Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wziołem się za wymianę hydroregulatorów, przy okazji okazało się że jeszcze 3 dźwigienki...

 

ponieważ czekam na części, wziołem sie za czyszczenie i tu... problem.

 

Czy między wałekiem rozrządu a kołem pasowym występuje jakaś "zapinka, klin lub itd..." bo u mnie nic takiego nie znalazłem. Albo zgubiłem jak wymontowywałem, albo jakiś osioł nie ząłożył... albo tak ma być ale jest luz na prawie ok 1 ząbka różnicy na pasku...

 

rysunki akurat też tak kurna podzielili......

 

nr 6

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=11_0435&hg=11&fg=25

 

i nr 1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=11_0434&hg=11&fg=25

 

foto real:

http://img496.imageshack.us/img496/3048/img34510hm.th.jpg

 

bedę wdzięczny za każdą podpowiedź....

Opublikowano
witam.ekspert niejestem ale jak pamiętam to jak rozbierałem rozrząd to te koło u mnie bardzo ciasno siedział[niemogłem go zbić].jak zakładałem to było identycznie.no ale poczekaj na ekspertów :D .pozdro :norty:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano

u mnie koło praktycznie "samo spadło" ale fakt że ze śruba się troche męczyłem, chyba była jakimś klejem smrowana bo był na niej jakiś biały osad...

 

- ciekawe czy w ten sposób ktoś sobie nie zastąpił klina....

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Własnie jestem po rozmowie z:

"BMW Centrum Service" S.C.

45-801 Opole, ul. Partyzancka 7 - woj. opolskie

tel. (077) 4748811, fax (077) 4748811

 

jak się dowiedziałem klinu ma nie być, ALE jak zapytałem jak to teraz skęcić czy na środku, czy do lewej, czy do prawej!!

- to usłyszałem że: takiej informacji to już mi udzilić nie może....

... a szkoda.

 

może dowiem się na forum...

Opublikowano
u mnie koło praktycznie "samo spadło" ale fakt że ze śruba się troche męczyłem, chyba była jakimś klejem smrowana bo był na niej jakiś biały osad...

 

- ciekawe czy w ten sposób ktoś sobie nie zastąpił klina....

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Własnie jestem po rozmowie z:

"BMW Centrum Service" S.C.

45-801 Opole, ul. Partyzancka 7 - woj. opolskie

tel. (077) 4748811, fax (077) 4748811

 

jak się dowiedziałem klinu ma nie być, ALE jak zapytałem jak to teraz skęcić czy na środku, czy do lewej, czy do prawej!!

- to usłyszałem że: takiej informacji to już mi udzilić nie może....

... a szkoda.

 

może dowiem się na forum...

tam jest dlatego taki luz poniewaz tym sie reguluje ustawienie zaplonu w m40 pozdrawiam
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
Opublikowano

W M40 - nie ma klina na walku.

 

I tak jak mowi sebastian_e30 jest to pewna regulacja, choc watpie ze akurat zaplonu (zaplon jest elektroniczny).

 

Jak zakladasz kolko na stozek i skrecasz sruba to blokuje sie ono wystarczajaco mono aby sie nie obrocic.

 

Pozdro

Opublikowano

witam tak jak koledzy wspomnieli wyżej ten luz na kole zębatym rozrządu jest na 100% do regulacji zapłonu!

kolega ma problemy z rozpedzeniem auta powyzej 150km/h a jak przestawił to koło względem wałka to odrazu poczuł różnice i auto mu lepiej idzie i nawet teraz przekroczył 165km/h ale dalej szuka przyczyny!

ja też mam zamiar się zabrac za to przestawianie! i dam znac o efektach....

Opublikowano

Luz na wałku rozrządu, w stosunku do koła zębatego paska, jest dla właściwego zestrojenia rozrządu. Różnica ta jest około do 2 zębów i umożliwa precyzyjne zestawienie wałka rozrządu w stosunku do górnego położenia tłoka, czyli znaku na kole impulsowym.

Niestety zmiana kąta zapłonu, występuje tylko poprzez sterowanie modułem, czytając impulsy z koła impulsowego za pomocą przykręconego tylko w jednej pozycji impulsatora. Kopułka, czyli rozdzielacz iskry nie ma znaczenia na zmianę kąta zapłonu. Wskutek niewłaściwego zestrojenia tego koła w stosunku do wałka może zaistnieć zjawisko niewłaściwego przekazania iskry z palca do danego kołka w kopułce w związku z niewłaściwą odległością. Lecz na zmianę kąta zapłonu to nie wpływa.

Aby prawidłowo zestroić koło w stosunku do wałka należy zrzucić pokrywę zaworową i dostroić położenie wałka, zwracając uwagę na kwadrat umieszczony na początku wałka, względem stopy do ustawionego na cechę koła impusowego wału, czyli górnego położenia tłoka na pierwszym cylindrze.

Opublikowano

dzięki chłopaki!!

vindevil dzięki za linka, nie wiedziałem że takie coś istnieje... przyda się na pewno...

 

kumam to mniej więcej tak (po swojemu): ustawić GMP dla pierwszego tłoka aby 2 pierwsze "cycki" skierowane były do góry (w stosunku do kąta silnika), następnie sprawdzić czy koło pasowe wału korbowego jest w położeniu z czujnikiem położenia wału (w którym to momencie powinna wystąpić iskra). Jeżeli nie to zredukować!!. wszystko oczywiście na założonym pasku rozrządu...

Opublikowano

Kolego. Impulsator, czyli moment wystąpienia iskry nie jest cechą górnego położenia tłoka. Masz na kole impulsowym znak w postaci kreseczki- rowka i musi on się pokrywać z cechą (strzałka) na korpusie filtra oleju bodajże.

 

Nie wiem, czy ja coś źle w swoim poście napisałem, czy niezrozumiale, czy też może coś [przeoczyłeś w czytaniu. Nigdy nie ustawia się rozrządu względem wystąpienia iskry - jak zamierzasz to zrobić przede wszystkim ? Kręcą wałem bez paska rozrządu, a może z byle jak poskładanym rozrządem celem późniejszego zestrojenia?

Przeczytaj uważnie mój post i zastanów się o czym pisałem

Opublikowano
Kolego. Impulsator, czyli moment wystąpienia iskry nie jest cechą górnego położenia tłoka. Masz na kole impulsowym znak w postaci kreseczki- rowka i musi on się pokrywać z cechą (strzałka) na korpusie filtra oleju bodajże.

 

dokładnie o to mi chodziło ale faktycznie masz rację nie jest ten sam moment w którym występuję iskra...

przypomniał mi się "maluch" który ma więcej niż jedną kreskę na rozrządzie...

 

tak czy innaczej samochód poskładany, odpalił od "pierwszego kopa",

dzięki za wszelkei info bardzo się przydały.

 

Co prawda ustawiłem intuicyjnie, czyli tak jak by koło ciągło wałek.

 

i jeszcze do wszystkich którzy maja problem z "odcinką" przy ok 4000 tyś. więc jest to prawda!! faktycznie przez rozrząd w końcu dziś zobaczyłęm jak wygląda wskazówka "na czerwonym polu"...

 

koszt całej imprezy to 367 zł - popychacze

i 3 dźwigienki 157 zł.

 

jak wygląda zużyty "sprzęt":

jeden hydroregulator dosłownie rozleciał się podczas demontarzu...

 

opis foto:

pierwsza dźwignia: zużyta

druga ---||---: funkiel nówka

trzecia ---||---: stara, ale jeszcze w miarę

http://img305.imageshack.us/img305/5610/img34527ke.th.jpg

 

------------------------------------------

dziś zmieniłem ustawienia dosłownie na środek... - bardzo duża poprawa!!

wydaje mi sie że w skutek tego zawory wcześniej się otwierają (względem tłoka) przez co zasysa więcej mieszanki...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.