Skocz do zawartości

co mogło sie stać - zgasł i nie chce odpalić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich,mam poważny problem dzisiaj na obwodnicy zgasł mi silnik i nie idzie go odpalić napisze co sie stało przed tym zgasnięciem a więc,rano zaczęła migać kontrolka od ABSU,podjechałem pod blok zgasiłem silnik,po dwóch godzinach wsiadłem do auta przekręciłem kluczyk ABS dalej raz swieci raz nie,naciskam na hamulec i praktycznie nie działa,jest przy samej górze i ledwo co działa,ale do domu musze dojechać ruszam wyjeżdzam na obwodnice,patrze na przebieg km i licznik km dziennych strasznie słabo swieci,po 2 minutach w korku naciskam na pedał gazu i moje autko ledwo co rusza,nacickam do spodu a tu coraz mniej mocy i zgasło :jawdrop: wyciągam kluczyk ze stacyjki i i zaczęło przez chwile pipczeć,po chwili włożyłem kluczyk do stacyjki chce odpalić i nic nawet raz nie zakręciło??kolega odholował mnie pod dom pod domem próbuje odpalic i tez nawet nie zakreci nic nie słychać,WAŻNE odczekałem 40 minut wsadzam kluczyk do stacyjki przekręcam licznik km o wiele jasniej swieci odpalam i teraz coś słychać złapało przez chwile,ale z każdą chwilą licznik km coraz słabiej swieci i przy odpaleniu nic..a dodam ze wczoraj byłem wymienic płyn hamulcowy i olej od wspomagania ale weszło tylko 700ml.....POMóŻCIE MOŻE KTOŚ COŚ WIE Z GÓRY DZIĘKUJ ps autko posiadam od 5 dni i nie wiele sie znam...
Opublikowano
czyli jak brak ładowania to albo alternator,albo akumulator aCZY MOGE ODŁĄCZYĆ AKUMULATOR I CO SIE WTEDY Z KOMPEM STANIE co i jak zrobic w tej sytuacji....WIELKIE DZIĘKI ZA ODPOWIEDZ :clap:
Opublikowano
albo pada albo padl alternator , akumulator chyba musisz odlaczyc do naladowania a o kompa sie nie martw
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
A ILE MOŻE KOSZTOWAĆ ALTERNATOR A MOŻE JEST SENS KUPIĆ ALTERNATOR UŻYWANY :?: ?CZYLI INNEJ MOŻLIWOSCI NIE MA przyczyną tej awari jest na sto ALTERNATOR :?:
Opublikowano
na to wyglada - wyssalo caly prad z nieladowanego przez alternator akumlatora i auto zgaslo. Musisz oddac alternator do sprawdzenia, moze to regulator napiecia, moze diody sie spalily. Po prostu zanies go do zakladu ktory specjalizuje sie w tego typu naprawach - ja ostatnio za kompletna regeneracje alternatora ale do toyoty zaplacilem ok 200 pln.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

PRZED CHWILĄ wyczytałem że kolega SLAMAKER na forum miał podobny problem wszyscy podejrzewali alternator,a okazało sie ze to akumulator był padnięty :!: CZY U MNIE TEŻ JEST TAKA MOŻLIWOŚC :?: JAK MOGE SPRAWDZIĆ CZY TO AKUMULATOR CZY ALTERNATOR :?: DZIĘKI WSZYSTKIM ZA DOTYCHCZASOWE ODPOWIEDZI

tu jest ten podobny problem http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=7748&postdays=0&postorder=asc&highlight=przygasaj%B1ce&start=0

Opublikowano
dobra to już wiem ze alternator i teraz KUPIĆ UŻYWANY ALTERNATOR na allegro za 100złotych kupie(ale czy 12 letni alternator będzie mi chwile służył,jak tak to na co zwrócić uwage przy kupnie) czy dać do regeneracji ten :|
Opublikowano

Po co Ci nowy? Ja na twoim miejscu sprawdził bym szczotki, bo mogły się zawiesić.. a jak nie to nowy regulator napięcia i powinno zagadać..

Co do regulatora to kupowałem ostatnio w niemczech w serwisie.. i powiem Ci ze cena jest kosmiczna(88 euro) więc poszukaj sobie jakiej podróby...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
a wiec dzis pojechałem do elektryka sprawdził pare rzeczy i mówi ż regulator napiecia do wymiany,pytam ile to bedzie kosztowac mówi ze regulator ok 40 60zł no to niech wymienia,wymienił regulator ze szczotkami bo były b kiepskie.po zamontowaniu spowrotem alternatora zmiezył napięcie a tam 13,87 bez swiateł a ze swiatłami 13,80 i mówi ze nie jest rewelacyjnie ale napewno w normie na regulatorze było napisane 14,1...na koniec sprawdził akumulator który podładowałem przez pare godzin i mówi ze albo akumulator na padnieciu albo niedoładowany CO O TYM MYSLICIE :?: A PODCHODZE DO KASY PYTAM ILE ::REGULATOR 52ZŁOTE NO DOBRA,, NAPRAWA 70ZŁOTY TROCHE DROGO ALE DOBRA,, iii DEMONTAŻ i MONTAŻ ALTERNATORA 57ZŁOTY COOOOOO :jawdrop: podniesli mi cisnienie ale zapłaciłem nie było wyjscia
Opublikowano
ja za regulator dałem 19zł :norty: .dużą przebitkę tam u was mają.a co do ładowania to wydaje mi się że jest dobre.no ale elektryk nie jestem! narka :roll:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Regulatory do alternatorów Valeo nie sa tanie, a prawdopodobnie taki właśnie masz.

Co do napięcia podczas ładowania to mieści się w normie, choć mogłoby być więcej, ale to już zależy od mocy alternatora, pojemności akumulatora oraz stopnia jego sprawności.

Wracając do cen za wykonaną usługę, to wymiana regulatora mniej zajmuje czasu niż wyjęcie alternatora.

Gdybym to ja miał z Ciebie zedrzeć kasę to powiedziałbym Ci 70 zł za całość plus koszt nowego regulatora, natomiast te 57 potraktowałbym jako napiwek, gdybyś oczywiście zechciał mi go dać. :D

Opublikowano
Miałem podobny problem odłonczało mi hamulce, kierownice itp auto samo gasło i nie chciało odpalić. Okazało sie ,że wlałem o litr za mało do chłodnicy i komputer sam odłanczał silnik. Wiem że do e 36 wchodzi leciutko ponad litr płynu hamulcowego wiec za mało masz wlane i to jest problemem, a że nie pali to wina osłabionego akumulatora i tego że brakuje ci płynu. Odpowietrz i dolej go a powinło być ok.
Opublikowano
dzisiaj okazało sie po całej nocy ładowania akumulatora ze to on jest do wymiany a nie regulator napięcia niepotrzebnie wypłaciłem 180zł a teraz na dodatek musze kupić akumulator kolejne 200zł,,,jakby tego było mało dziś odebrałem autko bo wczoraj zostawiłem do założenia alarmu i naprawy centralnego i sie niezle wk....łem folia na szybie od strony kierowcy jest porysowana,a skóra w owiele gorszym stanie niż wczoraj mówie gosciowi o powyższych problemach a on na to ze folia jest taka jaka była,a przy skórze on nic nie robił :evil: .mam juz doś tych wszystkich fachowców może ktoś zna jakiegoś porządnego fachowca w okolicy KROSNA woj.podkarpackie albo sam pomoże mi doprowadzić autko do stanu zegareczka oczywiscie odpłatnie :modlitwa:
Opublikowano

Dobrze zrobiłeś że regulator wymieniłeś.

Częst zdarza się tak, iż dopóki ładowanie jest w aucie i słaby już załóżmy akumulator nie został rozładowany, to będzie jeszcze długo śmigał. Ale wystarczy go raz rozładowac, co stało się u Ciebie i po akumulatorze, który się już nie wzbudzi do pracy prądowej. Tak więc wyszło ze i ładowanie i akumulator były do wymiany.

Zauwaz ze po wymianie regulatora nie miałes problemów z kontrolkami i innymi elektrycznymi sprawami - pozostała jeszcze tylko kwestia rozruchu silnika.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam.a więc tak zamówiłem oryginalą sonde boscha za 420zł czekałem ponad tydzien i w końcu przyszła,elektryk podłączył ją zamiast starej nie działającej ,na następny dzien przyjechałem ją sprawdzic i o kazuje sie ze nie pracuje tak jak powinna strasznie jest wolna(wolno reaguje)tak wyszło po podłączeniu do komputera,na testerze wyszło ze nie pracuje,a więc elektryk na następny dzien przyniosł 2 inne sondy ale uniwersalne by wykluczyc ze ta nowa sonda jest uszkodzona i okazuje sie ze ani jedna z tych dwóch nie działa tak wyszło na testerze,,,do kompa nie były podłączane.pomóżcie gdzie szukac usterki :modlitwa: ,dzis jade jeszcze sprawdzić układ wylotowy bo to zasugerował elektryk..dodam ze sprawe z sondą załatwiam już ponad 4 tygodnie, główny powód to duże spalanie w miescie 14,5,,, trasa co dziwne 8,,i najważniejsze bardzo duża różnica w mocy auta tzn zawsze na zimnym(letnim silniku)autko śmiga jak rakieta,ale gdy pojeżdze 10 może 15 minut autko robi sie strasznie mułowate najbardziej idzie to odczuc na pierwszym biegu,autko wogule sie nie zbiera jak daje gazu bardziej wyje niż jedzie,gdy odstawie autko na jakis czas to znów na letnim silniku autko super sie zbiera do czasu gdy wskazówka temperatury silnika nie dojdzie do połowy trwa to 5 może dziesięc minut(jak pisałem wczesniej)dodam ze nigdy nigdy ta wskazówka od temperatury silnika nie przekroczyła połowy nawet jak jeżdze 4 godziny stoi na połówce..doradzcie gdzie szukac usterki czy to sonda czy to układ wylotoy a może cos z grzaniem sie silnika ,a może całkiem co innego :?: pozdrawiam
Opublikowano

Ale skoro już tu napisałeś spowiedź to odpowiem.

 

Zadaniem sondy lambda jest czytanie zawartości spalin w wydechu i na jej podstawie sterownik silnika opracowywuje skład mieszanki dzięki czasem sterowania wtrysków i ilościa powietrza poprzez zawór dodatkowego powietrza. Kiedy sonda padnie to dawkowanie równiez jest niewłaściwe co odbija się dziwną i nietypową pracą silnika - ogólnie kółko sie zamyka.Lecz powodem niewłaściwej pracy sondy lambda może być także usterka innego czujnika na podstawie której moduł również opracowywuje skład mieszanki.

Aby upewnić się że sonda jest dobra (a mnie fakt że jest nowa wystarczy) i komputer ją widzi można sprawdzić także mierząc napięcie podkładowe na przewodach sygnałowych z modułu, które ma wynosić na wypiętej sondzie 0,45V i zasilanie na przewodach dla grzałki w sondzie.

Jeżeli te napięcia są i sonda jest nowa to tu nie ma co szukać usterki.

Należy się skupić nad innymi czujnikami na podstawie których moduł reguluje skład mieszanki. Nie wiem jakie są wskazy z sondy - czy idzie ku zubożeniu czy wzbogaceniu mieszanki co może pomóc w określeniu jaka jest ta nieprawidłowa dawka.

Jeżeli jest za bogata to szukać należy przyczyny w ciśnieniu paliwa w listwie wtryskowej, czujniku temperatury, przepływomierzu.

Jeżeli zaś uboga to wtryski, dolot powietrza i przepływomierz filtr paliwa itp.

Zostawcie już te sondy bo w końcu gwint w wydechu nie pozwoli już na wkręcenie żadnej. Załóż tę nową i nie szukaj we właściwościach sondy i parametrów za pomocą których chciałbyś zakupić odpowiednią sondę.

Opublikowano
dzięki wielkie za odpowiedz,zaraz we wtorek pojade spisze to co napisałes by mechaniko elektryk sprawdził bo on sam chyba nie wie co robić,, i napewno napisze co wyszło pozdrawiam
Opublikowano

witam,a więc wracam od mechanika i tak,sprawdzilismy analize spalin i wyszło ze jest BARDZO UBOGA,następnie odpiołem przepływomierz i próba jazdy ,moje spostrzeżenia żadnej zmiany dalej słabo przyśpiesza na pierwszym biegu(na pierwszym najbardziej idzie to odczuć,póżniej też),,,dalej zmierzylismy cisnienie paliwa w listwie wtryskowej wynosiło 3,2 lub 3,3 atmosfery a w katalogu podają 3,5 czyli tu nie tkwi problem,filtr powietrza raczej jest w dobrym stanie,,,a tu sonda dalej nie pracuje jak powinna,,i auto dalej jest zmulone jak 1.6 16V,no i spalanie wysokie...pomóżcie gdzie dalej szukać przyczyny ,,dodam że nigdzie jak bym chciał nie kupie przepływomieża jak już to tylko uzywke,a i o to bardzo ciężko,,może od kogos pożycze na moment by sprawdzić czy autko śmiga.jak nie przepływomież to już nie wiem czego sie czepić .pozdrawiam

 

Powrót do góry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.