila! Można wszystko puścić.

Czytałem różne sposoby ale żaden nie pasował więc próbowałem sam :mrgreen:

 

Co do pompki diesla i benzyniaka to się różnią budową więc bym nie kombinował.

Opublikowano
Ja najpierw wciskam przycisk, podświetlają się km, potem kluczyk na pozycje I i leci ładnie:)

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

Co do testu zegarów to nie rozumiem zupełnie tych co maja problem. Na filmiku macie zegary z jednym bolcem i test działa. Na zdjęciu są zegary z dwoma bolcami i test działa więc w czym problem?

Pedały nie działają zapewniam hehe...

 

Co do pompki to powinno się montować rzeczy A do samochodu A, a nie kombinować. Diesel to zupełnie inna maszyna i nie zdziw się jeśli okaże się, że staniesz gdzieś na światłach bo pompka się rozszczelni...

Później będziesz miał jakąś inna awarię i nie będzie wiadomo czy któryś z patentów przestał działać czy to coś nowego.

Co do różnicy zbiorników to jest ogromna. Różnią się pływaki, pompki i gniazda. Metalowy zbiornik występuje dosyć rzadko ale występuje i tam pompa jest inna.

Aha i jeszcze jedno. W pompce benzynowej masz zawór jednokierunkowy na górze. Nie wiem czy jest tak w dieslu. Jeśli będzie duża cofka to może ciężko odpalać po dłuższym postoju.

Opublikowano

Dlaczego od razu wymieniać pompkę? Nawet jeśli jest zatarta można ją reanimować bo jej budowa jest prosta jak budowa cepa. Przerabiałem to w sobotę. zatartą pompę w moim M30B35 naprawiłem za 40 groszy :norty: Nie wiem czy aby na pewno ale pompy paliwa zdaje się są podobnej budowy wszystkie, walec aluminiowy zaciskany na jednym końcu,po rozgięciu kombinerkami chociażby wychodzi taki plastik, potem wirnik potem obudowa metalowa z magnesami i jeszcze jeden plastik, są to wszystkie główne elementy, przynajmniej w mojej pompie która padła mi 60km od domu i stwierdziłem że i tak jest do wyrzucenia nim ją rozebrałem i naprawiłem na parkingu w jakieś 20 minut. Główne awarie w tym konkretnym modelu to albo koniec szczotek,albo koniec blaszek(elementów tłocznych),albo koniec segerów i zatarcie wirnika w plastiku mocującym szczotki. Nic innego zepsuć się nie może. W pierwszym przypadku, można wymienić szczotki, naprawa za kilka złotych i w niecałe pół godzinki, koniec blaszek tłoczących to znak że pompka przelatała już milion km na oko i pora ja wymienić, bo tam jest nierozbieralna więcej niż raz :wink: U mnie skończył się jeden z segerów trzymających wirnik w jednej pozycji na osi i ów wirnik poszybował w kierunku mocowania szczotek po czym zatarł się w plastiku który szczotki otacza. Trudno wyjaśnić o co chodzi, kto rozbierał ten będzie wiedział :wink:

 

A co najciekawsze pompa(przynajmniej moja) tłoczy benzynę przez własne wnętrze, czyli tam gdzie między szczotkami kręci się wirnik, czyli tam gdzie zwykle pojawia się iskrzenie :shock:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jak to jak? :8)

Najprościej będzie jak odkręcisz metalowe "wieczko" w podłodze bagażnika, potem pasowałoby pościągać takie rurko-przewody którymi płynie paliwo, potem z kolei można by odkręcić taką sporą nakrętkę plastikową na zbiorniku, a następnie wyciągnąć pływak. W zależności od tego jak długie masz kable między pływakiem a pompą paliwa, to albo Ci się uda pływak wydobyć albo kable będą Ci skutecznie utrudniać zadanie i będziesz musiał wypiąć pompę i ją też wyjąć. Pompa jest tam kawałek dalej, tzn trzeba wsadzić rękę i "namacać" i jak już się "namaca" to trzeba wypiąć pompę z takiego wieszaka/amortyzatora z gumy i plastiku, ona tam jest mocowana takimi dwoma zatrzaskami/zapadkami i trzeba je oba nacisnąć i wyjąć, nie kręcić i nie robić nic innego. Ja swoją kręciłem i wyciągałem sposobem i w efekcie musiałem robić tę gumę od nowa :norty:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak to jak? :8)

Najprościej będzie jak odkręcisz metalowe "wieczko" w podłodze bagażnika, potem pasowałoby pościągać takie rurko-przewody którymi płynie paliwo, potem z kolei można by odkręcić taką sporą nakrętkę plastikową na zbiorniku, a następnie wyciągnąć pływak. W zależności od tego jak długie masz kable między pływakiem a pompą paliwa, to albo Ci się uda pływak wydobyć albo kable będą Ci skutecznie utrudniać zadanie i będziesz musiał wypiąć pompę i ją też wyjąć. Pompa jest tam kawałek dalej, tzn trzeba wsadzić rękę i "namacać" i jak już się "namaca" to trzeba wypiąć pompę z takiego wieszaka/amortyzatora z gumy i plastiku, ona tam jest mocowana takimi dwoma zatrzaskami/zapadkami i trzeba je oba nacisnąć i wyjąć, nie kręcić i nie robić nic innego. Ja swoją kręciłem i wyciągałem sposobem i w efekcie musiałem robić tę gumę od nowa :norty:

 

Stokrotne dzięki ;)

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano
Aaaa, tylko jak odkręcisz te rurko-przewody to Ci się trochę benzyny poleje z nich, nie ma na to rady, musi się polać więc raczej nie odkręcaj ich z zapalonym papierosem :norty: Po za tym dobra rada jest taka żebyś sobie kawałek sznurka lub drutu przygotował wcześniej żeby te wężyki potem podwiązać do góry żeby Ci się paliwa dużo nie lało z nich, ja podwiązywałem je do ramienia klapy.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.