Skocz do zawartości

320d Problem z Obcieraniem opon


melon115

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy forumowicze pisząc tego posta nie mam już sił nie wiem co jeszcze moge zrobic a problem jest nastepujacy:

 

Moja Bawareczka to Bmw E46 2.0d 136km 1999r sedan.

 

Zakupiłem oryginalne felgi od E46 M3 Szerokośc takiej felgi to 7.5 cala na nich mam założone oponki Goodyear NCT5 215/50/R17 i co się okazuje po prawej stronie od pasazera z tyłu nie mam juz wogóle napisu na oponie nic z niej nie przeczytam. Na każdej dziurze na kazdym progu jak tylko troche szybciej przejade obetrze a o zabraniu kogos do tyłu nie ma szans chyba ze wazy 40kg i siedzi na środku.

 

Co zostało wymienione:

 

Wszystkie tuleje w belce pod dyfrem (oryginalne)

Wszystkie tuleje na wachaczach z tyłu bodajrze po 4 na koło

Amorki na Bilsztejn B6

Spręzyny co prawda na jakies syfy ale odrazu po założeniu dalej tak było

 

A i dodam ze ta stroną leży troche niżej niz druga strona.

Jestem wtakiej desperacji ze myślałem nawet ze ją sprzedam :cry2: ale okropnie miz zal bo doinwestowałem sobie autko i nikt mi tego juz nie zwruci.

 

Co robić koledzy bo nasi mechanicy rozkładają rece a ja nie mam pojecia...

 

Pozdrawiam i jestem dobrej myśli że razem coś wymyślimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa strona (pasazera) siedzi nizej to norma.

Sprawdz jakie masz sprezyny czy nie pekly i jakie ET maja te felgi. Jak maja ET ponizej 30 moze obcierac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny do końca jakie mają Et bo jestem aktualnie 300 km od domu bez auta ale o ile dobrze kojarzę to ET 42 lu ET 47 ale raczej 42 zresztą to i tak większe niż 30 co do springów to tak jak pisałem wcześniej wymieniałem na Kayabe jakieś 4 miechy temu i już by siadły ? Taki szajs ?

Co prawda po 120 zeta za sztuke a ori w BMW Misiak w Krk są po 450 za sztuke :shock:

Co wy na to żeby wsadzić (taki mam pomysł) używki od combiaka ? Nie wydaje się wam że powinny być nie wiem twardsze troszkę może wyższe troszkę ?

A druga sugestia to jakies sportowe tylko nie wiem czy jest cos takiego na rynku żeby niebyły niższe tylko żeby się różniły twardością materiału ?

 

A co do odpowiedniego rozmiaru to nie wydaje mi się aczkolwiek nie wiem napewno żeby miał być to 215/45/R17 bo E46 330d oryginalnie wychodziły chyba na 225/45/R17

 

Jest jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem wspomnieć na początku, napewno do tego wszystkiego mam jeszcze wywalone górne mocowania (poduszki) tylnych amorów może jeszcze to ma jakieś znaczenie sam nie wiem.

 

Czekam na jakąs odpowiedź od was koledzy jestem jeszcze dobrej myśli może razem coś się uda zdziałać....

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobile dzisiaj wracam do domu więc jutro chciałbym coś zaradzić na zaistniały problem czy naprawde nikt nie jest w stanie coś doradzić chociaż jakąś własną sugestie dlaczego tak się może dziać ?

 

Co mogę sprawdzić na początek ?

Jak nie to będę zmuszony sprzedac :cry2: bo tak się nie da jeździć...

Nie konkretnie z tego powodu bo czasmi daleko się szuka a problem okazuje się błachy Poprostu nie mam ochoty czasem wsiadac do tego auta bo co to za przyjemność a po to kupiłem takie autko a nie inne żeby sprawiało mi taką przyjemność jak przed tym przypadkiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego auta producent przewidział opony o wymiarach 205 50 R17 albo 225 45 R17 (do 3 litrowego diesla). Twoje koła mają większa średnice o 1cm. Sprawdź sobie ET twoich felg, u mnie w 15" jest ET42 a opona polecana to 195 65. Ty masz szerszą oponę o 2 cm czyli przy ET42 będzie ona wychodzić o 1cm na zewnątrz w porównaniu do moich kół.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17" bo są tak duże tarcze hamulcowe a 225 45 to pewnie ze względu na moc.

Do 2.0d pisze w instrukcji 205 50 R17 (największe jakie podają)

 

Na początek sprawdzić et.

Pamiętaj że im większe ET tym felga wchodzi głębiej do środka. ET jest podane w mm i jest to odległość od osi felgi do osadzenia.

Jak zmienisz na 205 50 R17 to opona schowa się o 0,5 cm do środka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak napewno 0.5 centymetra sie schowa do środka to myślę ze mnie to nie ratuje bo na 215 oponie całe napisy na niej mi zdarło. Myślę ze jakby sie 1cm schowało było by ok. na 90% ze jest ET 42 bede wiedział dokładnie jutro bo poprostu zapomniałem a jakbym chciał zostać przy tym rozmiarze bądź założyć szersze jest na to jakiś inny sposób niż regulowana zawiecha. Nie wiem tak jak pisałem może jakieś twardsze springi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po wymianie tulei nie robiłeś geometrii to i tak by pasowało ja zrobić by auto nie cięło opon i dobrze się prowadziło.

Wymiana sprężyn trochę może pomóc ale to półśrodek (taka prowizora) a tego nie popieram.

Może po prostu kupiłeś złe felgi, M-ka się trochę różni od zwykłej 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/oryginal-bmw-m-pakiet-e46-17-cali-i1456958456.html

 

Wzor mam właśnie taki ale Et tak jak mówie 42.

 

Więc podsumujmy troszeczkę:

Wymiana opon na 205 szeroka zresztą na ten sezon i tak miałem zamiar

Geometria zawieszenia i zzobacze może coś pokombinuje z tymi sprężynami

Chodzi mi o to zeby nie miało aż takiego skoku i tak nie dobijało na różnego rodzaju przeszkodach na drodze odrazu wymienie poduszki tylnych amorków bo na bank wyj...ne są i tak myślę że to też swoje robi jeżeli chodzi o skoko autka na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak to ci coś pomoże to ja przy oryginalnym zawieszeniu jeżdżę na takim zestawie:

Przód - 17"x7,5" ET-41 225/45R17

Tył - 17"x8,5" ET-50 245/40R17

I nie ma mowy o żadnym przycieraniu. Jak widać felga 17" ma ET 41 i czyli mniejsze.

A tak wypełniają nadkola:

http://trandolf.republika.pl/felgi/felgi20-m.jpg

Porównaj ze swoimi zanim zaczniesz szukać usterek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o felgi ich rozmiary Et i cały dobór opon jestem zielony przyznaje sie bez bicia to chyba zreszta widac po moich odpowiedziach.

Ktoś może z was pomyśli ze mam jak na tacy to co mi potrzebne ale teraz to juz mi troszkę namieszaliści patrząc na wypowiedzi kolegi tryni81 a teraz twoją trandolf Dlaczego masz tak szeroką felgę mowa cały czas o tyle i na dodatek oponkę i masz wszystko ok ze nie ma mowy o obcieraniu :?:

A i jeszcze jedno połowe zeszłego sezonu jeździłem i jakoś było ok więc sądze że tu nie jest wina felgi czy opony ale to sobie można gdybać w sobotę rano odpisuje konkretnie jakie jest to ET ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona u mnie jest tak szeroka i nie obciera dlatego, że felga ma inne ET. Jest bardziej schowana w nadkole, a normalnie e46 ma tam miejsce na felgi 8,5cala. Jedyna różnica miedzy moim przodem a Twoim tyłem to rozmiar opony i ET. Wg. KALKULATOTA wychodzi na to, że ty masz 13mm większą średnicę koła porównując z moim przodem bo tam mam 7,5" cala felgę. I tu na pewno jest problem!! bo ET jak masz 42 o 1 większe niż ja tzn, że felga schowa ci się bardziej do środka, a tam jak pisałem wcześniej jest miejsce na felgi 8,5". Więc zmień opony na takie co mają niższy profil, szerokość możesz też dać inną, ale oblicz jaka będzie różnica w średnicy za pomocą tego kalkulatora.

 

EDIT: Skoro jednak twierdzisz, że na tych oponach było dobrze przez jakiś czas znaczy to, że mimo, że średnica jest większa to doszukiwałbym się także uszkodzenia w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dla zobrazowania zrób zdjęcie tego koła z nadkolem, będzie wtedy widać jak wystaje ta felga gdzie obciera, jak wypełnia nadkole. A za to jak stoi wysoko odpowiedzialne są sprężyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to nie sa kola od emki bo tył miałby 10 cali szerokosci. zrob jakies foto jak to wyglada bo nie moge pojac jak moze obcierac tak waska felga z takim et o nadkole. ja miałem z tyłu wsadzone 10 cali szerokie 18 cali et 43 bez rozpychania nadkoli wiec albo masz zrobiony zamiast negatywa pozytyw i to jest problemem albo cos nie tak z zawiecha.
Przeciwnik SERII.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie znalazłem wolną chwilę, obowiązki niestety, ale wracając do tematu.

Ku mojemu zdziwieniu okazało się jak popatrzyłem na alu od środka że nieznalazłem oznaczenia takiego jak ET :shock:

Ale jest tam coś takiego napisane jak IS podobno to jest ten właśnie wymiar ET o który chodzi jeżeli tak, to moje alu mają ET 47

I teraz jak podejść do tematu skoro jest to taki rozmiar ?

Co z oponami ?

Czy wogóle bedzie ta felga jakoś pasować z daną oponką ?

 

Co waszym zdaniem powinienem zrobić w zaistniałej sytuacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz to chyba wszystko jasne. Te felgi są tylko do modelu M3 te co ja mam pasują do standardowego E46 a te co ty masz tylko do M3 informacje ze strony http://felgenkatalog.auto-treff.com/?felge=680 I to na dodatek zestaw Twój jest tylko na opony zimowe do M3. Czyli bez rozpychania nadkoli nic nie poradzisz :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:( Czyli pozostaje zmiana felg :mad2: a kupiłem sezon temu no ale sam sobie mogę być winien raczej.

Więc nie dobiore żadnej oponki i nic nie poprawie w zawiasie żeby to jakoś jeździło ?

Tak jak pisałem zastanawia mnie czemu na samym początku przez jakieś 2 miechy było wszystko ok :shock: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj na odpowiedź innych ja tylko podałem ci źródło z którego wynika, że są oddzielne felgi z tego stylu dla seryjnego E46 i dla M3. Może ktoś wie co trzeba zrobić żeby felgi z M3 przypasowały do normalnego E46.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj na odpowiedź innych ja tylko podałem ci źródło z którego wynika, że są oddzielne felgi z tego stylu dla seryjnego E46 i dla M3. Może ktoś wie co trzeba zrobić żeby felgi z M3 przypasowały do normalnego E46.

 

poszerzyć błotniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.