Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj w trasie nagle temperatura skoczyła na czerwone pole,gong,komunikat o krytycznej temperaturze płynu chłodzącego......,zatrzymałem auto i po chwili wskazówka temp wróciła do pionu,kontyunuowałem jazde,jednak sytuacja powtórzyła się jeszcze dwa razy w ciągu kilku minut,potem było już normalnie,czyli wskazówka w pionie aż do samego domu.Czy to objawy początku końca sprzęgła wiskotycznego?Czy może jeszcze coś innego?
Opublikowano
Witam, visko ma za zadanie schłodzić silnik przy niskich prędkościach lub podczas postoju. Zatem wnioskuję, że na spostoju auto się schłodziło to visko jest ok, chyba, że schłodziło się awaryjnie wentylatorem od klimatyzacji, nie wiem czy w e39 jest taka możliwość, w e32 jest. Szkoda, że nie spojrzałeś pod maskę jak się visko kręci, to byś od razu wiedział, czy jest ok, a tak pytasz nas, a my nie widzieliśmy. Jeżeli auto zagrzało się podczas jazdy na trasie to pompa wody niewyrabia. Mogą być jeszcze inne przyczyny jak zapowietrzenie układu, niedrożna chłodnica, nie otwierający się całkowicie termostat.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam, visko ma za zadanie schłodzić silnik przy niskich prędkościach lub podczas postoju. Zatem wnioskuję, że na spostoju auto się schłodziło to visko jest ok, chyba, że schłodziło się awaryjnie wentylatorem od klimatyzacji, nie wiem czy w e39 jest taka możliwość, w e32 jest. Szkoda, że nie spojrzałeś pod maskę jak się visko kręci, to byś od razu wiedział, czy jest ok, a tak pytasz nas, a my nie widzieliśmy. Jeżeli auto zagrzało się podczas jazdy na trasie to pompa wody niewyrabia. Mogą być jeszcze inne przyczyny jak zapowietrzenie układu, niedrożna chłodnica, nie otwierający się całkowicie termostat.

 

 

 

 

kolego, z całym szacunkiem dla ciebie,poczytaj zasadę działania visco i nie wprowadzaj innych w błąd

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A z czym wprowadził ludzi w błąd? Bardzo dobrze napisał. Jeżeli temperatura skoczyła w trasie to wentylator główny nie ma tu nic do rzeczy bo on służy do wspomagania przepływu powietrza przez chłodnice. Takie wspomaganie podczas szybkiej jazdy nie ma żadnego sensu bo jego przepływ jest wystarczająco duży. Po to właśnie jest sprzęgło wiskotyczne żeby uruchamiało wentylator w przypadku gdy temperatura w okolicach chłodnicy podnosi się do groźnej wielkości z powodu braku przepływu powietrza. Proste i logiczne. ;)
Opublikowano
to wszystko zgadza się,tylko pomyśl na wolnych obrotach wiatrak kręci się podejrzewam że z taką samą prędkością jak wał silnika, więc nie robi różnicy czy lata swobodnie czy jest sprzęglony natomiast przy wysokich obrotach silnika kiedy powstaje wysoka temperatura zasprzęglony wentylator wymusza przepływ powietrza bo sam pęd powietrza jest niewystarczający.kiedy silnik grzeje się na wolnych obrotach np. jadąc w korku to załącza się elektryczny wentylator klimy,bo prędkość wiatraka nawet zasprzeglonego jest za mała żeby doprowadzić temperaturę do normalnej. jeśli się mylę proszę o sprostowanie
Opublikowano

martog - jesli cos podejrzewasz to nie mow komus zeby cos czytal

a wisko nie zasprzeglone kreci sie wolniej niz wal nawet na niskich obrotach, a zasprzeglone daje duzo wiecej powietrza niz went. klimy na max obrotach, a wiatrak wisko na wysokich obrotach to sie rozlatuje ;)

ostatnie 2 zdania z 2go postu prawie wyczerpuja temat

Opublikowano
to wszystko zgadza się,tylko pomyśl na wolnych obrotach wiatrak kręci się podejrzewam że z taką samą prędkością jak wał silnika, więc nie robi różnicy czy lata swobodnie czy jest sprzęglony natomiast przy wysokich obrotach silnika kiedy powstaje wysoka temperatura zasprzęglony wentylator wymusza przepływ powietrza bo sam pęd powietrza jest niewystarczający.kiedy silnik grzeje się na wolnych obrotach np. jadąc w korku to załącza się elektryczny wentylator klimy,bo prędkość wiatraka nawet zasprzeglonego jest za mała żeby doprowadzić temperaturę do normalnej. jeśli się mylę proszę o sprostowanie

 

Hej kolego, musisz jeszcze trochę bmw przerzucić, żeby mi pisać, że nie mam racji. Pozdrawiam serdecznie

pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.