Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam. Chcę zakupić olej silnikowy do BMW E60 520d 163KM 06r. i wybrałem Motul z tym że nie wiem który, obydwa mają specyfikację LL-04. Na oficjalnej stronie Motula jest napisane że najlepszy do tego silnika jest Specific LL-04 5W40 a na drugim miejscu dopiero 8100 X-clean 5W40 ale analizując dane techniczne tych dwóch rodzajów wydaje mi się że lepsze parametry ma jednak ten drugi, jak Wy uważacie ? Poniżej dane techniczne :

 

http://img580.imageshack.us/img580/5237/motul1024x768.png

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli auto jest z DPFem to chyba warto sprawdzić czy oleje są Low-SAPS, czyli o niskim poziomie popiołu siarczanego, siarki i fosforu. Z tym że nie bardzo wiem gdzie to sprawdzić..
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obydwa są LL-04. Wybrałem X-clean 5W40 i jestem zadowolony.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam podłączę się pod temat:

 

Wcześniej maiłem lany olej Castrol Magnatec Professional 5W30 ll04

 

Na stronie motula zalecają:

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=64863&site=41&region=59&language=13&brand=45

 

Czy jak przejdę na 8100 X-clean 5W-40 to nie będzie problemów - auto 200 tys km przebiegu silnik 2.0d N47 177KM

 

Auto posiada DPF

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam podłączę się pod temat:

 

Wcześniej maiłem lany olej Castrol Magnatec Professional 5W30 ll04

 

Na stronie motula zalecają:

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=64863&site=41&region=59&language=13&brand=45

 

Czy jak przejdę na 8100 X-clean 5W-40 to nie będzie problemów - auto 200 tys km przebiegu silnik 2.0d N47 177KM

 

Auto posiada DPF

 

Pozdrawiam

 

Nie będzie żadnego problemu, możesz spokojnie zmienic ale na twoim miejscu zalał bym 5W30 X-clean bo jest mniej lepki co przekłada się na mniejsze spalanie i łatwiejszy rozruch silnika w zimie + szybsze rozprowadzenie oleju w silniku.

Opublikowano

Właśnie po przeaalizowaniu kart produktów

Motul 8100 X-Clean + 5W30

http://oil-land.pl/pl/p/file/8cc0bc94b86e9a1637ea3e3dd6a695b1/8100-X-clean-5W-30-GB.pdf

 

Motul 8100 X-Clean 5W40

http://oil-land.pl/pl/p/file/f0b67ce59d4302e7cf1be452a1d50f35/8100-X-clean-5W-40-GB.pdf

 

Jednak lepszym wyborem będzie jednak 5W30 bo ma mniej siarczków fosforanów itp. - Low SPAS / 5W40 jest Mid SAPS

 

Prawda taka ze w naszym kraju raczej sporadyczne sa temperatury większe niż +30 stopni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Właśnie po przeaalizowaniu kart produktów

Motul 8100 X-Clean + 5W30

http://oil-land.pl/pl/p/file/8cc0bc94b86e9a1637ea3e3dd6a695b1/8100-X-clean-5W-30-GB.pdf

 

Motul 8100 X-Clean 5W40

http://oil-land.pl/pl/p/file/f0b67ce59d4302e7cf1be452a1d50f35/8100-X-clean-5W-40-GB.pdf

 

Jednak lepszym wyborem będzie jednak 5W30 bo ma mniej siarczków fosforanów itp. - Low SPAS / 5W40 jest Mid SAPS

 

Prawda taka ze w naszym kraju raczej sporadyczne sa temperatury większe niż +30 stopni

5W30 - słuszny wybór . Przede wszystkim ze względu na to co pisał Guzior2 , co przekłada się również na kondycję i żywotność jednostki napędowej .Zdecydowanie największe zużycie silnika następuje w momencie jego zimnego rozruchu . Olej o mniejszej lepkości skraca ten bardzo niekorzystny dla silnika okres ( szybsze smarowanie ).

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Chcę zakupić olej silnikowy do BMW E60 520d 163KM 06r. i wybrałem Motul z tym że nie wiem który, obydwa mają specyfikację LL-04. Na oficjalnej stronie Motula jest napisane że najlepszy do tego silnika jest Specific LL-04 5W40 a na drugim miejscu dopiero 8100 X-clean 5W40 ale analizując dane techniczne tych dwóch rodzajów wydaje mi się że lepsze parametry ma jednak ten drugi, jak Wy uważacie ? Poniżej dane techniczne :

 

http://img580.imageshack.us/img580/5237/motul1024x768.png

Z całym szacunkiem dla Ciebie , Twojej wiedzy i mądrych rad ,którą nie tym forum na pewno nie tylko ja doceniam . Sam wcześniej pisałeś o zaletach 5w30 w stosunku do 5w40 . Dlaczego od dłuższego czasu jesteś wierny lepkości 5w40 ,tym bardziej użytkując go cało rocznie ,również zimą ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja samochód użytkuje w Irlandii gdzie najniższa temperatura zimą to -3 stopnie i to tylko wczesnym rankiem, zalałem 5W40 rok temu bo uważałem że przy takim klimacie jak jest tu bedzie w sam raz no i faktycznie tak jest ale muszę przyznać że chodzi mi po głowie zmiana na 5W30 :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korzyści o których piszemy , miedzy innymi ale nie tylko, podczas ( zimnego rozruchu ) są zawsze nawet latem . Co prawda w mniejszym stopniu ,ale są . O filtr oleju że zostanie zerwany latem w obu klimatach nie ma się co martwić jest zdecydowanie wystarczający i bezpieczny .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadzam się z tym co piszesz i dlatego planuje zmienić na 5W30 aby silnik miał lżej.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

hmm... a czym się różni ten X-clean od tego X- clean + ?

czy może nie ma sensu kombinować ? bo w sumie cenowo to niewielka różnica

wwo_j
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hmm... a czym się różni ten X-clean od tego X- clean + ?

czy może nie ma sensu kombinować ? bo w sumie cenowo to niewielka różnica

Różnice praktycznie kosmetyczne .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam.tez planuje zmienic olej,obecnie jezdze na motulu 5w40 specific,silnik chodzi cichutko,poprostu bajka.przejechane ma 220tys,na tym oleju zrobilem juz 22tys,zero ubytkow.ale...no wlasnie kilka miesiecy temu przeprowadzilem sie z Anglii do Niemiec a tu zima daje we znaki nawet do -20..ale tez upaly jak np.dzis ok.35c..zalewac tym 5w30 x-clean ll04?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Śmiało możesz zalać 5W30.
Opublikowano
to moze sprecuzuje swoje pytanie..:)..jaki olej dla mojego silnika i te warunki bedzie najlepszy?to tak z milosci do jednostki m57..wszystko co najlepsze..:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepszy dla twojego silnika będzie LL-01 dlatego że ma lepsze dodatki chroniące silnik niż LL-04 który ma mocno ograniczone siarki, fosfory, popioły siarczane ze względu na ekologię, marki polecam Motul, Millers, LM, Valvoline, lepkość spokojnie może być 5W30 lub 5W40.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Elementarz : LL-04 z DPF-em , LL-O1 bez DPF-a = najlepiej. LL-04 można zalać za LL-01 , nie polecam - to co pisał guzior , lecz nie odwrotnie :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.