Skocz do zawartości

E39 530d vs. 525i


blackpearl

<t>BMW E39</t>  

75 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Przymierzam się do zakupu E39 pow.2001r

Mam dylemat pomiędzy benzynką 525 i dieslem 530d.

Chciałbym zasięgnąć waszych rad odnośnie tych silników (spalanie oraz koszty ewentualnych napraw).

Miesięcznie robie ok 1800km.

Do wydanie ok 35tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podałeś najważniejszego czy interesuje Cię bardziej bezpieczeństwo portfela czy fun z jazdy!! Niestety diesle (zwłaszcza tak zaawansowane technicznie) w pewnym wieku i na wskutek zaniedbań poprzednich właścicieli potrafią robić kosztowne niespodzianki. Zapewne porównujesz 530d z 525i bo maja tą samą moc 193km. Polecam sprawdzić moment obrotowy bo to on tak naprawdę decyduje o sile jaką dysponuje silnik, a zatem decyduje o przyśpieszeniu i przede wszystkim o elastyczności tak bardzo ważnej do wyprzedzania. Osobiście mam 530dA i jeżeli na benzynę miałbym zamienić to tylko 540i (ale to tylko moje odczucie). Koszty napraw na pewno będą większe w 530d jednak spalanie będzie mniejsze, jednak podstawowym wykładnikiem będzie stan techniczny bo to od niego tak naprawdę wszystko zależy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 530dA i jestem zadowolony, ale kupując takie auto nie spodziewaj się spalania poniżej 7 litrów w trasie i 11 po mieście (w korkach i zimą więcej). Biorąc pod uwagę potencjalne koszty naprawy diesla - sprężarka, wtryski itp. (u mnie odpukać póki co nie dają się we znaki) mocno zastanowiłbym się nad więcej palącą ale tańszą w naprawie benzyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wieksza radosc z jazdy bedzie w 530i a spalanie takie samo jak 525i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź jeszcze pod uwagę, że benzyna jest o jakieś 20-30% tańsza od diesla z tym samym przebiegiem i z tego samego rocznika. Dla mnie to kolejny argument za benzyną.

 

Tak nawiasem mówiąc to pod kątem kosztów eksploatacji nie polecam 530d z automatem - mam na myśli awaryjność i naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nawiasem mówiąc to pod kątem kosztów eksploatacji nie polecam 530d z automatem - mam na myśli awaryjność i naprawy.

No 530d w manualu może mieć więcej problemow z silnikiem, tak czy inaczej jak samochód jest zadbany to nie taki wilk groźny jak go malują. Sztuka dobrze kupić, a nie ładnie i na full opcji :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro dobry diesel z 2003r. kosztuje ok. 36 - 39 tys. Za samochód z silnikiem benzynowym z tego roku trzeba zapłacić od 28.9 do 33.9 tys. A grunt to nie zapłacić mało ale za szmelca - ja szukałbym tylko prywatnych ogłoszeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Człowieku ale bredzisz, na allegro praktycznie nie ma 530i z 2003 roku (1 góra 2 sztuki). Diesli są dziesiątki i stąd właśnie wynikają wysokie ceny benzyny.

 

Wyciągasz średnia cenę na postawie 1 samochodu? Popatrz co się dzieje z cenami w Niemczech. Samochody z M54B30 trzymają bardzo wysokie ceny, zarówno e46 jak i e39.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja jak szukalem bmw to sprawdzalem i diesle i benzyniaki bo bylo mi to obojetne ważne zeby byl zadbany i ceny byly naprawde bardzo podobne . Mysle ze jesli auto bedzie naprawde zadbane to nieważne czy to diesel czy benzyna cena bedzie podobna .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny zadbanych (napradwe zabdanych) 530i i 530d sa zbliżone od min 8k do nawet 12k.

Ja wybrałem 530i jeżdże głównie tylko w miescie, w automacie pali 15l, ostatnio jechalem taxi w 530dA i spalanie mial 12l wiec nie jest to jakias straszna róznica zakładajac ze sie jezdzi rocznie raczej niewiele. Kupując diesla narażasz sie na pewne ryzyko, a zamiast 525 wybierz 530 bo spalanie podobno to samo a 40KM wiecej. Ostatnie 5 lat jeżdziłem dieslami i odkad mam 530i a mam niecały rok,to wiem że już nigdy diesla nie kupie, na mnie kultura pracy tego silnika działa uspokajająco. Polecam wyjazd po auto do Niemiec i kupowanie od prywatnych właścicieli z moich poszukiwań wiem że można z każdej ceny urywać 500-1000 euro. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie dba to sie ma, mam 530d z 2001 roku, wzorowy stan, wgrana nowa mapa wtrysku obecnie 230 KM i 500 Nm, osiagi lepsze od benzynki a przy normalnej jezdzie(nie jakies tam opierd...nie sie) spalanie miasto 8l/100km, trasa 6l/100km.
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledź forum, poczytaj. Widać niestety na każdym kroku, że z dieslami jest o niebo więcej problemów niż z benzynką. Zaawansowana konstrukcja = wiele możliwych awarii. A kluczowy jest tu... POPRZEDNI WŁAŚCICIEL! :mad2: E39, a diesel w szczególności wymaga inwestycji i reagowania na wszelkie symptomy problemu. Coś zaniedbasz - zapłacisz 2x.

Jeszcze jedna prawda: nikt zadbanego BMW tanio nie sprzeda. Nie wież w bajki o drugim samochodzie, chęci zmiany na nowszy itd. Oczywiście wyjątki się zdarzają, ale 90% ludzi zmienia samochód, bo nie chce już w niego inwestować...

PS. Polecam benzynkę oczywiście. :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że opinie są mocno podzielone pomiędzy tymi dwoma silniczkami.

Aktualnie przebywam w Szwecji i powiem wam, że cena ropy jest wyższa niż benzyny, więc to kolejny czynnik który wpływa na to by kupić silnik benzynowy. Zastanawiam się jeszcze nad 528i, myślę że dużej różnicy w spalaniu nie będzie...

 

Dzięki wszystkim za opinie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam e46 2.0d i naprawde nie wyobrażam sobie zeby samochód z taka moca mógł spalic jeszcze mniej ( u mnie sredni 6-7l/100km) porównując moc do 2.0 benzyna ktora spala srednio 10-12l/100km nie piszcie mi ze niema zadnej oszczednosci ! U mnie w rodzinie sa 4 auta i wszystkie diesle kazdy robi po kilkadziesia a nawet kilka set km tygodniowo wiec policzcie sobie ile mi zostaje w kieszeni , niewspominajac juz ze rope kupuje po 4zl za litr od tirowcow :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam e46 2.0d i naprawde nie wyobrażam sobie zeby samochód z taka moca mógł spalic jeszcze mniej ( u mnie sredni 6-7l/100km) porównując moc do 2.0 benzyna ktora spala srednio 10-12l/100km nie piszcie mi ze niema zadnej oszczednosci ! U mnie w rodzinie sa 4 auta i wszystkie diesle kazdy robi po kilkadziesia a nawet kilka set km tygodniowo wiec policzcie sobie ile mi zostaje w kieszeni , niewspominajac juz ze rope kupuje po 4zl za litr od tirowcow :wink:

4zl za litr??? To wole doplacic pare groszy wiecej i miec pewne paliwo.Nie chcialbys wiedziec co ludzie dolewaja do zbiornikow. Co do Tirowcow (bo sam takim jestem) to ropa chodzi po 2,50zl!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem benzyna 530i jest droższa na rynku wtórnym.

 

Jest drozsza, ale dlaczego?

Bo przecietne 530i jest w duzo lepszym stanie niz przecietne 530d!! 530i maja duzo mniejsze przebiegi niz 530d, sa take zazwyczaj bardziej zadbane.

 

Gdyby wziasc tak samo idealne auta 530i i 530d, z tego samego rocznika, oba z przebiegiem powiedzmy 150 tys km i identycznie zadbane i wyposazone - to 530d bedzie na pewno drozsza.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem benzyna 530i jest droższa na rynku wtórnym.

 

Jest drozsza, ale dlaczego?

Bo przecietne 530i jest w duzo lepszym stanie niz przecietne 530d!! 530i maja duzo mniejsze przebiegi niz 530d, sa take zazwyczaj bardziej zadbane.

 

Gdyby wziasc tak samo idealne auta 530i i 530d, z tego samego rocznika, oba z przebiegiem powiedzmy 150 tys km i identycznie zadbane i wyposazone - to 530d bedzie na pewno drozsza.

Moim zdaniem w tej chwili drogo się płaci za 530i ponieważ ten silnik jest bardzo dobry i dość niezawodny. Stąd ludzie niechętnie się go pozbywają, jest więc mniej egzemplarzy na rynku wtórnym stąd i wyższa cena. 530d na rynku wtórnym jest multum ale są to w większości egzemplarze dość zmęczone więc sprzedawane na zasadzie "mam wrzoda na d*** i się go pozbędę" - dlatego ceny ich potrafią być często zatrważająco niskie...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.