Skocz do zawartości

[E34] Różne typy panelu ogrzewania (klima)?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam najpierw, bo to mój pierwszy post na forum :D

 

A teraz do rzeczy - w niedawno (2 dni temu) kupionej 520i nie działa mi żaden z przycisków na panelu sterowania ogrzewaniem. Chodzi mi dokładnie o te 3 w słupku gdzie jest załączenie klimy, zamknięcie obiegu powietrza i podgrzewanie tylnej szyby. Ponoć naprawić się tego nie da więc szukam takiego panelu na "podmiankę". Jednak poprzedni właściciel "trochę" zasiał wątpliwości czy aby nie ma różnych typów na podłączenie tego panela - ponoć są dwa. Jeden jest jakiś z "bolcami" (niby ten mam), a drugi od razu z "kablami" :roll:

 

No i teraz mam problem - jak szukać? Czy faktycznie są jakieś różne wersje, czy obojętnie jaki kupię (wizualnie z tej wersji wyposażenia) będzie dobry? Bo szczerze mówiąc nawet nie wiem jak to ma wyglądać, a myślę, że ta różnica może wynikać z założenia/braku kostki :oops:

 

Tutaj żadne kable nie wiszą z tyłu

http://allegro.pl/bmw-e34-panel-sterowania-ogrzewaniem-klimatyzacja-i1423458611.html

 

Ale tutaj już tak

http://allegro.pl/bmw-5-e34-e-34-panel-nawiewu-klimatyzacji-i1384430543.html

 

Please help :)

Opublikowano
Są modele z automatyczną klimą i manualną. Lepiej kup taką jaka była. Na necie tego nie brak.
Opublikowano
Działa Ci regulacja temperatury, zmienia się ciepło zimno?

Wsio działa, poza tymi trzema przyciskami od włączenia sprężarki klimy, ogrzewania tylnej szyby i obiegu powietrza...

 

To mam rozumieć, że ta manualna (ta jaką mam) ma bolce?

Opublikowano

Te trzy guziki od obiegu, klimy i podgrzewania nie są zespolone, można je wyjąć bez całego panela.

Moim zdaniem to Ty masz padnięty sterownik, a nie sam panel.

Opublikowano

A można wiedzieć o jaki sterownik chodzi? Bo ja "lewy" jestem w temacie BMW :)

 

Szczerze mówiąc pierwsze słyszę, o sterowniku do czegoś takiego... Dodam tylko, że klima działa normalnie jak załączenie sprężarki jest robione osobnym przewodem "na krótko" w komorze silnika

 

 

 

PS

Przydało by się jakieś FAQ do modelu, albo chociaż schematy elektryczne...

Opublikowano

Sterownik jest od strony pasażera za nagrzewnicą, pomiędzy ścianą grodziową, a zespołem ogrzewania, ładnie został tak wsunięty. Idzie do niego trzy kostki, o ile będziesz miał taką możliwość podmień go na próbę, na 95% on będzie uszkodzony.

W guzikach niema co się popsuć, a na pewno nie wszystkie jednocześnie.

Opublikowano
Przetrzepałem allegro, ale nie znalazłem nic pasującego do opisu. Tak więc jutro rozbieram autko od strony pasażera - mam nadzieję że po zdemontowaniu schowka jakoś się tam dostanę, wyciągnę, zobaczę nr. i po tym znajdę i będę szukać zamiennika, bo na podmiankę nic nie będę miał... Zresztą zawsze jeszcze mogę wybebeszyć przyciski i sprawdzić czy "chodzą".
Opublikowano

Dzięki, teraz wiem czego mam szukać. Chociaż powiem szczerze, że sprawa ze sterowaniem ogrzewania tylną szybą poprzez sterownik klimy jest dość niejasna.

 

Samej części o numerze 64 11 8 390 134 znaleźć w EPC mi się mimo wielu wysiłków również nie udało.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sterownik ogrzewania tylniej szyby znajduje sie w tylnym lewym słupku

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

...Tymczasem z wywiadu od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że wcześniej dwa z trzech przycisków (poza klimą) działały - więc sprawa prosta, sterownik pewnie ok to kupiłem przełącznik, wciągnąłem też swój.

 

I niespodzianka bo są różne.

 

Mój ma 6 pinów w jednym rzędzie, widocznie stara konstrukcja, bo "płytka" jest zrobiona na folii, oświetlenie na trzech żaróweczkach, w dodatku pełni tylko rolę pośrednią pomiędzy kostką, a samymi przyciskami, które są w ogóle oddzielne od siebie o obciążalności prądowej 6A (oznaczenie B569, TYPE 905).

 

Z tych 3 przycisków akurat jeden (ten od ogrzewania tylnej szyby) jest upalony (brak przejścia, zresztą to też widać że jest przykopcony), ten od klimy też jakby się nie blokował, ale to wygląda na zabieg fabryczny.

 

Żeby było śmieszniej, ktoś ten przełącznik już kiedyś dość nieudolnie próbował ratować - efektem czego są poodklejane ścieżki od folii.

 

A teraz ten nowy...

 

Zakupiony ma 6 diod LED (nie jestem pewny - 3 są na pewno od sygnalizacji, a te 3 pozostałe przypominają diody, jakby podświetlenie) i 9 pinów, jest zbudowany na mikroprzełącznikach wlutowanych w płytkę, i jako takie stanowią "komplet", nie mogą działać rozdzielnie. Poza tym nie sądzę aby były w stanie przewodzić prąd o natężeniu aż 6A, i mimo wszystko raczej nie uda mi się tego przerobić...

 

Wygląda to tak:

http://img62.imageshack.us/img62/1786/p1przod.th.jpg http://img189.imageshack.us/img189/1197/p2tyl.th.jpg

 

Kupię taki przełącznik - lub w wypadku gdyby to nie było możliwe prosiłbym o jak najwięcej informacji na jego temat, np. w jakich modelach/rocznikach należałoby takiego szukać. Również bardzo pomocny byłby schemat połączeń wewnątrz przełącznika - mógłbym wtedy spróbować wykonać płytkę drukowaną od nowa... Moja niestety jest zbyt zniszczona aby cokolwiek dało się z niej odrysować/wywnioskować :mad2:

Opublikowano
Musisz szukac na allegro albo gdzies po szrotach bo oryginalny w ASO Bmw kosztuje około 250 zł.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.