Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie (i prosze o wybaczenie - nie mam polskich znakow).

Planuje zakup BMW 116i E87, rocznik 2010, i chcialabym sie upewnic, czy wszystkie samochody z tej serii maja naped na tylna os? Jakie to rozwiazanie ma zalety, a jakie wady?

Dziekuje, Ola

Opublikowano

Cześć

Nie ma jedynek na przednią oś . Tylko tył .

Wady to napewno zima ;) ale płytka chodnikowa do bagażnika i zero problemów ( tył jest za lekki )

Zalet jest naprawdę dużo , żadne auto się tak nie prowadzi jeszcze jak masz sportowe zawieszenie ( opcja ) to żyć nie umierać

Opublikowano

Dziekuje, Kamil

Nie moge teraz sprawdzic, jak bedzie sie zachowywal zima, ale kilka lat jezdzilam samochodem co prawda z przednim napedem, ale mniejszym i bardzo lekkim. Mam troche wprawy. Moze rzeczywiscie - zaladuje bagaznik na zime :)

A na czym polega to "lepsze prowadzenie" przy przednim napedzie? To 116i, wiec nie spodziewam sie super przyspieszenia.

Czy to oznacza lepsza przyczepnosc?

Opublikowano

Zima troszke bardziej uwazaj z dodawaniem gazu w zakrętach (uciekajacy tył auta),ale jesli nie robisz ekstremalnych rzeczy to jazda niewiele rózni się od przednionapędowców. Za to latem lub na suchej nawierzchni-swoją Beemką będziesz połykała zakręty z bananem na ustach-miodzio. Nie zastanawiaj sie-bierz auto i już.

Powodzenia w uzytkowaniu :)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
A lepsze w prowadzeniu jest auto z napędem na tylnia oś-dlatego,że przednie koła (skrętne) nie sa obciążone dodatkowo funkcją napędzania pojazdu..Tą funkcje posiadają koła tylnie. Innymi słowy: jedno drugiemu nie wchodzi w paradę..;)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

Dzieki, Mike, serdeczne. Teraz rozumiem zasade tylnego napedu. W takim razie ponegocjuje jeszcze cene i chyba w to wejde :)

Dziekuje i pozdrawiam, Ola

Opublikowano

Dzieki, Hubert

Czytalam wlasnie watek o oponach zimowych. Bede jezdzila glownie w miescie, wiec na bocznych drogach przyjdzie troche potrenowac, przyzwyczaic sie i uwazac!

Opublikowano

Według mnie napęd tył to rewelacja .

Wcześniej miałem same na przód napęd , poprzednie było z stałym napędem 4x4 ale był to suv ( kozioł ) i jak w zakręt się wchodziło to pomimo że było 4x4 jakoś strach był że się wywróci , a bmw ma tylko na tył i w zakręty wchodzę szybciej niż tym z napędem 4x4 .

Poprostu czuje się pewnie .

Domyślam się po nicku że jesteś z Krakowa czy się mylę ?

Kupujesz silnik 1.6 a nie np. 123d czy 135i gdzie moc jest spora i w zimie mogłyby być problemy z ruszeniem , ale w tej pojemności to nie grozi . Dobra zimówka , dociążenie tyłu i spokojna jazda .

Opublikowano

Witam,

kupuj bez zastanowienia, fajne auto dające wiele uroku, szczególnie Kobiecie.

Na śniegu czasami próbuje uciekać tyłem, ale jak Koledzy już napisali, kontrola trakcji jest znakomita i szybko poprawi tor jazdy.

Zdecydowanie polecam, korzystając czasami z jego uroków.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Bez trakcji to auto nawet prowadzi się jak Ty chcesz a nie jak samochód chce :) co jest bardzo ważne . Jedynie operowanie pedałem gazu i zabawa jest boska :) warto poćwiczyć .

Bo nie sztuką jest rzucić autem na śniegu/lodzie i wołać ooooooooo booom . :)

Opublikowano
Witam,

kupuj bez zastanowienia, fajne auto dające wiele uroku, szczególnie Kobiecie.

Na śniegu czasami próbuje uciekać tyłem, ale jak Koledzy już napisali, kontrola trakcji jest znakomita i szybko poprawi tor jazdy.

Zdecydowanie polecam, korzystając czasami z jego uroków.

Pozdrawiam.

 

Kontrola trakcji... Moj poprzedni samochod nie mial takich udogodnien - wszystko bedzie nowe, ale juz sie na to ciesze :) Zdobede tylko z BMW Polska instrukcje obslugi w jezyku polskim, ale samochod bedzie dostepny od kwietnia, wiec mam czas sie przygotowac. Pomocne tez beda Wasze wczesniejsze watki - przegryzam sie przez nie.

Dziekuje seredcznie, Ola

Opublikowano
Według mnie napęd tył to rewelacja .

Domyślam się po nicku że jesteś z Krakowa czy się mylę ?

Kupujesz silnik 1.6 a nie np. 123d czy 135i gdzie moc jest spora i w zimie mogłyby być problemy z ruszeniem , ale w tej pojemności to nie grozi . Dobra zimówka , dociążenie tyłu i spokojna jazda .

 

No tak - bedzie to pewnie jedyna, ale szacowna, zaleta mniejszej pojemnosci silnika :)

Tak - chwilowo w Szwajcarii i tu kupuje samochod, ale wkrotce wracam, wiec warunki zimowe beda takie, do jakich jestem w Krakowie przyzwyczajona. Zdam relacje, jak sie bedzie trzymal drogi.

 

I dziekuje seredcznie za rady - pomogly mi podjac decyzje :)

Opublikowano
Kupujesz silnik 1.6

 

116i z 2010 r. ma pojemnosc silnika 2.0 a nie 1.6

 

A to mnie zaskoczyles! Bylam tak pewna, ze to 1.6, ze nawet nie sprawdzilam tego z dealerem.

Opublikowano
Moja kobitka jeździ jedynką 2 lata i w zimie zasuwa aż miło:p.Na początku miała troszke problemów,żeby pojąć ten napęd tylni,ale wiadomo,z czasem już było o wiele lepiej.Niemniej mieszkamy w Szczyrku i zimy potrafią dać w kość,do tego dosyć strome podjazdy,więc na te najbardziej śnieżne tygodnie zdecydowałem się na vitare starą na gaz i tym dojeżdża sobie do pracy.Poza tym jak dla mnie kobiety i jedynki to świetne połączenie;).Jak mieszkasz w mieście i nie jeździsz w zimie po górach za dużo to niczym się nie przejmuj,bo kontrola trakcji i ESP zadbają o Twoje bezpieczeństwo i sama wyczujesz,że margines bezpieczeństwa nie jest taki mały.A w lecie-bez konkurencji.
Kubica GO!
Opublikowano

Witam,

To moja pierwsza zima z napędem na tył i też miałem obawy że może być nie za wesoło :) okazało się że z tej jazdy w zimie można czerpać wiele radości....

Warunek to dobre opony i zapoznanie się z autem, jego mocą i systemami najlepiej wybrać się na jakiś plac wolny bez AUT :) wyczuć go i jeździć z głową, bo systemy mają jakąś granice tolerancji i nie oszukamy praw fizyki :mrgreen:

 

Ps.

Wiem jedno nie zamienię już tej marki na inną ...

Opublikowano
co do jazdy zimą ,to żadnym autem nie jeździło mi się tak bezpiecznie jak jedynką ,dodam ,że to mój pierwszy samochód z napędem na tył ...

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
Kupujesz silnik 1.6

 

116i z 2010 r. ma pojemnosc silnika 2.0 a nie 1.6

 

 

też tak słyszałem, mimo to BMW Polska w swojej ofercie nadal podaje, że w 116i jest silnik N43 o pojemności 1,599 cm3

 

http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/1series/3door/2007/allfacts/engine/engine_data.html

 

 

W poliftowej 116i montwoali tez jakiś czas przedliftowy silnik N45 bez wtrysku bezpośrdniego i bez systemu auto start-stop, Nie wiecie jak długo?

Opublikowano

też tak słyszałem, mimo to BMW Polska w swojej ofercie nadal podaje, że w 116i jest silnik N43 o pojemności 1,599 cm3

 

http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/1series/3door/2007/allfacts/engine/engine_data.html

 

Wkleiles link do specyfikacji modelu 2007 r. a wiec jeszcze przedliftowego gdzie bezdyskusyjnie bylo 1.6

W najnowszym cenniku jest juz poprawione na 2.0: http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/prices/prices.html :arrow: Cennik BMW serii 1 5d (PDF, 2 MB)

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

fakt, teraz zauważyłem, że w linku jest rok 2007, z tym że dotyczy modelu poliftowego a nie przedliftowego - nie ma przedliftowego E81

zmiana na 2l była gdzieś na przełomie 2009/2010 czyli długo po lifice - moja jest z połowy 2008 i nadal było to 1,6

 

ponawiam drugie pytanie, czy ktoś wie jak długo był montowany przedliftowy silnik N45 w 116i po lifcie bez start/stopu i wtrysku bezpośredniego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.