Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

W skrzyni manualnej ciężko przesunąć lewarek w prawo (niezbędna operacja do wbicia "piątki" :mrgreen: ) ,wchodzi dopiero przy użyciu większej siły.

Opór jest taki sam jak przy wbijaniu R.

Mam tak od chwili zakupu , wymieniałem olej w skrzyni -bez zmian ,ściągałem osłonę z mieszka ,ale nic nie wyczaiłem.

Help.

Edytowane przez Gutkos
Opublikowano
Witam.

W skrzyni manualnej ciężko przesunąć lewarek w lewo (niezbędna operacja do wbicia "piątki" :mrgreen: )....

 

W lewo czy w prawo?? Bo chyba nie ma samochodu z manualem w którym "piątkę" włącza się przesuwając dźwignię w lewo.

 

A tak do rzeczy to czy dźwignia nie ma zbyt dużego luzu??

Może luz powoduje, że jest nieprecyzyjna i stąd problemy z "piątką".

Trzeba również prześledzić, czy nic nie podeszło w zakres pracy dźwigni np. jakiś dywanik lub przewód, o który się opiera dźwignia przy przesuwaniu, stwarzając niepotrzebny opór.

Opublikowano
Witam.

W skrzyni manualnej ciężko przesunąć lewarek w lewo (niezbędna operacja do wbicia "piątki" :mrgreen: )....

 

W lewo czy w prawo?? Bo chyba nie ma samochodu z manualem w którym "piątkę" włącza się przesuwając dźwignię w lewo.

 

A tak do rzeczy to czy dźwignia nie ma zbyt dużego luzu??

Może luz powoduje, że jest nieprecyzyjna i stąd problemy z "piątką".

Trzeba również prześledzić, czy nic nie podeszło w zakres pracy dźwigni np. jakiś dywanik lub przewód, o który się opiera dźwignia przy przesuwaniu, stwarzając niepotrzebny opór.

 

 

Przepraszam - W PRAWO ! :oops:

Już poprawiłem temat - przepraszam za pomyłkę

Opublikowano

Trzeba również prześledzić, czy nic nie podeszło w zakres pracy dźwigni np. jakiś dywanik lub przewód, o który się opiera dźwignia przy przesuwaniu, stwarzając niepotrzebny opór.

 

No niestety nic nie podeszło w zakres pracy dźwigni - tym bardziej dywanik który leży spokojnie na podłodze, dodam że jak już się uda przesunąć lewarek w prawo to już potem przez jakiś czas lewar lata luźno na prawo i lewo - dopiero po jakimś czasie znowu trudno go przesunąć :mad2: - może rzeczywiście to ta poducha pod skrzynią :roll:

Opublikowano
Nie jestem jakimś wielkim fachowcem, ale kiedyś u kumpla fakt że w przednionapędówce urwała się łapa trzymająca skrzynie to za żadne skarby nie mógł zmieniać biegów bez zgrzytu, więc może i faktycznie jakaś poduszka trzymająca skrzynie jest wyrobiona i skrzynia nie leży jak powinna na swoim miejscu i to może być przyczyną :wink: Odwiedź jakiegoś mechaniora niech obada sprawe
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

To co już koledzy napisali - sprawdź poduszki skrzyni. Jeśli któraś jest urwana, uleżana bardziej niż druga to skrzynia będzie leżała krzywo i wtedy może być ciężej wbić bieg. Inna sprawa jest taka,że z tego co kojarzę to bieg 5-ty jest w skrzyni na zupełnie innym wałku więc może na nim jest gdzieś luz na łożysku i przy wbijaniu biegu wałek się ustawia pod jakimś lekkim kątem i ciężej trybom wejść na 5-te przełożenie. Generalnie jest tak, że póki skrzynia zimna to biegi chodzą delikatnie ciężej (ale też bez jakiejś wielkiej przesady) - olej jest gęstszy więc i mechanizmy są bardziej leniwe. Kiedy się wszystko rozgrzeje to i olej robi się rzadszy więc skrzynia chodzi lżej.

W najmniejszym chyba stopniu bym się przyjrzał temu bolcowi/trzpieniowi ze sprężynkę, który w głównej mierze odpowiada za powrót drążka skrzyni z biegu 5-tego w centralne położenie. Jest on wkręcany w boczną ściankę obudowy skrzyni - jak popatrzysz na skrzynię to w jej części od strony wału napędowego jest kilka śrub z dużymi,płaskimi łbami na gniazda TORX - jeden z nich odpowiada właśnie za bieg 5-ty. Nie powiem Ci dokładnie który to ale było to gdzieś na tym forum opisywane - być może ten trzpień ze sprężynką się trochę blokuje i ciężko wbić 5-tkę.

Ale póki co skupiłbym się na poduszkach skrzyni. Potem przy jakiejś okazji sprawdziłbym czy skrzynia nie ma luzu na wałku sprzęgłowym.

Pzdr.

Opublikowano

Teraz sobie jeszcze przypomniałem, że kiedyś czytałem jak ktoś pisał o jakichś tulejkach. Są one gdzieś na połączeniu lewarka od skrzyni biegów i tego cięgła które idzie w skrzynię lub coś podobnego. Ponoć jak się na nich zrobi luz to ciężko wbija się biegi - także 5-tkę. Ponoć bez problemu te tulejki można zrobić u pierwszego lepszego tokarza. Fabryczne są zrobione z tworzywa. Nie wiem tylko, czy te dorabiane toczyli ludzie metalowe czy z jakiegoś tworzywa. Musiałbyś zdjąć mieszek od lewarka i zajrzeć tam. Ja jak wrócę do domu to sprawdzę na chacie jak to wygląda bo mam na stanie wybierak od swojej poprzedniej skrzyni to zorientuję się czy na wybieraku i tych cięgłach są gdzieś takowe tulejki.

W tej chwili móżesz na szybko wpisać na Allegro e39 wybierak i z grubsza zobaczyć że w tej gumie mogą być owe tulejki.

Pzdr.

Opublikowano

Jest to wielce prawdopodobne bo jeśli tam będziesz miał luz to dźwignie nie będzie przesuwała tego cięgła jak trzeba tylko z lekką obsuwą co może utrudniac wbicie biegu.

Pzdr.

Opublikowano
Ale u mnie lewarek nie ma luzu to przesuwanie jest raczej jak by się coś przytarło a nie wytarło a tym bardziej podeszło.

 

Będziesz miał czas i chęci to sprawdź u siebie co to ,ja zrobię tak samo -jak tylko się dowiem od czego zależy ten opór to napiszę - POZDRAWIAM

...a n arazie dokopałem się do podobnego tematu - jest tam link do zdjęcia z elementem który jest ponoć odpowiedzialny za takie przypadłości.

viewtopic.php?t=56695

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.