Skocz do zawartości

bicie kiery przy hamowaniu ??


guetta20

Rekomendowane odpowiedzi

witam podczas jazdy nic nie bije, dopiero przy chamowaniu i to mocno czesie kiera przetoczylem tarcze ale klocków nie wymienilem a maja wpływ?? najbardziej bije do 70km przy wiekszej predkosci lekko... bmke dopiro co kupilem koles powiedzil ze wystarczy kupic albo przetoczyc tarcze i bedzie sii a nie stety nie jest... bo klocki tam sa b. grube
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOżesz też mieć zmęczone tuleje górnych (krzywych) wahaczy. Ponoć dają one własnie takie objawy. Ale najpierw przyjrzałbym się tym przetoczonym tarczom. Może faktycznie są już dość cienkie i teraz gną się od przegrzania. Co do przetaczania tarcz to e39 różnie na to reaguje - w jednym będzie to funkcojonowało a w innym zaczną się cyrki.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOżesz też mieć zmęczone tuleje górnych (krzywych) wahaczy. Ponoć dają one własnie takie objawy. Ale najpierw przyjrzałbym się tym przetoczonym tarczom. Może faktycznie są już dość cienkie i teraz gną się od przegrzania. Co do przetaczania tarcz to e39 różnie na to reaguje - w jednym będzie to funkcojonowało a w innym zaczną się cyrki.

Pzdr.

Tuleje dają wibracje podczas jazdy, najbardziej w ok. 80-100 kmph, ale sprawdzić oczywiście nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że w wielu wątkach na tym forum użytkownicy, którzy doświadczyli tego sami pisali, że te tuleje wahaczy krzywych dają głównie objaw właśnie przy hamowaniu. Zresztą wydaje mi się, że krzywe tarcze hamulcowe z uwagi na ich zaburzone właściwe wyważenie w pionie będą dawały wibracje także podczas jazdy, zwiększając te obajwy głównie przy hamowaniu. W sumie to sam już nie wiem co myśleć o tych przywoływanych w kilku wątkach forum tulejach wahaczy krzywych.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że w wielu wątkach na tym forum użytkownicy, którzy doświadczyli tego sami pisali, że te tuleje wahaczy krzywych dają głównie objaw właśnie przy hamowaniu. Zresztą wydaje mi się, że krzywe tarcze hamulcowe z uwagi na ich zaburzone właściwe wyważenie w pionie będą dawały wibracje także podczas jazdy, zwiększając te obajwy głównie przy hamowaniu. W sumie to sam już nie wiem co myśleć o tych przywoływanych w kilku wątkach forum tulejach wahaczy krzywych.

Pzdr.

Ja to właśnie znam z autopsji.

A jeśli tarcze są krzywe, to w czasie jazdy nie dają o sobie znać, bo po zdjęciu nogi z pedału hamulca klocki się cofają (zacisk się zwalnia). Fakt, trzeba też wziąć pod uwagę, ze ktoś może mieć zapieczony zacisk lub/i tłoczek ham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakupiłem klocki jutro bede zakładał byc moze to przez to kiera lata przy chamowaniu poniewaz tarcze przetoczyłem a klocki zostawiłem i te klocki pewnie sa minimalnie krzywe i ja dociskaja do tarczy podczas jazdy to sa drgania... a tarcze byly minimalnir przetoczone...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej chyba wina tarcz, wystarczy ponoć rozgrzaną po wodzie przejechać i gotowa. Ale miałem kiedyś przypadek iż była to wina opony. Auto (Rover 75) bardzo dobrze się prowadziło a przy dotknięciu hamulca pow 80 km/h kierownica wariowała, bez hamowania opona nie generowała niczego niepokojącego.

 

edit

tarcze też można "zmaścić" przy toczeniu, nie każdy tokarz toczy obie części w jednym zamocowaniu a i może mu się trafić niedokłądne mocowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo filozofować. Jedź na sprawdzenie zawieszenia, przecież nie kosztuje to majątku! Ja miałem problem z biciem na kierownicy i zacząłem po kolei sprawdzać co się dzieje. Najpierw sprawdziłem zawieszenie, wszystko ok, następnie pojechałem sprawdzić felgi i opony, wyszło, że ok. no to pozostały tarcze. Kupiłem nowe tarcze i klocki firmy renomowanej firmy XXX. Po wymianie poprawiło się ale nie byłem do końca zadowolony, wydawało mi się iż tak musi zostać gdyż opony nadają się jeszcze do jazdy ale nie są idealne. Miałem delikatne mało wyczuwalne drganie kierownicy przy hamowaniu. Cóż stwierdziłem, ze tak musi zostać chyba ze wymiana opon ale nie miałem na to ochoty ponieważ nie dawno kupiłem nówki letnie i to duży wydatek. Zacząłem jeździć z tym delikatnym drganiem.

 

Jeździłem normalnie bez żadnego nadwyrężania hamulców, a drgania się nasilały. Po przejechaniu ok 3 tys gdy zaczynałem hamować przy predkosci powyżej 100km/h kierownicą drgała niemiłosiernie, auto wpadało w drgania aż nie miło się robiło. Miałem uczucie że coś się zaraz urwie no i powiedziałem koniec tego! Pojechałem kolejny raz na sprawdzenie zawieszenia do ASO. Okazało się, że jest w idealnym stanie... no i tu pojawiła się wielka zagadka. Postanowiłem zareklamować tarcze.

Kupiłem nowe tarcze z klockami w ASO i po problemie. Z tego wynika, że te tarcze XXX od samego początku były krzywe.

 

XXX-celowo nie podaję nazwy gdyż nie chce was odstraszyć od zakupienia tarcz tej firmy. Uważam że to jednorazowy przypadek. Zobaczę jak podejdą do mojej reklamacji. Wszystko później opiszę.

 

Przetaczanie tarcz nie jest dobrym rozwiązaniem. Kup porządne tarcze i ciesz się hamulcami BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo, chciałem już tarcze przetaczać bo mechanik stwierdził ze zawieszenie jest ok. Prosiłem aby sprawdził tuleje w wahaczach i stwierdził ze sa ok. Mimo wszystko wymieniłem je, i o problemie zapomniałem!. Z tego co później się dowiedziałem to ciężko stwierdzić dla mechanika czy tuleje są do wymiany bo nawet na nich nie wyczuwa się luzu, wiec są pomijane i szuka się usterki dalej co wprowadza w błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo, chciałem już tarcze przetaczać bo mechanik stwierdził ze zawieszenie jest ok. Prosiłem aby sprawdził tuleje w wahaczach i stwierdził ze sa ok. Mimo wszystko wymieniłem je, i o problemie zapomniałem!. Z tego co później się dowiedziałem to ciężko stwierdzić dla mechanika czy tuleje są do wymiany bo nawet na nich nie wyczuwa się luzu, wiec są pomijane i szuka się usterki dalej co wprowadza w błąd.

No właśnie, szkoda, ze tak niewielu myśli podobnie. Przede wszystkim, żeby sprawdzić te tuleje trzeba się trochę narobić. Bez ich odkręcenia nawet najlepszy diagnosta nie stwierdzi czy są wybite.

U mnie tak było. Diagnosta nic nie znalazł, mechanik też mówił, że zawias ok, a wina będzie gdzieś w kołach, lub hamulcach. Zaproponowałem żeby zdjąć osłonę silnika i odkręcić wahacz od kołyski. Wiadomo, kanały chłodzenia hamulców też trzeba było zdemontować, ale pod odkręceniu wyszło na moje. Lewa była całkiem wyrwana w środku, a prawa trzymała się gumy tylko z jednej strony. Po wymianie problem zniknął. Oczywiście, każdy przypadek jest inny, ale wielu już się przekonało co jest częstą przyczyną bicia w E39.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwiecej przypadków bicia jest powyzej 80km/h z tego co czytam w necie a u mnie wlasnie czym szybciej tym mniej bicia najgorzej jest od 40 do 80km/h przy 20 nic nie bije a powyzej 100 tak delikatnie ale kiera nie lata czy bicie w hmm tarczach klockach...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie efekt podobny 80 i wyżej do 120 ręce chciało urwać , przy hamowaniu 60 km/h ok powyżej ręce bolały . Wymieniłem wahacze komplet zakup na allegro "Norbi" 450 zł polecam i po bólu . Jak kolega wcześniej pisał gdy są krzywe tarcze to tylko podczas hamowania będziemy odczuwać drgania i to tylko na kierownicy. W czasie jazdy ; nie wyważone koła , łożyska siadły , tuleje wahaczy lub ich końcówki są wybite , nieprawidłowa geometria.

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem tak samo, bicie przy 60-110 km/h. Zawieszenie było ok, kilku mechaników mówiło że tarcze też ok. Pojechałem na toczenie tarcz na samochodzie. Gość od razu stwierdził, że tarcze krzywe. Przetoczył i jak ręką odjął. Po prostu nie to auto.

 

Tarcze to badziewne ATE power disc , które przetaczam już drugi raz (poprzednio 25 tys km temu). Więcej tego g.. nie kupie.

 

Pozdrawiam

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nikt nie wspomniał o felgach. to, że są wyważone przed założeniem to jedno ale mogą też być krzywe. U mnie też kiedyś biło głównie przy hamowaniu, wymieniłem tarcze i klocki z przodu, troszkę się polepszyło potem wymieniłem tył i tu jak się okazało był największy problem. Ale trochę bicia przy hamowaniu nadal zostało, w końcu nastała zima i założyłem stalówki, od tego momentu mogłem hamować bez trzymanki a kierownica nieśmiała się ruszyć..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Nie dywagujcie nad tym, że jednemu biły, a drugiemu nie. Wyznacznikiem tego czy tarczę można toczyć jest jej grubość. Jeżeli po przetoczeniu będzie mniej niż min, to za chwilę zacznie być, bo się przegrzeje i skrzywi. To tyle w temacie toczenia tarcz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam ja kupiłem nowe Zimermany nawiercane przód i tył , razem z klockami Zimermana . Cena nie mała ale warto było żadnego bicia . Przed miałem nowe tarcze jakiegoś naszego producenta (X) nikomu nie ubliżam , ale za bardzo na tym nie zaoszczędzimy , bo moje się przegrzały i wybrzuszyły . Życzę zero bicia na kierownicach naszych cacek . Części kupowałem przez internet w Części do bmw.pl z Gorzowa Wlkp.(nie reklamuje tego sklepu ale wszystko poszło ok ) . :search:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam tak jak w tytule bije przy hamowaniu powyżej 100km/h w sobotę założyłem cały komplet nowych tarcz i klocków wcześniej ciężko było cokolwiek wyczuć bo klocki były zjechane do metalu a tarcz nie było wiec przy każdym wciśnięciu hamulca coś się telapało i tarło no i teraz moje pytanie jest takie co to morze być stabilizator mam cały wybity no i nie wiem jak z tymi tulejami czy coś takiego morze powodować stabilizator ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.