Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po raz pierwszy. Od kilku dni jestem posiadaczem BMW E34 525i Vanos Benz/Gaz '93r i mam do was kilka pytań odnośnie tego właśnie samochodu.

1. Jak kasować błędy wyświetlające się podczas zapłonu (Bremsbeläge itp.) i jak kasować inspekcję.

2. Jak sprawdzić sprawność cewki zapłonowej bo mi chyba któraś padła (auto nie chodzi na wszystkie gary, jest mułowate)

3. Wcześniej miałem Omegę i sprzedałem m. in dlatego, że parowały szyby, tutaj jest podobnie. Co zrobić z tym fantem? Czy wymiana filtra pp jest skomplikowana? W Omedze była to operacja na max 3 minuty.

4. Czy te elem. które zaznaczyłem na zdjęciu są podświetlane? http://img262.imageshack.us/i/bmw5seriese34sedanmediu.jpg/

5. Jak rozkodować telefon pokładowy? Mam zapakowaną kartę heyah w bagażniku, ale na telefonie pisze "coś tam failture" :mrgreen: Poprzedni właściciel mówił, że ktoś się bawił telefonem i zakodował.

6. Jak zmienić olej w silniku bo wlazłem pod samochód i nigdzie nie znalazłem korka do spuszczenia.

 

Szukałem na forum, ale imho wyszukiwarka trochę kuleje, mimo to na niektóre pytania znalazłem odpowiedzi, ale na w/w nie mogę więc liczę na was. :norty:

Pozdrawiam

Brokatrot Metallic
Opublikowano
Witam . Kasowanie inspekcji masz opisane w Gotowe Recepty na głownej stronie. Napis Bremsbelage powinien zgasnąć po wymianie klocków hamulcowych chyba że walnięty jest czujnik. Elementy zaznaczone na zdjęciu są podświetlane . Korek spustu oleju jest na misce olejowej więc poszukaj dobrze . Ja mam M30B35 i u mnie korek jest po prawej stronie miski . To tyle co wiem .
Pozdrawiam
Opublikowano

3. Wcześniej miałem Omegę i sprzedałem m. in dlatego, że parowały szyby, tutaj jest podobnie. Co zrobić z tym fantem? Czy wymiana filtra pp jest skomplikowana? W Omedze była to operacja na max 3 minuty.

:norty:

Pozdrawiam

Filtr przeciw pyłkowy jest że tak powiem bardzo ładnie schowany;)

żeby go wymienić musisz wyjąc schowek i kilka plastików, zajmie to troche więcej niż 3 minuty :mrgreen: . ja u siebie nie mam wogóle filtra bo wyciągnąlem i nie paruje ani troche;)

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

Witam

Błędy które pokazują się na BC skasują się same po usunięciu usterki o której informują. Mi stale pojawiają się jakieś dotyczące świateł różnych mimo, że dane światła są kwestia wieku samochodu i zaśniedziałych styków.

Elementy które pokazałeś na zdjęciu są podświetlane jeśli ci nie świecą to należy wymienić żaróweczki. Jak dostać się do poszczególnych szukaj na forum było nieraz.

Cewkę sprawdzić możesz odłanczając kolejno każdą i jeśli przy którejś nie będzie różnicy w pracy silnika to znaczy, ze ta jest padnięta.

Jeśli chodzi o parowanie szyb to u mnie po wymianie filtra (jest z tym troche roboty bo jest w mało dostepnym miejscu) krótko było OK a teraz (1,5 msc po wymianie) znowu parują jak jest na + to klima sobie z tym radzi.

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie. Rozgryzłem jak ustawić webasto na wybraną godzinę, ale gdy już się załączy to dmucha chłodnym powietrzem z dworu mimo, że mam ustawione pokrętła na max temp. i max obroty. Co może być nie tak? Mam auto z '93 i czytałem o tym, że może być tylko funkcja "przewietrzanie" no ale moim zdaniem webasto jest po to żeby grzało... :mad2:
Brokatrot Metallic
Opublikowano
Webasto z załorzenia dmucha ciepłym powietrzem bo to Ogrzewanie Postojowe kabiny pasarzerskiej... wszystkie tiry mają tak owe webasto przydatna rzecz podczas zimnych wieczorów... ale czemu dmucha ci zimnym ? hymm może grzałka jest zjeb***a ?? ale nie jestem w stanie odpowiedzieć ci na 100 % przyczyn,problemów dlaczego dmucha zimnym a co do twojego telefonu radzę podjechać do jakiegoś goscia ze sprzętem audio powinien coś zaradzić (sztuczki mają swoje na takie coś) albo jak nie dadzą rady zostaje BMW polska lub aso...

Grubo albo Wcale...

FWD Is For GAY :P

http://www.youtube.com/user/Pienio21?feature=mhum#p/a

Opublikowano
He He Jeśli mówisz o nawiewach pośrodku kokpitu nad sterowaniem klimą, to ja na samym początku po prostu nie zauważyłem że one mają swój suwak niezależnie od ustawienia klimy. Może Ty również tego nie zauważyłeś?
Opublikowano
No to akurat zauważyłem :8) Chodzi mi o to, że mimo iż webasto chodzi ~10 minut a wszystkie pokrętła są ustawione na max obroty i max temperaturę to z wszystkich nawiewów leci chłodne powietrze i ani trochę się nie nagrzewa. A jeszcze jedno. Podczas włączenia zapłonu pokazują mi się błędy typu za niski poziom płynu do spryskiwaczy oraz BETRIEBSANLEITG (wyczytałem że to oznacza "instrukcja obsługi") no ale o co chodzi z tą instrukcją obsługi? :duh:
Brokatrot Metallic
Opublikowano

Bertiebsanleitung radzi abyś się odniósł do instrukcji obsługi w przypadku takich spraw jak dolewki płynu do spryskiwaczy czy chłodnicy gdybyś miał problem z lokalizacją.

Co do Webasto to nie nie pomogę bo tego nie mam i się z tym nie spotkałem ale jakoś logicznie wydaje mi się że jako grzanie postojowe to powinno mieć jakąś nagrzewnicę czy cuś.

Instalację warto by było sprawdzić. Bezpiecznik może czy szarpnięty kabelek..

Opublikowano
Jeśli chodzi o webasto to to które ja mam (ja mam chyba dołożone później - nie fabryczne) to oprócz panelu do ustawiania czasu itd mam jeszcze przycisk do przełączania z wietrzenia na grzanie. Możesz mieć tylko przewietrzanie i ewentualnie ogrzewanie samego silnika aby zimą odpalać nagrzany silnik. Sprawdź czy jak je odpalisz to silnik zrobi się cieplejszy. ewentualnie jak jest pełne webasto czyli także ogrzewanie wnętrza samochodu to musi być jakiś sposób wyboru czy wentylacja czy ogrzewanie. Webasto może mieć zabezpieczenie aby nie rozładować akumulatora i nie wypalić całej benzyny czyli jak słaby aku to może się nie włączyć i jak jest rezerwa to też się nie włączy.
Opublikowano

Koledzy mam do was jeszcze jedno pytanie. Mam problem z którym borykam się od kilku dni, ale nie pisałem od razu. Sprawa wygląda tak: Silnik chodził normalnie, równo i był zrywny, pewnego dnia odpaliłem go z rana i doznałem szoku :cry2: Silnik chodził dosłownie jak traktor, trzymał ~600 obr, ale nie chodził na jeden cylinder i nie miał mocy. Tego samego dnia zmieniłem świece, ale nic to nie pomogło silnik nadal chodził jak traktor i po przekroczeniu 1000 obr. strasznie telepało całą budą więc zacząłem szukać na forum i wyczytałem, że bardzo dużo tego typu problemów jest spowodowanych walniętą cewką. Zamówiłem więc z allegro dwie używane cewki bosh i cierpliwie czekałem aż do mnie dotrą. Dzisiaj przyszły więc od razu poleciałem wymienić. Silnik teraz chodzi jakby trochę równiej i po przekroczeniu 1000 obr nie czuć takich wibracji, ale nadal nie pali na wszystkie gary. Co to może być? Czy sczytać błędy w bmw można tylko za pomocą komputera? W omedze można było zrobić to tzw. metodą "na spinacz" (zwierało się dwa wtyki w gnieździe kompa) czy tutaj niema podobnej możliwości? Dodam jeszcze, że dzień przed wystąpieniem tego telepania po południu gdy miałem wyjeżdżać z parkingu silnik za pierwszym razem nie odpalił bo podczas odpalania coś jakby metalicznie pukneło w komorze silnika i zgasł. Odpalił dopiero za drugim razem i normalnie chodził. Proszę o pomoc :mad2:

 

Dodam jeszcze, że odpala bez problemu i normalnie wkręca się na obroty.

Nagrałem filmik jak sprawa wygląda. Wcześniej silnik chodził o niebo lepiej. Nie telepało go, chodził równiutko. Sory za jakość ale nagrywałem telefonem

to moja :arrow: http://snozzy.wrzuta.pl/film/455DbfWOqSl/mov01941 na żywo chodzi ciszej mimo że stoi w garażu gdzie wszystkie dzwięki bardziej się niosą niż na zewnątrz, co do odgłosów silnika nie mam specjalnych zastrzeżeń oprócz oczywiście tego świerszczącego kółka od alternatora, tylko czemu on na wszystkie gary nie chodzi?! :cry:

tutaj w ~5:15 można porównać

z tego filmiku wynika, że dźwięki silnika są ok, tylko że mojego telepie czego niestety na moim filmiku zobaczyć nie można.

Brokatrot Metallic
Opublikowano

A kolega nie uściślił czy problem występuje na tylko gazie czy na benzynie też - po filmiku choć słabej jakości może się tyle domyśleć, że jest to sekwencyjna LPG i co za tym idzie zapewne odpala na benzynie. Spekulować w każdym razie nie zamierzam i polecam podpięcie pod kompa - jeśli jest możliwość ułatwienia sobie roboty, należy z tego korzystać.

 

Anyway mój na gazie też dość często nierówno pracuje na biegu jałowym, wypadają mu cykle zapłonu, ale nie jest to coś czym się specjalnie przejmuję, bo na benzynie chodzi idealnie. Takie postawienie sprawy znacznie zawęża krąg zainteresowań "skąd to się wzięło".

Opublikowano
Gaz jest II generacji (nie sekwencja, z mieszalnikiem), odpala się na benzynie i problem występuje i na LPG i na PB. Pod kompa narazie nie mam możliwości podpiąć bo leżę w łóżku chory. :mrgreen:
Brokatrot Metallic
Opublikowano

Co do sprawdzania cewek

Nie nalezy odłaczac kabla zasilajacego cewke podczas pracy silnika bo grozi to uszkodzeniem komputera sterujacego praca silnika.

 

Cewki zadko padaja ale ludzie lubia je nagminnie wymieniac a wystarczy wymienic swiece i przedewszystkim fajki gumowe swiec a dlatego ze jak sa pokryte siwym nalotem przy swiecy to swiadczy o przebiciu pozatym jak sa twarde ze starosci i pekaja na koncu przy swiecy to do wymiany. Na allegro Boscha za 20 zł za sztuke.

 

Zapchany filter przeciwpyłkowy sprzyja parowaniu szyb ale całkowite usuniecie swiadczy moze nie tyle o głupocie co o braku wiedzy co sie z tym wiarze a mianowicie zapycha sie parownik liscmi itp co za tym idzie zaczyna smierdziec i pojawia sie problem.

 

Diagnostyka DIS nie odczyta ktora cewka jest uszkodzona chyba ze jej nie ma wcale

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
No ja już rozwiązałem swój problem i każdemu radze zawsze jeszcze raz sprawdzić świece :norty:
Brokatrot Metallic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.