Skocz do zawartości

E46 330Ci by ppatryk


ppatryk

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód posiadam od lutego 2009 roku. Sprowadzony ze Szwajcarii.

Posiada instalację gazową :lol:

Felgi lato Styling 32 18x8" opony 225/40R18 oraz 18x8,5" 255/35R18

Felgi zimowe oryginalne stalówki BMW 17x7" opony 205/50R17

 

Jak do tej pory trochę rzeczy w samochodzie zrobiłem. Na bieżąco będę wszystko uzupełniał na 1 stronie tematu.

 

I rok użytkowania:

 

komplet zimowych opon 18” (używane)

dwa alarmy (montował znajomy elektryk samochodowy)

przegląd na komputerze

olej Castrol Edge 0W40 8L + filtr Mann

filtr powietrza Mann

filtr kabinowy Mann z węglem aktywnym

filtr paliwa Mann

sprawdzenie zawieszenia w serwisie

termostat Wahler (nowy)

wymiana płynu chłodniczego

wymiana oleju w skrzyni oraz w dyfrze

instalacja LPG

sonda lambda przed katalizatorem Bosch (nowa ori BMW)

wymiana świec zapłonowych

podkładka pod lewarek (nowe OE BMW, dwa razy urwałem)

wycieraczki Bosch

emulator maty pasażera

odgrzybienie klimy, sprawdzenie, nabicie

dywaniki gumowe na zimę Petex

 

II rok użytkowania

 

przednie kierunki + boczne + tylne lampy (wszystko pomarańcze, używane, ori BMW) - zmieniłem bo były białe kierunki, mi się dużo bardziej podobają pomarańczowe

mechanizm zamka w drzwiach pasażera (ta kasetka z rygielkiem, używana)

przegląd na kompie

olej Valvoline MaxLife 5W40 8L + filtr Mann

sportowa wkładka filtra powietrza Simota

filtr powietrza Filtron

filtr kabinowy Filtron z węglem

odma (nowa)

sprawdzenie zawieszenia

komplet stalówek na zimę z oponami (używane ori BMW)

sprężyny obniżające MTS-Technic (nowe) 40/20

zawieszenie gwintowane FK AK-Street (nowe, załatwiłem w dobrej cenie)

rozpórka

geometria zawieszenia

tarcze + klocki hamulcowe Zimmermann (przód)

podkładki pod lewarek (znów dwie szt., bo zgubiłem)

listwa progowa pod kolor nadwozia używana (połamałem na krawężniku)

elementy mocujące listwę progową (montaż listwy we własnym zakresie)

obszycie gałki zmiany biegów

obszycie kierownicy

dwie opony 255/35R18 (Pirelli P-Zero, 2009r. Używane 6,5mm)

wycieraczki płaskie z ASO (są do niczego...zwykłe dużo lepsze)

Opony zimowe nowe 2szt. Nankang SnowViva 2 205/50R17 93V XL (2 lata gwarancji)

Olej Total Quartz 5W40 2x5L

filtr oleju Mann

filtr powietrza Meyle

Diagnoza komputerowa

czujnik ABS lewy przód OE BMW (używka)

naprawa klamki (przymarzła podczas mrozów)

wymiana zawieszenia gwintowanego na seryjne

czujnik poziomu oleju

uszczelka korka zbiorniczka wspomagania OE BMW

odma + wszystkie rurki z nią związane OE BMW

 

 

 

http://i40.tinypic.com/ked7as.jpg

 

http://i43.tinypic.com/30lnd5w.jpg

 

http://i38.tinypic.com/11uvm0p.jpg

 

http://i35.tinypic.com/n2jrk3.jpg

 

http://i34.tinypic.com/rl94l2.jpg

 

http://i35.tinypic.com/2mxhgy0.jpg

 

http://i35.tinypic.com/2lk5xzo.jpg

 

http://i33.tinypic.com/jiyrzl.jpg

 

http://i38.tinypic.com/16awu11.jpg

 

 

Dane pojazdu

 

Art. Wartość

Numer podwozia WBABN51070JT64560

Kod typu BN51

Typ 330CI (EUR)

Typoszereg E E46 (2)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 170

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF FLACHGEWEBE LEINEN/ANTHRAZIT (E4AT)

Data prod. 2001-03-17

 

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S169A EU3 EXHAUST EMISSIONS NORM Redukcja spalin EU 3

S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lusterko wewn. przyciemniane autom.

S439A INTERIOR TRIM FINISHERS Listwy wewnętrzne chrom mat.

S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional CD

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

S946A CONSIDERATION OF PRICE DEPENDENCY Dummy-SALAPA

 

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S375A LT/ALY WHEELS/DOUBLE SPOKE 79 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 79

S458A SEAT ADJUSTMENT, ELECTRIC. F DRIVER/PASS Regulacja fotela przedn. elektryczna

S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku

S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

 

 

 

Tutaj samochód po zakupie, rok temu, na felgach letnich:

 

http://img146.imageshack.us/img146/3972/02042009008.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/9179/02042009001s.jpg

 

Trochę w samochodzie się działo przez te dwa lata, niektóre zmiany, serwis są na fotkach.

 

Drugi przegląd, który robiłem w samochodzie, z pierwszego nie posiadam zdjęć.

 

Olej Valvoline MaxLife 5W40, poprzednio był Castrol 0W40

Filtr oleju oczywiście Mann

http://img52.imageshack.us/img52/4854/20100307003.jpg

 

Sportowa wkładka filtra powietrza firmy Simota, dedykowana do e46:

http://img248.imageshack.us/img248/918/20100307002.jpg

 

Odma wymieniona

http://img146.imageshack.us/img146/9696/20100307001.jpg

 

Filtr paliwa:

http://img248.imageshack.us/img248/9981/20100307.jpg

 

A tutaj stary filtr paliwa, chyba nikt go nie wymieniał przede mną

http://img267.imageshack.us/img267/8963/20100309.jpg

 

Filtr kabinowy kupiłem Filtrona z węglem aktywnym, poprzednio miałem Mann, do innego samochodu kupiłem Filtrona i okazał się bardzo fajny, więc próbuję teraz w swoim samochodzie

http://img248.imageshack.us/img248/6721/534318.jpg

 

 

13.06.2010r.

 

Małe mycie silnika:

 

Korzystając z chwili wolnego wyczyściłem trochę komorę silnika. Oczywiście tylko przy użyciu ściereczki i wiadra z wodą, by nie lać wodą po silniku. Niektórzy myją silnik z węża lub co gorsza pod ciśnieniem, ja wolę nie ryzykować :)

 

Oto efekty mycia:

 

http://i46.tinypic.com/192uxh.jpg

 

http://i50.tinypic.com/jrzno3.jpg

 

http://i46.tinypic.com/9uuhxv.jpg

 

http://i49.tinypic.com/33m6j9c.jpg

 

http://i46.tinypic.com/2rfrqfr.jpg

 

http://i50.tinypic.com/2jam45v.jpg

 

http://i48.tinypic.com/339k2vd.jpg

 

http://i45.tinypic.com/2liafx4.jpg

 

http://i48.tinypic.com/1dy98p.jpg

 

http://i48.tinypic.com/2ly22oy.jpg

 

http://i45.tinypic.com/174rxk.jpg

 

http://i45.tinypic.com/atllyb.jpg

 

 

Miałem sportową wkładkę Simota, kupiona do sprawdzenia co może dawać, a nie dawała nic - chodzi mi to u dźwięk silnika (bo wiadomo, że mocy takie coś nie da nigdy), wymieniłem z powrotem na standardowy filtr powietrza.

http://i48.tinypic.com/24wevtf.jpg

 

 

http://i46.tinypic.com/fn6yxl.jpg

 

 

02.07.2010r.

 

Obszycie gałki zmiany biegów i kierownicy.

Obszyłem tylko dlatego, że moja kierownica była trochę wytarta, nie wyglądało to jakoś tragicznie, tylko mnie po prostu drażnią wszelkie niedoskonałości :)

Została obszyta czarną skórą + czarna nić, wszystko tak jak ori BMW. Może na fotkach aż tak tego nie widać (słońce świeciło), ale wygląda super i przede wszystkim jest maksymalnie zbliżone do oryginału.

Kierownicę dałem do obszycia w serwisie BMKA Piórkowski w Wojkowicach. Koszt obszycia kierownicy to 250 zł, w tym było: montaż i demontaż kierownicy, kierownica zastępcza, wysyłka kierownicy do obszycia i obszycie. Myślę, że cena ok, ponieważ nie musiałem nic załatwiać ani grzebać w samochodzie.

Gałkę obszyłem w warsztacie Tapexpress (http://www.tapexpress.pl) w Simoradzu koło Skoczowa. Pani zrobiła mi to na poczekaniu, chyba trwało to 40 minut, koszt to 40 zł. Więc także jestem zadowolony, wygląda jak nowa, koszt takiej nowej w ASO to pewnie 170-180zł.

 

Fotki jak wyszło obszywanie:

 

http://i46.tinypic.com/28gwiys.jpg

 

http://i45.tinypic.com/2w3w7wz.jpg

 

http://i50.tinypic.com/2gsl7vc.jpg

 

http://i49.tinypic.com/2v17o1i.jpg

 

http://i46.tinypic.com/1ys2f8.jpg

 

http://i49.tinypic.com/2w3caie.jpg

 

http://i50.tinypic.com/2zdulx1.jpg

 

http://i47.tinypic.com/wjj4g1.jpg

 

http://i49.tinypic.com/25sr4uo.jpg

 

http://i49.tinypic.com/2jdrimx.jpg

 

http://i45.tinypic.com/1g9sm.jpg

 

http://i46.tinypic.com/1222p9s.jpg

 

Jestem osobiście bardzo zadowolony z zabiegu odświeżania wnętrza :)

 

09.07.2010r.

 

Przez około pół roku nękała mnie pewna sprawa w moim samochodzie...

Padł mi mechanizm zamka centralnego od strony pasażera. Objawiało się to tym, że zamek centralny zamykał drzwi pasażera, ale ich nie otwierał. Na początku myślałem, że to przekaźniki, tyle się o tym na forum naczytałem, myślę sobie..pewnie za jakiś czas w ogóle samochodu nie otworzę.

No to od razu do serwisu na diagnozę. Okazało się, że to mechanizm zamka w drzwiach (kasetka). No i rozpoczęły się poszukiwania sprawnego od coupe. Oczywiście wszędzie były tylko do sedana. A jak już coś było to chcieli z całymi drzwiami sprzedać.

Po pół roku udało się. W Rudzie Śląskiej pewien Pan handlujący częściami do BMW miał mój obiekt poszukiwań. Od razu zakupiłem i do serwisu na wymianę.

Już mi mechanik rozebrał drzwi i się okazało, że... nie pasuje. Mechanizm był z 2000 roku, a w 2001 była zmiana. Różnica polegała na tym, że do 2000r. włącznie w mechanizmie klamkę otwierał taki metalowy jakby bolec, a od 2001 roku (czyli u mnie) zastosowano linkę.

Pojechałem tam gdzie kupiłem mechanizm i zaczęliśmy szukać nowszej wersji... Hmmm coś się znalazło... Patrzymy na datę produkcji - 2006 rok, czyli coupe po lifcie do tego ostatnie dni produkcji. Myślę sobie, pewnie znów coś nie pasuje, ale wymieniłem mechanizm.

Tym razem w serwisie okazało się, że pasuje :) Ufff Problem rozwiązany.

 

Tak wygląda ten element:

 

http://i46.tinypic.com/2j3fajb.jpg

 

Od drugiej strony biegnie jeszcze taka linka, którą to właśnie idzie otworzyć samochód z zewnątrz. Na zdjęciu niewidoczna.

 

 

12.07.2010r.

 

Był i gwint, jednak krótko, za twardo na polskie drogi...

 

http://i30.tinypic.com/34obqdw.jpg

 

16.07.2010r.

 

nowe hamulce na przód, komplet zimermann

 

http://i32.tinypic.com/96ky8z.jpg

 

 

27.07.2010r.

 

Rozpórka:

 

http://i25.tinypic.com/22hn2q.jpg

 

 

04.08.2010r.

 

http://i33.tinypic.com/v5924w.jpg

 

05.11.2010r.

 

Mały przegląd: olej + filtry + czujnik poziomu oleju + ogólne sprawdzenie samochodu + sprawdzony na kompie :)

http://i56.tinypic.com/2i24vtd.jpg

 

 

 

Fotki z jesiennej sesji (2010r)

 

http://i38.tinypic.com/11uvm0p.jpg

 

http://i34.tinypic.com/4js02f.jpg

 

http://i35.tinypic.com/w822ds.jpg

 

http://i35.tinypic.com/n2jrk3.jpg

 

http://i37.tinypic.com/2d0f9m8.jpg

 

http://i35.tinypic.com/2mxhgy0.jpg

 

http://i36.tinypic.com/2pzbexu.jpg

 

http://i36.tinypic.com/10hvryv.jpg

 

http://i37.tinypic.com/27wtzz8.jpg

 

http://i34.tinypic.com/rl94l2.jpg

 

http://i35.tinypic.com/2ia2g.jpg

 

http://i35.tinypic.com/9hjrkk.jpg

 

http://i35.tinypic.com/2lk5xzo.jpg

 

http://i33.tinypic.com/2z3qdjr.jpg

 

http://i33.tinypic.com/2u9h160.jpg

 

http://i36.tinypic.com/72ggnn.jpg

 

http://i38.tinypic.com/2cwmx35.jpg

 

http://i34.tinypic.com/ej66io.jpg

 

http://i38.tinypic.com/34yrwxd.jpg

 

http://i35.tinypic.com/2ij6zxc.jpg

 

http://i36.tinypic.com/2i7rcpt.jpg

 

http://i33.tinypic.com/35ja61w.jpg

 

http://i33.tinypic.com/jiyrzl.jpg

 

http://i33.tinypic.com/2eekk6x.jpg

 

http://i37.tinypic.com/1269s1y.jpg

 

http://i38.tinypic.com/16awu11.jpg

 

Zdjęcia w wydaniu zimowym (styczeń 2011)

 

1.

http://img535.imageshack.us/img535/6498/dsc00335uqp.jpg

 

2.

http://img195.imageshack.us/img195/820/dsc00338rk.jpg

 

3.

http://img190.imageshack.us/img190/8904/dsc00340hk.jpg

 

4.

http://img263.imageshack.us/img263/2875/dsc00341gk.jpg

 

5.

http://img812.imageshack.us/img812/2506/dsc00345rm.jpg

 

6. Koza musi być zimą

http://img441.imageshack.us/img441/9374/dsc00347hh.jpg

 

7.

http://img836.imageshack.us/img836/5093/dsc00348aa.jpg

 

8.

http://img573.imageshack.us/img573/3001/dsc00353ct.jpg

 

9.

http://img208.imageshack.us/img208/6077/dsc00355fg.jpg

 

10.

http://img543.imageshack.us/img543/953/dsc00357r.jpg

 

11.

http://img810.imageshack.us/img810/7643/dsc00361bm.jpg

 

12.

http://img402.imageshack.us/img402/12/dsc00363zo.jpg

 

13.

http://img522.imageshack.us/img522/5954/dsc00365si.jpg

 

14.

http://img814.imageshack.us/img814/5540/dsc00351k.jpg

 

15.

http://img814.imageshack.us/img814/9730/dsc00367v.jpg

 

16.

http://img291.imageshack.us/img291/8072/dsc00369iu.jpg

 

17.

http://img683.imageshack.us/img683/9581/dsc00373p.jpg

 

18.

http://img819.imageshack.us/img819/5889/dsc00377q.jpg

 

19.

http://img402.imageshack.us/img402/4573/dsc00379wc.jpg

 

20.

http://img140.imageshack.us/img140/783/dsc00381k.jpg

 

21.

http://img341.imageshack.us/img341/3443/dsc00385l.jpg

 

22.

http://img89.imageshack.us/img89/1158/dsc00389ak.jpg

 

 

Modyfikacja z końca stycznia 2011r.

 

W moim samochodzie wymieniałem kompletną odmę wraz ze wszystkimi rurkami :)

Kiedyś wymieniłem już separator oleju (jakieś 20000km), ale teraz chciałem wraz ze wszystkimi rurkami, wtedy nie wiedziałem, że rurki też się powinno wymienić/wyczyścić. Polecam wymianę, nie czyszczenie, bo zazwyczaj rurki łamią się, niszczą podczas wyciągania.

 

Powody wymiany:

olej w samochodzie powinno sprawdzać się 10-15 minut po zgaszeniu silnika – u mnie było to nie możliwe, po tym czasie bagnet był suchy – po 2 godzinach olej dopiero ściekł..

zużycie oleju – bywało różnie, wiadomo M54B30 lubią wypić, z drugiej strony jak można z tym walczyć to czemu nie

 

Przystępujemy do zakupów:

 

Części z rysunku poniżej

 

http://img121.imageshack.us/img121/7299/55453780.png

 

11617533400 - 159zł

11611432559 - 64zł

11617533399 - 86zł

11157532629 - 41zł

11727545323 - 35zł

11617504536 – 86zł

 

Oto zabawki:

 

http://img191.imageshack.us/img191/5814/dsc00404vm.jpg

 

Wymiana dosyć kłopotliwa, dużo roboty, dostęp paskudny. Udało się bez ściągania kolektora :)

Stare rurki brudne. Lekko zapchane, nagar, osad, olej. Samochód ma podobno przebieg trochę ponad 212.000km.

Przy okazji wymiany wyczyszczony silniczek krokowy – lekko się przycinał (objawy – przy dojeżdżaniu do skrzyżowania hamując silnikiem, przed samym zatrzymaniem obroty bo wrzuceniu na luz spadały w okolice 500 obr.min – po czyszczeniu brak tego zjawiska). Teraz wszystko w normie.

 

Po samej wymianie kompletnej odmy odpalam silnik, a tu.. obroty szaleją. Myślę sobie pewno silniczek krokowy zalany płynem do czyszczenia. Przegoniłem samochód – dalej to samo....

Jechałem do domu załamany. Samochód łapał lewe powietrze... Mogło to być wszystko – odma wadliwa, rurka któraś nieszczelna, coś odpadło, guma przepływomierza. Szukanie igły w stogu siana.

 

Samochód ponownie na serwis i szukanie złego...

 

Okazało się, że jedna z rurek spadła, przez co samochód łapał lewe powietrze. Ufff... odetchnąłem z ulga.

 

Ale teraz NAJWAŻNIEJSZE dla posiadaczy silnika M54:

 

Podczas diagnozy i szukania źródła lewego powietrza samochód był gruntowanie badany wszystkimi możliwymi testerami BMW. Co się okazało...

 

Najpierw rysunek:

 

http://img211.imageshack.us/img211/7827/199o.png

 

Chodzi o część oznaczoną na tym rysunku nr 5 (jakiś regulator).

Wg jednego z programów diagnostycznych bodajże 2 i 3 cylinder wykazywał jakieś uchylenia od normy. Co dokładnie tego nie wiem, przy okazji się dowiem. Ale skoro coś jest nie tak to należy szukać przyczyny.

Przyczyną była część nr 5. Była praktycznie zatkana olejem, nagarem, olejem w kolorze majonezu...

Kilku godzinne czyszczenie preparatem oraz drucikiem dało efekty, wypadło z tego wiele różnego dziwnego świństwa.

Potem wszystko poskładane do kupy – praca silnika w normie :) :) :)

 

A więc osobom wymieniającym odmę zalecam wyczyszczenie tego regulatora.

 

Po wszystkim zauważyłem jakby trochę lepszą prace silnika. Może to mały efekt placebo, że silnik jest jakiś taki sprawniejszy, sam nie wiem.

 

Zauważyłem jednak, że 5 minut po zgaszeniu silnika mogę sprawdzić czy jest olej – wszystko w końcu ładnie ścieka. Samochód był chyba ponad 100 razy odpalany i gaszony, oleju nie ubyło ani grama. Do tego w międzyczasie kilka razy mocnoooo goniłem samochód. Niektórzy posiadacze M54 mówili, że często olej spala się podczas gaszenia i odpalania – wpływ mają na to uszczelniacze zaworowe (ale to chyba po porannym rozruchu). Wg. mnie olej mógł spalać się poprzez gaszenie i odpalanie silnika i podczas jazdy w wyniku zapchanej odmy. Złe podciśnienie, olej zostaje, a nie ścieka i mamy zużycie.

Teraz będę obserwował spalania oleju. Nie żeby było u mnie jakieś duże, bo narzekać nie mogę, niektórym dużoooo więcej bierze silnik M54.

 

Dodatkowo wymieniłem uszczelkę korka zbiorniczka płynu wspomagania – już się nie poci. Taki mały szczegół (do tego tani – 6 zł), a cieszy :)

 

 

 

Zapraszam do komentowania :)

Edytowane przez ppatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiaj zawitały sprężyny H&R 35/10 :)

Jeszcze prawdopodobnie skompletuje jakieś amorki sportowe do tego. Tylko właśnie, jakie?

Także na wiosnę lekkie obniżenie będzie

http://img138.imageshack.us/img138/3890/zdjcie0012e.jpg

 

http://img52.imageshack.us/img52/3934/zdjcie0006o.jpg

 

Plany na tą wiosnę są skromne :)

- Sprężyny obniżające (już są)

- Amortyzatory sportowe (najprawdopodobniej)

- Felgi do renowacji (marzec/kwiecień)

- Dwie opony na tył (marzec/kwiecień)

- Wymiana fabrycznej dwururki na jakąś ładniejszą - średnia 76mm

- Renowacja boczków foteli (maj?)

 

Tak dodatkowo wymieniam w piątek mechanizm (dokładniej tą rączkę), którą otwiera się maskę przy nerce, bo coś się tam wyłamało oraz wymiana oleju wspomagania.

 

A no, jeszcze zmienił się numer rejestracyjny, ale to przy okazji jak zrobię jakieś fotki samochodu pewnie każdy zauważy. Teraz mam zarejestrowany na firmę, odejdą mi koszty przeglądów, olejów, filtrów, na paliwo będę mniej wydawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj kurier przywiózł opony Nankang NS II. Mam zimowe Nankang Snow Viva 2 - jestem z nich mega zadowolony - więc kupiłem na próbę letnie :) Osobiście wolę nowe na gwarancji, niż używki nie wiadomego tak naprawdę pochodzenia.

255/35ZR18 94W :)

 

Także odebrałem felgi z renowacji :) jestem także mega zadowolony :) Udało mi się po naprawdę super cenie felgi zrobić. Teraz tylko pozostaje zakupić nowe dekielki i za jakiś czas wrzucić letnie obuwie :hyhy:

 

Fotki (robione na szybko telefonem):

 

http://i55.tinypic.com/jfhpqg.jpg

 

http://i53.tinypic.com/10nc48m.jpg

 

http://i52.tinypic.com/kbvtcn.jpg

 

http://i55.tinypic.com/2le1hq8.jpg

 

http://i53.tinypic.com/108e7gl.jpg

 

Dwa tygodnie temu wymieniłem także świece na takie (foto poglądowe zaczerpnięte z Google):

 

http://i52.tinypic.com/21eawkl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko konkretne...:) Szczerze mowiac bd mi sie spoodbaly u ciebie pomaranczowe kierunki...klasyka heh ja mam biale ale zamienie na pomaranczowe chyba...:D Bardzo ladna...;) Tez moze kiedys taka bede miał.... :) :) :) Pozdrawiam

 

dobry wybór z pomarańczami

w BMW takie kierunki dają to coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pomarańczowych kierunków to zawsze byłem ich przeciwnikiem :P ale muszę przyznać ze przy srebrnym kolorze wyglądają OK.

 

fajna relacja, dopieszczone autko ale widać, że się nie możesz zdecydować na jakim zawiasie jeździć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pomarańczowych kierunków to zawsze byłem ich przeciwnikiem :P ale muszę przyznać ze przy srebrnym kolorze wyglądają OK.

 

fajna relacja, dopieszczone autko ale widać, że się nie możesz zdecydować na jakim zawiasie jeździć :D

no tak :) na chwilę obecną siedzi seria i najbardziej mi to odpowiada, chociaż wizualnie :mad2:

 

A Można wiedziec ile sobie biorą za renowacje felg ???:)

ja płaciłem 400 zł z nowymi wentylami, oraz założenie opon + wyważenie, myślę, że cena bardzo dobra, tylko trochę po znajomości :)

 

Nie zostały Ci może białe kierunki ? Chętnie bym odkupił. Oryginalnie też miałem białe ale dawno temu podkusiło mnie zmienić na czarne, swoje sprzedałem a teraz chciałbym mieć takie z powrotem :mrgreen:

niestety sprzedałem cały komplet w momencie wymiany na pomarańcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W sobotę podjechałem do serwisu na przegląd + wymiana filtrów i oleju.

 

http://i52.tinypic.com/6r3csx.jpg

Filtr kabinowy kupiłem MG z węglem

 

http://i52.tinypic.com/2u4poom.jpg

Filtr powietrza Febi

 

http://i54.tinypic.com/1j85q8.jpg

Olej i filtr jak widać na zdjęciu

 

Samochód został cały sprawdzony, na kompie wszystko ok.

Wyszło, że do wymiany jest kilka elementów w zawieszeniu (wahacze przód, tuleje wahaczy, odboje amortyzatorów tył, gniazda amortyzatorów tył) oraz pare innych elementów (przewody hamulcowe przód-profilaktycznie, pasek wieloklinowy-także profilaktycznie), przy okazji wymienię płyn hamulcowy.

Ogólnie nic poważnego, ale nazbierało się tego trochę, także tanio nie będzie :hyhy:

Jeżeli czasowo się uda to w przyszłą sobotę wszystko wymienię :)

 

 

Poza tym samochód osiągnął "ciekawy" przebieg :hyhy:

 

http://i54.tinypic.com/m94nwp.jpg

 

Niektórzy z Was byli zainteresowani oponami Nankang NSII

Także powiem tak:

Od założenia przejechałem na tych oponach ok. 2500 km

 

Sucha nawierzchnia - jeździ się bardzo dobrze

Mokra nawierzchnia - nie mam absolutnie żadnych negatywnych odczuć, a powiem, że bałem się tego jak oponki będą sprawowały się na deszczu - jest bardzo dobrze

Duże prędkości na autostradzie (także 200km/h i więcej :hyhy: ) - żadnych szumów, wycia, bicia, itp.

Na zakrętach - jest także bardzo dobrze, trzyma się nawierzchni

Żadnych problemów z wyważeniem

Bardzo dobry rant ochronny - raz uratował mi felgę przed porysowaniem o krawężnik, lekko przyhaczyłem bokiem koła - felga nienaruszona

 

Polecam te opony, kupiłbym je ponownie

Cena dobra, gwarancja 2 lata, nowe

 

Aha, zakpiłem jeszcze taką glinkę i wosk, ale lakierem zajmę się jak znajdę więcej wolnego czasu i zbiegnie się to ze słoneczną, ciepłą pogodą :)

 

http://i53.tinypic.com/2a5ya2h.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownicę zostawiasz tą samą, wystarczy sam panel z przyciskami. W dziale "zrób to sam" masz instrukcje dołożenia multifunkcji.

 

Ps. Też jej nie mam, ale jeżdżę często autem brata, w którym ona jest i jak chcę 'podgłośnić' to z przyzwyczajenia i tak robię to pokrętłem. Osobiście jeśli miałbym dokładać to tylko ze względów estetycznych właśnie ale i tak sobie odpuszczę bo nie chce mi się z tym bawić, kolejny właściciel będzie mógł sobie dołożyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownicę zostawiasz tą samą, wystarczy sam panel z przyciskami. W dziale "zrób to sam" masz instrukcje dołożenia multifunkcji.

 

Ps. Też jej nie mam, ale jeżdżę często autem brata, w którym ona jest i jak chcę 'podgłośnić' to z przyzwyczajenia i tak robię to pokrętłem. Osobiście jeśli miałbym dokładać to tylko ze względów estetycznych właśnie ale i tak sobie odpuszczę bo nie chce mi się z tym bawić, kolejny właściciel będzie mógł sobie dołożyć :D

mam to samo - nie chce mi się z tym bawić, bo trochę roboty jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

co tu dużo mówić, piękne auto z super silniczkiem, po kieszeni też bardzo nie boli na gazie...

następny właściciel będzie sobie chwalił, wszystko chyba na czas robione i dbane

choć nie wiem jak wygladała kiera przed obszyciem, ale jakoś nie widzi mi się obszywana, może przesadzam ale te zmarszczki i kolor jakoś tak dziwnie wygląda, wg. mnie rzuca sie w oczy (może to kwestia zdjęć)

jeszcze o te radio CD chciałem zapytać?

mi wydaje sie że na zdjeciach jest kaseciak...

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

co tu dużo mówić, piękne auto z super silniczkiem, po kieszeni też bardzo nie boli na gazie...

następny właściciel będzie sobie chwalił, wszystko chyba na czas robione i dbane

choć nie wiem jak wygladała kiera przed obszyciem, ale jakoś nie widzi mi się obszywana, może przesadzam ale te zmarszczki i kolor jakoś tak dziwnie wygląda, wg. mnie rzuca sie w oczy (może to kwestia zdjęć)

jeszcze o te radio CD chciałem zapytać?

mi wydaje sie że na zdjeciach jest kaseciak...

 

pozdr.

niestety jest kaseciak, ale planuję zakupić taki czytnik pendriva, kart SD i będę miał zmieniarkę mp3

na zdjęciach kiera nie wygląda idealnie, ale zapewniam, że na żywo jest naprawdę prawie jak oryginalna, jak mówisz, kwestia fotek

jak znajdę natchnienie na wiosenną sesję to zrobię też fotki wnętrza :)

 

dzięki za miła opinię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja troche żałuje że tego nie wziąłem, mam tylko podłączone MP3 i niestety sterowanie z kiery nie działa...

tak przy okazji napisz jak wygląda sprawa zawieszenia przy 18' felgach?

ja niestety mam 16' ale z zawieszeniem wszystko ok już od 55tys. (poza łącznikami stabilizatora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja troche żałuje że tego nie wziąłem, mam tylko podłączone MP3 i niestety sterowanie z kiery nie działa...

tak przy okazji napisz jak wygląda sprawa zawieszenia przy 18' felgach?

ja niestety mam 16' ale z zawieszeniem wszystko ok już od 55tys. (poza łącznikami stabilizatora)

 

ja mam samochód od 53 tys km, tyle też zrobił po Polsce

z tego 7.000 km na gwincie, 10.000km na sprężynach obniżających, wcześniej i teraz na zawieszenie seryjnym

akurat dzisiaj jadę wymieniać wahacze oraz tuleje wahaczy, poza tym zawieszenie ok

czyli nie jest źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu ostatniego tygodnia było trochę wydatków związanych z eksploatacją samochodu :)

Jednak czego się nie robi dla BMW :D :hyhy: :hyhy:

 

Zaczynamy po kolei:

 

Wahacze Meyle HD:

 

http://i53.tinypic.com/n4h4eb.jpg

 

Tuleje wahaczy Meyle HD

 

http://i55.tinypic.com/29xgkts.jpg

 

Pasek wieloklinowy Contitech

 

http://i53.tinypic.com/2d1n72t.jpg

 

Gniazda amortyzatorów Meyle HD

 

http://i52.tinypic.com/2ikp63q.jpg

 

Chłodnica Nissens (taką polecili mi w serwisie więc już nie wnikałem)

 

http://i55.tinypic.com/2mzxfrc.jpg

 

Rolki BTA (też w serwisie polecali) + przewody hamulcowe przód TRW

 

http://i54.tinypic.com/2uq15hj.jpg

 

Pompa wody Ruville

 

http://i53.tinypic.com/5d1bfr.jpg

 

Oczywiście do tego geometria oraz sprawdzenie, napełnienie i odkażenie klimatyzacji, jak również wymiana płynu w chłodnicy, wymiana płynu hamulcowego.

 

Glinka Sonus SFX Ultra Fine Detailing Clay

 

http://i53.tinypic.com/2iglnix.jpg

 

Sciereczka Poorboy's World Mega-Plush Green

 

http://i53.tinypic.com/2iazbd0.jpg

 

Kosmetyki od Maksssa, za jakiś czas dokupię coś jeszcze :)

 

 

Miało nie być żadnej gleby już... ale pękła mi jedna sprężyna z tyłu więc wrzuciłem H&R 35/10.

Wydaje mi się, że jest niżej niż podaje producent sprężyn, jednak jak dla mnie może tak być.

Amorki zostały seryjne - jak jakiś poleci to raczej wrzucam Sachs Advantage.

 

Jeżeli chodzi o komfort na sprężynach H&R - niech nikt mi nie mówi, że jest to beton, bo nie jest. Jeździłem dzisiaj np. po Bytomiu, a jakie tam są dziury to pewnie niektórzy wiedzą. Minimalnie twardziej od serii, bardzo komfortowo, 100x lepiej niż na gwincie FK.

Samochód niestety brudny - prosto od mechanika :)

 

Po glinkowaniu i woskowaniu na pewno jakieś fotki wpadną lustrzanką :hyhy:

 

1.

http://i55.tinypic.com/33u8tue.jpg

 

2.

http://i54.tinypic.com/5o8aiw.jpg

 

3.

http://i52.tinypic.com/2yy14yr.jpg

 

4.

http://i56.tinypic.com/6zsc4g.jpg

 

5.

http://i52.tinypic.com/14e2rec.jpg

 

6.

http://i55.tinypic.com/34i5yq1.jpg

 

 

 

Plany na ten sezon:

- wywalić ringi :hyhy:

- fotele do renowacji (boczki ze skóry - ale samodzielnie)

- być może tłumik końcowy lub same końcówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie myślałeś nad tym aby dołożyć jej xenon ?

nie, bo za dużo roboty :lol: :)

przynajmniej spryski trzeba by zrobić.. potem każdy powie, ze dostała w przód dlatego jest xenon

z drugiej jednak strony bardzo mi tego brakuje, jako wyposażenie oraz to, że xenoiny dają bardzo dobre światło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny egzemplarz. :cool2:

Czemu rezygnujesz z ringów?

przestały mi się podobać :) noo i tak chcę by samochód był jak najbardziej bliski oryginałowi, w sumie to tylko ringi jeszcze pozostały do usunięcia

muszę je w końcu wyciągnąć ale nigdy nie ma czasu by się tym odpowiednio zająć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.